تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ اپوکسی ضد اسید؛ کاربرد ها، ویژگی ها، اجرا

رنگ اپوکسی ضد اسید؛ کاربرد ها، ویژگی ها، اجرا

رنگ اپوکسی ضد اسید؛ کاربرد ها، ویژگی ها، اجرا

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید انواع رنگهای اپوکسی کلیک کنید   فروشگاه

رنگ اپوکسی ضد اسید از لحاظ ساختاری بر پایه ترکیبات رزین اپوکسی و همچنین مواد پلی آمین فرموله شده اند. از این رنگ ها غالباً به عنوان یک پوشش نهایی در سطوح مختلف استفاده می شود. سطح بسترهایی که معمولا این رنگ ها روی آنها قابل اجرا می باشد سطوح فلزی و سیمانی می باشد. این رنگ اپوکسی مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد اسیدی و دیگر ترکیبات شیمیایی و نفتی دارد.

به همین دلیل بهترین گزینه برای صنایعی که سازه های آنها در معرض تنش های بالا قرار دارند، می باشد. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با کاربردهای آنها، ویژگی های ساختاری و همچنین طریقه اجرا صحبت کنیم.

کاربردهای گسترده رنگ اپوکسی ضد اسید

  • اسکلت فلزی

بسیاری از سازه ها به جهت نوع کاربری خاصی که دارند ممکن است به طور مستقیم در معرض آب و هوای محیط قرار گیرند. شما می توانید از رنگ اپوکسی ضد اسید به عنوان یک پوشش نهایی بر روی کلیه سازه های با ساختار اسکلت فلزی استفاده کنید. در نتیجه این پوشش ها می توانند یک مانع اساسی برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی فلز باشند.

  • سطوح بتنی

رنگ اپوکسی ضد اسید این قابلیت را دارد که با حداکثر چسبندگی روی سطوح بتنی نیز قرار گیرد. این سطوح می‌توانند به صورت دیواری و یا کف باشند. در هر دو حالت این رنگها یک پوشش محافظت کننده قوی و همچنین ضد ترکیبات اسیدی را برای سطح مورد نظر فراهم می کنند. البته قبل از اجرای این رنگ ها بهتر از بستر بتنی را با پرایمر پوشش دهی کنیم زیرا این بتن ها منافذ ریز بسیار زیادی دارند. همچنین یک نوع کفپوش اپوکسی ضد اسید نیز وجود دارد که از جهاتی دارای ترکیبات یکسان با این ماده هستند.

  • مخازن ذخیره سازی

مخزن های ذخیره سازی در واقع محفظه های بزرگی هستند که برای ذخیره و نگهداری سیالات سوختی و یا آبی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مخازن غالباً از جنس فلز می باشند و سطح بیرونی آن ها مستعد زنگ زدگی هستند. رنگ اپوکسی ضد اسید می‌تواند بهترین پوشش مقاوم برای سطوح فلزی مخازن باشد.

  • تاسیسات دریایی و خطوط لوله ای

تاسیسات دریایی و خطوط لوله ای در طول شبانه روز در پرتنش ترین نواحی قرار دارند. همانطور که می دانید هیچ عاملی بالاتر از رطوبت نمی تواند برای فلزات مخرب باشد. در تاسیسات پالایشگاهی که در کنار سواحل دریایی راه اندازی می شوند حتما باید از یکسری رنگهای اپوکسی رویه استفاده شود تا در طولانی مدت دچار آسیب نشوند.

کاربردهای گسترده رنگ اپوکسی ضد اسید

برخی مشخصات فنی

  • از لحاظ ظاهری سطحی شفاف و به نسبت براقی دارد..
  • نرخ پوشش دهی مناسبی دارند. به طوریکه می‌توانند به ازای هر لیتر یک مساحت حدوداً هفت مترمربعی را پوشش دهی کنند. البته این مقادیر در ضخامت ۵۰ میکرون صدق می کند.
  • نقطه اشتعال رنگ اپوکسی ضد اسید برابر ۳۶ درجه سانتی گراد می باشد.
  • دارای وزن مخصوص ۱/۱ کیلو گرم به ازای هر لیتر می باشند.
  • در صورتی که در شرایط مطلوبی نگهداری شوند شما می توانید آنها را یک سال پس از تاریخ تولید نیز با همان کیفیت اولیه استفاده کنید.

