تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

از دلایل خرابی ایزوگام تا ترمیم ایزوگام با عایق رطوبتی

از دلایل خرابی ایزوگام تا ترمیم ایزوگام با عایق رطوبتی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید عایق رطوبتی کلیک کنید   فروشگاه

یکی از بهترین روش‌ها برای عایق بندی پشت بام استفاده از ایزوگام است. ایزوگام یک ماده تیره رنگ بوده که به راحتی در کف پشت بام اجرا می‌شود و از نشت آب جلوگیری خواهد کرد. اجرای ایزوگام به صورت صحیح در عملکرد آن تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت. اما خرابی ایزوگام می‌تواند باعث آسیب به پشت بام شده و نشت آب را به همراه داشته باشد. بهتر است که به جای جایگزین ایزوگام با یک ماده عایق رطوبتی، همان ایزوگام موجود را با کمک عایق‌های رطوبتی ترمیم کرد. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با دلایل خرابی ایزوگام و نحوه ترمیم ایزوگام با عایق رطوبتی آشنا کنیم.

چطور متوجه خرابی ایزوگام شویم؟

اولین قدم برای ترمیم ایزوگام با عایق رطوبتی، شناسایی مشکل است. خرابی ایزوگام می‌تواند علائم مختلفی را به همراه داشته باشد و باید حتما مشخص کرد که ایزوگام نیاز به ترمیم دارد یا خیر. برای مطمئن شدن از این موضوع، لازم است که محل احتمالی ایزوگام که دچار نشتی شده است را مورد بررسی قرار دهید. برای این کار می‌بایست سطح پشت بام را به طور کامل شستشو دهید تا لایه‌های اضافی جرم و خاک از روی ایزوگام برداشته شوند.

سپس ایزوگام را با دقت و در روز روشن بررسی کنید. هر گونه پوسیدگی، خراش، تبله کردن و سوراخ در ایزوگام می‌تواند مضرات زیادی را به همراه داشته باشد. لبه‌های اتصال ایزوگام‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرند. چون معمولا در لبه‌های اتصال بیشتر پوسیدگی و کهنگی دیده می‌شود. ایزوگام‌هایی که بدون لایه آلومینیومی هستند و نازک شده‌اند، نیاز به تعویض و عایق کاری کلی خواهند داشت.

چطور متوجه خرابی ایزوگام شویم؟

دلایل خرابی ایزوگام چیست؟

قبل از اینکه بخواهید مراحل ترمیم ایزوگام با عایق رطوبتی را انجام دهید، باید دلایل خرابی ایزوگام را بررسی کنید. چرا که در اکثر مواقع با شناسایی دلایل می‌توان مشکلات ناشی از نشتی آب در ایزوگام را بدون نیاز به خرید عایق رطوبتی برطرف کرد. از جمله دلایلی که می‌توانند باعث خرابی ایزوگام شوند، شامل موارد زیر هستند:

نور خورشید

اشعه فرابنفش ناشی از نور خورشید می‌تواند اثر مخربی را روی ایزوگام داشته باشد. به دلیل اینکه ایزوگام در معرض مستقیم نور خورشید قرار دارد، پس تماس آن با این اشعه بسیار مخرب بوده و ممکن است به مرور زمان باعث تخریب و پوسیدگی ایزوگام گردد.

انبساط و انقباض ایزوگام

انبساط و انقباض ایزوگام یکی از عواملی است که می‌تواند روی ساختار آن تاثیرگذار باشد. این انبساط و انقباض در طول روز و شب اتفاق می‌افتند و خرابی و پوسیدگی زیادی را به همراه دارند. در مناطقی که اختلاف دمای شب و روز زیاد است، احتمال بروز این اتفاق نیز افزایش پیدا می‌کند. به طور مثال در مناطق بیابانی احتمال خرابی ایزوگام دوچندان می‌شود.

خشک شدن ایزوگام

تبخیر بیش از حد مواد فرار نفتی می‌تواند به عنوان یکی از عوامل تخریب ایزوگام شناخته شود. تبخیر مواد فرار نفتی از ایزوگام باعث خشک شدن آن شده و تخریب آن را به همراه خواهد داشت.

