تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ نهایی اپوکسی چیست؟ + انواع، مزایای مصرف و نحوه اجرا

رنگ نهایی اپوکسی چیست؟ + انواع، مزایای مصرف و نحوه اجرا

رنگ نهایی اپوکسی چیست؟ + انواع، مزایای مصرف و نحوه اجرا

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید انواع رنگهای اپوکسی کلیک کنید   فروشگاه

کفپوش اپوکسی در حال حاضر به یکی از محبوب‌ترین کفپوش‌های موجود در بازار تبدیل شده است. این کفپوش‌ها مانند رنگ اپوکسی بر پایه پلی آمین (به عنوان هاردنر) و رزین اپوکسی (به عنوان ماده اولیه) ساخته می‌شود. نه تنها می‌توان از رنگ اپوکسی برای پوشش دادن نهایی کفپوش‌های اپوکسی استفاده کرد، امکان استفاده از این رنگ به عنوان لایه نهایی در کفپوش‌ها و محیط‌های صنعتی دیگر نیز وجود دارد. رنگ نهایی اپوکسی، محصولی است که به عنوان لایه نهایی روی سطوح مختلف استفاده می‌شود. برای آشنایی بیشتر با لایه نهایی اپوکسی و کاربردهای آن، این مقاله را بخوانید.

رنگ اپوکسی نهایی چیست؟

رنگ اپوکسی نهایی یک لایه پوشش نهایی است که از دو جزء رزین اپوکسی و هاردنر تشکیل شده و با ترکیب این دو جزء می‌توان یک پوشش بسیار مقاوم را روی انواع تجهیزات صنعتی، کفپوش‌ها و … ایجاد کرد. دلیل نامگذاری این رنگ به عنوان رنگ نهایی، عملکرد عالی آن در هنگام مواجهه با مناطق مرطوب و مواد شیمیایی است. از این رو می‌توان آن را به عنوان لایه نهایی برای محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار داد.

اجرای رنگ اپوکسی نهایی در محیط‌های صنعتی می‌تواند به عنوان لایه نهایی و این رنگ برای کفپوش‌های ساختمانی پس از اجرای پرایمر و لایه میانی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. مقاومت در برابر رطوبت، خوردگی و مواد شیمیایی از جمله مشخصه‌های این رنگ محسوب می‌شود. در حال حاضر برندهای مختلفی در کشور ایران، اقدام به تولید رنگ اپوکسی برای لایه نهایی کرده‌اند و استفاده از این محصول در ایران بسیار متداول شده است.

انواع رنگ اپوکسی نهایی

رنگ‌های اپوکسی نهایی در حال حاضر توسط برندهای مختلفی تولید و در بسته بندی‌های متفاوت به بازار عرضه می‌شوند. رنگ بندی این رنگ‌ها بسیار متنوع بوده و می‌توان آن‌ها را با رنگ سفید، مشکی، آبی و … سفارش داد. از نظر براقیت این رنگ‌ها به دو دسته براق و نیمه براق تقسیم بندی می‌شوند که می‌توان بسته به محل اجرای این رنگ‌ها، هر یک از آن‌ها را انتخاب کرد.

مزایای اجرای لایه نهایی اپوکسی

اجرای لایه نهایی اپوکسی در محیط‌های مختلف می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. به ویژه اینکه این لایه از بهترین مواد اولیه ساخته می‌شود و با داشتن دو جزء مقاوم در برابر رطوبت و خوردگی، می‌تواند پوشش بسیار مقاومی را روی سطوح مختلف ایجاد کند. رنگ نهایی اپوکسی محیط را در برابر مواد شیمیایی مقاوم سازی می‌کند و دیگر بازهای ضعیف اثری روی این لایه نخواهند داشت. مقاومت بالای این لایه در برابر روغن‌ها و خوردگی در اثر قرارگیری در محیط‌های مختلف باعث شده تا اجرای آن‌ها مزیت‌های بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.

