تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام با چه موادی انجام میشود؟

عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام با چه موادی انجام میشود؟

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید عایق رطوبتی کلیک کنید   فروشگاه

یکی از سوالات بسیار مهمی که برای پروژه های عایق کاری پشت بام همواره مطرح میشود این است که چگونه میتوان بدون آنکه نیاز به عایق های قدیمی همچون قیرهای مذاب و صفحات ایزوگام باشد یک آب بندی کامل را ایجاد کرد؟ عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام با مواد و متریالی انجام میشود که از لحاظ فرمولاسیون بسیار پیشرفته تر و به نوعی دارای ساختار نانو هستند.

این ترکیبات در گروه انواع رنگ با غلظت متفاوت قرار میگیرند که به واسطه چسبندگی بالای خود می توانند پروژه آب بندی پشت بام را بدون عیب تکمیل کنند. در ادامه مقاله ضمن معرفی این مواد در مورد ویژگی های آنها، مشخصات فنی اطلاعات کاربردی را ارائه خواهیم داد. پس اگر تمایل به خرید ایزوگام ندارید این مقاله را تا انتها مطالعه فرمائید.

عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام با عایق آکریلیک و قیری پلیمری

در حال حاضر دو نوع از پرکاربردترین عایق های رطوبتی که به صورت یک ماده غلیظ یا رنگ فرموله و تولید می شوند انواع عایق سفید بام آکریلیک و همچنین عایق رطوبتی مشکی بام یا عایق های قیری پلیمری هستند. این ترکیبات از لحاظ نوع ساختار قدری با یکدیگر تفاوت دارند. به این صورت که عایق های آکریلیک بدون مشتقات قیری ساخته شده اند و اصلاح شده با مواد پلیمری می باشند.

هر دو این عایق ها یکسری وجه اشتراکات و تمایزهایی را دارند. نقطه مشترک آنها این است که میتوان با استفاده از سیالات آب به رقیق سازی آن ها پرداخت و آنها را تبدیل به یک ماده چسبنده رقیق کرد. نکته دوم این است که میتوان هر دو عایق را بر روی بام ساختمان اجرا کرد. از طرفی امکان استفاده از آنها بر روی دیوارهای عمودی نیز وجود دارد. اما با این تفاوت که عایق های قیری بر روی دیواره های خارجی در قسمت پایه ساختمان یا فونداسیون اجرا می شوند و غالبا در بستر زیر خاک قرار دارند. اما عایق های آکریلیک می توانند به عنوان پوشش های نما نیز استفاده شوند. پس برای عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام این دو محصول ایده آل هستند.

عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام با عایق آکریلیک و قیری پلیمری

طریقه عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام

با توجه به توضیحاتی که در مورد ساختار و متریال عایق رطوبتی آکریلیک و همچنین عایق قیری پلیمری ذکر شد می توانیم به این نتیجه برسیم که این عایق ها کامل سرد اجرا هستند. یعنی برخلاف انواع عایق های ایزوگام نیازی نیست که کپسول های گاز را که دارای یک نازل هستند برای حرارت دهی آماده سازی کنید. زیرا این وسایل تنها مختص به صفحات ایزوگام برای نصب در دیوارها و همچنین سطوح افقی پشت بام هستند.

نکته اجرایی پروژه عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام با استفاده از مواد رنگی مذکور این است که این پوشش ها باید به شکل لایه ای اجرا شوند. یعنی پس از آماده سازی آنها و رقیق سازی با سیالات باید حداقل سه لایه روی هم قرار بگیرند. اما سطح پشت بام باید کاملا صاف، هموار، خشک و بدون آسیب دیدگی باشند. در مواقعی لازم است یک لایه پلیمر نیز اجرا شود اما لایه اولیه عایق رطوبتی آکریلیک یا عایق های قیری خواهند بود.

پس از آن یک پوشش کنف یا فایبرگلاس اجرا میشود. با ایجاد چسبندگی نسبی شما میتوانید پوشش نهایی را اجرا کنید. بنابراین ما سه لایه عایق را داریم که دو لایه آن از پوشش های رنگی و یک لایه میانی نیز فایبرگلاس است. با این کار شما میتوانید سطح پشت بام را از تنش های مکانیکی محافظت کنید. برای اجرای عایق رطوبتی نمای ساختمان نمیتوان از لایه میانی مذکور استفاده کرد و غالبا با یکبار پوشش دهی به ضخامت مطلوب خواهند رسید. اما در صورت نیاز به پوشش دهی مجدد رعایت فواصل زمانی بسیار اهمیت دارد.

مزیت های استفاده از عایق های پلیمری

مزیت های بی شماری برای عایق های نانو و پوشش هایی که مشتق شده از مواد رنگی هستند قابل ذکر است. اما مهمترین موارد که باعث میشود برتری آشکاری نسبت به پوشش های ایزوگام داشته باشند شامل موارد ذیل می باشد:

  • این عایق ها با ساده ترین ابزار نظیر غلتک های دسته دار بلند قابل اجرا هستند. البته می توانند با انواع دستگاه اسپری نیز اعمال شوند.
  • سرعت کار با آنها بسیار بالا است و شما میتوانید در یک زمان اندک مساحت بالایی از سطح بام ساختمان همچنین نمای سازه را پوشش دهی کنید.
  • به دلیل پایه آب بودن مشکل زیست محیطی ندارند و منتشر کننده مواد و ترکیبات سمی در فضای پیرامون خود نیستند.
  • سرعت خشکی بالایی دارند به این صورت که در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد می توانند پس از گذشت ۶ الی ۸ ساعت لایه سطحی آنها خشک شود.
  • به دلیل گیرایی اولیه سریع گرد و غبار و آلاینده های محیط در بافت داخلی پوشش نفوذ پیدا نمیکنند و پس از خشکی کامل یک لایه سخت ایجاد میشود.
  • قیمت عایق رطوبتی بسیار مقرون به صرفه تر است و باعث میشود که بسیاری از کاربران برای تکمیل پروژه های عایق کاری به سراغ خرید این محصول بیایند.
  • در صورت اجرای صحیح می تواند یک لایه آب بند و بدون درز را ایجاد کند. حال آنکه در مورد ایزوگام ها معمولا وجود درز هم شایع است.
  • بر خلاف ایزوگام ها، عایق رطوبتی پلیمری دچار طبله شدن نمیشود. اما ایزوگام ها پس از مدتی چسبندگی خود را از دست میدهند و حالت برآمده پیدا خواهند کرد.
  • مقاومت خوبی در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید دارند. با نوسانات دمایی و همچنین در فصول سرد زمستان و گرم تابستان دچار پوسته شدن نمی شوند.

طریقه عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام

خرید انواع عایق رطوبتی پلیمری از شرکت رانا کیمیا فام

با توجه به اطلاعات مذکور کاملا مشخص است که عایق نانو بهتر است یا ایزوگام؟ این شرکت به عنوان تولیدکننده توانسته است باکیفیت ترین عایق ها در کنار انواع رنگ ساختمان را به مشتریان عرضه کند. این رنگ ها از دوام بالایی برخوردار هستند و پوشش زیبا و ایده آلی را در پایان کار ارائه خواهند داد. کارشناسان شرکت رانا کیمیا فام سعی میکنند برای ایجاد تجربه خرید موفق کامل ترین اطلاعات را در مورد محصولات به شما ذکر کنند تا با آگاهی کامل برای خرید اقدام کنید. پس برای دریافت پاسخ سوالات خود با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.