تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ اپوکسی صنعتی ؛ ضد زنگ صنایع مختلف

رنگ اپوکسی صنعتی

رنگ اپوکسی صنعتی ؛ ضد زنگ صنایع مختلف

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید انواع رنگهای اپوکسی کلیک کنید   فروشگاه

پوشش های اپوکسی را می توانیم در دو قالب رنگی و کفپوش دسته بندی نماییم. برخی از افراد در صنایع مختلف از رنگ اپوکسی صنعتی استفاده می نمایند. مثلا صنایع بزرگ کشورمان، همچون صنایع نفت و گاز و پتروشیمی. در ایران رنگ هایی که با عنوان رنگ صنعتی شناخته می شوند، تنها به منظور علامت گذاری یا زیباسازی به شمار نمی روند.

این رنگ ها دارای ویژگی ها و مزایای مختلفی هستند که می توانند برای صنایع گوناگون مفید واقع شوند. مثلا در صنایع ساختمانی به هیچ عنوان از رنگ صنعتی استفاده نمی شود. معمولا در ساختمان ها از رنگ های روغنی، پلاستیک، یا حتی رنگ های اکریلیک استفاده می شود.

این رنگ ها به منظور زیباسازی محیط داخلی و خارجی ساختمان ها مورد توجه قرار گرفته اند. از طرف دیگر نوعی رنگ های صنعتی با نام رنگ ترافیکی وجود دارد، که تنها به منظور علامت گذاری در جاده ها مورد استفاده قرار می گیرد. نمی توانیم تمامی این رنگ ها را در دسته رنگ اپوکسی بیان کنیم.

مهمترین خصوصیتی که رنگ اپوکسی صنعتی دارند، خاصیت ضد زنگ بودن آنها می باشد. زمانی که در مرحله اول اقدام به استفاده از این رنگ ها می نماییم، به قصد محافظت از سطح فلزی و یا هر آلاینده دیگر است. این که فلزات در هر صنایعی دچار زنگ زدگی و خوردگی نشود. اما در مرحله دوم به قصد تحکیم و محافظت نهایی باید از آنها استفاده شود.

رنگ اپوکسی صنعتی

رنگ اپوکسی صنعتی چگونه رنگی است؟

رنگ های صنعتی اپوکسی از جمله رنگ هایی به شمار می روند که در صنایع گوناگونی همچون پتروشیمی، گاز و نفت استفاده می شود. علاوه بر آن می توانیم از رنگ اپوکسی صنعتی در صنایع آب و فاضلاب، صنایع نیروگاهی، صنایع فولاد، صنایع استراکچرسازی و … نیز استفاده نماییم.

علت استفاده از رنگ های صنعتی

این رنگ ها تنها به قصد جلوگیری از هر گونه خوردگی و زنگ زندگی در صنایع استفاده شده، و کاربرد بسیار وسیعی دارند. به همین دلیل از جمله مهمترین نوع رنگ های صنعتی در کشور به شمار می روند. زمانی که از رنگ اپوکسی صنعتی برای لایه میانی یا آستری استفاده می نمایید، منجر می شود تا مقاومت فوق العاده بالایی در برابر خوردگی تجهیزات صنعتی ایجاد نماید.

تنها ضعف رنگ صنعتی اپوکسی

البته همانطور که این رنگ دارای ویژگی های بسیار زیادی می باشد، اما تنها یک ضعف دارد. آنها ضعف در برابر UV و نور خورشید است. همین مسئله منجر شده است که نتوان از این رنگ عالی و خاص، در محیط های باز و به عنوان لایه نهایی استفاده نمود.

مقاله پیشنهادی: فرمولاسیون جدید رنگ روغنی بدون بو کشف شد!

رنگ اپوکسی صنعتی

انواع رنگ های صنعتی

برای دسته بندی رنگ های صنعتی به صورت کلی باید شرایط مختلفی را مد نظر قرار دهیم. مثلا نوع رزین، لایه مصرفی رنگ، نوع حلال و .. در رنگ های صنعتی می تواند تقسیم کننده این رنگ ها به شمار رود. رنگ اپوکسی صنعتی، رنگ کولتار اپوکسی، و رنگ صنعتی پلی یورتان را می توانیم در این دسته بندی بیان نماییم.

اما رنگ های صنعتی پایه حلالی، رنگ صنعتی بدون حلال، و رنگ صنعتی پایه آب را باید در دسته بندی رنگ های صنعتی حلالی قرار دهیم. از طرف دیگر نوعی رنگ های صنعتی با نام های رنگ صنعتی استر، رنگ صنعتی رویه، و رنگ صنعتی میانی وجود دارد، که هر سه در دسته بندی رنگ های صنعتی لایه ای قرار می گیرند.

اما باید بیان نماییم مهمترین و کاربردی ترین نوع رنگ های صنعتی، رنگ هایی هستند که بر حسب نوع رزین دسته بندی می شوند. در این میان رنگ اپوکسی صنعتی وجود دارد که خود به دسته های مختلفی تقسیم می شود. می توانیم به برخی از نمونه های این نوع رنگ اشاره نماییم.

  • رنگ صنعتی اپوکسی پلی آمین گلس فلیک Glass flake epoxy polyamine
  • رنگ صنعتی میانی High build اپوکسی پلی آمید High build epoxy midcoat
  • رنگ صنعتی رویه اپوکسی پلی آمید epoxy top coat
  • رنگ صنعتی آستر زینک فسفات اپوکسی zinc phosphate epoxy primer
  • رنگ صنعتی رویه اپوکسی پلی آمین مقاوم شیمیایی epoxy polyamine mid coat
  • رنگ صنعتی میانی MIO اپوکسی پلی آمید Mio epoxy midcoat
  • رنگ صنعتی آستر زینک کرومات اپوکسی zinc chromate epoxy primer
  • رنگ صنعتی آستر اکسید آهن اخرایی اپوکسی iron oxide epoxy primer
  • رنگ صنعتی آستر اپوکسی پلی آمین مقاوم شیمیایی epoxy polyamide primer

و موارد دیگری که در نمونه های این نوع رنگ های صنعتی قرار می گیرند. این رنگ ها دارای کاربرد های متفاوتی در صنایع می باشند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.