تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

کفپوش آنتی استاتیک کانداکتیو؛ نوع عملکرد و چگونگی اجرا

کفپوش آنتی استاتیک کانداکتیو؛ نوع عملکرد و چگونگی اجرا

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

کفپوش های آنتی استاتیک با یک عملکرد ایده آل میتوانند سبب افزایش امنیت محیط های کاری شوند. تفاوتی ندارد که شما یک فضای صنعتی پرتنش را دارید یا اینکه در حال خدمات رسانی در یک مجموعه تجاری می باشید. در همه موارد لازم است با اجرای کفپوش آنتی استاتیک کانداکتیو یک محیط امن و با حداقل ریسک را ایجاد کنید.

قطعا با مضرات تخلیه الکتریسیته ساکن یا بارهای تجمع یافته در سطح کف تا حدودی آشنایی دارید. اما در غیر این صورت در این مقاله ضمن اشاره به این نکات در ارتباط با مفهوم اصلی آنتی استاتیک و کانداکتیو همچنین نحوه اجرا، راهنمایی های لازم را ارائه میدهیم. پس به ادامه مقاله توجه فرمائید.

کفپوش آنتی استاتیک کانداکتیو چیست؟

مفهوم آنتی استاتیک یعنی ضد الکتریسیته ساکن، معنای کانداکتیو نیز یعنی هدایت کننده. بنابراین کفپوش مورد نظر می تواند مانع تخلیه بارهای تجمع یافته در سطح کف و به دنبال آن هدایت آنها به یک محیط امن مانند چاه ارت یا زمین شود. بنابراین می توانیم این گونه نتیجه گیری کنیم که کفپوش آنتی استاتیک کانداکتیو میتواند ریسک های مرتبط با تخلیه ناگهانی بارهای الکتریکی را کاهش یا حذف کند.

این کفپوش ها غالبا همراه با کفپوش اپوکسی و در مواردی به صورت کفپوش های رولی پلیمری عرضه می شوند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و کاربران بر اساس ویژگی های محیط یکی از این کفپوش ها را اجرا می کنند. اما با توجه به امنیت و فروش بالایی که کفپوش های اپوکسی دارند بیشتر قصد داریم در مورد همین محصول اطلاعات مفیدی را ارائه دهیم.

کفپوش آنتی استاتیک کانداکتیو چیست؟

راهنمایی اجرای کفپوش آنتی استاتیک کانداکتیو

برای اجرای کفپوش آنتی استاتیک کانداکتیو چندین المان مهم را باید به ترتیب رعایت کنیم. این کفپوش ها اگر به درستی اجرا شوند بهترین عملکرد را خواهند داشت. مراحل اعمال آنها شامل آماده سازی سطح، اجرای پرایمر، نصب شبکه های مسی، لایه میانی و سپس لایه نهایی است. همه اینها در کنار هم تشکیل دهنده کفپوش مقاوم و با کیفیت هستند. در بخش ذیل هر کدام را شرح میدهیم.

  • آماده سازی سطح کف

آماده سازی سطح کف در مورد همه پروژه های پوشش دهی کف چه از نوع استاتیک و چه از نوع کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک و کفپوش پلی اورتان باید انجام شود. این مرحله شامل شناسایی ترک خوردگی ها و آسیبهای سطح کف است که معمولا با استفاده از مصالح مخصوص ترمیم و کاملا صاف می شود. اگر کف سازه از جنس بتن است شما باید یک سطح یکپارچه و بدون آسیب را داشته باشید. در چنین شرایطی است که میتوانید مراحل اجرای کفپوش آنتی استاتیک کانداکتیو را آغاز کنید. البته پس از ترمیم برای حذف گرد و غبار و آلودگی ها و همچنین چربی باید یک مرحله شستشو با مواد اسیدی مخصوص انجام شود.

