تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

آستر زینک ریچ اپوکسی یک محافظ عالی در سیستم رنگی محیط های صنعتی

آستر زینک ریچ اپوکسی یک محافظ عالی در سیستم رنگی محیط های صنعتی

آستر زینک ریچ اپوکسی یک محافظ عالی در سیستم رنگی محیط های صنعتی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

آستر زینک ریچ اپوکسی به عنوان پوشش اولیه می تواند یک خاصیت ضد زنگ زدگی بسیار قوی را ایجاد کند. سطوح فلزی که در معرض خوردگی و اکسیداسیون قرار دارند غالباً با پرایمر زینک ریچ اپوکسی پوشش دهی می شوند. همانطور که از نام آن مشخص است این رنگ یک لایه آستری می باشد و معمولا از پوشش های رنگی مضاعفی همچون رنگ اپوکسی نیز به منظور افزایش مقاومت سطح فلز استفاده می شود.

این نوع پرایمرها غنی از ترکیبات زینک هستند. بنابراین بهترین عملکرد را در محیط های مرطوب خواهند داشت. در ادامه مقاله ضمن شرح کاربردهای این محصول، جزئیات بیشتری در ارتباط با المان های فنی، مزیت ها، تنوع این رنگ و نحوه اجرا ارائه خواهیم داد.

کاربردهای آستر زینک ریچ اپوکسی

کاربرد اصلی آستر زینک ریچ اپوکسی بر روی سطوح فولادی آماده سازی شده است. همچنین تجهیزاتی که از این نوع فلز ساخته شده اند می توانند با این پرایمر پوشش دهی شوند. در فهرست ذیل موارد استفاده زینک ریچ اپوکسی آورده شده است:

  • قسمت عرشه و بدنه کشتی ها
  • بارج ها یا شناورهای دریایی
  • قایق های کاری
  • ماشین آلات و تجهیزات ساخته شده از آلیاژ های فولادی
  • نمای بیرونی خطوط لوله کشی فولادی
  • مخزن های فولادی ذخیره ساز
  • کلیه تجهیزات فلزی موجود در پالایشگاه ها نفتی و نیروگاه ها
  • شرکت های تولید کننده مواد شیمیایی و خورنده مختلف
  • تاسیسات آبی و تصفیه خانه ها
  • ساخت و ساز پل های فلزی و استیل

همانطور که می بینید تمام موارد ذکر شده در محیط های پرتنش قرار دارند. در واقع آستر زینک ریچ اپوکسی با هدف استفاده در محیط های با رطوبت بالا فرموله شده است. لذا شما می توانید با ضد زنگ اپوکسی زینک ریچ هزینه های مرتبط با تعمیر و نگهداری را کاهش دهید و باعث افزایش طول عمر قطعات شوید.

کاربردهای آستر زینک ریچ اپوکسی

اطلاعات فنی آستر زینک ریچ اپوکسی

با توجه به طبقه بندی های مختلف پوشش زینک ریچ اپوکسی، هر کدام از لحاظ مشخصات فنی یکسری اشتراکات و تفاوت هایی را دارند. البته در قسمت بعد در مورد انواع آستر زینک ریچ اپوکسی صحبت می کنیم. اما به منظور ارائه اطلاعات مختصر و مفید در این بخش به ذکر مشخصات فنی آستر زینک ریچ اپوکسی تک جزئی می پردازیم:

  • رنگ بندی آنها در یک مدل و به رنگ خاکستری است.
  • این نوع رنگ حداکثر در ضخامت ۷۰ میکرومتر اجرا می شوند.
  • جرم در واحد حجم این آستری برابر ۱٫۶۵ گرم بر سانتی متر مکعب است.
  • به ازای حجم ۱ لیتر حدوداً می‌توانید مساحت ۱۰ مترمربع را پوشش دهی کنید. البته اگر ضخامت را بین ۵۰ تا ۶۰ میکرومتر در نظر بگیرید.
  • بر اساس دمای محیط پس از اجرای اولیه حدود یک الی سه ساعت زمان می‌برد تا به خشکی نسبی برسند.

