تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ اسکلت فلزی ساختمان؛ انواع + مشخصات فنی

رنگ اسکلت فلزی ساختمان؛ انواع + مشخصات فنی

رنگ اسکلت فلزی ساختمان؛ انواع + مشخصات فنی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

اسکلت فلزی ساختمان علیرغم مقاومت و استحکام بالایی که دارد در برابر فرایندهای شیمیایی نظیر اکسیداسیون، زنگ زدگی و خوردگی آسیب‌پذیر است. به همین دلیل باید از یکسری پوشش های رنگی به منظور حفظ ساختار سالم فلز استفاده کنیم. رنگ اسکلت فلزی ساختمان می‌تواند باعث سالم و پایدار نگه داشتن سطح رویه فلز و همچنین افزایش طول عمر آن شود. این پوشش‌ها امنیت پروژه های ساختمان سازی را افزایش می‌دهند و باعث کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری در طولانی مدت خواهند شد.رنگ های مختلفی برای سازه های فلزی استفاده می‌شود. پرکاربردترین آن ترکیبات رنگی آلکیدی است.

این رنگ‌ها خود به سه نوع پرایمر آلکیدی، رنگ میانی آلکیدی و همچنین رنگ رویه آلکیدی طبقه بندی می‌شوند. این رنگ‌ها مناسب محیط های با شدت خورندگی کم تا متوسط هستند. لذا اگر سازه شما در یک محدوده یا فضای گرم و خشک قرار دارد می‌توانید از این رنگ های کاربردی استفاده کنید. در طرف مقابل انواع پرایمر زینک ریچ اپوکسی مناسب سازه های قرار گرفته در مناطق مرطوب و ساحلی است. پس باید بر اساس شرایط محیط به انتخاب رنگ مناسب بپردازیم. در ادامه هر کدام از پوشش های مذکور را به صورت فنی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهیم.

پرایمر آلکیدی به عنوان اولین رنگ اسکلت فلزی ساختمان

اگر به عنوان پیمانکار در پروژه های ساختمان سازی فعالیت می‌کنید قطعاً با پرایمرهای رنگی آشنایی دارید. در واقع اینها به عنوان اولین لایه روی سطوح اجرا و باعث حفاظت فیزیکی ساختار فلز می‌شوند. به عنوان یک قاعده کلی انواع پرایمرها بر روی بسترهای مختلف نظیر بتن، دیوار سازه، تجهیزات فلزی و غیره اجرا می‌شوند. اسکلت های فلزی قطعا نیاز به پرایمر دارند. چرا که با این لایه می‌توان شرایط کافی برای اجرای لایه های بعدی را فراهم کرد و هم اینکه میزان مقاومت غشای رنگی را افزایش داد. مشخصات فنی رنگ اسکلت فلزی ساختمان به شرح ذیل است:

  • فام ظاهری پرایمر آلکیدی به صورت زرد مات است.
  • جرم حجمی آن برابر ۱٫۴ گرم بر سانتی متر مکعب می‌باشد.
  • نرخ پوشش پرایمر به ازای ضخامت ۵۰ میکرومتر برابر ۹٫۶ متر مربع است. این مقدار به ازای حجم ۱ لیتر صدق می‌کند.
  • برای رسیدن به مرحله خشکی نسبی به دو ساعت زمان در دمای متعادل محیط یا ۲۵ درجه سانتی گراد نیاز است.
  • پرایمر آلکیدی به صورت تک جزئی عرضه می‌شود و برای آماده سازی آن لازم است که ابتدا به خوبی به هم زده شوند و سپس با مقدار معینی از تینرهای مخصوص ترکیب شوند تا به غلظت مناسبی برای اجرا برسند. حال آنکه دیگر پرایمرها مانند پرایمر زینک کرومات اپوکسی و پرایمر زینک اتیل سیلیکات به صورت دو جزئی می‌باشند.

رنگ اسکلت فلزی ساختمان با ساختار بسیار مقاوم در برابر تنش های محیط

پوشش میانی آلکیدی دومین لایه از رنگ مخصوص اسکلت فلزی

لایه میانی دومین پوششی است که برای رنگ آمیزی سطوح مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لایه از رنگ اسکلت فلزی ساختمان نقش کلیدی در پایداری پوشش رنگی نهایی دارد. به همین دلیل می‌تواند به عنوان یک لایه پشتیبان نیز قلمداد شود. همانطور که در قسمت قبل ذکر شد پرایمرها به عنوان یک رنگ آغازین استفاده می‌شوند.

