تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

بهترین نکات برای اجرای عایق رطوبتی سقف شیبدار

بهترین نکات برای اجرای عایق رطوبتی سقف شیبدار

بهترین نکات برای اجرای عایق رطوبتی سقف شیبدار

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید عایق رطوبتی کلیک کنید   فروشگاه

عایق رطوبتی یک پوشش نفوذ ناپذیر برای محافظت از سازه های مختلف است. از گذشته تا به امروز از ایزوگام و لایه های قیری مذاب برای عایق بندی سطوح استفاده می‌شود. اگرچه عملکرد خوبی را ارائه می‌دهند اما روند اجرای آنها دغدغه های خاص خود را دارد. پوشش های جایگزین آن‌ها انواع رنگ‌ها هستند که برای سطوح شیروانی می‌توان از عایق رطوبتی سقف شیبدار استفاده کرد.

این رنگ‌ها نسل جدیدی از عایق های ضد رطوبتی می‌باشند که پس از خشکی کامل لایه ای آب بند و غیر قابل نفوذ را ایجاد می‌کنند. در این مقاله قصد داریم در مورد اجرای عایق رطوبتی سقف شیروانی و سطوح شیبدار اطلاعات مهمی را ارائه دهیم تا بیشتر با آنها آشنا شوید.

برای عایق بندی سقف شیروانی از چه چیزی استفاده کنیم؟

عایق هایی که بر پایه رزین های اکریلیک فرموله و ساخته شده اند بهترین گزینه برای شما هستند. معمولاً هیچ ماده قیری در ساختار خود ندارند. بنابراین رنگدانه آنها مشکی نیست. انعطاف پذیری خوبی دارند و بر پایه پلیمرهای ساختار یافته تولید شده اند.

این رنگ‌ها اگر به خوبی آماده سازی شوند مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارند. بنابراین سیالات و دیگر عوامل آسیب زای محیط نمی‌توانند به بافت داخلی سازه آسیب وارد کنند. از لحاظ تعداد اجزا در یک گالن تکی عرضه می‌شوند بنابراین شما نیاز نیست که استرس مخلوط کردن آنها را با جزء دوم داشته باشید. چرا که تنها در یک بسته بندی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

از آنجایی که سقف های شیروانی غالباً از جنس فلز هستند رزین های آکریلیک بهترین انتخاب خواهند بود. شما می‌توانید این عایق رطوبتی سقف شیبدار را نه تنها بر روی سطوح فلزی بلکه بر روی بتن، سیمان و دیوارهای گچی نیز اجرا کنید. در واقع این مزیت رزین های آکریلیک است که سازگاری و هماهنگی بالایی با سطوح مختلف دارند.

رنگ بندی سفید و مایل به شیری آنها جزو محصولات پرفروش تلقی می‌شود. اما اگر تمایل دارید به غیر از رنگ سفید را روی سقف شیروانی خود اجرا کنید باید بگوییم که ۱۰ انتخاب دیگر را نیز در اختیار دارید. کارشناسان برای انتخاب رنگ بندی های دیگر حتما شما را راهنمایی خواهند کرد.

 

برای عایق بندی سقف شیروانی از چه چیزی استفاده کنیم؟

 

چگونه می‌توانیم عایق رطوبتی سقف شیبدار را اجرا کنیم؟

همانطور که در قسمت قبل ذکر شد عایق رطوبتی سقف شیبدار از نوع اکریلیک به صورت تک جزئی عرضه می‌شود. اما برای رقیق سازی آن شما تنها نیاز به سیالات آب دارید. به این صورت که باید حجم مشخصی از عایق رطوبتی آکریلیک را انتخاب کنید تا بتوانید با درصد مناسبی از آب مخلوط کنید. نسبت اختلاط فوق العاده اهمیت دارد چرا که در این صورت می‌توانید غلظت متعادل و استانداردی را به دست آورید. بعد از رقیق سازی ۲ انتخاب را در اختیار دارید. می‌توانید از لایه های مش نیز استفاده کنید که ضخامت کار را افزایش می‌دهد.

