تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

عایق رطوبتی پلیمری سفید، ویژگی، کاربرد، نحوه اجرا

عایق رطوبتی پلیمری سفید، ویژگی، کاربرد، نحوه اجرا

عایق رطوبتی پلیمری سفید، ویژگی، کاربرد، نحوه اجرا

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید عایق رطوبتی کلیک کنید   فروشگاه

عایق رطوبتی پلیمری نسل جدیدی از پوشش های آب بندی سطوح محسوب می‌شوند که قابلیت اجرا بر روی بسترهای افقی و عمودی را دارند. همانطور که از نام آن مشخص است غالباً به عنوان عایق رطوبتی سفید نیز شناخته می‌شوند. اگرچه فام ظاهری اصلی آنها سفید مایل به شیری است اما معمولاً در ۱۰ رنگ متفاوت دیگر نیز عرضه می‌شوند؟ هر کدام از این محصولات از لحاظ ویژگی‌ها و مشخصات ساختاری ممکن است که وجه اشتراکات و تفاوت هایی را داشته باشند.

هیچگونه مواد قیری در ساخت و فرموله کردن این عایق استفاده نشده است. بنابراین یکی از دلایل سفید بودن رنگ آنها همین موضوع است. در ادامه مقاله در مورد ویژگی‌ها، کاربردها، نحوه اجرا و برخی جزئیات دیگر صحبت می‌کنیم.

ویژگی های عایق رطوبتی پلیمری

عایق رطوبتی پلیمری یک نوع پوشش سرد اجرا می‌باشد. بنابراین با این ویژگی ارزشمند مراحل پروژه شما بسیار سهل و آسان خواهد شد. مقاومت خوبی در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید دارند. به همین دلیل اگر می‌خواهید این رنگها را برای پوشش دهی سطوح بام و نمای ساختمان استفاده کنید گزینه مناسبی هستند. این عایق‌ها برای رقیق سازی به حلال شیمیایی یا نفتی احتیاج ندارند.

تنها کافی است آنها را با سیالات آب ترکیب کنید تا به غلظت مطلوب برسند. پایه آب بودن این رنگها شرایطی را فراهم می‌کند تا به عنوان یک پوشش رنگی دوستدار محیط زیست تبدیل شوند. قدرت پوشش دهی بسیار ایده آلی دارند و می‌توانند یک سطح کاملا یکپارچه و غیر قابل نفوذ را ایجاد کنند. فرمولاسیون این عایق رطوبتی کاملاً جدید بوده و در نتیجه طول عمر بسیار بالایی نیز دارند.

ویژگی های عایق رطوبتی پلیمری

کاربردهای عایق رطوبتی پلیمری

کاربردهای بسیار گسترده ای را می‌توان برای رنگ عایق رطوبتی سفید ذکر کرد. همانطور که در شروع مقاله ذکر شد این عایق‌ها می‌توانند بر روی سطوح افقی و عمودی نیز اجرا شوند. اما این نواحی دقیقاً در چه قسمتی از سازه قرار دارند؟ همانطور که می‌دانید بخش پشت بام یک سطح افقی است. در طرف مقابل سطوح نما نیز دارای یک دیواره عمودی هستند. خوشبختانه عایق رطوبتی پلیمری در هر دو این نقاط قابل اجرا می‌باشند.

اما این نکته را در نظر بگیرید اگر می‌خواهید سطح بام را پوشش دهی کنید حتماً از یک لایه اضافی تحت عنوان مش نیز استفاده کنید که در قسمت بعد به توضیح آن می‌پردازیم. دیگر کاربردهای این عایق رطوبتی در قسمت بیرونی سطوح سرویس بهداشتی است. همچنین می‌توانند بر روی رمپ‌ها و مخازن بتنی آب شهری به کارگیری شوند. چسبندگی بالایی که این عایق‌ها بر روی سطوح مختلف مانند بتن، سیمان، گچ و فلز دارند کاربری آنها را وسیع تر می‌کند.

نحوه اجرای عایق رطوبتی پلیمری

با توجه به مطالب مذکور این پوشش های رنگی می‌توانند به عنوان عایق رطوبتی نمای ساختمان و همچنین عایق رطوبتی پشت بام استفاده شوند. در مورد سطوح نما در مواردی لازم است یک بسترسازی اساسی را انجام دهیم. ترک‌ها، خوردگی‌ها و تخریب های ساختاری باید ابتدا ترمیم شوند. بعد از پاکسازی گرد و غبار و همچنین آلودگی های چسبیده به نما می‌توانید به رقیق سازی این رنگ‌ها بپردازید. این عایق‌ها با درصد مشخصی از سیالات آب که حجم آن بر اساس مقدار رنگ تعیین می‌شود رقیق می‌شوند.

