تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

نفوذگر سیمانی و کریستال کننده بتن W-15

نفوذگر سیمانی و کریستال کننده بتن W-15

  |   شیمی ساختمان   |   بدون دیدگاه

شرح کلی نفوذگر سیمانی و کریستال کننده بتن :

نفوذگر سیمانی و کریستال کننده بتن W-15 محصولی مناسب برای آب بندی سطوح بتنی است که با تشکیل کریستالهای غیر محـــــــــــلول در درون منافذ و لوله های مویین، بتن را بطور کامل آب بند نموده و حتی در برابر فشارهای هیدرو استاتیــــــک معکوس (آب پشت سازه) نیز مقاوم است.

این محصول یکی از گزینه ها برای آب بندی سطوح تونل ها، سدها، گالریهــا، استخرباغ ها، دیوارهای مدفون و منابع ساخته شده می باشد که امکان دستیابی به پشت سازه در آنها وجود ندارد، ضمن اینکه کاربرد آن نیز آسان می باشد.

همچنین می توان از این محصول در ساخت بتن های آب بند استفاده کرد. که در اینصورت میزان مصرف را کارشناسان ضمن تطابق با سایر افزودنی های بتن تعیین می نمایند.

آماده سازی نفوذگر سیمانی و کریستال کننده بتن :

اساسی ترین شرط موفقیت این روش خیس بودن سطح یا تازه بودن بتن می باشد. بنابراین در صورت خشک بودن سطح لازم است قبل از اجرای کار آن را بطور کامل اشباع نمایید.

سطح را از وجود هرگونه آلودگی نظیر گریس، چربی، گردو خاک و قطعات سست تمیز نمایید و به کمک برس سیمی شیرابه سیمان روی سطح را به گونه ای بردارید که منافذ سطح بتن باز شوند.

بطور معمول جهت کسب نتیجه مطلوب : مقدار متوسط 3 کیلوگرم پودر برای هر مترمربع از سطح لازم است ولی میزان دقیق مصرف به وضعیت سطح و نیز میزان آب یا رطوبت بستگی دارد.

یک پیمانه از W-15 را در ظرفـی ریخته و با توجه به روش اجرا از دو تا سه برابر آب به آن اضافـــــــــــــــه نموده و بــــهم بزنیـد تا دوغاب یکنواخت و بدون حباب بدست آید.

دوغاب حاصل را بوسیله قلم مو یا به کمک ابزار پاششی مناسب، در دو دست کامــل به فاصله حـــــدود سه روز روی سطح اجرا نمایید. پس از هر مرحله اجرا : در فواصل دوازده ساعتی سطوح را مرطوب نموده و در پایان : به مدت یک هفته رطوبت را بر سطوح نگهدارید تا فرصت رشد کریستال ها فراهم گردد.

در مواقعی که فشار معکوس آب زیاد باشد، میبایست فشار آب را کنترل یا هدایت نمایید تا امکان طی مراتب فوق ایجاد شود.

مشخصات فنی نفوذگر سیمانی و کریستال کننده بتن :

  • شکل ظاهری : پودر خاکستری
  • مقاومت فشاری 28 روزه : 22 مگا پاسکال
  • نفوذ آب تحت فشار در غشای خالص یک میلیمتری خارج از بتن : کمتر از 10 درصد

بسته بندی : این محصول در کیسه های 25 کیلوگرمی بسته بندی و عرضه می گردد.

انبارداری : چنانچه دور از نور مستقیم خورشید، رطوبت، فشار، یخ زدگی و دربازه دمایی 5 تا 35 درجه سانتیگراد نگهداری شود حداقل یک سال فرصت مصرف خواهد داشت.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.