تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

تکنیک های نقاشی ساختمان؛ ذکر ۸ مورد

8 مورد از تکنیک های نقاشی ساختمان

تکنیک های نقاشی ساختمان؛ ذکر ۸ مورد

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

نقاشی ساختمان از جمله اقدامات اساسی برای نوسازی نمای داخلی سازه تلقی می‌شود. این رویکرد مهم ممکن است هر چند سال یکبار تکرار شود. آنچه که اهمیت دارد این است که از طریق رنگ آمیزی دیوارها می‌توانیم یک فضای بسیار زیبا و ایده آلی را ایجاد کنیم. اما در روند کار باید از یکسری تکنیک های نقاشی ساختمان نیز بهره ببریم تا نتیجه کار دقیقا همان چیزی باشد که انتظار داریم. در این مقاله می‌خواهیم ۸ مورد از ترفندهای رنگ آمیزی داخل سازه را عنوان کنیم. البته بسیاری از تکنسین های اجرایی به دلیل تجربه بالایی که در استفاده از رنگ ساختمان دارند حتی بیش از این موارد را نیز رعایت می‌کنند.

۱- استفاده صحیح از غلتک‌ها و قلم موها

ابزارهای رنگ آمیزی فوق العاده مهم و حیاتی هستند. شما نمی توانید بدون تجهیزات کامل به پیاده سازی تکنیک های جدید نقاشی ساختمان بپردازید. در نتیجه همواره لازم است ابزارهایی را تهیه کنید که هم سایز استاندارد دارند و همین که از الیاف مناسب ساخته شدند. از طرفی مراحل رنگ آمیزی زمانی آسان و سریع خواهد بود که تجهیزات شما کاملا تمیز باشند. در کنار اینها باید به طور اصولی از غلتک و قلم مو استفاده کنید. بهتر است حرکات شما منظم و بدون فاصله باشد. معمولاً لبه های دیوار شروع خوبی برای رنگ آمیزی هستند. چرا که شما مانع رنگی شدن دیگر نقاط دیوار مانند قرنیزها و غیره خواهید شد.

۲- تخمین مقدار رنگ مورد نیاز

اگر می‌خواهید یک مساحت گسترده ای از سطوح دیواری و سقفی را رنگ آمیزی کنید باید تخمین درستی از رنگ های مورد نیاز داشته باشید. خصوصا اگر به دنبال نقاشی ساختمان با رنگ روغنی هستید. به همین دلیل توصیه نمی کنیم که رنگ را به صورت جزء به جزء مخلوط کنید زیرا این کار ممکن است باعث ایجاد یک حالت دو رنگی شود. بهتر است متناسب با مساحت کار چند قوطی رنگ را در یک گالن بزرگ مخلوط کنید تا از این طریق بتوان یک رنگ آمیزی یکدست و ایده آلی را داشت. این کار جزء اصلی ترین تکنیک های نقاشی ساختمان است.

استفاده از نوارهای محافظ یکی از تکنیک های نقاشی ساختمان

۳- استفاده از نوارهای محافظ برای لبه‌ها

نوارهای محافظ معمولاً در محل اتصال قرنیز به دیوار و همچنین کناره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نقاطی از سازه که نمی خواهید رنگ آمیزی کنید این نوارها فوق العاده کاربردی هستند. در کنار آن باعث ایجاد خط صاف و منظم می‌شوند و از این طریق یک نتیجه کاملاً تمیز و صافی را خواهید داشت. از طرفی برای افزایش دقت رنگ آمیزی و زیبایی لبه های دیوار عرض های مختلفی از نوارهای پلاستیکی قابل استفاده خواهند بود. رعایت این نکات مهم در نقاشی ساختمان مزیت های زیادی همچون افزایش ظرافت کار و بهبود نتیجه دارد.

۴- رنگ آمیزی قرنیزها و سطوح تزیینی

بسیاری از افراد حرفه ای که با تکنیک های نقاشی ساختمان آشنا هستند سعی می‌کنند ابتدا قرنیزها و سطوح تزیینی را رنگ آمیزی کنند و سپس به بخش دیوارها و سقف بپردازند. در واقع این کار نه تنها زیبایی رنگ آمیزی را در پایان کار افزایش می‌دهد بلکه شما سرعت بیشتری نیز در کار خواهید داشت. پس از رنگ آمیزی قرنیزها اجازه دهید لایه رنگ خشک شود. سپس روی آنها یک نوار پلیمری بکشید تا بتوانید دیوارها را رنگ آمیزی کنید. آنچه که به عنوان اصلی ترین تکنیک های نقاشی ساختمان همواره مورد استفاده قرار می‌گیرد توجه به یکدست بودن رنگ آمیزی و عدم ناهماهنگی میان سطوح مختلف است.