بعد از آنکه لایه اولیه به مرحله خشکی نسبی رسید شرایط کار برای اجرای پوشش میانی آلکیدی فراهم خواهد شد. در مواردی که حدود سه روز از اجرای پوشش اول رنگ مخصوص اسکلت فلزی گذشته است لازم است سطح کار کاملا تمیز شود و به منظور افزایش چسبندگی یک زبرسازی سطحی نیز انجام شود. اطلاعات فنی این لایه به قرار ذیل می‌باشد:

  • فام ظاهری این نوع از رنگ اسکلت فلزی ساختمان بدون محدودیت به صورت نیمه مات است.
  • جرم حجمی ماده قدری کمتر از پرایمر و برابر ۱٫۲۵ گرم بر سانتی متر مکعب است.
  • از لحاظ پوشش تئوری نیز کاملاً با پرایمر آلکیدی برابر است و می‌تواند در ضخامت فیلم خشک ۵۰ میکرون به ازای حجم ۱ لیتر مساحت ۹٫۶ متر مربع را پوشش دهی کند.
  • برای رسیدن به خشکی کامل به چهار روز زمان نیاز دارد.

اجرای رنگ اسکلت فلزی ساختمان به منظور کاهش زنگ زدگی فلزات

پوشش رویه آلکیدی سومین لایه از رنگ اسکلت فلزی ساختمان

آخرین لایه ای که برای پوشش دهی صورت فلزی سازه استفاده می‌شود پوشش رویه آلکیدی است. این نوع از رنگ اسکلت فلزی ساختمان می‌تواند باعث تکمیل مقاومت لایه های زیرین شود. با اجرای لایه سوم دیگر نباید نگران زنگ زدگی و خوردگی فلزات باشید. زیرا حتی اگر رطوبت نسبی نیز به صورت دوره ای و فصلی در محیط ایجاد شود باز هم سالیان بسیار طولانی زمان لازم است تا فرآیندهای شیمیایی در فلز به وجود آید.

پوشش رویه آلکیدی با یک ضخامت کنترل شده و حدود ۵۰ تا ۶۰ میکرومتر اجرا می‌شود. در همین ضخامت اندک نیز حفاظت فیزیکی ایده آلی را ایجاد می‌کند. المان های فنی این رنگ اسکلت فلزی ساختمان عبارتند از:

  • فام ظاهری رنگ رویه آلکیدی محدودیت خاصی ندارد و در رنگبندی های مختلف تولید می‌شود.
  • جرم حجمی این رنگ در مقایسه با پرایمر آلکیدی و پوشش میانی کمترین مقدار و برابر ۱٫۱۲ گرم بر سانتی متر مکعب است.
  • میزان پوشش تئوری رنگ رویه آلکیدی در ضخامت ۵۰ میکرومتر و همچنین حجم یک لیتر برابر ۸٫۴ متر مربع است. همانطور که می‌بینید نرخ پوشش کمتر از پرایمر آلکیدی و لایه میانی است.
  • این رنگ مناسب اسکلت فلزی برای رسیدن به مرحله خشکی نسبی به یک ساعت زمان در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد نیاز دارد. حال آنکه برای خشکی کامل ۴ روز زمان لازم است.
  • مدت انبارداری پرایمر، پوشش میانی و همچنین لایه نهایی آلکیدی در صورت رعایت موارد مشخص شده تا یک سال است.

قیمت انواع رنگ ساختمان

رنگ های ساختمانی نمونه های بسیار متنوعی دارند. می‌توانند برای بخش داخلی سازه، نمای ساختمان و یا حتی به عنوان رنگ مناسب اسکلت فلزی استفاده شوند. هر کدام از آنها بر اساس ویژگی های فنی قیمت متفاوتی دارند اما اگر شما بتوانید از شرکت های تولید کننده به طور مستقیم خرید خود را انجام دهید قطعاً در هزینه نهایی صرفه جویی خواهد شد. تولید کنندگان سعی می‌کنند بنا به دلایل مختلفی مانند حفظ رضایت مشتری، تعادل در بازار و مواردی از این قبیل قیمت تمام شده محصولات را در نازل ترین حد خود نگه دارند.

رنگ اسکلت فلزی ساختمان بصورت تک جزئی و با آماده سازی سریع

خرید رنگ ساختمان و صنعتی از شرکت رانا کیمیا فام

اگر به دنبال بهترین رنگ برای اسکلت فلزی ساختمان هستید و می‌خواهید یک پروژه رنگ آمیزی بسیار با کیفیت و استاندارد را داشته باشید شرکت رانا کیمیا فام گزینه خوبی برای شما است. این مرکز تولیدی تا به اکنون توانسته است طیف گسترده ای از انواع رنگهای ساختمانی و صنعتی و همچنین پرایمرها را با بهترین قیمت روانه بازار کند. شما می‌توانید هر نوع رنگی را که احتیاج دارید از این شرکت خریداری کنید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.