تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

پرایمر زینک ریچ اپوکسی دو جزیی پلی آمید
RANA 802 P& 802 P1

پرایمر زینک ریچ اپوکسی دو جزیی

پرایمر زینک ریچ اپوکسی دو جزیی پلی آمید
RANA 802 P& 802 P1

  |   رنگهای اپوکسی پلی آمید, مقالات   |   بدون دیدگاه
رنگ ضد حریق
رنگ ضد حریق

EN.TDS

شرح محصول پرایمر زینک ریچ اپوکسی دو جزیی :

پرایمر زینک ریچ اپوکسی دو جزیی – این رنگ بعنوان یک آستـــــری بر پایه رزین اپوکـســی و سخت کننده پلی آمید که بوسیله پودر روی (زینک ) غنی گردیده ، تولید و عرضه میگردد.

این رنـگ مقاومت عالــــی در برابر رطوبـــت ، آب ،محیطهای قلیایــــــی و اسیدی داشته و لیکن جهت محافظت کامل نیاز به پوشش میانی و رویه متناسب با شرایط محیطی دارد.

موارد استفاده پرایمر زینک ریچ اپوکسی دو جزیی :

از این رنگ به عنوان یک آستری بسیار منــاسب جهت سازه های فلـــــزی نظیر پلـهـــــا ، سولـــه های صنعتـــــــــی ، تجهیـــزات هیدرو مکانیکال ، خطوط لوله و انتقال، مخازن ، تجهیزات مدفون در خاک و مغروق در آب شیرین و همچنین کلیه سازه ها فلزی در مناطق ساحلی و OFF SHORE استفاده میگردد.

مشخصات فنی پرایمر زینک ریچ اپوکسی دو جزیی :

پرایمر زینک ریچ اپوکسی دو جزیی پلی آمید

روش مصرف پرایمر زینک ریچ اپوکسی دو جزیی :

ابتدا جز A را بوسیله همزن مخلوط نموده تا بطور کامل یکنواخت گردد سپس جز B را به آن اضــافــــه می نماییم و بار دیگر بوسیله همزن دو جز را مخلوط نموده و پس از آن حدود ۲۰ دقیقه به مخلوط اجـــازه میدهیم تا واکنش لازم بین دو جز صورت پذیرد.

هم اکنون رنگ آماده اجرا می باشد. با توجه به عمـر مفید رنگ بعد از اختـــــلاط ‚ رنگ آماده شده را در دمای ۲۵۰c حداکثر تا ۸ ساعت مصرف نمایید.

آماده سازی سطح :

حداقل درجـــه تمیزی سطـــح  مـــورد نیـاز بر اســاس استـانـدارد سوئدی ISO 8501-1 ،SA 2½ یا SA3  می باشد. همچنین حداقل میزان پروفایل سطح (زبری)  ۴۰ میکرون می باشد.

شرایط آب و هوایی هنگام رنگ آمیزی پرایمر زینک ریچ اپوکسی دو جزیی :

  • دمای محیط بین ۱۰ تا ۴۰ درجه سانتی گراد
  • دمای سطح ۳ درجه بالاتر از نقطه شبنم
  • رطوبت نسبی کمتر از ۸۰%

تجهیزات مورد نیاز جهت اجرای پوشش پرایمر زینک ریچ اپوکسی دو جزیی :

  • دستگاه AIR LESS SPRAY (اسپری بدون هوا)
  • دستگاه CONVENTIONAL SPRAY ( اسپری هوا )
  • میکسر برقی یا بادی
  • قلم مو و غلطک

در هنگام استفاده از AIRLESS SPRAY از نازل ۰٫۰۱۹ یا ۰٫۰۲۱ اینچ می بایست استفاده گردد.

در هنگام استفاده از CONVENTIONAL SPRAY از نازل ۲ یا ۲٫۲ میلی متر می بایست استفاده گردد.

