تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ شکلاتی نقاشی ساختمان؛ نحوه ساخت و آماده‌سازی رنگ

رنگ شکلاتی نقاشی ساختمان؛ نحوه ساخت و آماده‌سازی رنگ

رنگ شکلاتی نقاشی ساختمان؛ نحوه ساخت و آماده‌سازی رنگ

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

یکی از زیباترین رنگ‌هایی که امروزه برای فضای داخلی منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد رنگ شکلاتی است. این نوع پوشش منحصر به فرد برای افرادی است که دارای سلیقه خاص هستند و به دنبال رنگ‌بندی‌های با زمینه تیره می‌باشند. رنگ شکلاتی نقاشی ساختمان یک پوشش هنری و کاملاً بروز است که باعث ایجاد یک نمای داخلی استثنایی و فوق العاده شیک می‌شود. مهمترین نکته‌ای که برای استفاده از این رنگ باید مد نظر قرار دهیم نحوه استفاده و آماده‌سازی آن است. معمولاً با ترکیب چند رنگ پایه می‌توان میزان غلظت رنگ شکلاتی را افزایش یا کاهش داد.

در مجموع سلیقه فرد است که تا چه حد بخواهد به ترکیب رنگ‌ها بپردازد تا در نهایت رنگ شکلاتی مورد علاقه ایجاد شود. در این مقاله قصد داریم در مورد ساخت این رنگ‌ها و نحوه ترکیب صحبت کنیم. پس اگر قصد خرید بهترین رنگ ساختمان شکلاتی را دارید حتماً این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید زیرا اطلاعات بسیار کاربردی ارائه خواهیم داد.

سازگاری بالای رنگ شکلاتی نقاشی ساختمان با دکوراسیون جدید

رنگ شکلاتی نقاشی ساختمان با هر نوع دکوراسیونی سازگاری کامل دارد. اگر نوع مبلمان، کفپوش و دیگر المان‌های دکوری داخل خانه یا فضای اداری شما به رنگ قهوه‌ای تیره می‌باشد می‌توانید با انتخاب این پوشش‌ها برای سطوح دیوار دکوراسیون داخلی را تکمیل کنید.

رنگ‌های شکلاتی دیوار با رنگبندی‌های روشن در داخل خانه نیز هماهنگی لازم دارند. اینکه شما چه نوع رنگ بندی را با رنگ‌های شکلاتی ست کنید بستگی به علایق و سلیقه‌های شخصی شما دارد. اما این اطمینان را داشته باشید که این رنگ‌ها هیچ‌گونه تضادی برای نماهای بسته ایجاد نمی‌کنند. چرا که از این رنگ برای نقاشی ساختمان مدرن به وفور استفاده می‌شود.

رنگ شکلاتی نقاشی ساختمان با بهترین کیفیت

چگونگی ساخت و آماده‌سازی رنگ شکلاتی برای نقاشی ساختمان

برای آماده سازی و ساخت رنگ شکلاتی همانطور که گفته شد لازم است چند رنگ اولیه را با یکدیگر ترکیب کنیم تا بتوانیم به فام ظاهری که مد نظر ما است برسیم. اصولاً برای ساخت رنگ شکلاتی نقاشی ساختمان به سه نوع رنگ احتیاج داریم. رنگ پایه و مبنا همان رنگ‌های سفید هستند که می‌توانند طیف گسترده‌ای از رنگ بندی‌ها را به واسطه ترکیبی که به صورت کنترل شده با رنگ‌های دیگر دارند ایجاد کنند. ماده دوم گل ماش است که در مقدار بسیار کم باید با رنگ سفید میکس شود.

رنگ سوم قرمز است که با اضافه کردن آن می‌توان میزان غلظت و روشنی و تیرگی رنگ شکلاتی را تغییر داد. در ابتدای کار بر اساس میزان مساحتی که قصد رنگ آمیزی آن را داریم رنگ سفید تهیه می‌کنیم. به عبارتی اگر ما می‌خواهیم ۳ کیلوگرم رنگ شکلاتی بسازیم باید رنگ پایه یا سفید نیز دقیقاً همان ۳ کیلو گرم باشد.

بعد از آن ماده گل ماش را به آرامی به رنگ سفید اضافه می‌کنیم تا یک تغییر رنگ جزئی ایجاد شود. با میکس کردن این دو ماده حالا نوبت اضافه کردن رنگ قرمز می‌رسد. شما باید کم کم مقدار رنگ قرمز را اضافه کنید و همزمان عملیات میکس کردن را انجام دهید.

رنگ‌های شکلاتی تنوع بالایی دارند که افراد باید بر اساس سلیقه خود آن را آماده سازی کنند. پس در حین اضافه کردن رنگ قرمز دقت بالایی به پوشش ایجاد شده داشته باشید. به محض آنکه رنگ مورد علاقه خود را دیدید محلول نهایی یا رنگ شکلاتی برای نقاشی ساختمان کاملاً آماده شده است.

