تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک
RANA 133 TA

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک
RANA 133 TA

  |   رنگهای اپوکسی کف   |   بدون دیدگاه
رنگ ضد حریق
رنگ ضد حریق

EN.TDS

شرح محصول رنگ رویه اپوکسی کف :

رنگ رویه اپوکسی کف بعنوان رنگ رویــه کف آنتی استاتیک بر پایه رزین اپــوکسی بـــدون حــلال و سخت کننده پلی آمین به همراه پیگمنتهای مقاوم ، مناسب و رسانا تولید و عرضه می شود.

از مشخصات این رنگ سهــــولت اجــــرا و مقاومت در برابر مواد شیمیایی و مخرب و مقاومــت در برابر نیروهـای مکانیــکی و چسبندگـــی بالا و اجـرای یکنواخت و بدون درز می باشد.

موارد استفاده رنگ رویه اپوکسی کف :

از این رنگ به عنوان لایه نهایی جهت پوشش کف بتنی کارخانجات و سالن های تولید واحدهای نظامی و همچنین مواقعی که مقاومت به حلالها و مواد شیمیایی و مکانیکی نیاز است ، استفاده می گردد.

مشخصات فنی رنگ رویه اپوکسی کف :

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک 

روش مصرف رنگ رویه اپوکسی کف :

ابتدا جز A را بوسیله همزن مخلوط نموده تا بطور کامل یکنواخت گردد سپس جز B را به آن اضــافه می نماییم و بار دیگر بوسیله همزن دو جز را مخلوط نموده و پس از آن حدود ۲۰ دقیقه به مخلوط اجازه میدهیم تا واکنش لازم بین دو جز صورت پذیرد. هم اکنون رنگ آماده اجرا می باشد.

آماده سازی سطح :

سطــح مورد نظر باید عــاری از هر گونــه آلودگی از قبیل گرد و غبار‚ گریــس ‚ روغـن و غیره باشد. در صورتیکه از زمان اجرای لایه میــانی مدت زمانی بیش از ۷۲ ســاعت گذشته باشد میبـایست سطــح مورد نظر را بعد از تمیزی زبر نمایید .

شرایط آب و هوایی هنگام رنگ آمیزی رنگ رویه اپوکسی کف :

  • دمای محیط می بایست بین ۱۰ تا ۴۰ درجه سانتی گراد باشد.
  • دمای سطح می بایست ۳ درجه بالاتر از نقطه شبنم باشد.
  • رطوبت نسبی می بایست کمتر از ۸۰% باشد.

تجهیزات مورد نیاز جهت اجرای پوشش رنگ رویه اپوکسی کف :

  • میکسر برقی یا بادی
  • غلطک
  • کاردک
  • تی لاستیکی

معنای دقیق عمر مفید رنگ در کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

معنای دقیق عمر مفید رنگ در کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

برای بسیاری از کاربران و یا برخی از خریداران ممکن است اصطلاح عمر مفید یک موضوع سوال برانگیز باشد. اما این متغیر دقیقاً به چه معناست و چرا در پوشش های رنگی مختلف متفاوت می باشد؟ در ارتباط با این موضوع باید بگوییم که عمر مفید یک رنگ یا کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک زمانی معنا پیدا می کند که شما رنگ را از داخل قوطی و محفظه خود خارج کرده اید و تمام مراحل آماده سازی برای شروع پروژه رنگ آمیزی را پیموده اید. در نتیجه زمانی که رنگ در داخل محفظه نگهداری خود می باشد ما نمی توانیم متغیر عمر مفید را در چنین شرایطی تعریف کنیم.

حال فرض کنید که اجزای رنگ را با یکدیگر ترکیب کرده ایم و می خواهیم پروژه پوشش دهی سطح کف را آغاز کنیم. فکر می کنید رنگ های آماده سازی شده همچنان باقی می مانند تا شما پروژه رنگ آمیزی را شروع کنید؟ نه اصلا! این رنگ ها بزودی خشک می شوند و دیگر قابلیت مصرف ندارند. به این مدت زمان که از لحظه میکس کردن شروع می شود تا زمانی که رنگ ها دیگر قابل مصرف نیستند عمر مفید رنگ می گویند. بنابراین پس از ترکیب اجزای رنگ نباید صبر کنید و فوراً باید آن ها را تا زمانی که کارایی مفید دارند مصرف کنید. همان طور که در مشخصات فنی کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک می بینید عمر مفید این رنگ تا ۳۰ دقیقه می باشد.