تخریب لایه آلومینیومی

اگرچه یک لایه آلومینیومی در ایزوگام وجود دارد که از آن محافظت می‌کند، اما همین لایه آلومینیومی به مرور زمان کیفیت خود را از دست خواهد داد. از این رو تخریب لایه آلومینیومی ایزوگام، عاملی برای تخریب خود ایزوگام نیز هست.

برخورد فیزیکی

برخورد فیزیکی اجسام مختلف مانند اشیاء فلزی، میخ و … می‌تواند باعث خراش، بریدگی و … در ایزوگام شود. این خرابی‌های فیزیکی می‌توانند نشتی ایزوگام را به همراه داشته باشند. برای کاهش آسیب ایزوگام باید دقت شود که اجسام مختلف مانند پایه‌های کولر در یک جای مناسب قرار بگیرند.

ترمیم ایزوگام با عایق رطوبتی

ترمیم ایزوگام با عایق رطوبتی

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که برای ترمیم عایق پشت بام لزوما باید ایزوگام قبلی را خارج و ایزوگام جدید را جایگزین کنند. اما واقعیت این است که برای ترمیم ایزوگام با عایق رطوبتی، نیازی نیست که ایزوگام به طور کامل کنده شود. در این زمان نیاز به انجام یک سری زیرکاری‌ها است تا بستر مناسب برای عایق بندی فراهم شود. پس از انجام این مراحل، می‌توان شاهد عملکرد عایق رطوبتی مشکی بام یا ایزوگام بود.

عایق رطوبتی یکی از انواع عایق‌های ساختمانی است که با ساختار خاص خود می‌تواند مقاومت ایزوگام را در برابر رطوبت چندین برابر کند. از این رو در صورتی که پس از شستشوی ایزوگام متوجه سوراخ، خراشیدگی و مشکلات مشابه شدید، می‌توانید برای ترمیم ایزوگام با عایق رطوبتی اقدام کنید.

نحوه ترمیم ایزوگام با عایق رطوبتی

برای ترمیم ایزوگام با عایق رطوبتی باید ابتدا زیرکاری سطح ایزوگام انجام شود. در این مرحله لازم است که قسمت‌هایی از ایزوگام که بلند یا طبله شده‌اند توسط شعله و حرارت دوباره به سطح بام چسبانده شوند. سپس باید هر گونه گرد و غبار، چربی و آلودگی از روی سطح ایزوگام تمیز شود. پس از شستشو و خشک شدن پشت بام، می‌بایست پرایمر را روی سطح اجرا کرد. البته اگر سطح ایزوگام فویل دار باشد، احتیاجی به پرایمر نیست. اما اگر سطح ایزوگام بدون فویل است، باید از پرایمرهای مخصوص برای افزایش چسبندگی عایق رطوبتی پایه آب استفاده کرد.

سپس الیاف فایبرگلاس روی سطح کار قرار داده می‌شود تا یک لایه عایق یکدست روی الیاف ایجاد شود. به طوری که الیاف رطوبتی به طور کامل به کف چسبیده شوند. الیاف توری می‌توانند عایق را از خود عبور دهند و جای نگرانی از بابت اجرای آن‌ها نیست. پس از خشک شدن لایه اول، لایه دوم عایق رطوبتی بدون نیاز به الیاف اجرا می‌شود تا تمام سطح پر از عایق رطوبتی شوند. در نهایت اگر روی سطح نیاز به لکه گیری وجود داشت با کمک عایق این کار انجام خواهد شد.

خرید انواع عایق رطوبتی از رانا کیمیا فام

خرید انواع عایق رطوبتی از رانا کیمیا فام

برای ترمیم ایزوگام و استفاده از عایق برای پشت بام نیاز به خرید عایق‌های رطوبتی است که مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند و سطح پشت بام را عایق می‌کنند. شرکت رانا کیمیا فام با هدف تولید انواع رنگ‌ها و پوشش‌های صنعتی در صنایع مختلف روی کار آمده است. این شرکت از تجهیزات و تاسیسات حرفه‌ای برای تولید رنگ‌ها و پوشش‌های صنعتی استفاده می‌کند تا محصولات خود را با کیفیت عالی به بازار عرضه نماید. در صورت نیاز به خرید انواع عایق رطوبتی و ترمیم ایزوگام با عایق رطوبتی، می‌توانید با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.