رنگ آمیزی قرنیزها اصول و پایه تکنیک های نقاشی ساختمان

۵- پاکسازی آلودگی‌ها و سیاهی های دیوار

معمولاً دیواره هایی که نیاز به رنگ آمیزی مجدد دارند دارای آلودگی های مختلف هستند. غالبا در نزدیکی کلیدهای برق به دلیل لمس زیاد دیوار این سیاهی‌ها دیده می‌شود. به همین دلیل بهتر است ابتدا محل مورد نظر را کاملاً از این آلودگی‌ها پاک کنیم تا در زمان اجرای رنگ بتوانیم چسبندگی را افزایش دهیم. به عنوان یک قاعده کلی هیچگونه لایه اضافی نباید بین رنگ و سطح دیوار باقی بماند. اینها ساده ترین تکنیک های نقاشی ساختمان هستند که نتیجه کار را کاملا دگرگون می‌کنند.

۶- استفاده از یک لایه پرایمر از بهترین تکنیک های نقاشی ساختمان

پرایمرها لایه های آغازینی هستند که بعد از فرآیند آماده سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولاً پروژه‌هایی که بدون پرایمر اجرا می‌شوند کاملا مسطح و یکنواخت نیستند. در مواردی ممکن است سطح کار دارای فرورفتگی های جزئی باشد. این نقایص موجود در دیوار با اجرای یک لایه پرایمر از بین می‌رود. البته همانطور که گفته شد قبل از آنکه بخواهیم از پرایمر استفاده کنیم بهتر است روی دیوار و سقف را با بتونه اصلاح کنیم.

اگر عناصر چسبیده به سطح را می‌بینید آنها را پاک کنید یا در موارد لزوم سنباده زنی کنید. از طرفی پرایمرها شدت چسبندگی لایه های رویه را افزایش می‌دهند و باعث کاهش مصرف آنها نیز می‌شوند. روش های نقاشی ساختمان تعدد بالایی ندارد. بلکه شما باید یکسری ریزه کاری‌ها را برای دریافت نتیجه ایده آل رعایت کنید.

۷- انتخاب رنگ های مناسب بر اساس شرایط محیط

در فرایند رنگ آمیزی چندین نمونه رنگ قابل انتخاب هستند. شما می‌توانید از رنگ های آکریلیک پایه آب استفاده کنید یا اینکه به سمت خرید رنگ روغنی پایه حلال بروید. هر کدام از آن‌ها مزیت های خاص خود را دارند و بر اساس شرایط محیط انتخاب می‌شوند. به عنوان مثال اگر می‌خواهید یک اتاق بدون نورگیر و تقریباً تاریک را رنگ آمیزی کنید پیشنهاد می‌کنیم که همواره به سمت رنگ های روغنی براق بروید.

در واقع این رنگ‌ها عملکرد ایده آلی برای اتاق های با نورگیر کم دارند و باعث روشن تر شدن محیط می‌شوند. در طرف مقابل اگر فضای محیط نورگیری بالایی دارد می‌توانید از رنگ‌های مات استفاده کنید تا یک تنظیم نور خوبی ایجاد شود. استفاده از این تکنیک های رنگ آمیزی ساختمان به مرور مزیت های خود را نشان می‌دهد.

رعایت تکنیک های نقاشی ساختمان با استفاده از پارچه نخی در کف

۸- استفاده از پارچه های نخی به جای پلاستیک در کف سازه

ریختن قطرات رنگ در کف سازه امری اجتناب ناپذیر است. مخصوصا زمانی که می‌خواهید سقف را پوشش دهی کنید. در چنین مواردی به جای اینکه از پلاستیک های یکبار مصرف استفاده کنید می‌توانید یک پارچه نخی را در کف قرار دهید. زیرا رنگ های مرطوب جذب پارچه می‌شوند و دیگر شاهد آلودگی های زیاد در محیط نخواهیم بود.

پلاستیک‌ها یا نایلون‌ها برای مدت زمان طولانی رنگ را به حالت مرطوب نگه می‌دارند. تماس تکنسین های اجرایی با این رنگ‌ها شرایط کار را سخت و زمانبر می‌کند. ساده ترین کار این است که یک پارچه به نسبت ضخیم را در کف قرار دهید تا مراحل رنگ آمیزی به بهترین شکل به پایان برسد.

خرید انواع رنگ ساختمان از شرکت رانا کیمیا فام

اگر به دنبال مرکز خرید رنگ ساختمان در تهران و استان البرز هستید برند رانا کیمیا فام گزینه ایده آلی برای شما خواهد بود. مشتریان گرامی می‌توانند انواع رنگ ساختمان را با بالاترین کیفیت و قیمت مقرون به صرفه از شرکت رانا کیمیا فام خریداری کنند. این مجموعه به عنوان تولید کننده سعی می‌کند محصولات را پس از آماده سازی به طور مستقیم به دست مشتریان برساند. در نتیجه حذف واسطه‌ها باعث کاهش قابل توجه قیمت می‌شود. کارشناسان ما در زمینه فروش محصولات اطلاعات جامعی را به شما ارائه می‌دهند تا یک خرید لذت بخش را تجربه کنید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.