پرایمر زینک ریچ اپوکسی دو جزیی پلی آمید

ویژگیهای پرایمر زینک ریچ اپوکسی دو جزئی

  • پرایمر زینک ریچ اپوکسی دو جزئی قدرت فوق العاده بالایی برای جلوگیری از خوردگی سطح فلز دارد. بنابراین با اعمال آن مشکل زنگ زدگی فلز کاملاً حل خواهد شد.
  • ترکیبات زینک ریچ اپوکسی به جهت نوع فرمولاسیون منحصر به فردی که دارند می توانند با یک شدت چسبندگی بسیار بالا سطح فلز را درگیر کنند.
  • تجهیزات و وسایلی که برای اجرای این پرایمر و سایر ترکیبات رنگی مشابه مانند پرایمر زینک فسفات اپوکسی پلی آمید غالبا مورد استفاده قرار می گیرد دستگاه های اسپری معمولی یا بدون هوا می باشد. این وسایل اتوماتیک روند کار شما را سهل و آسان می کنند.
  • لازم نیست که بر روی پرایمر زینک ریچ اپوکسی دو جزئی یک رنگ خاصی را اعمال کنید در واقع اکثر رنگ های رویه موجود می توانند خود را با این نوع پرایمر هماهنگ و سازگار کنند.
  • زمانی که این پرایمر به مرحله خشکی کامل می رسد یک لایه یا فیلم رنگ بسیار محکم و مقاوم را ایجاد می‌کند که می‌تواند هر نوع فرایند شیمیایی که منجر به زنگ زدگی و خوردگی می شود را کاملا خنثی کند.
  • این پرایمرها عملکرد فوق العاده عالی در محیط های مرطوب مانند تجهیزات در مجاورت دریا و همچنین وسایل فلزی ساحلی دارند. در نتیجه استفاده از این پرایمر در عرشه کشتی، بدنه آن ها و همچنین نقاط مرتبط با روبنایی می تواند باعث افزایش عمر سطوح فلزی شود.

پرایمر زینک ریچ اپوکسی دو جزیی پلی آمید

اقدامات موثر جهت اجرای پرایمر زینک ریچ اپوکسی دو جزئی

برای اجرای پرایمر زینک ریچ اپوکسی دو جزئی با کیفیت بسیار بالا شما لازم است که یکسری اقدامات ضروری را قبل از شروع فرآیند رنگ آمیزی و همچنین در حین کار انجام دهید. این موارد شامل اقدامات ذیل می باشد:

  • پیش از شروع رنگ آمیزی ابتدا مطمئن شوید که آیا تجهیزات مورد استفاده شما کاملا پاک و عاری از هر گونه رنگ خشک شده هستند یا خیر. قطعاً در چنین مواردی شما باید ابتدا تجهیزات و وسایل رنگ آمیزی را پاکسازی کنید تا بتوانید رنگ جدید را اجرا کنید.
  • همواره سعی کنید از همزن های برقی استفاده کنید در واقع بیشتر افراد بدون توجه به این موضوع رزین های رنگ را به صورت دستی هم می زنند که این کار اصلا توصیه نمی شود. همزن های برقی دستگاهی هستند که با سرعت نسبت بالا می توانند رزین های رنگ را همراه با جزء دوم کاملا میکس کنند.
  • زمانی که میخواهید جزء دوم را به رزین اصلی اضافه کنید زمان هم زدن نباید کوتاه باشد معمولاً این زمان تا ۵ دقیقه نیز طول می کشد. این کار می‌تواند پرایمر زینک ریچ اپوکسی دو جزئی را به قوام لازم برساند.
  • با توجه به اینکه عمر مفید رنگ پس از اختلاط کامل محدود می باشد شما مجاز به آماده سازی حجم بالای رنگ نیستید. به عنوان مثال اگر میخواهید یک مساحت حدوداً پنج متر مربعی را رنگ آمیزی کنید هیچ لزومی ندارد که یک حجم ۱۰ لیتری از پرایمر زینک ریچ اپوکسی دو جزئی را آماده کنید چرا که این حجم برای رنگ آمیزی یک مساحت بسیار بالا می باشد.
  • بعد از اختلاط کامل پرایمر زینک ریچ اپوکسی دو جزئی بلافاصله عملیات پوششی را آغاز کنید و اجازه ندهید میان زمان اجرا و همچنین زمان اختلاط دو جزء رنگ فاصله زیادی ایجاد شود.
  • در زمان اجرای این پرایمر نیز همواره سعی کنید هر چند دقیقه یک بار محلول موجود را مجدداً به هم بزنید تا کارایی و چسبندگی رنگ بهتر شود.
  • مراحل اجرای پرایمر با استفاده از دستگاه اسپری نباید به شکل بی نظم باشد در واقع حرکات دست شما باید به صورت موازی و منظم انجام گیرد.