سپس می‌توانید با استفاده از دستگاه های اسپری این رنگ‌ها را روی سطوح نما اجرا کنید. در مورد پشت بام نیز به دلیل آنکه یک نیروی وزن ناشی از راه رفتن به سطح بستر وارد می‌شود. به منظور افزایش مقاومت مکانیکی لازم است از یک لایه مش در جنس های فایبرگلاس یا پلی اتیلن استفاده کنیم. این لایه می‌تواند باعث افزایش ضخامت پوشش دهی و همچنین استحکام آن شود.

اگر به هر دلیلی می‌خواهید لایه های رنگ را افزایش دهید حتماً باید پس از اجرای لایه اول حدود ۸ ساعت یا پیش از دو روز صبر کنید تا خشکی نسبی حاصل شود. بعد از آن می‌توانید لایه بعدی عایق رطوبتی پلیمری را اجرا کنید.

نحوه اجرای عایق رطوبتی پلیمری

پر کردن ترکهای کوچک با عایق سفید بام

عایق رطوبتی پلیمری تا یک محدوده مشخصی می‌تواند ترک های کوچک را در بستر کار پوشش دهی کند. البته این ویژگی در مورد عایق رطوبتی قیری نیز صدق می‌کند. به این صورت که قادر به پر کردن ترکهای با عرض ۱ میلی متر هستند. در طرف مقابل اگرچه این رنگ‌ها این قابلیت ارزشمند را دارند. اما ما برای آنکه میزان مصرف عایق های رطوبتی را کاهش دهیم. بهتر است یک لایه پرایمر به منظور پر کردن ترکهای ریز را اجرا کنیم. با این کار هوشمندانه دیگر این عایق‌ها به منافذ ریز سطح نفوذ پیدا نمی کنند و در مصرف آنها نیز صرفه جویی خواهد شد.

زمان خشکی عایق رطوبتی نانو پلیمر

اصلی‌ترین عامل محیطی که بر زمان خشکی عایق رطوبتی نانو پلیمر و دیگر رنگ های مشابه تاثیر می‌گذارد دما است. هر چقدر دما افزایش پیدا کند به دلیل پایه آب بودن رنگ زمان خشکی کاهش می‌یابد. پایین بودن دمای محیط نیز مدت زمان خشکی را افزایش می‌دهد. در مورد عایق رطوبتی پلیمری مدت زمان خشکی در دمای متعادل محیط نهایت ۵ روز است. البته خشکی اولیه پس از ۸ ساعت رخ می‌دهد.

زمان خشکی عایق رطوبتی نانو پلیمر

چگونه می‌توانیم این رنگ را برای مدت مشخصی انبار کنیم؟

بسیاری از پیمانکاران به دلیل گستردگی پروژه ممکن است به انبار کردن این عایق‌ها بپردازند. یکسری شرایط محیطی تعریف شده است که اگر فراهم شود این عایق‌ها تا یک مدت مشخصی قابل استفاده خواهند بود. برای ذخیره سازی عایق رطوبتی پلیمری باید دمای مناسبی را فراهم کنیم. این عایق‌ها نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرند. همچنین بعد از خرید عایق رطوبتی نباید آنها را از محفظه اصلی به ظرف دیگری منتقل کنیم. در فصول سرد زمستان نیز باید از یخ زدگی آنها محافظت شود. با انجام چنین اقدامات ساده ای این رنگ‌ها تا یک سال قابلیت ذخیره سازی دارند.

خرید عایق رطوبتی و انواع رنگ ساختمان از شرکت رانا کیمیا فام

نمونه های مختلفی ازعایق های رطوبتی مانند پوشش های قیری و آکریلیک پایه آب در شرکت رانا کیمیا فام تولید می‌شود. این رنگ‌ها کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند و با بهترین قیمت در اختیار مشتریان قرار داده خواهد شد. همچنین کارشناسان ما متناسب با نوع پروژه ای که در دست اجرا دارید یکسری رهنمودها و نکات تخصصی را ارائه می‌دهند تا پس از خرید عایق رطوبتی بتوانید به شکل صحیح و کاربردی از این رنگ‌ها استفاده کنید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با این شرکت در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.