تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ نسوز مشکی چه کاربردی دارد؟ تا چه دمای مقاومت میکند؟

رنگ نسوز مشکی چه کاربردی دارد؟ تا چه دمای مقاومت میکند؟

رنگ نسوز مشکی چه کاربردی دارد؟ تا چه دمای مقاومت میکند؟

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

بسیاری از سطوح، تجهیزات و لوازم در معرض مستقیم حرارت یا دمای بالا قرار دارند. برای حفظ نمای ظاهری آن‌ها و افزایش مقاومت بهتر است از انواع رنگ نسوز مشکی استفاده کنیم که براساس میزان دمایی که در پیرامون وجود دارد انتخاب و به کار گرفته می‌شوند. این رنگ‌ها همانطور که از نام آن کاملا مشخص است یک رنگ نسوز هستند. یعنی حرارت های بالا هیچ تاثیری در ساختار آن به وجود نمی آورد.

در طرف مقابل شما اگر بخواهید یک رنگ معمولی را در فضای با دمای بالا استفاده کنید ممکن است دچار پوسته شدن یا تخریب ساختاری شوند. در نتیجه شرکت های شیمی حوزه ساخت رنگ با تولید این محصول توانسته اند در شرایط پرتنش نیز امکان رنگ آمیزی سطوح را فراهم کنند. اما یکی از سوالات اصلی این است که رنگ نسوز چه ویژگی هایی دارد؟ ساختار آن چیست و چه کاربردهایی برای آن تعریف شده است؟ در ادامه جزئیات کاملی ارائه خواهیم داد.

رنگ نسوز مشکی از چه متریال ساخته شده است؟

مهمترین متریالی که برای ساخت رنگ نسوز مشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد ترکیبات سیلیکونی است. این متریال در فرآیند ساخت رنگ‌ها شرایطی را فراهم میکند تا محصول مورد نظر مقاومت بالایی در برابر دما داشته باشند. در نتیجه محصول نهایی در طیف های دمایی گوناگون ظاهر و ساختار خود را حفظ می‌کند. از همه مهمتر سطح مورد نظر نیز محافظت خواهد شد. رزین های سیلیکونی همراه با یکسری مواد شیمیایی دیگر باعث افزایش عمر لایه رنگ نیز می‌شوند.

رنگ نسوز مشکی از چه متریال ساخته شده است؟

مقاومت بالای رنگ نسوز مشکی در برابر مواد شیمیایی

برخی از سطوح در تماس مستقیم با مواد و ترکیبات شیمیایی هستند. در لوازم خودرویی، روغن‌ها و مشتقات بنزین به وفور وجود دارد. اگر می‌خواهید از رنگ نسوز مشکی استفاده کنید این اطمینان را داشته باشید که این رنگ‌ها به خوبی در برابر این ترکیبات آسیب زا مقاومت میکنند. در نتیجه کاربری آنها به خوبی برای بازه زمانی بلندمدت ادامه پیدا خواهد کرد. یک رنگ سرامیکی نسوز با کیفیت در کنار مقاومت در برابر دما در مقابل مواد شیمیایی نیز خنثی عمل میکند.

طیف مقاومت دمایی در رنگ نسوز مشکی

طیف های دمایی مختلفی برای رنگ نسوز مشکی و دیگر محصولات مشابه تعریف شده است. اصولا رنگ های نسوز می‌توانند طیف های دمای ۲۰۰ درجه ، ۴۰۰ درجه ، ۶۰۰ درجه ، ۸۰۰ درجه را نیز تحمل کنند. در نتیجه در زمان خرید رنگ نسوز باید این دقت را داشته باشیم که محصول مورد نظر قرار است روی چه سطوحی و با چه دمایی اجرا شود. توجه به این موضوع قطعا طول عمر رنگ را افزایش میدهد و در مراحل بعدی هزینه های شما کاهش می‌یابد و دیگر نیاز به اجرای مجدد رنگ نسوز در دوره های زمانی کوتاه مدت نیست.

طیف مقاومت دمایی در رنگ نسوز مشکی

کاربردهای صنعتی رنگ نسوز

اصولا برای انواع رنگ نسوز کاربری های مختلفی وجود دارد. این رنگ‌ها معمولا برای انواع دودکش‌ها, بویلرها، لوله های حامل سیالات با دمای بالا استفاده می‌شوند. کاربر این رنگ‌ها به قدری گسترده است که فقط برای سطوح فلزی ساخته نشده اند. بلکه میتوان آنها را روی سطوح آجری و بافت سیمانی نیز استفاده کرد. اما در صنعت بیشتر فلزات در معرض حرارت قرار دارند و به دلیل رسانه های بالایی که در مقابل دما دارند حتما باید با یک رنگ نسوز مناسب پوشش دهی شوند. از جمله رنگ های پرکاربرد رنگ نسوز و مقاوم به حرارت ۲۰۰ درجه، رنگ نسوز و مقاوم به حرارت ۴۰۰ درجه و رنگ نسوز مقاوم به حرارت ۶۰۰ درجه است.