پرایمر زینک ریچ اپوکسی دو جزیی پلی آمید

مهمترین مرحله رنگ آمیزی در اعمال هر نوع پرایمر چیست؟

مهمترین مرحله ای که پیش از شروع اجرای پرایمر زینک ریچ اپوکسی دو جزئی باید مد نظر قرار دهید آماده سازی سطح می باشد. به عنوان مثال تصور کنید یک سطح فلزی کاملاً زنگ زده با خوردگی های بسیار را پیش روی خود دارید. در چنین شرایطی شما نمی توانید بدون آماده سازی سطح این پرایمر را روی فلز اجرا کنید چرا که در این صورت هیچ چسبندگی اتفاق نخواهد افتاد. همه فلزهای موجود که دارای مدت استفاده چندین سال در یک سازه فلزی هستند ممکن است اکثرا زنگار هایی را در سطح خود داشته باشند. شما باید ابتدا آنها را از طریق سمباده زنی و یا اجرای فرآیند سند بلاست همه زنگار ها و خوردگی های موجود را پاک کنید.

زمانی که این لایه های خورده شده حذف می شوند سطح فلز کاملاً نمایان خواهد شد و شما می توانید براقیت فلز را مشاهده کنید. اعمال سندبلاست یا ساب پاشی را با استفاده از دستگاه های مخصوص تا زمانی ادامه دهید که بتوانید صیقلی بودن فلز را ببینید. بعد از این کار ممکن است لازم باشد یک شستشوی جزئی را انجام دهید تا کلیه غبارات موجود در سطح فلز کاملا پاک شود. با انجام این اقدامات ضروری شما مجاز هستید که پرایمر زینک ریچ اپوکسی دو جزئی را بر روی فلز اجرا کنید.

تاثیرات دما در حین پوشش دهی سطح فلز

مهمترین عاملی که می تواند پرایمر زینک ریچ اپوکسی دو جزئی را تحت تاثیر قرار دهد دمای محیط میباشد. در واقع این دما است که تعیین میکند در چه مدت زمانی پوشش رنگی خشک شود. بسیاری از پروژه هایی که در موقعیت های سردسیر و همچنین گرمسیر اجرا می‌شوند همواره این موضوع را مطرح می کنند که زمان خشکی رنگ نسبت به موارد از پیش تعیین شده کاملاً متفاوت است.

به عنوان مثال اگر مدت زمان خشکی رنگ بصورت متوسط در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد برابر ۸ ساعت است. این مدت زمان می تواند در دمای ۴۰ درجه سانتیگراد بسیار کمتر باشد. به عنوان یک نتیجه کلی هر چقدر دمای محیط بیشتر باشد مدت زمان خشکی رنگ نیز کاهش پیدا خواهد کرد. در طرف مقابل پایین بودن دمای محیط نتیجه عکس را حاصل می کند.

مشاوره قیمت و خرید انواع پرایمرهای صنعتی از شرکت رانا کیمیا فام

مشتریان گرامی میتوانند مجموعه‌ای از باکیفیت ترین انواع پرایمرهای صنعتی را با قیمت بسیار مقرون به صرفه از شرکت رانا کیمیا فام خریداری کنند. کارشناسان ما در زمان خرید سعی می کنند بهترین مشاوره ها و رهنمودهای تخصصی را به شما ارائه دهند تا بتوانید با یک دیده باز و آگاهی کامل خرید خود را انجام دهید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.