تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

عایق پاششی؛ ۵ مورد از مزیت های آن

عایق رطوبتی پاششی؛ ۵ مورد از مزیت های آن

عایق پاششی؛ ۵ مورد از مزیت های آن

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

همه ما با  نوع عملکرد عایق رطوبتی آشنایی داریم. در واقع می دانیم که این ترکیبات رنگی برای محافظت از سطوح در برابر رطوبت مورد استفاده قرار می گیرند. در گذشته از عایق های حرارتی قیری استفاده می شد. بعد از آن پوشش های ایزوگام روی کار آمدند که هرکدام مزیت و معایب خاص خود را دارند. اما نمونه دیگری نیز در شرکت های تولید کننده رنگ ساخته می‌شود که از لحاظ نوع اجرا کاملا متفاوت می باشد. در واقع عایق های جدید از طریق دستگاه های اسپری بر روی سطح پاشش می شوند.

این که شما می توانید عایق پاششی را از طریق دستگاه اسپری اعمال کنید یک رویکرد جدید می باشد.  البته این نوع اجرا یکسری مزیت های مهم و اساسی دارد که شما به عنوان یک خریدار باید از آن مطلع باشید. قبل از اینکه بخواهیم در مورد مزیت های این عایق ها صحبت کنیم بهتر است نمونه پوشش هایی که از طریق اسپری اجرا می شوند را نام ببریم.

عایق پاششی معمولاً به دو دسته عایق های پلیمری قیری و همچنین عایق های آکریلیک تقسیم می شوند. هر دوی این ها پایه آب می باشند و رقیق سازی آنها از طریق اضافه کردن سیالات آب است. با این کار می توانند به غلظت مطلوب برسند تا شرایط اسپری کردن را داشته باشند. در مقاله عایق رطوبتی سرد شما اطلاعات کامل تری را می توانید از این دو محصول دریافت کنید. پس در این مقاله با ذکر مزیت های آن ها به تکمیل موضوع می پردازیم.

عایق رطوبتی پاششی

افزایش سرعت پوشش دهی با عایق پاششی

سرعت پوشش دهی در یک پروژه رنگ آمیزی فوق العاده اهمیت دارد. این موضوع زمانی تاثیر گذار خواهد بود که شما بخواهید یک مساحت بسیار گسترده را رنگ آمیزی کنید. در این صورت اگر نوع اجرای شما وقت گیر باشد باید چندین ساعت و در برخی مواقع چندین روز درگیر یک پروژه باشید. یکی از اقداماتی که می تواند باعث افزایش سرعت پوشش دهی شما شود استفاده از دستگاه های اسپری می باشد. البته شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که رنگ یا پوشش عایق موردنظر قابلیت اجرا با دستگاه اسپری را داشته باشد.

در واقع بسیاری از رنگ ها و پوشش های ضد آب هستند که با این دستگاه ها سازگاری و هماهنگی لازم را ندارند که این موضوع به غلظت و یا ویسکوزیته ترکیبات رنگی بر می گردد.  رنگ هایی که غلظت بالایی دارند نمی توانند گزینه خوبی برای اجرا با دستگاه اسپری باشند. اما یک پوشش عایق پاششی که معمولا با سیالات آب رقیق سازی می شوند می توانند بهترین انتخاب برای اسپری کردن باشند.

افزایش سرعت پوشش دهی با عایق رطوبتی پاششی

میزان مصرف کم عایق پاششی

مصرف کم عایق رطوبتی تا حد بسیار زیادی می‌تواند سبب صرفه جویی در هزینه های شما شود. اینکه یک عایق پاششی قدرت آن را داشته باشد که با حجم کم یک مساحت گسترده را پوشش دهی کند نشان از نرخ مصرف کم آن دارد. نکته دیگری که در مورد نرخ مصرف یک عایق باید به آن توجه کنیم نوع آماده سازی سطح می باشد.