ویژگی های ساختاری رنگ اپوکسی ضد اسید

  • استحکام مکانیکی بالا

زمانی که رنگ اپوکسی ضد اسید به مرحله خشکی کامل می رسد استحکام مکانیکی بسیار بالایی در فیلم رنگ آن ها ایجاد می شود که در اثر ضربه یا اعمال نیرو، این رنگ ها از  سطوح مختلف فلزی یا بتنی جدا نمی شوند.

  • حد چسبندگی بالا

اگر این رنگ ها بر روی سطوح کاملاً تمیز و پاک اجرا شوند قطعاً شدت چسبندگی بسیار بالایی خواهند داشت. به همین دلیل شما باید قبل از اجرای این رنگ ها سطح مورد نظر را از هرگونه گرد و غبار یا مواد روغنی پاک کنید تا حد چسبندگی آنها افزایش یابد.

  • عدم تاثیر از مواد شیمیایی با خاصیت خورندگی

رنگ اپوکسی ضد اسید به خوبی می تواند در برابر مواد شیمیایی که خاصیت خورندگی بسیار بالایی دارند مقاومت کند. بنابراین ترکیبات اسیدی، قلیایی و سایر مواد نمی توانند باعث از هم گسیختگی ساختار این نوع رنگ شوند.

  • مقاوم در دماهای بالا

اگر سطح مورد نظر دچار نوسانات دمایی شود نباید نگران آسیب به رنگ اپوکسی ضد اسید باشید. زیرا این رنگ ها به خوبی می توانند در برابر دماهای مختلف بدون تغییر باقی بمانند. در نتیجه تا یک محدوده خاصی به عنوان رنگ مقاومت حرارتی نیز در نظر گرفته می شوند.

ویژگی های ساختاری رنگ اپوکسی ضد اسید

طریقه مصرف رنگ اپوکسی ضد اسید

برای اجرای صحیح رنگ اپوکسی ضد اسید در ابتدای کار حتماً باید اطمینان حاصل کنید که لایه های زیرین تا حد مطلوبی خشک شده باشند. زیرا رنگ های مرطوب نمی توانند پذیرای پوشش های رویه باشند. از آنجایی که این ترکیبات به صورت دو جزئی هستند حتما باید آنها را با یکدیگر مخلوط کنید. از طرفی بعد از اختلاط کامل، این رنگ ها دارای یک زمان یا عمر مفید مشخصی می باشند که بعد از این زمان قابلیت استفاده ندارند. در نتیجه شما باید بلافاصله بعد از ترکیب هر دو جزء رنگ مراحل رنگ آمیزی را آغاز کنید.

فرایند اجرای آنها با استفاده از تجهیزات به نسبت ساده مانند انواع قلمو انجام می شود. البته برای سطوح با مساحت بالا می توانید از اسپری یا دستگاه های خودکار نیز استفاده کنید.  در زمان اجرا دقت داشته باشید که دمای محیط در یک حد متعادل و مناسبی باشد. هرگز مراحل رنگ آمیزی را در محیط هایی که دارای وزش باد سنگین هستند آغاز نکنید. با توجه به مشخصات فنی رنگ اپوکسی ضد اسید شما می توانید آنها را در محدوده دمای ۱۰ درجه تا ۵۰ درجه سانتیگراد اعمال کنید. در پایان کار می توانید از تینر های اپوکسی برای پاکسازی تجهیزات رنگی استفاده کنید.

مشاوره قیمت و خرید انواع پوششهای رنگی صنعتی از شرکت رانا کیمیا

مشاوره قیمت و خرید انواع پوششهای رنگی صنعتی از شرکت رانا کیمیا

مشتریان گرامی می توانند جهت دریافت اطلاعات دقیق قیمتی در مورد انواع پوشش های رنگی صنعتی و سایر مشتقات آن با شرکت رانا کیمیا فام تماس حاصل فرمایند. با توجه به تنوع بالایی که در این محصولات وجود دارد حتما باید یک مشاوره تخصصی را نیز دریافت کنید تا از این طریق می توانید یک انتخاب ایده آل و مناسبی داشته باشید. به همین دلیل متخصصین ما آمادگی لازم برای ارائه مشاوره جهت خرید به مشتریان گرامی را دارد.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.