  • اجرای پرایمر اپوکسی

پرایمر اپوکسی اولین پوشش است که بعد از مرحله آماده سازی سطح اجرا می شود. این پرایمرها مشتقاتی از مواد اپوکسی هستند و در یک ضخامت اندک اعمال میشوند. پرایمرها با نفوذ به روزنه های ریز کف سازه باعث می شوند تا تمام ناهمواری ها و منافذ بسته شوند. بنابراین وقتی که پوشش های بعدی همچون شبکه های نواری مسی اعمال می شوند بسیار دقیق و منظم خواهند بود.

در کنار اینها نیز لایه های میانی و رویه مقاومت و استحکام خود را حفظ می کنند و بهتر میتوانند در برابر تنشهای فیزیکی باقی بمانند. کفپوش آنتی استاتیک کانداکتیو عملکرد ایده آل خود را از طریق نوارهای مسی دقیقا بعد از پرایمر خواهند داشت. پس سعی کنید کلیه مقررات و ضوابط مرتبط با نصب شبکه های مسی را رعایت کنید. پرایمرها تنها برای پروژه های کفپوش نیستند بلکه حتی برای رنگ آمیزی فلزات و سطوح دیواری نیز در فرمولاسیون های مختلف عرضه می شوند.

  • نصب نوارهای مسی کانداکتیو

همانطور که گفته شد کانداکتیو یعنی هدایت شونده. بنابراین ما باید از یکسری قطعات فلزی استفاده کنیم که بار الکتریکی را به خود جذب و سپس آن را هدایت کند. اگر شما بخواهید از مواد دیگر مانند پلاستیک استفاده کنید عملا هیچ گونه هدایت الکتریکی اتفاق نمی افتد. چون پلاستیک رسانا نیست. فلزاتی نظیر مس رسانایی بالایی دارند. مس ها در رشته سیم ها و کابل ها به وفور استفاده می شوند. بنابراین بهتر است که از مرغوب ترین نوارهای مسی در زیر لایه های کفپوش استفاده کنید. معمولا به شکل شطرنجی و با ابعاد منظم به صورت افقی و عمودی و فواصل یکسان نسبت به یکدیگر اعمال میشوند. زمانی که این لایه ها نصب شدند نوبت به اجرای پوشش نهایی میانی و رویه میرسد.

  • اعمال پوشش های میانی و رویه اپوکسی

پس از نصب و اجرای نوارهای مس کانداکتیو نوبت به اعمال پوشش میانی اپوکسی و در نهایت رویه اپوکسی میشود. هر دو این لایه ها می توانند مقاومت مکانیکی کفپوش اپوکسی را افزایش دهند. معمولا در مجموعه های صنعتی اینگونه کفپوش ها در معرض نیروی وزن بالایی از جانب ماشین آلات و تجهیزات خواهند بود. پس لایه ها باید با ضخامت به نسبت بیشتر اما اصولی اعمال شوند.

بعد از آنکه لایه میانی به یک مرحله خشک نسبی رسید شما میتوانید با همان تجهیزات که شامل غلتک ها و کاردک ماله ها است لایه نهایی را نیز اعمال کنید. معمولا ضخامتی که لایه میانی دارد بیشتر از لایه نهایی است. زیرا به عنوان یک پوشش پشتیبان عمل میکند. حتی اگر شما نخواهید یک کفپوش آنتی استاتیک کانداکتیو را نیز اجرا کنید حتما باید لایه های پرایمر، میانی و نهایی اعمال شوند.

راهنمایی اجرای کفپوش آنتی استاتیک کانداکتیو

ارائه خدمات فروش و اجرا در شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام نه تنها در زمینه تولید و فراوری انواع کفپوش ها از ۰ تا ۱۰۰ فعالیت میکند بلکه مراحل فروش کفپوش اپوکسی و اجرای آنها را نیز برعهده دارد. بنابراین شما این اطمینان را خواهید داشت که توسط یک شرکت معتبر و تخصصی توانستید یک کفپوش آنتی استاتیک کانداکتیو با کیفیت را اعمال کنید. کارشناسان ما در این زمینه میتوانند جامع ترین اطلاعات و راهنمایی ها را ارائه دهند تا بهتر بتوانید مراحل خرید را تکمیل کنید. پس با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.