تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

نکات مهم برای خرید عایق رطوبتی روی سرامیک

نکات مهم برای خرید عایق رطوبتی روی سرامیک

نکات مهم برای خرید عایق رطوبتی روی سرامیک

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید عایق رطوبتی کلیک کنید   فروشگاه

در میان سرامیک‌ها و همچنین کاشی‌ها یکسری درزها و خطوط شبکه ای وجود دارد که می‌تواند در بلند مدت دچار خوردگی شدید شوند. در چنین شرایطی رطوبت به راحتی به بافت زیرین سازه نفوذ پیدا می‌کند. عایق رطوبتی روی سرامیک بگونه ای است که می‌تواند این منافذ ریز و خوردگی‌ها را پر کند. لذا با این ترکیبات ارزشمند علاوه بر آنکه سرامیک‌ها از سطح کار جدا نمی شوند بلیکه دیگر نیازی به صرف هزینه های سنگین برای کاشی کاری و نصب سرامیک مجدد نیست.

این عایق‌ها بر پایه فناوری نانو و مطابق با آخرین تکنولوژی شیمی ساختمان فرموله و تولید شدند. بنابراین اگر به شکلی کاملا اصولی و استاندارد مورد استفاده قرار گیرند نه تنها بهترین کارایی را ارائه می‌دهند بلکه در یک بازه زمانی بلند مدت نیز پایدار باقی می‌مانند. در ادامه مقاله جزئیات بیشتری را در ارتباط با عایق آب بندی کاشی سرامیک ارائه می‌دهیم تا بهتر بتوانید به خرید آن‌ها بپردازید.

عایق زیر سرامیک (قابل اجرا در بافت زیرین)

در زمان خرید عایق رطوبتی باید ببینید که محصول مورد نظر را برای روی سرامیک و کاشی می‌خواهید یا اینکه قصد دارید یک زیرسازی اساسی در زیر سرامیک‌ها انجام دهید. ترکیباتی که به عنوان عایق رطوبتی روی سرامیک فرموله می‌شوند قدری از لحاظ ساختار با نمونه هایی که در بافت داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند تفاوت دارند.

به این صورت که عایق زیر سرامیک معمولاً غلیظ تر است. اما پوشش های رنگی که در سطح رویه استفاده می‌شوند غلظت کمتری دارند و به آنها عایق های رقیق سازی شده گفته می‌شود. البته نمونه های دیگری از پوشش های ضد رطوبتی وجود دارند که در سازه های دفنی مانند قسمت فونداسیون به کار گرفته می‌شوند. یکی از این‌ها عایق قیری پلیمری است که قابلیت استفاده بر روی دیوارهای دفنی را دارد.

 

عایق زیر سرامیک (قابل اجرا در بافت زیرین)

 

عایق بی رنگ کاشی و سرامیک (شفاف بودن عایق)

از ویژگی های مهم دیگری که هنگام خرید عایق رطوبتی روی سرامیک باید به آن توجه کنیم بی رنگ بودن محصول است. از آنجایی که این پوشش های ضد رطوبتی بر روی سازه و با هدف درزگیری بین قالب های کاشی و سرامیک استفاده می‌شوند بهتر است کاملا بی رنگ باشند. البته محصولات جدیدی که با عنوان عایق نانو محافظ روی کاشی سرامیک ساخته می‌شوند کاملاً این ویژگی ارزشمند را دارند. بنابراین شما نباید نگران از فرم افتادگی ظاهر سطوح کف یا دیواری خود باشید. چرا که پس از خشکی کامل بی رنگ می‌شوند و از نمای دور به هیچ عنوان قابل رویت نیستند.

بسیاری از عایق های قدیمی که معمولاً از مشتقات سیمانی ساخته می‌شوند این ویژگی را ندارند. لذا زمانی که آنها را به صورت دوغاب یا رقیق سازی شده روی سرامیک اجرا می‌کنید باعث تغییر رنگ سطح کار می‌شوید و عملا پاکسازی بخش مرکزی سرامیک‌ها بسیار وقت گیر و سخت است. اما این مشکلات در مورد عایق بی رنگ برطرف شده است.

عایق رطوبتی نانو سرامیک (تکنولوژی نانو)

عایق رطوبتی روی کاشی و سرامیک ساخته شده از باکیفیت ترین ترکیبات پلیمری است. مقیاس ارزیابی آن بسیار کوچک و در حد نانومتر است. در نتیجه بالاترین کارایی را از لحاظ مولکولی دارند. عایق رطوبتی روی سرامیک از مواد نانو تشکیل شده اند. چسبندگی بسیار بالایی نسبت به عایق های معمولی دارند.

