تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

عایق رطوبتی آکریلیک ؛ ۵ کاربرد مهم و نحوه اجرا

عایق رطوبتی آکریلیک ؛ 5 کاربرد مهم و نحوه اجرا

عایق رطوبتی آکریلیک ؛ ۵ کاربرد مهم و نحوه اجرا

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید عایق رطوبتی کلیک کنید   فروشگاه

عایق رطوبتی آکریلیک جزو جدیدترین پوشش هایی است که با هدف جلوگیری از نفوذ رطوبت به بافت داخلی سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این عایق‌ها بر پایه رزین های اکریلیک فرموله شده‌اند و می‌توانند یک لایه ضد آب قوی و کاملا استانداردی ایجاد کنند. با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن تجهیزات مدرن و از همه مهم تر مواد اولیه جدید می‌توان ترکیبات رنگی تولید کرد که نسبت به پوشش های قدیمی قدرت نفوذ بالایی دارند و هم اینکه می‌توانند طول عمر بلند مدتی نیز داشته باشند.

عایق رطوبتی آکریلیک دقیقاً جزو همین دسته از پوشش‌ها قرار دارد. شما می‌توانید با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان یک مساحت بالایی از سطوح مختلف را عایق کاری کنید. در ادامه مقاله جزئیات بیشتری در مورد کاربرد و چگونگی اجرا ذکر می‌کنیم.

۱- عایق رطوبتی پشت بام از نوع آکریلیک

عایق رطوبتی آکریلیک قابلیت استفاده در سطوح افقی مانند پشت بام ساختمان را دارد. اگر به دنبال خرید انواع ایزوگام و قیرهای حرارتی قدیمی هستید بهتر است قدری در مورد این تصمیم خود فکر کنید. قطعاً با مقایسه ویژگی های عایق رطوبتی نانو و مزیت های آن به سمت خرید این محصول روی خواهید آورد. عایق رطوبتی پشت بام از نوع آکریلیک به جهت چسبندگی بالایی که دارد می‌تواند بدون آسیب دیدگی تا سالیان طولانی دوام بیاورد.

همچنین این عایق‌ها از مقاومت مکانیکی خوبی برخوردار هستند. البته اگر تکنیک‌ها و روش های مرتبط با اجرا به طور اصولی دنبال شود. شما می‌توانید با یک تصمیم هوشمندانه از عایق های آکریلیک در بام ساختمان خود استفاده کنید. به دلیل پایه آب بودن این عایق سفید بام به راحتی قابلیت آماده سازی دارند و فرایند اجرا را تسهیل می‌بخشند.

۲- استفاده از عایق رطوبتی آکریلیک بر روی سقف شیروانی

از کاربردهای دیگر عایق رطوبتی آکریلیک این است که قابلیت استفاده بر روی سقف های شیروانی از جنس فلز دارند. همانطور که می‌دانید بسیاری از سقف های سازه در محیط های مرطوب به صورت شیبدار طراحی می‌شوند و جنس آنها نیز ساخته شده از آلیاژ های فلزی می‌باشد. عایق رطوبتی سقف شیبدار معمولاً با استفاده از اسپری های رنگی اجرا می‌شود.

این دستگاه‌ها سرعت رنگ آمیزی شما را افزایش می‌دهند و در یک مدت اندک می‌توانید مساحت بالایی پوشش دهی کنید. از آنجایی که فلزات مستعد زنگ‌زدگی هستند پیش از پوشش دهی عایق های آکریلیک ممکن است نیاز به پرایمر و زیرسازی های اولیه داشته باشند.

اجرای عایق رطوبتی آکریلیک بر روی سقف های شیروانی

۳- سازگاری بالای عایق رطوبتی آکریلیک بر روی سطوح مختلف

عایق رطوبتی آکریلیک می‌تواند بر روی سطوح بتنی و سیمانی و فلزی نیز اجرا شود. بنابراین نباید نگران نوع جنس بستر کار باشید. تنها اولویت مهم انجام زیرسازی های شروع کار است تا از این طریق بتوان عایق‌ها را بر روی یک سطح تمیز و بازسازی شده اجرا کرد. سقف پشت بام غالباً از جنس ترکیبات مخلوط شده آسفالت و مواد سیمانی است.

به همین دلیل عایق های آکریلیک گزینه ایده آلی بر روی چنین بسترهایی می‌باشند. پایه آب بودن آن‌ها منجر به آن خواهد شد تا روی سطوحی که رطوبت اندکی دارند نیز قابل اجرا باشند. اما همواره ما تاکید می‌کنیم سطح کار را کامل خشک کنید و سپس به اجرای عایق رطوبتی بپردازید.

