تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

۵ دلیل استفاده از کفپوش اپوکسی آنتی الکترواستاتیک در صنعت

۵ دلیل استفاده از کفپوش اپوکسی آنتی الکترواستاتیک در صنعت

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

کفپوش اپوکسی آنتی الکترواستاتیک به عنوان یکی از پوشش هایی که قادر است بارهای الکتریکی ساکن در سطح کف را جذب و به سرعت تخلیه کند شناخته می شود. همانطور که میدانید این بار های الکتریسیته اگر در یک حجم قابل توجهی در سطح تجمع یابند می توانند به صورت جرقه های کوچک به سمت بیرون و محیط تخلیه شوند. در چنین شرایطی تصور کنید که آن محیط به جهت نوع فعالیتی که انجام می دهد جزو مشاغل پر ریسک باشند.

فعالیت های پرخطر شامل کارخانجاتی هستند که با مواد و آلاینده های قابل اشتعال سر و کار دارند. احتمال بروز آتش سوزی در اینگونه مراکز بسیار بالا می باشد. به همین دلیل ما باید کوچکترین عوامل کمک کننده برای بروز حریق های گسترده را کاملا از بین ببریم. زمانی که شما از کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک استفاده می کنید عملاً این عوامل را کاملاً حذف کردید. در نتیجه امنیت محیط حفظ خواهد شد و میتوانید با ضریب اطمینان بالا به کار خود ادامه دهید.

جلوگیری از انفجار با کفپوش اپوکسی آنتی الکترواستاتیک

در قسمت مقدمه در مورد بروز آتش سوزی صحبت شد. اما اجازه دهید این موضوع را کاملا روشن کنیم که چگونه از طریق تخلیه بار الکتریکی ساکن به محیط انفجارهای مهیب در انبارهای حامل مهمات آتش زا اتفاق میافتد. به طور کلی ایجاد تماس و حرکت میان دو سطح می تواند عاملی برای ایجاد بار الکتریکی باشد.

این بار های الکتریکی تولید شده تا زمانی که هیچگونه تخلیه الکتریکی اتفاق نیافتد بر روی سطح باقی خواهد ماند. به عنوان مثال راه رفتن ساده شخص را در نظر بگیرید که این عمل باعث ایجاد بارهای منفی خواهد شد. هرچقدر این تماس فیزیکی بیشتر شود بارهای تولید شده نیز افزایش پیدا خواهد کرد. این بار های الکتریکی تحت عنوان بار الکترواستاتیک شناخته می شوند.

زمانی که یک جسم خارجی رسانا با سطحی که دارای بارهای الکتریکی است تماس پیدا می‌کند یک تخلیه الکتریکی اتفاق خواهد افتاد. هر چقدر حجم بارهای ساکن بیشتر باشد شدت تخلیه افزایش پیدا میکند. حال تصور کنید یک فرد در تماس با این تخلیه الکتریکی قرار بگیرد در چنین شرایطی عملاً یک شوک خفیفی را فرد تجربه می کند. اما اگر به جای فرد مورد نظر در محیط انبار مهمات که بیشتر در صنایع نظامی وجود دارد باشد قطعاً انفجارهای مهیبی را ایجاد خواهد داد.

علاوه بر صنایع نظامی محیط های حساس دیگری مانند صنایع هوانوردی نیز وجود دارد که به دلیل استفاده از تجهیزات حساس حتماً باید در برابر تخلیه الکتریکی محافظت شوند. پس کفپوش اپوکسی آنتی الکترواستاتیک برای حفاظت از تجهیزات حساس نیز استفاده می شود. در قسمت بعد در مورد آن بیشتر صحبت می کنیم.

جلوگیری از انفجار با کفپوش اپوکسی آنتی الکترواستاتیک

حفاظت از تجهیزات الکترونیکی حساس با کفپوش اپوکسی آنتی الکترواستاتیک

تجهیزات الکترونیکی حساس ابزارآلات دقیقی هستند که برای پیشبرد اهداف کاری خود در صنایع استفاده میکنیم. این تجهیزات می‌توانند دستگاه های کامپیوتری حساس و یا دیگر قطعات باشند. جذب بارهای الکتریکی ساکن توسط این دستگاه ها در مواردی می تواند باعث از کار افتادن آنها شود. هر چقدر این تخلیه الکتریکی شدت بالایی داشته باشد ممکن است که تجهیزات الکترونیکی شما کاملاً از مدار خارج و یا حتی مجبور باشید با صرفه تهزینه های بالا دستگاه جدیدی را خریداری کنید. به عنوان یک مثال ساده در محیط های بیمارستانی دستگاه های اسکن زیادی وجود دارند که جهت تشخیص بیماری مورد استفاده قرار می گیرد.