در واقع چسبندگی جزو ارکان اصلی هر نوع پوشش رنگی محسوب می‌شود. چرا که در این شرایط هم مقاومت و استحکام آن بیشتر خواهد بود و همین که پایداری و طول عمر آن بر روی سازه افزایش پیدا می‌کند. به عنوان نکته طلایی برای خرید عایق رطوبتی اطمینان حاصل کنید که حتماً محصول مورد نظر بر اساس تکنولوژی نانو فرآوری شده باشد.

 

عایق رطوبتی نانو سرامیک (تکنولوژی نانو)

 

میزان حجم مورد نیاز عایق رطوبتی روی سرامیک

معمولاً عایق رطوبتی روی سرامیک در گالن های ۴ لیتری و همچنین ۲۰ لیتری عرضه می‌شوند. در حین خرید به حجم مورد نیاز رنگ و عایق رطوبتی توجه داشته باشید. اگرچه این پوشش های ضد آب قابلیت انبارداری دارند. اما لزومی ندارد که بخواهید بیش از میزان مصرف خود آنها را انبار کنید.

در فرایند عایق بندی سطح سرامیک و دیگر پروژه های مربوطه در کاتالوگ هر محصول اطلاعاتی مرتبط با میزان مصرف وجود دارد. لذا شما با مطالعه آن کاملاً متوجه خواهید شد که هر لیتر عایق رطوبتی برای پوشش دهی چند متر مربع کافی خواهد بود.

البته ضخامت کار و میزان زیرسازی همگی در مقدار مصرف رنگ موثر هستند. از آنجایی که برخی برندهای عایق رطوبتی دارای وجه اشتراک و همچنین تفاوت هایی هستند، هر کدام میزان مصرف متفاوتی را ارائه می‌دهند. پس حتما باید از کارشناس مربوطه این اطلاعات را درخواست کنید.

توجه به حالت الاستیکی عایق رطوبتی روی سرامیک

عایق رطوبتی روی سرامیک زمانی که کاملاً خشک می‌شود همچنان حالت الاستیکی خود را حفظ می‌کند. بنابراین نباید خشک شدن آنها را به عنوان یک لایه سخت، شکننده و آسیب پذیر تلقی کنیم. مشکل ترک خوردگی در بسیاری از عایق های رطوبتی وجود دارد. حتی آنهایی که ساخته شده از پلیمرهای باکیفیت هستند نیز ممکن است این ویژگی الاستیکی را نداشته باشند.

اما عایق رطوبتی روی سرامیک از آنجایی که قابلیت اجرا بر روی سطح کف را دارد. لذا اعمال نیرو ناشی از رفت و آمد باعث تخریب ساختاری آن‌ها نمی شود. حالت ارتجاعی آنها دقیقاً همان ویژگی ای است که مانع از ترک می‌شود.

 

توجه به حالت الاستیکی عایق رطوبتی روی سرامیک

 

پایه آب بودن عایق های رطوبتی

برخی از عایق های رطوبتی بر پایه حلال های شیمیایی هستند. اما در عصر حاضر طیف گسترده‌ای از عایق‌ها بر پایه آب فرموله شدند که بهترین کیفیت را پس از اتمام پروژه ارائه می‌دهند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که عایق های پایه آب را خریداری کنید. این المان مهم هم برای تکنسین های اجرایی سودمند است و هم اینکه هیچ گونه ماده سمی و آسیب زایی را به محیط متصاعد نمی کنند.

شما تنها کافی است متناسب با حجم رنگ آمیزی مقداری آب را به این محلول های رنگی اضافه کنید. البته نوع عایق کاری شما نیز تاثیر مستقیمی روی فرایند رقیق سازی می‌گذارد. به این صورت که می‌توان این عایق‌ها را برای برخی سطوح به صورت غلیظ و در سطح بسترهای دیگر به شکلی کاملا رقیق سازی شده اجرا کرد.

شرکت رانا کیمیا فام تولید کننده عایق رطوبتی روی سرامیک

در شرکت رانا کیمیا فام نمونه های مختلفی از پوشش های ضد رطوبتی تولید می‌شود که برخی از آنها شامل عایق رطوبتی دیوار، سرامیک، پشت بام، نما و غیره است. کارشناسان ما در حوزه فروش جامع ترین اطلاعات را به شما ارائه می‌دهند. بنابراین با خرید این محصولات می‌توانید یک پروژه موفق و بسیار ایده آلی را تکمیل کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.