تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

۶ نمونه از پرکاربردترین ابزارهای مورد نیاز رنگ آمیزی

6 نمونه از پرکاربردترین ابزارهای مورد نیاز رنگ آمیزی

۶ نمونه از پرکاربردترین ابزارهای مورد نیاز رنگ آمیزی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

ابزارهای مورد نیاز رنگ آمیزی جزو ارکان اصلی هر نوع پروژه پوشش دهی می‌باشند. با استفاده از این لوازم استاندارد شما می‌توانید کیفیت کاری خود را افزایش دهید. نمونه های مختلف رنگ های ساختمانی و همچنین صنعتی زمانی می‌توانند با چسبندگی بسیار بالا بر روی سطح کار قرار بگیرند که تکنسین های اجرایی با ابزار مناسب به اعمال رنگ بپردازند. پس کیفیت رنگ‌ها تضمین کننده موفقیت آمیز بودن پروژه نیست. ما باید در انتخاب ابزار رنگ آمیزی نیز دقت زیادی داشته باشیم.

در برخی مواقع ممکن است یک ابزار مناسب یک فرایند پوشش دهی خاص باشد. حال آنکه نمی توان آن را در دیگر پروژه های رنگ آمیزی استفاده کرد. لذا شناخت کافی ابزارهای مورد نیاز رنگ آمیزی و نوع عملکرد آنها بسیار حیاتی خواهد بود. در این مقاله قصد داریم شش نمونه از پرکاربردترین ابزار هایی که در این حوزه استفاده می‌شوند معرفی کنیم. در مورد وظایف هر یک توضیحات مفصلی ارائه می‌دهیم تا در نهایت به یک شناخت نسبی برسیم.

پیستوله‌ها جزو اصلی ترین ابزارهای مورد نیاز رنگ آمیزی

پیستوله‌ها یا اسپری های رنگ از جمله قطعاتی هستند که به وفور در پروژه های رنگ آمیزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مزیت بسیار مهمی که این دستگاه‌ها دارند افزایش سرعت رنگ آمیزی و همچنین ایجاد یک سطح یکدست بر روی کار است. این نوع از ابزارهای مورد نیاز رنگ آمیزی معمولاً در صنعت کاربرد فراوانی دارند. نکته مهمی که در استفاده از این تجهیزات باید مد نظر قرار دهیم انجام تنظیمات در قسمت نازل و همچنین گان دستگاه است.

به این ترتیب می‌توانیم میزان فشار خروجی ذرات پاششی رنگ را تنظیم کنیم و از این طریق یک کیفیت پوشش دهی ایده آل، استاندارد و باکیفیت داشته باشیم. در حال حاضر نمونه های مختلفی از این محصول طراحی و ساخته شده است که می‌توان به پیستوله های برقی، بادی و همچنین اتوماتیک اشاره کرد. هر یک از این‌ها بر اساس موقعیت و نوع فرآیند رنگ آمیزی انتخاب می‌شوند.

این نوع از ابزارهای مورد نیاز رنگ آمیزی سرعت کار شما را افزایش میدهند

مخازن ذخیره سازه رنگ

مخزن های ذخیره ساز رنگ غالباً برای اجرای رنگ های صنعتی استفاده می‌شوند. حجم نگهداری این مخزن‌ها حتی به ۶۰ لیتر هم می‌رسد. بنابراین شما در یک مدت زمان اندک می‌توانید سطح کار بسیار وسیع و گسترده ای را پوشش دهی کنید. جنس و ساختار این مخازن معمولاً از استیل ضدزنگ است. در نتیجه در تماس با رنگهای مایع واکنشی از خود نشان نمی دهند. مهمترین مزیتی که این مخازن تحت فشار دارند پایدار نگه داشتن کیفیت رنگ و آماده سازی آنها برای اجرا است.

از طرفی رنگ هایی که در داخل مخزن‌ها در حین اجرا نگهداری می‌شوند در تماس مستقیم با اتمسفر محیط نیستند. بنابراین شما فرصت و زمان بیشتری در روند کار دارید. مهمترین موضوعی که در مراحل رنگ آمیزی مد نظر قرار می‌گیرد جلوگیری از هدر رفت رنگ و کاهش مصرف رنگ های میکس شده است. مخازن ذخیره ساز رنگ به عنوان ابزارهای مورد نیاز رنگ آمیزی دقیقاً برای این هدف استفاده می‌شوند. لذا با خرید آنها می‌توان در بودجه کلی پروژه صرفه جویی کرد.