این دستگاه ها به علت دقت بالا به همان نسبت آسیب پذیر نیز خواهند بود. شما با استفاده از کفپوش اپوکسی بیمارستانی که کاملاً ضد الکتریسیته ساکن می باشد می توانید این دستگاه ها را از هرگونه صدمه ناشی از جذب بارهای الکتریکی در امان نگه دارید. به همین دلیل است که همواره تاکید می کنیم حتماً مدیران بیمارستان های بزرگ برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای اجرای کفپوش اپوکسی آنتی الکترواستاتیک داشته باشند.

نفوذ ناپذیر بودن آنها

علاوه بر جنبه های امنیتی که کفپوش اپوکسی آنتی الکترواستاتیک دارد در برابر رطوبت نیز کاملا نفوذ ناپذیر می باشند. تمام خاصیت ها و ویژگی هایی که کفپوش اپوکسی دارد همگی در اینگونه پوشش های کف وجود دارد. زمانی که یک کفپوش در برابر سیالات نفوذ ناپذیر باشد عملاً بافت داخلی آن در بلند مدت سالم باقی خواهد ماند. این ویژگی زمانی ارزشمند است که شما بخواهید یک نظافت ساده را بر روی سطح انجام دهید. اصولا اقدامات نظافتی با استفاده از مواد و سیالات شوینده انجام می‌شود. بنابراین نفوذ ناپذیر بودن کفپوش اپوکسی آنتی الکترواستاتیک می‌تواند عملیات تمیزکاری و نظافت را برای شما سهل و آسان کند.

 مقاومت فیزیکی بالا

یک کفپوش اپوکسی آنتی الکترواستاتیک زمانی می تواند ارزش واقعی خود را حفظ کند که مقاومت فیزیکی بالایی داشته باشد. انتقال دستگاه های سنگین بر روی این کفپوش ها معمولاً در صنایع بزرگ اتفاق خواهد افتاد. اگر با هرگونه عبور و مرور بر روی سطح کف دارای کفپوش اپوکسی آنتی الکترواستاتیک با ترک و شکستگی های جزئی و کلی لایه های رزین اپوکسی مواجه شوید نمی توانید در بلند مدت عملکرد مناسبی را از این کفپوش ها ببینید. به همین دلیل در مراحل تولید و فرآوری رزین های اپوکسی سعی می شود نوع فرمولاسیون بگونه‌ای باشد که پس از خشکی کامل آنها در روی سطح یک مقاومت فیزیکی بالایی حاصل شود.

حفاظت از تجهیزات الکترونیکی حساس با کفپوش اپوکسی آنتی الکترواستاتیک

ایجاد سطحی براق، زیبا و با رنگ پذیری بالا

کفپوش اپوکسی آنتی الکترواستاتیک می‌تواند سطحی براق و زیبایی را ایجاد کند. البته نمونه‌های مات آن نیز وجود دارد که بنا به نظر شما اجرا می شود. علاوه بر این، کفپوش های اپوکسی به صورت تک رنگ نیستند شما می توانید رنگ های مختلفی را انتخاب کنید که قطعا می‌تواند بر زیباتر شدن سطح کف بیفزاید. اصولاً موضوع ایجاد یک محیط کاری زیبا مجموعه‌ای از تاثیرات روانشناختی را برای کارکنان در پی خواهد داشت که می تواند انرژی کاری آنها را به شدت افزایش دهد. پس مدیران شرکت‌های بزرگ این موضوع مهم را نیز برای زیباسازی محیط کاری خود در نظر داشته باشند.

خرید کفپوش اپوکسی آنتی الکترواستاتیک از شرکت رانا کیمیا فام

مشتریان گرامی می توانند با کیفیت ترین ترکیبات رنگی کفپوش های اپوکسی آنتی استاتیک را با قیمت بسیار مقرون به صرفه از شرکت رانا کیمیا فام خریداری کنند. کارشناسان ما با توجه به نوع پروژه و همچنین مساحت آن می توانند حجم دقیقی از رزین های اپوکسی را به شما پیشنهاد دهند. برای دریافت اطلاعات دقیق تر با متخصصین ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.