مزیتهای آستر زینک ریچ اپوکسی

  • آستر زینک ریچ اپوکسی می تواند بر روی سطوح کاملا تمیز و آماده سازی شده چسبندگی خود را در بلند مدت حفظ کند.
  • این رنگ ها سازگاری بالایی با تجهیزات رنگ آمیزی مختلف دارند. به همین دلیل شما می توانید آنها را با اسپری های رنگی نیز اعمال کنید.
  • میزان مصرف این رنگ ها چندان بالا نیست و اگر بتوانید از هدر رفت آن جلوگیری کنید مساحت بالایی از تجهیزات قابل رنگ آمیزی خواهند بود.
  • با نمونه های مختلف رنگ های اپوکسی از لحاظ نوع ترکیب سازگاری دارند و شما می توانید هر نوع رنگ اپوکسی را روی آنها اجرا کنید.

مزیتهای آستر زینک ریچ اپوکسی

انواع آستر محافظ زینک ریچ

آستر زینک ریچ اپوکسی در نمونه های مختلف فرموله و تولید می شوند. اینکه شما رنگ ها را در چه موقعیت و محیطی استفاده کنید تعیین کننده آن است که به سراغ انتخاب نمونه های خاص پرایمر بروید. اصولاً این آستری ها در سه گروه گوناگون طبقه بندی می شوند که شامل موارد ذیل است:

همانطور که از نام آن مشخص است هر کدام از این محصولات در گالن های تک جزئی، دو جزئی و سه جزئی عرضه می شوند. در این مقاله مشخصات فنی پرایمرهای تک جزئی ارائه شد. اما می‌توانید برای اطلاع از جزئیات فنی سایر نمونه ها به مقالات مورد نظر رجوع کنید. نکته مهمی که در آماده سازی این رنگ ها باید مد نظر قرار دهید این است که نحوه اختلاط آن ها در چارچوب خاصی انجام می شود. به همین دلیل حتماً باید از تکنسین های اجرایی با تجربه برای اختلاط صحیح بهره ببرید.

نکات مرتبط با اجرای زینک ریچ اپوکسی

اولین قدم پیش از اجرای زینک ریچ اپوکسی آماده سازی سطح است. اگر بستر فلز دارای ناخالصی، زنگار و آلودگی های مختلف است حتماً باید آنها را پاک کنید. معمولاً از تجهیزات مختلفی استفاده می‌شود که سطح فلز را کاملا صیقلی می کند. فرایند سندبلاست از جمله اقداماتی است که باعث پاکسازی فلز از ناخالصی ها خواهد شد. این فرایند می‌تواند عناصر چسبیده به فلز را جدا کند و زنگ زدگی های قدیمی را از بین ببرد. البته بعد از اجرای سندبلاست تحت استانداردهای تعریف شده بهتر است یک مرحله شستشو را نیز انجام دهید تا گرد و غبارهای نشسته روی فلز پاک شوند.

بعد از آنکه بستر فلز خشک شد می توانید با تجهیزات مختلف مانند قلم مو، غلتک و همچنین اسپری ها به اجرای آستری زینک ریچ اپوکسی پلی آمید بپردازید. با خشکی نسبی لایه اول، از انواع رنگ های اپوکسی برای اعمال پوشش نهایی استفاده می شود. این پوشش دهی لایه ای مقاومت فلز را در محیط های مرطوب افزایش می دهد.

نکات مرتبط با اجرای زینک ریچ اپوکسی

قیمت زینک ریچ اپوکسی

قیمت زینک ریچ اپوکسی بنا به عوامل مختلفی تعیین می شود. همانطور که در قسمت های قبل ذکر شد آستر زینک ریچ اپوکسی در نمونه های متعدد تک جزئی تا سه جزئی به فروش می رسند. طبیعتاً قیمت این ترکیبات رنگی با یکدیگر متفاوت خواهد بود. مزیت اصلی این پرایمرها تولید داخل بودن آنها است. بنابراین شرکت های تولید کننده جهت افزایش آمار فروش سعی می کنند قیمت مقرون به صرفه ای را در کنار حفظ کیفیت در نظر بگیرند.

خرید زینک ریچ اپوکسی از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام به عنوان یک مجموعه مجهز، طبق استانداردهای بین المللی به تولید انواع رنگهای صنعتی از جمله آستر زینک ریچ اپوکسی می پردازد. در واقع این پوشش ها بخشی از تولیدات این شرکت هستند. شما می توانید انواع رنگ های اپوکسی، رنگ ساختمان و کفپوش ها را نیز خرید کنید. جهت دریافت راهنمایی های لازم در مورد خرید زینک ریچ اپوکسی و کسب مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.