تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ اکریلیک پایه آب

رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک پایه آب

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

رنگ اکریلیک پایه آب بر اساس رزین های اکریلیک پایه آب ، با قدرت پوشش بسیار خوب و مقاومت شستشوی بالا برای استفاده در سطوح داخلی ساختمان است . این محصول کاملا سازگار با محیط زیست بوده و فاقد حلال (تینر) می باشد.

رنگ اکریلیک به سرعت خشک شده و دارای چسبندگی عالی روی سطوح سیمانی، گچی و چوبی با زیر سازی مناسب می باشد و در انواع (براق – نیمه براق – مات) عرضه می گردد.

ویژگی های رنگ اکریلیک پایه آب :

  • محلول در آب ، بدون بو و سازگار با محیط زیست
  • کاملا مقاوم در برابر شستشو
  • قابلیت تنفس لایه رنگ
  • اجرای آسان و سریع
  • بهترین جایگزین برای رنگ روغنی

رنگ اکریلیک

میزان پوشش :

  • نوع مات ۱۰ – ۸ متر مربع برای هر لیتر و نوع نیم براق ۸-۶ متر مربع (بسته به نوع سطح)
  • وزن مخصوص ۱/۳ – ۱/۵ گرم بر سانتی متر مکعب ( بسته به درجه براقیت رنگ)

موارد مصرف :

  • رنگ آمیزی و تزئین سطوح ساختمانی بویژه سطوح داخلی
  • رنگ آمیزی اماکن مسکونی و عمومی که امکان تخلیه ساکنین در حین رنگ آمیزی میسر نمی باشد.

نظیر مراکز آموزشی، درمانی ، بهداشتی ، نظامی ،هتل ها، ادارات ، و …

مدت و نحوه نگهداری :

به مدت ۱۲ ماه در انبار سرپوشیده در دمای ۵ الی ۳۵ درجه سانتی گراد قابل نگهداری است – از یخ زدگی محافظت شود.

مدت زمان خشکی رنگ اکریلیک پایه آب

یکی از مزیت‌های بسیار مهمی که رنگ اکریلیک پایه آب دارد این است که مدت زمان خشکی آن پس از اجرای اولیه کوتاه خواهد بود.  دلیل اصلی این موضوع نیز به جهت پایه آب بودن این رنگ ها می باشد.  همانطور که می‌دانید علاوه بر رنگ های پایه آب اکریلیک نمونه های پایه حلال یا همان رنگ روغنی دیوار نیز وجود دارد که  این دو ساختار بسیار متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. معمولاً رنگ روغنی ساختمان نیاز به مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مرحله خشکی کامل دارد. اما رنگ های آکریلیک نسبت به رنگهای روغنی سرعت خشکی بیشتری دارند.

مکانیزم خشک شدن این رنگ ها به این صورت است که باید حلال موجود در رنگ تبخیر شود تا یک فیلم کاملا خشک بر روی سطح بنشیند. حلال رنگ های آکریلیک پایه آب نیز همانطور که از نام آن مشخص است سیال آب می باشد. این رنگ ها در مجاورت جریان هوا طی یکسری فعل و انفعالات شیمیایی، سیال حل شده در خود را از دست می دهند. در واقع سیالات به نوعی تبخیر می شوند.

به طور کلی دو نوع زمان خشکی را میتوان برای رنگ اکریلیک پایه آب تعریف کرد که شامل خشکی سطحی و همچنین خشکی عمقی می باشد. پس از اجرای اولیه تنها پس از گذشت ۳۰ دقیقه این رنگ‌ها به مرحله خشکی سطحی می رسند. اما قسمت عمقی رنگ پس از گذشتن یک تا دو ساعت خشک می شود. البته این بستگی به شرایط دمای محیط دارد.

مدت زمان خشکی رنگ اکریلیک پایه آب

آماده سازی سطح قبل از اجرای رنگ اکریلیک پایه آب

آماده سازی سطح یک فرایند فوق العاده حیاتی قبل از اجرای رنگ اکریلیک پایه آب و همچنین دیگر پوشش های رنگی در سطوح مختلف می باشد. شما بدون انجام آماده سازی سطح نمیتوانید کیفیت مطلوبی را در پایان رنگ آمیزی داشته باشید. خصوصاً در محیط های بسته خانه که زیبایی نمای داخلی بسیار با اهمیت است حتماً باید یکسری اقدامات ضروری را پیش از استفاده از رنگ اکریلیک پایه آب انجام دهید.

