تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

کفپوش اپوکسی میانی
RANA 123 I

کفپوش اپوکسی میانی
RANA 123 I

  |   رنگهای اپوکسی کف   |   بدون دیدگاه
رنگ ضد حریق
رنگ ضد حریق

EN.TDS

شرح محصول رنگ میانی اپوکسی کف :

این رنگ بعنوان رنگ میانی کف بر پایه رزیــن اپوکسی بـدون حــلال و سخت کننده پلــــــی آمین به همـــراه پیگمنتهای مقاوم و مناسب تولید و عرضه می شود.

از مشخصات این رنگ سهولت اجــــــرا و مقاومت در برابر مواد شیمیایی و مخرب و مقاومت در برابر نیروهـــای مکانیکی و چسبندگی فـــوق العاده به سطــوح بتنی و اجرای یکنواخت و بدون درز می باشد.

موارد استفاده رنگ میانی اپوکسی کف :

از این رنگ به عنوان رنگ میانــی جهت پوشش کف بتنی و یا سطــوح سیمانی  کارخانجــات و ادارات، سالـن تولید ، آزمایشگاهها ،بیمارستانها ، سالن تولید مواد غذایی و همچنین مواقعی که مقاومت به حلالها و مواد شیمیایی و مکانیکی نیاز است، استفاده می گردد.

مشخصات فنی رنگ میانی اپوکسی کف :

کفپوش اپوکسی میانی

روش مصرف رنگ میانی اپوکسی کف :

ابتدا جز A را بوسیله همزن مخلوط نموده تا بطور کامل یکنواخت گردد سپس جز B را به آن اضافه نموده و بار دیگر بوسیله همزن دو جز را مخلوط نموده و پس از آن حدود ۲۰ دقیقه به مخلوط اجازه داده تا واکنش لازم بین دو جز صورت پذیرد. هم اکنون رنگ آماده اجرا می باشد.

آماده سازی سطح :

سطح مورد نظر باید عاری از هرگونه آلودگــی از قبیل گرد و غبار‚ گریس ‚ روغـن و غیره باشد. در صورتیکه از زمان اجرای لایه میانی مدت زمانی بیش از ۷۲ ساعت گذشته باشد میبایست سطح مورد نظر را بعد از تمیزی زبر نمایید.

شرایط آب و هوایی هنگام رنگ آمیزی رنگ میانی اپوکسی کف :

  • دمای محیط می بایست بین ۱۰ تا ۴۰ درجه سانتی گراد باشد.
  • دمای سطح می بایست ۳ درجه بالاتر از نقطه شبنم باشد.
  • رطوبت نسبی می بایست کمتر از ۸۰% باشد.

تجهیزات مورد نیاز جهت اجرای پوشش رنگ میانی اپوکسی کف :

  • میکسر برقی یا بادی
  • غلطک
  • کاردک
  • تی لاستیکی

تاثیر بالای اجرای کفپوش اپوکسی میانی بر مقاومت کف

تاثیر بالای اجرای کفپوش اپوکسی میانی بر مقاومت کف

روند اجرای کفپوش اپوکسی به صورت لایه ای می باشد یعنی در ابتدای کار لایه اولیه یا پرایمر بر روی سطح کف اعمال می شود. پس از رسیدن به مرحله خشکی نسبی فرآیند اجرای کفپوش اپوکسی میانی آغاز می‌شود.  در نهایت نیز لایه نهایی به عنوان آخرین پوشش اجرا میشود. از لحاظ اصول مهندسی رنگ آمیزی در ناحیه کف پوشش دهی لایه ای جزو بهترین اقداماتی است که میتوان برای افزایش مقاومت کفپوش در نظر گرفت. به عنوان مثال زمانی که شما پرایمر را اجرا میکنید لازم است که تا مرحله خشکی نسبی منتظر بمانید تا بعد از آن قابلیت اجرای پوشش میانی وجود داشته باشد. در ارتباط با لایه رویه نیز همین موضوع صدق می کند.

این اقدام هوشمندانه نه تنها مقاومت مکانیکی کفپوش اپوکسی میانی و به طور کلی پوشش رویه را افزایش می دهد بلکه می تواند بر طول عمر آن نیز بیفزاید. در واقع هدف نهایی روند پوشش دهی لایه ای افزایش عمر کفپوش و تحمل مضاعف آن در برابر نیروهای فزاینده یا فشارهای ناشی از وزن بالای عوامل محیط می باشد. پس با اجرای کفپوش اپوکسی میانی میتوانیم پشتیبانی همه جانبه و ایده آلی را برای کفپوش اپوکسی خود به وجود آوریم.

کاهش هزینه های تعمیر ناحیه کف با اجرای کفپوش اپوکسی میانی

در محیط های صنعتی به جهت رفت و آمد بسیار بالایی که وجود دارد اگر شما بخواهید کفپوش اپوکسی خود را در لایه‌های محدود و بدون اجرای کفپوش اپوکسی میانی به اتمام برسانید قطعاً در یک بازه زمانی کوتاه مدت مجدداً مجبور خواهید شد که برخی از آسیب های ساختاری در کفپوش را که به جهت عدم استفاده از لایه میانی به وجود آمده است برطرف کنید.

