تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

معرفی رنگ جاده ای تک جزئی + جزئیات فنی

معرفی رنگ جاده ای تک جزئی + جزئیات فنی

معرفی رنگ جاده ای تک جزئی + جزئیات فنی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

رنگ جاده ای و یا همان رنگ ترافیک یکی از محصولات پرکاربردی است که جهت خط کشی سطوح آسفالت مورد استفاده قرار می گیرد. اهمیت اعمال این رنگ ها به قدری بالا است که اگر بتوانیم در نواحی صحیح سطوح جاده‌ای از این رنگ ها استفاده کنیم تا درصد بسیار بالایی در افزایش امنیت جاده ها و همچنین عبور و مرور منظم خودرو ها تاثیر گذاشته ایم.

یکی از اولویت های اصلی در بکارگیری رنگ های ترافیک ماندگاری و پایداری آنها بر روی سطح آسفالت می باشد. هر چقدر رنگ جاده ای مورد نظر بتواند در تماس با شرایط نامساعد آب و هوای محیط مقاوم باشد انجام پروژه های رنگ آمیزی مجدد نیز به مراتب کاهش پیدا میکند. در این مقاله قصد داریم منحصراً در مورد رنگ های جاده ای تک جزئی صحبت کنیم. سعی میکنیم جزئیات فنی آن را به صورت جداگانه توضیح دهیم تا به طور کامل با این رنگ آشنایی پیدا کنید.

فام ظاهری رنگ جاده ای تک جزئی

فام ظاهری رنگ جاده ای درواقع معرف نوع رنگدانه پوشش رنگی مورد نظر می باشد. همانطور که میدانید انواع رنگ ساختمانی در رنگبندی های سفید، قرمز، آبی، سبز و دیگر رنگ ها طبقه بندی می شود. این رنگدانه های متنوع را اصطلاحاً با عنوان فام ظاهری رنگ می شناسند. اما در مورد رنگ های ترافیکی این موضوع متفاوت می باشد. معمولا در سطح جاده های شهری و همچنین بین شهری از دو نوع رنگدانه پر کاربرد استفاده می کنند که این رنگدانه ها شامل رنگ زرد و سفید می باشد.

در خط کشی های ممتد در کنار جاده ها از فام ظاهری زرد استفاده می شود و در قسمت وسط جاده و یا خط کشی های سطوح مرکزی آسفالت که غالباً به شکل خط کش های بریده بریده می باشد از رنگ سفید استفاده میشود. البته در چهارراه ها و خط کشی های عابر پیاده نیز از نوع سفید این رنگها با عرض بسیار بیشتر از حد معمول بکار گرفته می شود.

فام ظاهری رنگ جاده ای تک جزئی

حجم ماده جامد رنگ ترافیک تک جزئی

حجم ماده جامد رنگ معین کننده نسبت ضخامت فیلم خشک رنگ به ضخامت فیلم مرطوب می باشد. زمانی که شما رنگ جاده ای را روی سطح آسفالت اعمال میکنید در ساعات اولیه دارای یک فیلم رنگ مرطوب می باشد. حدوداً چند ساعت طول میکشد تا رنگ مورد نظر خشک شود. زمانی که رنگ رطوبت خود را از دست می دهد قدری از حجم آن کاهش می یابد.

به همین دلیل متخصصین یک معیار اساسی تحت عنوان حجم ماده جامد را برای کلیه رنگ ها تعیین می کنند تا خریداران متوجه شوند چه ضخامتی از این رنگ ها در پایان کار به دست می آید. در مورد رنگ جاده ای تک جزئی آکریلیک معمولاً جامد حجمی برابر ۵۳ درصد میباشد. یعنی تا زمان رسیدن رنگ به مرحله خشکی حدوداً ۴۷ درصد از حجم حالت مرطوب آن کاهش می یابد.

ضخامت رنگ جاده ای تک جزئی آکریلیک

در اجرای رنگ ترافیکی موضوع مهمی که مد نظر قرار میگیرد ضخامت فیلم رنگ می باشد. در واقع این ذهنیت را نباید داشته باشید که هر چقدر ضخامت فیلم رنگ جاده ای بیشتر باشد به همان نسبت نیز می تواند مقاومت و دوام بالایی داشته باشد. بلکه بالعکس در مواردی اگر به صورت غیر استاندارد ضخامت رنگ ترافیکی را افزایش دهیم با عبور و مرور مکرر خودروها، نیروی بسیار بیشتری به فیلم رنگ وارد می شود و باعث می شود در طولانی مدت ترک و یا خوردگی های ساختاری در لایه رنگ موجود در سطح آسفالت ایجاد شود.