در چه نقاطی از خانه می‌توانیم رنگ شکلاتی نقاشی ساختمان استفاده کنیم؟

رنگ شکلاتی نقاشی ساختمان محدودیتی از لحاظ اجرا در نقاط مختلف خانه ندارد. به عبارتی شما می‌توانید آنها را در قسمت پذیرایی، اتاق خواب‌ها، سالن‌ها و حتی سرویس‌های بهداشتی نیز اجرا کنید. اینکه رنگ پایه اولیه از نوع رنگ روغن پایه حلال یا پوشش‌های پایه آب باشد تعیین کننده ضد آب بودن محصول است. پس بر اساس میزان بودجه‌ای که برای خرید رنگ خود دارید می‌توانید برخی از رنگ‌های پایه حلال یا پایه آب را انتخاب کنید.

البته هیچ لزومی ندارد که شما تمام نقاط خانه را با رنگ شکلاتی نقاشی ساختمان پوشش دهی کنید حتی می‌توانید به صورت موضعی یا یک ناحیه از محیط خود را با این رنگ رنگ آمیزی کنید و سایر نقاط مانند اتاق خواب و سرویس‌ها را یک رنگ با زمینه تیره دیگر اجرا کنید. برخی نکات فنی وجود دارد که شما می‌توانید در مقاله تکنیک‌های نقاشی ساختمان مطالعه فرمایید.

رنگ شکلاتی نقاشی ساختمان بسیار زیبا با طول عمر بالا

اجرای رنگ های شکلاتی برای نمای داخلی و خارجی سازه

شما می‌توانید رنگ شکلاتی نقاشی ساختمان را بر اساس موقعیت اجرا انتخاب کنید. بسیاری از پوشش‌های رنگی برای نمای داخلی ساخته شده‌اند. زیرا در این گونه فضاها هیچ گونه عامل محیطی نظیر تابش مستقیم نور خورشید, گرد و غبار و آلاینده‌های محیط وجود ندارد. در نتیجه نوع فرمولاسیون آنها نیز با یکدیگر فرق دارد. برای بخش خارجی ما باید از رنگ‌هایی استفاده کنیم که قدری از لحاظ مقاومت نسبت به عوامل محیطی در درجه بالاتری باشند.

خوشبختانه رنگ‌های شکلاتی می‌توانند برای نمای داخلی و خارجی استفاده شوند. لذا اگر بخش خارجی سازه کاملاً از جنس بتن یا سیمان است می‌توان با یک ترکیب رنگ زیبا و جذاب یک نمای بیرونی با چشم انداز ایده آل ایجاد کرد. همانطور که گفته شد برخی از فرمولاسیون‌های این رنگ‌ها ضد رطوبت هستند و مخصوص پوشش خارجی ساختمان می‌باشد. با یک تصمیم هوشمندانه نمونه های شکلاتی پوشش خارجی را به عنوان رنگ نمای بیرونی ساختمان ویلا استفاده کنید.

نکات مهمی که در زمان اجرا باید رعایت کنیم

برای اجرای رنگ شکلاتی نقاشی ساختمان مطابق با دستوری که برای آماده‌سازی آن و ترکیب چند رنگ ارائه شد عمل می‌کنیم. اما برای اجرا نیز یکسری نکات مهم وجود دارد که شما می‌توانید با رعایت آن یک پروژه رنگ آمیزی بسیار موفق و زیبایی داشته باشید. مرحله اول بتونه کاری و پر کردن نقایص دیوار است.

هر چقدر بسترسازی ابتدای کار با ظرافت بیشتری انجام شود ما سطح دیوار صاف‌تری خواهیم داشت. در نتیجه رنگ‌های شکلاتی بهتر می‌توانند روی سطوح دیوار بنشینند و کاملاً صاف و هموار باشند. زیرسازی اولیه برای تمام پروژه‌های نقاشی ساختمان باید به بهترین شکل انجام شود.

رنگ شکلاتی نقاشی ساختمان قابل اجرا در نمای داخلی منزل

شرکت رانا کیمیا فام تولید کننده انواع رنگ ساختمانی

شرکت رانا کیمیا فام به طور مستقل فرآیند تولید انواع رنگ‌های ساختمانی و صنعتی را بر عهده دارد. این رنگ‌ها همگی با بالاترین درجه کیفیت و طبق استانداردهای بین‌المللی تولید می‌شوند. بنابراین طول عمر بالایی دارند و می‌توانند بهترین کارایی را داشته باشند. در کنار این‌ها ما سعی می‌کنیم محصولات خود را با بهترین قیمت نسبت به بازار عرضه کنیم تا افرادی که قصد اجرای پروژه‌های سنگین را دارند بتوانند با یک مدیریت بودجه صحیح به خرید رنگ‌ها بپردازند. کارشناسان ما در حوزه فروش یک مشاوره تخصصی نیز ارائه می‌دهند تا به انتخاب بهترین رنگ ساختمانی برای نمای داخلی و بیرونی بپردازید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.