تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

استفاده از رنگ نسوز برای چدن گاز

استفاده از رنگ نسوز برای چدن گاز

استفاده از رنگ نسوز برای چدن گاز

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

چدن های اجاق گاز قطعاتی هستند که معمولاً بر روی صفحه اصلی اجاق قرار می‌گیرند. این لوازم مانع برخورد ظروف مختلف با سر شعله‌ها می‌شوند. به منظور افزایش مقاومت آنها از یکسری پوشش های رنگ نسوز استفاده می‌شود تا علاوه استحکام باعث ایجاد یک لایه ضد زنگ نیز شوند. رنگ نسوز برای چدن گاز بهترین گزینه برای این لوازم کاربردی محسوب می‌شود.

همانطور که از نام این پوشش رنگی مشخص است کاملا نسوز بوده و حرارت بالای اجاق باعث تخریب ساختاری آن نمی شود. بسیاری از شرکت‌های تولید کننده از این نوع رنگ نسوز و مقاوم به حرارت به وفور استفاده می‌کنند. قطعاً شما می‌خواهید بدانید که این رنگ‌ها و محصولات مشابه دقیقا چه ویژگی هایی دارند و از چه مشخصات فنی برخوردار هستند. در این مقاله قصد داریم به پاسخ این سوالات مهم بپردازیم.

طبقه بندی انواع رنگ نسوز

رنگ مقاوم حرارتی با توجه به محیطی که قرار است مورد استفاده قرار بگیرند در نمونه های مختلف فرموله و تولید می‌شوند. در واقع این رنگ‌ها قابلیت آن را دارند که در دماهای مختلف دوام بیاورند و تجهیزات فلزی را حفاظت کنند. سه نمونه از پرکاربردترین این پوشش‌ها شامل رنگ نسوز مقاوم به حرارت ۲۰۰ درجه، رنگ نسوز مقاوم به حرارت تا ۴۰۰ درجه و رنگ نسوز مقاوم به حرارت تا ۶۰۰ درجه است. در حال حاضر این سه نمونه از رنگ‌ها به وفور در پروژه‌های مختلف استفاده می‌شوند. البته دامنه تحمل حرارتی برخی از این رنگ‌ها بسیار بیشتر از مقادیر ذکر شده است. به طوری که حتی می‌توانند در دامنه حرارتی بیش از ۱۰۰۰ درجه نیز مقاومت کنند.

موارد استفاده این رنگ‌ها بیشتر بر روی لوله‌ها و مخازن، دودکش‌ها و دیگر قطعات فولادی است که در معرض حرارت قرار دارند. البته می‌توان از نمونه های خاص این محصولات نیز برای لوازم خانگی مانند اجاق گاز‌ها استفاده کرد. در بازار نمونه های مختلفی از رنگ نسوز برای چدن گاز وجود دارد که به صورت اسپری نیز ارائه می‌شوند. اما رنگ هایی که در شرکت های تولید کننده مستقیماً روی لوازم جانبی اجاق گاز اجرا می‌شوند متفاوت خواهند بود.

 

طبقه بندی انواع رنگ نسوز

 

مشخصات فنی رنگ نسوز تا دمای ۶۰۰ درجه

فام ظاهری این نوع از رنگ ضد حرارت معمولاً آلومینیومی یا نقره‌ای است. البته دیگر پوشش های اسپری در فام ظاهری مشکی عرضه می‌شوند. مدت زمان خشکی این رنگ‌ها در قیاس با اسپری‌ها طولانی تر است و بعد از حدود ۲ ساعت به خشکی اولیه می‌رسند. از لحاظ تعداد اجزا تک جزئی هستند و برای آماده سازی آن لازم است که از یکسری تینرها و رقیق کننده های متناسب استفاده کنیم.

ضخامت اجرایی این رنگ‌ها در حدود ۲۰ تا ۲۵ میکرومتر است. کیفیت بالای آن‌ها شرایطی را فراهم می‌کند تا در این ضخامت اندک یک عملکرد ایده آلی را داشته باشند. برخی از المان های این رنگ ممکن است با نمونه های اسپری رنگ نسوز برای چدن گاز مشابه باشد که می‌توان به رنگ بندی های نقره ای آن اشاره کرد.