۴- کاربرد رزین های اکریلیک به عنوان عایق رطوبتی نمای ساختمان

بسیاری از افراد به دنبال خرید عایق رطوبتی نمای ساختمان هستند اما نمی‌دانند چه نوع پوششی بهترین عملکرد را خواهد داشت و کدام یک می‌توانند زیبایی نمای خارجی سازه را حفظ کنند. در چنین شرایطی ما پیشنهاد می‌کنیم عایق رطوبتی آکریلیک را انتخاب کنید. این محصول تنها در رنگ سفید عرضه نمی‌شود. بلکه تولیدکنندگان این مواد را در ده رنگبندی دیگر نیز عرض می‌کند. تولید عایق رطوبتی در فام های ظاهری مختلف باعث می‌شود تا افراد بر اساس سلیقه خود به انتخاب رنگبندی مورد نظر بپردازند. خواص هر کدام از اینها ممکن است تا حدودی با یکدیگر متفاوت باشد اما رویکرد اصلی همگی جلوگیری از نفوذ رطوبت است.

استفاده از عایق رطوبتی آکریلیک روی سطوح نمای ساختمان

۵- عایق کاری مخازن بتنی آب شهری

یکی دیگر از کاربردهای عایق رطوبتی آکریلیک، پوشش دهی سطوح مختلف مخازن بتنی است. این مخازن به دلیل مساحت بالایی که دارند برای جلوگیری از نشتی و آسیب های ساختاری نیاز به عایق کاری خواهند داشت. عایق های آکریلیک نیز نه تنها بر روی سطوح افقی قابل اجرا هستند بلکه می‌توانند دیوارها و سطوح عمودی را نیز پوشش دهی کنند.

با این اقدام می‌توان فرایند تعمیر و نگهداری سطوح و ساختارهای آسیب دیده را در بلند مدت کاهش و یا حذف کرد. از طرفی های رزین های آکریلیک مواد سمی خاصی ندارند و دوستدار محیط زیست می‌باشند. در نتیجه در حین کار و همچنین پس از خشکی نیز هیچگونه مشکلی برای عوامل اجرایی و محیط ایجاد نمی کنند.

مقاله پیشنهادی: عایق رطوبتی برای چوب؛ کاملاً بی رنگ و ضد آب قوی

نحوه اجرای عایق رطوبتی آکریلیک در پشت بام و نمای ساختمان

با توجه به اطلاعات داده شده عایق رطوبتی آکریلیک به صورت تک جزئی و پایه آب عرضه می‌شوئد. این مزیت مهم روند اجرای شما را بسیار آسان خواهد کرد. اگر می‌خواهید پشت بام ساختمان را پوشش دهی کنید باید این نکته را مد نظر داشته باشید که روند اجرا به صورت لایه ای خواهد بود. معمولاً از یک لایه مش از جنس فایبر گلاس و پلی اتیلن استفاده می‌شود. در مرحله اول و پس از زیرسازی یک لایه از عایق رطوبتی اجرا می‌شود و بر روی آن پوشش های فایبرگلاس قرار می‌گیرند.

بعد از آن می‌توان یک لایه دیگر نیز بر روی مجموعه ایجاد کرد. پس پوشش های فایبرگلاس بین دو لایه از لایه های آکریلیک قرار می‌گیرند که در مجموع شامل سه لایه کلی می‌شود. این نوع روش اجرا هم ضخامت کار را افزایش می‌دهد و هم اینکه می‌توان پوشش کلی را در برابر نیرو و فشار عوامل محیطی پایدار نگه داشت. برای نمای ساختمان نیز همانطور که ذکر شد پس از رقیق سازی و آماده سازی محلول می‌توان با غلطک، اسپری‌ها، همچنین قلم مو به پوشش دهی نمای سازه پرداخت.

چسبندگی بسیار بالای عایق رطوبتی آکریلیک

شرکت رانا کیمیا فام تولید کننده انواع عایق رطوبتی

علاوه بر عایق رطوبتی آکریلیک پوشش های دیگری همچون عایق رطوبتی قیری پلیمری نیز در شرکت رانا کیمیا فام تولید می‌شود. در کنار آن می‌توانید به خرید عایق رطوبتی دو جزئی نیز بپردازید. اینکه کدام یک از این محصولات را انتخاب کنید بستگی به نوع پروژه شما و محل اجرا دارد. به همین دلیل کارشناسان ما در زمینه فروش بر اساس اطلاعاتی که از مشتریان دریافت می‌کنند عایق های مناسب را معرفی خواهند کرد. جهت آگاهی از قیمت و کسب مشاوره با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.