مخازن رنگ یکی از ابزارهای مورد نیاز رنگ آمیزی هستند

قلم بادی

قلم بادی یا به اصطلاح ایربراش یکی دیگر از ابزارهای مورد نیاز رنگ آمیزی است. از این قطعه ارزشمند برای پروژه هایی استفاده می‌شود که نیاز به ظریف کاری و دقت بالایی است. روند کار این دستگاه چندان پیچیده نیست. به این صورت که محلول های رنگ در یک محفظه قرار دارند و مستقیماً به یک منبع فشار هوا متصل هستند.

زمانی که هوای فشرده شده از داخل نازل خارج می‌شود ذرات رنگ نیز با آنها به صورت پاششی روی کار قرار می‌گیرند. به دلیل ظرافت ساختاری بالا این دستگاه یک پوشش دهی بسیار منظم و دقیق خواهید داشت. عمر کاربرد قلم های بادی برای رنگ آمیزی ماشین، پوشش دهی درب خانه و همچنین در کاربری های آرایشی می‌باشد.

 این نوع از ابزارهای مورد نیاز رنگ آمیزی برای پروژه های ظریف کاری می باشد

سنباده‌ها ساده ترین ابزارهای مورد نیاز رنگ آمیزی

سنباده‌ها جزو لوازم بسیار ساده تلقی می‌شوند که معمولاً استفاده از آنها پایه کار است. شما می‌توانید این نوع از ابزارهای مورد نیاز رنگ آمیزی را پیش از شروع کار برای صاف و صیقلی کردن به کار بگیرید. سطوحی که به صورت کامل بتونه کاری شدند در پایان کار نیاز به سنباده زنی دارند. نه تنها بر روی دیواره‌ها بلکه می‌توان از سنباده‌ها بر روی سطوح فلزی نیز استفاده کرد.

البته برای سنباده کاری فلزات ابزارهای مخصوص وجود دارد که ضخامت بالایی دارند .هر چقدر سطح کار صاف تر و بدون ناخالصی های چسبیده باشد به همان نسبت کیفیت پوشش دهی افزایش پیدا می‌کند. این وسایل رنگ آمیزی ساختمان در ابزارهای هر نقاش حرفه ای وجود دارد.

سنباده ها به عنوان اصلی ترین ابزارهای مورد نیاز رنگ آمیزی هستند

استفاده از قلم موها و غلطک‌ها

قلم‌ها و غلطک‌ها از دیگر ابزارهای مورد نیاز رنگ آمیزی هستند که معمولاً در پوشش دهی نمای داخلی و خارجی سازه استفاده می‌شوند. این لوازم ساده در سایزبندی های متعددی قابل عرضه هستند که بر اساس مساحت کار شما می‌توانید از قلم موها و غلطک های بزرگتر استفاده کنید. برای اجرای انواع رنگهای ساختمانی از قبیل رنگ روغنی و رنگ آکریلیک قلم موها و غلطک‌ها ابزارهای ایده آلی هستند.

از الیاف و بافت بسیار نرم ساخته شده اند که در زمان آغشته شدن به رنگ می‌توانند یک لایه یکدست و زیبایی را در سطح کار ایجاد کنند. غلطک‌ها یا رول های رنگ آمیزی دارای دسته های بلند هستند که می‌توانید دیوارهایی از سازه که در ارتفاع بلند قرار دارند به راحتی پوشش دهی کنید. در زمان شروع هر پروژه رنگ آمیزی اگر از قلم مو و غلطک های جدید استفاده می‌کنید کیفیت کار شما بسیار بالا خواهد بود.

اما اگر این گونه نیست برای آماده سازی آنها و جدا کردن رنگ های چسبیده باید از حلال های شیمیایی استفاده کنیم. اصطلاحاً با این حلال‌ها می‌توان به شستشوی قلم موها پرداخت. در زمان خرید رنگ ساختمانی حتماً توجه ویژه ای به تهیه این وسایل رنگ آمیزی دیوار نیز داشته باشید.

قلم موها و غلطک ها رایج ترین ابزارهای مورد نیاز رنگ آمیزی

شرکت رانا کیمیا فام تولید کننده انواع رنگ ساختمانی و صنعتی

شرکت رانا کیمیا فام همواره در نظر دارد تا بهترین خدمات فروش را به مشتریان عرضه کند. این شرکت صنعتی طیف گسترده ای از انواع رنگ ساختمانی، پوشش های صنعتی، انواع کفپوش‌ها از قبیل کفپوش اپوکسی و پلی اورتان، عایق رطوبتی و دیگر رنگ های پرکاربرد را فرموله و تولید می‌کند. بنابراین شما محدودیتی برای خرید پوشش های رنگی در نمونه های مختلف ندارید. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و راهنمای خرید با کارشناسان ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.