اسپری رنگ نسوز مشکی مات

از جمله مشتقاتی که برای رنگ نسوز مشکی وجود دارد نمونه های مات این محصول است. برخی از سطوح فلزی در تجهیزات مختلف با این رنگ‌ها پوشش دهی می‌شوند. همانطور که می‌دانید رنگ های مات نور را منعکس نمیکنند و یک حالت خنثی دارند. از لحاظ ویژگی های مرتبط با مقاومت در مقابل دما چندان تفاوتی با نمونه های براق ندارند. در واقع ماهیت آنها یکسان است. بلکه ظاهر آنها از لحاظ مات بودن و براقیت تفاوت دارد.

اسپری رنگ نسوز مشکی براق

اسپری رنگ نسوز مشکی براق نیز کاربردهای بسیار زیادی دارد. این رنگ‌ها پس از اجرا و رسیدن به خشکی کامل تا حدودی نور را منعکس می‌کنند و براق هستند. بر روی سطوحی که زیبایی آنها اهمیت دارد میتوانید از این رنگ‌ها یا اسپری‌ها استفاده کنید. بسیاری از لوازم خانگی می‌توانند با این رنگ پوشش دهی شوند. تجهیزاتی که در معرض مستقیم حرارت قرار دارند و جزو وسایل گرمایشی میباشند غالبا با این نوع اسپری رنگ آمیزی خواهند شد. پس در انتخاب نمونه های مات و براق باید نوع وسایل و موقعیت آنها را مدنظر قرار دهیم.

رنگ نسوز مشکی برای اگزوز موتور و خودرو

رنگ نسوز مشکی می‌تواند برای تجهیزات مختلف وسایل نقلیه مورد استفاده قرار بگیرد. به عنوان مثال موتورها و همچنین خودروها دمای بالایی را در سطح بدنه اگزوز خود دارند. درنتیجه بخش فلزی اگزوز برای آنکه در مقابل شرایط محیط پیرامون دچار زنگ زدگی نشود حتما باید با این رنگ‌ها پوشش دهی شوند. اصولا رنگ فارغ از آنکه به شکل نسوز یا معمولی باشد فرایندهای شیمیایی نظیر زنگ زدگی را متوقف میکند و باعث افزایش طول عمر فلز می‌شود.

رنگ نسوز برای چدن اجاق گاز

رنگ نسوز برای چدن اجاق گاز

رنگ نسوز چدن گاز نیز برای محیط های خانگی بسیار پرکاربرد می‌باشد. برای همه گازها یک قطعه فلزی از جنس چدن وجود دارد که اگر با رنگ نسوز پوشش دهی نشوند به راحتی دچار زنگ زدگی خواهند شد. اگر به هر دلیلی این رنگ‌ها از سطح فلز جدا شدند یا از طول عمر آنها بیش از حد گذشته است میتوانید با خرید یک اسپری رنگ نسوز به ترمیم لایه های رنگ جدا شده بپردازید. شدت چسبندگی بالایی که این رنگ‌ها دارند تا سالها دوام خواهند داشت.

رنگ نسوز برای بخاری

رنگ نسوز بخاری نیز آمار استفاده بالایی دارد. بخش فلزی داخلی و همچنین بیرونی بخاری‌ها حتما باید با رنگ نسوز مشکی پوشش دهی شوند. اصولا رنگ بخاری‌ها رنگ تیره یا مشکی است و استفاده از اسپری های با فام ظاهری مشکی نیز تولیدات گسترده دارند. درنتیجه به وفور در بازار وجود دارند. برای اجرای آنها ابتدا باید سطح مورد نظر از هر گونه رطوبت، مواد روغنی و دیگر ناخالصی‌ها پاک شود تا بتوان رنگ نسوز را روی سطح اجرا کرد.

قیمت رنگ نسوز مشکی

رنگ نسوز مشکی براساس مقاومتی که در یک درجه دمای مشخص دارد تعیین قیمت خواهد شد. اما شرکت های تولید کننده داخلی این محصولات را به شکل اسپری و هم به صورت رنگ به بازار عرضه کرده اند. در مجموع قیمت های مقرون به صرفه ای برای آن در نظر گرفته شده است و شما میتوانید حجم مشخصی از آنها را از مراکز مجاز عرضه کننده رنگ خریداری کنید.

رنگ نسوز برای شومینه

شما میتوانید از رنگ نسوز برای شومینه در قسمت خارجی و دیواره داخلی شومینه‌ها استفاده کنید. بنابراین بافت آجری شومینه‌ها حفظ می‌شود. از طرفی باعث زیباتر شدن انها نیز خواهد شد. زمانی که رنگ نسوز در بخش داخلی اجرا می‌شود تا پایان نباید از آنها استفاده کنیم, پس باید اجازه دهیم این رنگ‌ها کاملا در مجاورت دمای محیط خشک شوند تا بتوان آنها را مستقیما در معرض حرارت قرار داد.

خرید رنگ نسوز مشکی با طیف دمایی مختلف از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام تولید کننده متنوع ترین انواع رنگ نسوز با مقاومت بالا در طیف های دمایی گوناگون است. این شرکت تولیدی علاوه بر رنگ های مذکور، انواع رنگ ساختمان، رنگ های صنعتی و کفپوش‌ها را نیز در اختیار مشتریان قرار میدهد. شما میتوانید متناسب با نیاز خود و اینکه چه پروژه ای را در دست اجرا دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا بهترین رنگ به شما معرفی شود.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.