این لایه‌ها معمولاً از جنس فایبر گلاس و پلی اتیلن هستند. اگر تصور می‌کنید که استفاده از لایه مش تنها بر روی سطوح افقی است و روی سطوح شیب دار استفاده نمی شود باید بگوییم که این گونه نیست. در مواردی سقف های شیروانی نیز قابلیت پذیرش لایه‌های مش را دارند. اما باز هم می‌گوییم این بستگی به نوع سطح و جنس آن دارد. اما پیشنهاد می‌شود سقف های شیروانی را با یک لایه تکمیل کنید که معمولاً یک ضخامت حدود ۶۰۰ میکرومتر را دارند. این ضخامت تا ۲ میلی متر نیز قابل افزایش است.

استفاده از ابزارهای پیشرفته درعایق بندی سقف شیبدار

با توجه به توضیحاتی که در حوزه ی اجرای عایق رطوبتی سقف شیبدار ارائه شد شما می‌توانید روند کار خود را با استفاده از ابزارهای پیشرفته سریعتر کنید. به عبارت ساده تر به جای اینکه از غلتک‌ها و قلم موها استفاده کنید می‌توانید از اسپری های رنگی بهره ببرید. رزین های اکریلیک که آماده سازی شده اند می‌توانند در محفظه های اسپری قرار بگیرند.

بنابراین محدودیت هایی که برای رنگ آمیزی سطوح شیب دار وجود دارد با این اسپری‌ها کاملاً رفع می‌شود. مهمترین نکته افزایش کیفیت پوشش نهایی و همچنین ازیاد سرعت کار است. زیرا این گونه پروژه‌ها غالباً در فضای باز هستند و سریعتر باید مراحل پوشش دهی تکمیل شود تا به شرایط جوی نامناسب برخورد نکنیم.

 

استفاده از ابزارهای پیشرفته درعایق بندی سقف شیبدار

 

اجرای عایق رطوبتی سقف شیبدار بر روی صفحات فلزی

از آنجایی که اکثر سقف های شیروانی از جنس فلز هستند لازم است که نکات مهمی را در زمان اجرای عایق رطوبتی سقف شیبدار در این گونه سطوح رعایت کنیم. همانطور که می‌دانید سقف های فلزی و شیروانی مستعد زنگ زدگی و خوردگی هستند. با این شرایط شما نمی توانید بدون آماده سازی اولیه این عایق‌ها را روی سطوح اجرا کنید. به همین دلیل باید ابتدا زنگار‌ها و خوردگی های نقش بسته روی فلز را کاملا پاک کنید.

اگر این کار را نکنید قطعا چسبندگی عایق رطوبتی نانو پلیمر کاهش پیدا می‌کند و پس از مدتی مجبور خواهید شد که پروژه رنگ آمیزی جدیدی را آغاز کنید. پس برای افزایش کیفیت کار تمام لایه های زنگ زده، گرد و غبار و رنگ های قدیمی پوسته شده را جدا کنید. این رویکرد اساسی بهترین نتیجه را برای شما رقم خواهد زد.

اجرای رزین آکریلیک به عنوان عایق رطوبتی سقف و پشت بام

تنها یکی از کاربردهای این رنگ‌ها به عنوان عایق رطوبتی برای شیروانی‌ها است. کاربری دیگران آن‌ها بر روی پشت بام و نما می‌باشد. چند منظوره بودن کاربرد این ترکیبات رنگی شرایط استفاده را برای شما سهل آسمان می‌کند. به این منظور که دیگر لازم نیست عایق های دیگری برای پشت بام های افقی و بدون شیب خریداری کنید. اما برای سطوح بام استفاده از لایه های مش برای افزایش ضخامت همواره توصیه می‌شود. چرا که این گونه سطوح غالباً نیروهای وزنی بالایی را ناشی از عوامل محیطی دریافت می‌کنند.

 

اجرای رزین آکریلیک به عنوان عایق رطوبتی سقف و پشت بام

 

خرید عایق رطوبتی سقف شیبدار از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام تولید کننده با کیفیت ترین انواع عایق رطوبتی سقف شیبدار و پوشش های رنگی عایق حرارتی است. شما می‌توانید حجم بسیار گسترده‌ای از این محصولات را بدون محدودیت سفارش دهید و پروژه‌های عظیم خود را در کمترین زمان تکمیل کنید. اولویت اصلی ما پاسخگویی کامل و به موقع به مشتریان مبنی بر تامین انواع رنگ می‌باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خرید محصولات رنگی با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید تا علاوه بر آگاهی از قیمت از یک مشاوره تخصصی نیز بهره ببرید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.