تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

پوشش میانی اپوكسی

پوشش میانی اپوكسی

پوشش میانی اپوكسی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

پوشش میانی اپوكسی یك پوشش میانی دوجزیی سخت شونده در دمای محیط بر پایه رزین اپوكسی – پلی آمید می باشد.

این رنگ در یك سیستم پوششی برای ایجاد ضخامت و استحكام ساختاری فیلم رنگ استفاده می شود. رنگ میانی اپوكسی یك پوشش مقاوم چند منظوره بوده و با توجه به داشتن سرعت خشك شدن مناسب، اعمال پوشش بعدی بر روی آن را تسهیل می بخشد.

این رنگ دارای مشخصه های دوام و مقاومتی مطلوب و خوبی می باشد . از آن میتوان بعنوان پوشش آستر نیز كاربری نمود .

خواص و جنبه های ویژه پوشش میانی اپوكسی :

چسبندگی بسیار خوب بر روی سطوح آماده سازی شده و اكثر پوششهای قدیمی – سازگار با رنج وسیعی از زیرآیند ها و آماده سازی های سطح – مقاومت آبی خوب – مقاومت های شیمیایی خوب – دوام عالی – سخت بهمراه انعطاف پذیری طولانی مدت – قابل استفاده بعنوان آستر – راحتی كاربرد

پوشش میانی اپوكسی

مشخصات فنی و فیزیکال پوشش میانی اپوکسی

پوشش میانی اپوکسی یکی از لایه های فوق ‌العاده حیاتی برای پروژه‌های کفپوش اپوکسی می باشد که شما حتماً باید این فیلم رنگ را به جهت داشتن یک سطح مستحکم اجرا کنید. اما یکسری مشخصات فنی و فیزیکی برای این محصول وجود دارد که همواره مورد سوال مشتریان می باشد. در این بخش قصد داریم برخی از مهم ترین اطلاعات را ذکر کنیم.

  • شما هر نوع رنگدانه ای که از محصول بخواهید در دسترس می باشد. حتی این پوشش ها می توانند هم به صورت مات و هم به صورت نیمه براق نیز عرضه شوند.
  • دمای نقطه اشتعال برای هر دو جزء رزین و همچنین ترکیبات هاردنر برابر ۶۰ درجه سانتیگراد می باشد.
  • ضخامت فیلم رنگ پوشش میانی اپوکسی در حالت مرطوب و همچنین خشک تنها حدود ۶ درصد با یکدیگر تفاوت دارند. لذا حجم ماده جامد رنگ برابر ۹۴ درصد می باشد.
  • ضخامتی که برای پوشش میانی اپوکسی در نظر گرفته می شود از ۱۵۰۰ میکرومتر تا حداکثر ۵۰۰۰ میکرومتر می باشد که یک عدد بسیار قابل توجهی است.
  • این ترکیبات رنگی چندان مواد سنگینی نیستند. به بیان دیگر به ازای حجم یک سانتی متر مکعب ۱/۵۵ گرم وزن دارد. بنابراین وزن مخصوص آن نیز دقیقاً همین مقدار است.
  • اگر ضخامت اجرای این لایه از کفپوش اپوکسی را حدوداً برابر ۱۵۰۰ میکرومتر در نظر بگیریم در آن صورت با حجم ۱ لیتر شما می‌توانید مساحتی حدوداً ۰/۷ متر مربع را پوشش دهی کنید.
  • برای رسیدن به مرحله اولیه خشکی این رنگها به زمان ۱۲ ساعت کامل احتیاج دارند. در نتیجه پس از اجرای آن باید یک شرایط آب و هوایی مناسبی در محیط برقرار باشد تا این رنگ ها در زمان تعیین شده خشک شوند. هرچقدر آن زمان کوتاه تر باشد شما زودتر می توانید رنگ رویه اپوکسی را اجرا کنید.
  • ماندگاری به نسبت بالایی دارند. در صورت اجرای قوانین نگهداری می توانید تا ۱۲ ماه آن ها را انبار کنید.

موارد کاربرد پوشش میانی اپوكسی :

از این محصول عمدتآ در رنگ آمیزی سطوح فلزی و غیر فلزی بعنوان رنگ میانی در یك سیستم پوششی كامل استفاده می شود . مصرف گسترده آن در هر دو بخش سازه های جدید و موارد تعمیراتی می باشد.

با توجه به خواص شیمیایی و ساختاری این محصول، از آن در صنایع نفت و گاز، صنایع پتروشیمی و پالایشگاه، كارخانجات شیمیایی، پست های برق، صنایع خمیر و كاغذ، نیروگاه، صنایع غذایی و دارویی، آب و فاضلاب، صنایع دریایی و … استفاده می شود .

محدودیت ها :

بطور عمومی رنگهای اپوكسی و از جمله رنگ میانی اپوكسی در محیط بیرونی گچی شده و یا رنگ پریده میشوند كه این پدیده ها بر روی عملكرد حفاظتی رنگ تاثیر ندارند. این محصول برای غوطه وری پیوسته در آب طراحی نشده است .

 

کاربران و مشتریان گرامی می توانید جهت اطلاع از قیمت و فروش پوشش میانی اپوكسی با شرکت رانا کیمیا فام به شماره تلفن (۳۰ خط) ۸۷۷۰۰۶۲۷ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.