در نتیجه همواره باید یک ضخامت استاندارد را در مورد رنگ جاده ای تک جزئی آکریلیک در نظر بگیرید. در مورد این رنگ ها ضخامت استاندارد که قابل اجرا میباشد حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ میکرومتر است. در این ضخامت، رنگ مورد نظر هم چسبندگی بالاتری خواهد داشت و همین که می‌تواند ماندگاری بلندمدتی داشته باشد.

ضخامت رنگ جاده ای تک جزئی آکریلیک

میزان پوشش تئوری رنگ جاده ای تک جزئی

نرخ پوشش دهی رنگ مشخص میکند که با استفاده از چه مقدار حجم از رنگ میتوان یک مساحت معین از سطح آسفالت را رنگ آمیزی کرد. رنگ جاده ای تک جزئی آکریلیک از مواد اولیه با کیفیت و استاندارد ساخته شده است. لذا قدرت پوشش دهی بالایی دارد و می‌تواند در یک مقدار حجم کم مساحت بسیار بالایی از سطح کار را رنگ آمیزی کند. معمولاً در مورد رنگ های جاده شما می توانید به ازای حجم ۱ لیتر حدوداً مساحتی بالغ بر ۱/۵ متر مربع را پوشش دهی کنید.

البته مقدار مساحت به ضخامت فیلم رنگ نیز بستگی دارد. اما در مورد این رنگ ها اغلب ضخامت ۴۰۰ میکرومتر در نظر گرفته میشود. هر چقدر ضخامت افزایش یابد مساحت کمتری با حجم ۱ لیتر رنگ آمیزی خواهد شد. این متغیر برای انواع رنگ ترافیک دو جزئی متفاوت می باشد.

زمان خشکی کامل رنگ های ترافیکی تک جزئی آکریلیک

به طور کلی می توان سه مرحله خشکی را برای رنگ جاده ای مشخص کرد. این سه مرحله شامل خشکی اولیه، خشکی متوسط و خشکی کامل رنگ ترافیک روی سطوح آسفالت می باشد. معمولا زمانی که شرایط آب و هوایی و دمای محیط مساعد و متعادل باشد این مدت زمان هایی که ذکر می شود کاملا در مورد رنگ های ترافیکی تک جزئی صدق می کند. این نوع از رنگ های ترافیکی بعد از اجرای اولیه تنها پس از گذشت ۱۵ دقیقه سطح رویه آن ها خشک می شود.

یعنی شما با لمس آن هیچگونه چسبندگی احساس نخواهید کرد. خشکی متوسط این رنگ ها پس از گذشت ۳۰ دقیقه رخ می دهد. اما برای اینکه به مرحله خشکی کامل برسند شما باید حدوداً ۸ ساعت فرصت دهید تا رنگ مورد نظر به مرحله سختی کامل و خشکی برسد.

با توجه به وجود ترافیک سنگین در جاده ها زمان اعمال رنگ نیز بسیار اهمیت دارد. به طوری که شما باید یک زمان مشخصی انتخاب کنید که ترافیک کمی وجود دارد و می توانید ترافیک عبور و مرور خودروها را به یک مسیر دیگر هدایت کنید تا بعد از اجرای رنگ بتوانید به آن فرصت دهید تا کاملا خشک شود.

زمان خشکی کامل رنگ های ترافیکی تک جزئی آکریلیک

مشاوره قیمت و خرید انواع رنگ ترافیک از شرکت رانا کیمیا فام

مشتریان گرامی می توانند جهت خرید انواع رنگ ترافیک با شرکت رانا کیمیا فام تماس حاصل فرمایند. کارشناسان ما علاوه بر اعلام قیمت دقیق محصولات می توانند یک مشاوره دقیق و اصولی را نسبت به پروژه شما ارائه دهند. بنابراین شما با دریافت این اطلاعات می توانید یک پروژه رنگ آمیزی موفق و رضایت بخشی را در پایان کار داشته باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.