لایه نهایی رنگ اپوکسی می‌تواند در انواع سیستم‌های اپوکسی مورد استفاده قرار گیرد. استحکام مکانیکی بالای این رنگ باعث شده تا قدرت آن در برابر بارهای وارده افزایش پیدا کند. همچنین این لایه مقاومت سایشی و ضربه‌ای بسیار بالایی داشته و در برابر شوک‌های ضربه‌ای مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. قابلیت چسبندگی بالای این رنگ باعث شده تا بتوان آن را روی انواع سطوح از جمله سطوح فلزی، بتنی، چوبی، اپوکسی و … اجرا کرد و از عملکرد آن لذت برد. در نهایت، این لایه نهایی از رنگ اپوکسی زیبایی فوق العاده‌ای دارد و جلوه بسیار خاصی به تجهیزات و کفپوش‌های ساختمانی می‌دهد. به ویژه اینکه امکان خرید آن‌ها به صورت براق و نیمه براق وجود دارد.

مزایای اجرای لایه نهایی اپوکسی

کاربردهای لایه نهایی اپوکسی

رنگ اپوکسی پلی آمین یکی از مقاوم‌ترین رنگ‌هایی است که می‌تواند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری از متخصصان حوزه‌های صنعت و ساختمان سازی به دنبال محصولات مقاوم و با طول عمر بالا هستند که هم صرفه اقتصادی برای اجرا داشته باشد، هم اینکه نیاز به تعمیرات را به حداقل برساند. رنگ نهایی اپوکسی یک نوع پوشش مقاوم در برابر خوردگی و مواد شیمیایی است که چسبندگی آن بسیار بالا است. بنابراین، برای هر محیطی که نیاز به یک پوشش مقاوم به رطوبت، خوردگی و مواد شیمیایی دارند، می‌توان از این محصول استفاده کرد. از جمله کاربردهای رنگ اپوکسی نهایی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • رنگ آمیزی انواع سطوح فلزی و فولادی در صنایع مختلف
  • رنگ آمیزی لوله‌های فلزی تاسیسات برای مقاوم سازی
  • ایجاد پوشش محافظتی روی کفپوش‌های مختلف در معرض رطوبت
  • قابل استفاده به عنوان پوشش محافظتی سطوح فلزی در معرض خوردگی
  • مناسب استفاده در مناطق صنعتی و آلوده
  • مقاوم سازی انواع پوشش‌های ساختمانی برای جلوگیری از تخریب و صدمه دیدن

رنگ اپوکسی لایه نهایی با چه روشی اجرا می‌شود؟

رنگ اپوکسی نهایی می‌تواند با کمک اسپری معمولی، اسپری بدون هوا و یا قلمو روی سطوح مختلف اجرا شود. فقط باید دقت داشت که سطح مورد نظر برای اجرای این نوع رنگ، باید کاملا عاری از گرد و غبار و رطوبت باشد تا رنگ اپوکسی با چسبندگی بسیار بالا در محیط‌های مختلف اجرا شود. زمان خشک شدن رنگ اپوکسی سطحی ۲ تا ۳ ساعت در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد است و برای سختی کامل این رنگ باید آن را در معرض دمای ۲۵ روز در ۷ روز قرار دهید.

حداقل زمان اجرای لایه بعدی رنگ اپوکسی، ۱۶ ساعت است. بنابراین، اگر لایه نهایی رنگ اپوکسی نیاز به اجرا به صورت چند لایه داشت، می‌توانید بعد از گذشت ۱۶ ساعت لایه بعدی را اجرا کنید. بهترین دمای کاربرد این رنگ از ۱۰ درجه سانتی گراد تا ۳۵ درجه سانتی گراد می‌باشد. از این رو در هنگام اجرای این رنگ دقت کافی در مورد دما داشته باشید تا سرعت خشک شدن و سختی نهایی، افزایش پیدا کند.

رنگ اپوکسی لایه نهایی با چه روشی اجرا می‌شود؟

ثبت سفارش رنگ نهایی اپوکسی از رانا کیمیا فام

با توجه به نیاز مبرم صنایع و ساختمان‌ها به استفاده از پوشش‌های مقاوم کننده، رنگ نهایی اپوکسی به یکی از پرفروش‌ترین محصولات تبدیل شده است. این لایه نهایی ویژگی‌های مثبتی را در سطوح مختلف ایجاد می‌کند و قطعا اجرای آن مزایای متنوعی را به همراه خواهد داشت. برای خرید و ثبت سفارش انواع رنگ اپوکسی برای لایه نهایی، می‌توانید به سایت رانا کیمیا فام مراجعه کنید و با تماس با کارشناسان ما، مشاوره رایگان جهت خرید این محصول و اجرای آن دریافت نمایید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.