برای این کار بهتر است که سطوح دیوار را از هرگونه آلودگی از قبیل شوره، پوسته ها و همچنین چربی و گرد و غبار پاک کنید. اگر قصد دارید عملیات رنگ آمیزی را بر روی سطوح از قبل رنگ شده انجام دهید. حتماً باید لایه های پوست شده را جدا کنید. برای انجام اینکار انجام یک پروژه سنباده زنی می تواند اقدام موثری در آماده سازی ایده آل سطح باشد. اگر به هر دلیل سطح مورد نظر ناهمواری های زیادی داشت بهتر است از انواع بتونه برای تراز کردن سطح استفاده کنید. هر چقدر سطح شما صاف تر و صیقلی تر باشد رنگ نهایی کیفیت بالاتری خواهد داشت. علاوه بر این چسبندگی رنگ اکریلیک پایه آب نیز بر روی سطوح آماده سازی شده چندین برابر خواهد شد.

نکات مرتبط با رنگ آمیزی نمای داخلی ساختمان

رنگ اکریلیک پایه آب یکی از پوشش های دکوراتیو و تزئینی برای رنگ آمیزی ساختمان می باشد. شما می توانید به جای انواع رنگ روغنی از رنگ های اکریلیک پایه آب در فام های ظاهری مختلف استفاده کنید.

معمولاً تجهیزات و قطعاتی که برای اعمال این رنگ ها مورد استفاده قرار می گیرد غلتکها هستند. در بسیاری از موارد اگر بخواهید از قلمو ها استفاده کنید سرعت رنگ آمیزی قدری کاهش پیدا می‌کند و همین که ممکن است اثر قلم مو بر روی رنگ باقی بماند. استفاده از غلتک ها با الیافی بسیار نرم می تواند یک پوشش یکنواخت و ایده آلی را در دیوارهای داخلی ساختمان ایجاد کند.

از آنجایی که رنگ اکریلیک پایه آب هیچگونه ماده سمی و خطرناک را ندارد بنابراین تکنسین های اجرایی فرآیند سهل و آسانی را در اجرای رنگها خواهند داشت. البته فراهم آوردن یک جریان هوای مطلوب در محیط رنگ آمیزی می تواند کمک کننده باشد. برای انتخاب نوع رنگدانه یا فام ظاهری رنگ اکریلیک پایه آب باید بگوییم که این مورد کاملا سلیقه ای میباشد. بسیاری از افراد تمایل دارند که از فام های ظاهری تکرنگ استفاده کنند حال آنکه برخی دیگر نمونه ها و طرح های چند رنگ را برای نمای داخلی ساختمان می پسندند. استفاده از چندین رنگ متفاوت در نقاشی ساختمان مدرن به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع هدف از این کار خارج کردن نمای داخلی سازه از یک حالت کاملاً ساده و یکنواخت می باشد.

نکات مرتبط با رنگ آمیزی نمای داخلی ساختمان

انتخاب یک رنگ ساختمانی مناسب

برای بسیاری از افراد این سوال همواره مطرح می‌شود که از چه نوع رنگ هایی برای نمای داخلی ساختمان استفاده کنیم. برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که اصولاً دو نوع رنگ برای نمای داخل ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. یک نمونه از آنها رنگ های اکریلیک پایه آب و نمونه دیگر رنگ های روغنی می باشند. رنگهای روغنی حاوی مواد حلال هستند. در نتیجه بوی بیشتری در مقایسه با رنگ های پایه حلال با آب دارند. اما در طرف مقابل مقاومت آنها بسیار بیشتر است. از همه مهمتر شما می توانید سطوح را نظافت و شستشو دهید.

رنگ اکریلیک پایه آب از لحاظ شدت براق بودن و شفافیت نسبت به نمونه های روغنی از درجه پایین تری برخوردار است.  رنگهای پایه آب هیچگونه بوی زننده‌ای از خود در محیط های بسته ندارند. این ویژگی ارزشمند شرایطی را فراهم می‌کند تا تکنسین های اجرایی روند سهل و آسانی را در استفاده از این رنگ ها داشته باشند. رنگ های اکریلیک پایه آب معمولاً قیمت مقرون به صرفه تری دارند و شما می توانید با خرید حجم بالایی از آنها یک مساحت بسیار گسترده از نمای داخلی ساختمان خود را رنگ آمیزی کنید. ایمنی اجرای این رنگ ها نسبت به پوشش های پایه حلال بسیار بالاتر است. بنابراین در اثر وجود عوامل اشتعال زا هیچ گونه خطری محیط های بسته رنگ آمیزی شده را تهدید نمی‌کند.

رنگهای ساختمانی پایه آب گرانروی کمتری دارند. در نتیجه نرخ گسترش آن ها بسیار بالاتر از دیگر پوشش های ساختمانی می باشد. این ویژگی مهم منجر به آن خواهد شد تا روند کار با این رنگ ها بسیار سهل و آسان تر از رنگ های پایه حلال باشد. در مجموع نمی‌توان برتری خاصی را میان این دو رنگ در نظر گرفت. چرا که هرکدام مزیت های خاص خود را دارند.

کاربران و مشتریان گرامی می توانید جهت اطلاع از قیمت و فروش رنگ اکریلیک پایه آب با شرکت رانا کیمیا فام به شماره تلفن (۳۰ خط) ۸۷۷۰۰۶۲۷ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.