به طور کلی اگر سطح مورد نظر شما نقایص و معایب زیادی از قبیل خوردگی و ترک داشته باشد در آن صورت بخش زیادی از حجم عایق رطوبتی پاششی صرف پر کردن این ترک ها خواهد شد. هرچقدر وضعیت سطح ایده آل باشد می توانید انتظار داشته باشید که میزان مصرف رنگ نیز کاهش پیدا خواهد کرد. موضوع بعدی در ارتباط با اسپری کردن عایق ها می باشد که تاثیر بسیار زیادی در کمتر مصرف شدن ماده رنگی دارد. دستگاه های اسپری قابلیت را دارند که بدون هیچ گونه اتلافی از حداکثر حجم رنگ برای پوشش دهی استفاده کنند.

مقاله پیشنهادی: پرایمر پرایمین W-09

اعمال ضخامت یکسان عایق رطوبتی

اگر سطح مورد نظر شما در یک محیط دارای متراژ بالا باشد شما باید دقت داشته باشید که ضخامت یکسانی را در کل سطح برای اعمال عایق پاششی در نظر بگیرید. اسپری کردن این عایق ها می تواند شرایطی را برای شما فراهم کند تا به راحتی یک ضخامت یکسان را در نقاط مختلف یک سطح داشته باشید. تصور کنید که شما با استفاده از قلم موها و یا غلتک ها می خواهید سطح یک بام را با عایق رطوبتی پشت بام پوشش دهی کنید.

در آن صورت احتمال بروز ناهمواری و نبود ضخامت مشابه در نقاط مختلف وجود دارد. اما اسپری ها با توجه به آنکه پوشش های رنگی را با یک سرعت یکسان از نازل دستگاه خارج می کنند یک نظم رنگ آمیزی خاصی را به پروژه شما می بخشد. لذا می توانید در پایان کار سطحی یکدست و یکنواخت داشته باشید.

اعمال ضخامت یکسان عایق رطوبتی

راحتی اجرای پروژه پوشش دهی با عایق پاششی

اگر می خواهید با نیروی انسانی کم و از همه مهمتر صرف انرژی کمتر پروژه پوشش دهی سطح را با عایق داشته باشید، پیشنهاد می شود که فرایند اسپری کردن عایق ها را انتخاب کنید. این دستگاه ها روند اجرای عایق رطوبتی را برای شما سهل و آسان می‌کنند. شما دیگر نیاز نیست که با استفاده از غلتک ها و قلم موها یک مسیر رفت و برگشتی را به طور مکرر با صرف انرژی بالا رنگ آمیزی کنید.

این دستگاه‌ها به دلیل قدرت پاششی بالایی که در نازل خود دارند میتوانند  کل زحمت رنگ آمیزی را به دوش بکشند. اما نکته مهم که اکثر تکنسین های اجرایی از آن آگاه هستند تنظیم دقیق این دستگاه ها می باشد. نازل اسپری ها قبل از شروع فرایند رنگ آمیزی باید با یک نسبت مشخص تنظیم شوند تا سرعت و حجم پاشش رنگ به صورت استاندارد باشد. از طرفی محفظه حامل عایق پاششی با توجه به آنکه کاملا ایزوله و بسته می باشد می تواند عمر مفید رنگ یا شرایط آماده به کار بودن پوشش رنگی را افزایش دهد.

مشاوره قیمت و خرید انواع پوشش های ضد رطوبتی از شرکت رانا کیمیا فام

مشتریان گرامی می توانند انواع پوشش های ضد رطوبتی را به عنوان عایق رطوبتی دیوار باران گیر، ، عایق رطوبتی سرویس بهداشتی و بر روی دیگر سطوح در معرض رطوبت نیز مورد استفاده قرار دهند. این محصولات در صورتی که به طور صحیح اجرا شوند می توانند طول عمر بلندمدتی داشته باشند. شما میتوانید جهت دریافت قیمت محصولات و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در قالب مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.