چسبندگی بسیار بالای رنگ نسوز برای چدن گاز

اگر می‌خواهید از نمونه های اسپری رنگ نسوز برای چدن گاز استفاده کنید حتماً برخی المان‌ها را مدنظر قرار دهید. در واقع ما باید با انجام زیرسازی های اولیه باعث افزایش چسبندگی رنگ ضد حریق شویم. اگرچه این رنگها کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند اما زمانی می‌توانند عملکرد ایده آلی داشته باشند که بر روی سطوح کاملاً تمیز و مناسب اجرا شوند. چدن های گاز ممکن است در مواردی دچار آسیب شوند یا پوشش محافظ ضد حرارتی آنها جدا شود. عوامل مختلفی مانند ضربه، شستشوی نامناسب و مواردی از این قبیل دخیل هستند.

اسپری‌ها جایگزین ایده آلی هستند تا این خوردگی های جزئی را برطرف کنند. برای آماده سازی ابتدا باید با یک برس سیمی تمام سوختگی‌ها را جدا کنیم. بعد از آن می‌توانید از یک فاصله مناسب اسپری را در محل خوردگی اجرا کنید. برای پوشش دهی لایه ای لازم است که مدت زمان کمی صبر کنید تا لایه اول خشک شود. بعد از آن می‌توانید لایه بعدی را نیز اجرا کنید.

 

چسبندگی بسیار بالای رنگ نسوز برای چدن گاز

 

خشکی بسیار سریع اسپری رنگ نسوز برای چدن گاز

مهمترین ویژگی که می‌توان برای اسپری های رنگ نسوز برای چدن گاز که امروزه به وفور در بازار عرضه می‌شوند ارائه کرد. این است که این پوشش‌ها خشکی بسیار سریعی دارند. در واقع نوع کاربری آن به صورت خانگی بوده پس این مدت زمان کوتاه برای رسیدن به مرحله خشکی کاملاً طبیعی است. البته دمای محیط نیز در این زمان تاثیر گذار است. اصولا پوشش های رنگی در دماهای بسیار پایین نیاز به زمان بیشتری برای خشکی کامل دارند. اما در مجموع شما این اطمینان را داشته باشید که در دمای محیط در همان ساعت های اولیه می‌توانید از اجاق گاز خود استفاده کنید.

مقاومت رنگ نسوز برای چدن گاز در برابر خوردگی و مواد شیمیایی

از آنجایی که چدن های گاز ممکن است نیاز به شستشو داشته باشند. لذا نباید پوشش های رنگی نسوز در برابر مواد شوینده مختلف دچار آسیب شوند. البته این قابلیت شستشو و نظافت زمانی صدق می‌کند که این رنگ‌ها به مرحله خشکی کامل برسند. در آن صورت این امکان وجود دارد تا چدن های گاز را پاکسازی کنید. اجرای رنگ‌ها همراه با زیرسازی های اولیه مقاومت آنها را افزایش می‌دهد. بنابراین نباید شاهد پوسته شدن یا ترک خوردگی این پوشش‌ها باشید.

 

مقاومت رنگ نسوز برای چدن گاز در برابر خوردگی و مواد شیمیایی

 

قیمت رنگ نسوز برای چدن گاز

این نوع از اسپری های رنگ با توجه به میزان مقاومتی که در برابر حرارت دارند می‌توانند قیمت متفاوتی نیز داشته باشند. در بسیاری از آشپزخانه های صنعتی و بزرگ لازم است که از رنگ های قوی تری برای ایجاد مقاومت در چدن گاز استفاده شود. اما قیمت رنگ نسوز برای چدن گاز در مصارف خانگی بسیار مقرون به صرفه و مناسب است. در نتیجه شما می‌توانید این محصولات را سفارش دهید.

خرید انواع رنگ نسوز از شرکت رانا کیمیا فام

رنگ نسوز در شرکت رانا کیمیا فام به عنوان یکی از محصولات پر فروش قلمداد می‌شود. بنابراین تمهیدات ویژه ای برای افزایش کیفیت آن اجرایی شده است. این شرکت علاوه بر رنگ های نسوز به تولید پوشش های صنعتی، انواع پرایمرها، رنگ های ساختمان و کفپوش‌ها نیز می‌پردازد. آنچه که برای ما اهمیت دارد پاسخگویی کامل به نیازهای پروژه شما می‌باشد. مشتریان گرامی می‌توانند به منظور کسب اطلاع از قیمت دقیق این رنگ‌ها و دیگر جزئیات فنی با کارشناسان ما در تماس باشد.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.