تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

پودر نفوذگر کریستالی – مسدود کننده منافذ بتن W-15

پودر نفوذگر کریستالی – مسدود کننده منافذ بتن W-15

  |   شیمی ساختمان   |   بدون دیدگاه
رنگ ضد حریق
رنگ ضد حریق

معرفی پودر نفوذگر کریستالی :

پودر نفوذگر کریستالی «W-15» بر پایه سیمان و اصلاح شده با پلیمرهای آب بند کننده است و محصولی مناسب برای آب  . بندی سطوح بتنی است «W-15» با تشکیل کریستالهای غیر محلول درون منافذ و لوله های مویین، بتن را بطور کامل آب  بند نموده و حتی در برابر فشارهای هیدرو استاتیک معکوس (آب پشت سازه) نیز مقاوم است.

این محصول یکی از گزینه ها برای آب بندی سطوح تونل ها، سدها، گالریها، استخر- باغ ها، دیوارهای مدفون و منابع بتنی می باشد که امکان دستیابی به پشت سازه در آنها وجود ندارد. می توان از این محصول در ساخت بتن های آب بند استفاده کرد. که در اینصورت میزان مصرف را کارشناسان ضمن تطابق با سایر افزودنی های بتن تعیین می نمایند.

آماده سازی و اجرا :

اساسی ترین شرط موفقیت این روش خیس بودن سطح یا تازه بودن بتن می باشد. بنابراین در صورت خشک بودن سطح لازم است قبل از اجرای کار آن را اشباع نمایید. سطح را از وجود هرگونه آلودگی نظیر گریس، چربی، گرد و خاک و قطعات سست یا میله های فلزی، پاکسازی نمایید و به کمک برس سیمی شیرابه سیمان روی سطح را به گونه ای بردارید که منافذ سطح بتن باز شوند.
بطور معمول جهت کسب نتیجه مطلوب: مقدار متوسط ۳ کیلوگرم پودر برای هر مترمربع از سطح لازم است ولی میزان دقیق مصرف به وضعیت سطح و نیز مقدار و فشار آب یا رطوبت بستگی دارد. « یک پیمانه از W-15 » را در ظرفی ریخته و با توجه به روش اجرا از دو تا سه برابر آب به آن اضافه نموده و بهم بزنید تا دوغاب یکنواخت و بدون حباب بدست آید.

دوغاب حاصل را بوسیله قلمو یا به کمک ابزار پاششی مناسب، در دو دست کامل به فاصله حدود سه روز روی سطح اجرا نمایید. (استفاده از همزن غیرفلزی و فاقد تیزگوشه مناسب تر میباشد) پس از هر مرحله اجرا – در فواصل دوازده ساعتی – سطوح را مرطوب نموده و در پایان: به مدت یک هفته رطوبت را بر سطوح نگهدارید تا فرصت رشد و تثبیت کریستال ها فراهم گردد.

در مواقعی که فشار معکوس آب زیاد باشد، میبایست فشار آب را کنترل یا هدایت نمایید تا شرایط برای مراتب فوق ایجاد شود. درصورت وجود نشتی با فشار معکوس: لازم است عملیات آب بندی توسط مجری ماهر به اجرا درآید و استفاده از محصولات  کمکی همچون W-19  و  R-43  و  R-44  و  R-48 ضروری خواهد بود.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.