طبیعتاً اینگونه اقدامات در مجموعه صنعتی هزینه های بسیار بالایی دارد. پس ما با استفاده از پوشش های میانی اپوکسی در قبال افزایش مقاومت کفپوش می توانیم از آسیب هایی که ممکن است به وجود آید جلوگیری کنیم. در واقع اینها کفپوش هایی هستند که تا یک محدوده خاصی نسبت به اعمال نیرو مقاومت می کنند اگر از حد مربوطه بگذارد ممکن است آسیب هایی را در کفپوش ببینید. به عبارت دیگر هدف اصلی استفاده از کفپوش اپوکسی میانی افزایش حجم تحمل تنش های محیط در این نوع پوشش کف می باشد. البته شما می توانید متناسب با محیط خود نیز نسبت به اعمال لایه های متعدد کفپوش تصمیم گیری کنید. در مجموع در فضاهای صنعتی کاری استفاده از پرایمر، لایه میانی و همچنین کفپوش اپوکسی رویه جزو اصول اولیه فرایند پوشش دهی با رزین های اپوکسی می باشد.

رعایت فواصل زمانی برای پوشش دهی مجدد کف

المان Recoat intervals مشخص کننده فواصل زمانی است که باید طی شود تا شما مجاز به اجرای لایه بعدی شوید. همان طور که می دانید پس از اجرای هر نوع لایه رنگی خصوصاً از نوع کفپوش اپوکسی میانی رطوبت مشخصی در رنگ وجود دارد. با سپری شدن زمان این رطوبت نسبی از بین می رود و رنگ به سمت خشکی سطحی و سپس عمقی می رود. با رسیدن به این مرحله شما میتوانید به راحتی به پوشش دهی مجدد بپردازید. می توان گفت که این یک قاعده مهم در پوشش دهی لایه ای می باشد.

به عبارت دیگر زمانی می توان رنگ آمیزی لایه به لایه را اجرا کرد که پس از اعمال پوشش اول یک فاصله زمانی برای خشکی نسبی طی شود تا رنگ اولیه قابلیت پذیرش پوشش بعدی را داشته باشد. در ارتباط با کفپوش اپوکسی میانی در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد حداقل ۱۰ ساعت و حداکثر باید ۲۴ ساعت طی شود تا بتوانید به پوشش دهی مجدد بپردازید. در این بازه زمانی لایه اولیه رنگ به خشکی سطحی قابل قبولی رسیده است. این المان نیز متناسب با دمای محیط تغییر میکند یعنی افزایش و کاهش دما در زمان پوشش دهی مجدد موثر خواهد بود.

اهمیت اختلاط صحیح اجزای کفپوش اپوکسی میانی

اهمیت اختلاط صحیح اجزای کفپوش اپوکسی میانی

همانطور که گفته شد کفپوش اپوکسی میانی تشکیل شده از دو جزء رزین های اپوکسی و هاردنر میباشد. رزین اپوکسی به عنوان ماده پایه در نظر گرفته می‌شود. هاردنرها نیز با توجه به حجم رزین ها به آن ها اضافه می شود. نکته بسیار مهمی که باید مدنظر قرار دهید این است که حجم رزین ها در قیاس با هاردنرها بسیار بالاتر می باشد. پس در اضافه کردن مقدار مواد سخت کننده به رزین های پایه نهایت دقت را داشته باشید.

هر چقدر که شما کفپوش های اپوکسی میانی بسیار با کیفیت و استانداردی را تهیه کرده باشید اما در مرحله اختلاط ضوابط و اصول تعیین شده را رعایت نکنید قطعاً ماده رنگی به دست آمده قابلیت استفاده نخواهد داشت. در طرف مقابل هر چقدر که شما بتوانید نسبت اضافه کردن این دو ماده به یکدیگر را به شکلی کاملا دقیق داشته باشید میتوانید یک کیفیت پوشش دهی بسیار بالا و رضایت بخش را در پروژه خود ببینید.

قیمت کفپوش های اپوکسی

با توجه به آنکه نوع ساختار کفپوش های اپوکسی از لایه پرایمر تا پوشش نهایی از لحاظ ضخامت ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشند در نتیجه قیمت های آنها نیز متفاوت خواهد بود. در مجموع المان های مختلفی در هزینه یک پروژه پوشش دهی کف تاثیر گذار است که مهمترین آن مساحت سطح کف و حجم مورد نیاز رنگ می باشد. اگر تکنسینهای اجرای رنگ روند آماده سازی سطح را به طور اصولی انجام دهند قطعاً حجم مصرف رنگها کاهش پیدا میکند. در نتیجه قیمت تمام شده نیز فزاینده نخواهد بود. از طرفی به جهت تولید داخل بودن این محصولات غالبا قیمت مقرون به صرفه ای دارند و شما می توانید متناسب با مساحت محیط کار آن ها را خریداری کنید.

خرید انواع کفپوش از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام تولید کننده انواع کفپوش های اپوکسی و همچنین کفپوش پلی اورتان با یک کیفیت بسیار بالا می باشد. مهندسین و محققین شرکت با تلاش روز افزون خود همواره در نظر دارند که پوششهای رنگ را با فرمولاسیون جدید و مطابق با استانداردهای جهانی تولید کنند. هدف اصلی این شرکت کسب رضایت کامل شما پس از فرایند خرید می باشد. مشتریان گرامی میتوانند جهت اطلاع از قیمت دقیق این کفپوش ها و همچنین دریافت راهنمای خرید با کارشناسان ما در تماس باشند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.