چرا نسبت اختلاط اهمیت بسیار بالایی دارد؟

نسبت اختلاط برای یکسری پوشش های رنگی تعریف می شود که دارای اجزای مختلف هستند. بنابراین شما نمی‌توانید این نسبت را برای رنگ های تک جزئی استفاده کنید. معنای دقیق آن به این صورت است که هر یک از اجزا باید با نسبت حجمی و جرمی مشخصی به یکدیگر اضافه شوند. به عنوان مثال در یک کفپوشی که از دو جزء A و B مختلف تشکیل شده است شما باید در یک حجم معین مثلا یک لیتری حدود ۷۰ درصد ماده A را با حدود ۳۰ درصد ماده B ترکیب کنید. این نسبت را اصطلاحاً نسبت اختلاط هر دو جزء رنگ می نامند.

اما سوال اصلی اینجاست که دلیل اهمیت این نسبت چیست و چرا رعایت نکردن آن می تواند کاملاً رنگ را از بین ببرد. همانطور که می دانید جز دوم کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک پارتنرها می باشد. در واقع اینها مواد مایعی هستند که شدت نفوذ بسیار بالایی دارند و همیشه حجم اختلاط آنها کمتر از ماده اولیه یا رزین های اصلی می باشد. اگر به هر دلیلی خطایی در اضافه کردن ماده هاردنر به رزین اصلی صورت گیرد و یا مقدار هاردنر زیاد شود شما مجبور خواهید شد که مقدار رزین را افزایش دهید تا ماده رنگی به تعادل و غلظت مناسب برسد.

چرا نسبت اختلاط اهمیت بسیار بالایی دارد؟

تاثیر دما بر کیفیت کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

یکی از تاثیرگذارترین مواردی که می‌تواند به طور مستقیم تغییراتی را در کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک ایجاد کند موضوع دمای محیط می باشد. افزایش بیش از حد دما و همچنین کاهش آن در وهله اول می تواند بر زمان عمر مفید رنگ تاثیر بگذارد. به عنوان مثال زمان عمر مفید رنگ با افزایش دما کاهش می یابد یعنی شما فرصت کمتری برای اجرای فرایند پوشش دهی خواهید داشت. چرا که پس از آماده سازی کفپوش در دماهای بالا آنها سریعتر خشک خواهند شد. این موضوع در مورد کاهش دما دقیقا برعکس می باشد.

یعنی دماهای پایین تر باعث می شود که لایه های رنگ دیرتر خشک شوند. لذا عمر مفید رنگ نیز افزایش پیدا می کند و شما فرصت بیشتری برای اجرای کفپوش خواهید داشت. از طرفی اجرای کفپوش اپوکسی در هر دمایی ممکن نیست. به همین دلیل قبل از شروع کار باید یکسری ارزیابی ها و برآوردهای دقیقی صورت گیرد تا شما بتوانید در یک دمای استاندارد رنگ آمیزی را آغاز کنید.

اگرچه شما میتوانید در حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد و حداقل دمای ۱۰ درجه سانتیگراد کفپوش خود را اعمال کنید اما این مقدار دما یک محدوده است. چرا که بهترین دمای شروع پروژه رنگ آمیزی دمای ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد می باشد. عدم توجه به دمای محیط می تواند باعث کاهش چسبندگی کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک شود. به همین دلیل همواره تاکید می کنیم که اولویت اصلی را در ارزیابی دمای محیط قرار دهید.

نسبت ضخامت و پوشش تئوری کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

ضخامت و پوشش تئوری کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک دو متغیر متضاد می باشد. یعنی با افزایش ضخامت میزان نرخ پوشش تئوری کاهش پیدا می کند. برعکس این موضوع نیز دقیقا به همین صورت می باشد. پوشش تئوری نشان می دهد که به ازای یک حجم مشخص شما چه مساحتی را قادر به پوشش دهی خواهید بود. در مورد این نوع کفپوش ها با توجه به قسمت مشخصات فنی به ازای حجم یک لیتر، کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک می تواند مساحت دو متر مربع از کف محیط را پوشش دهد.

اما سوال اصلی اینجاست که در هر ضخامتی این مقدار پوشش دهی صحت دارد یا خیر؟ اگر ضخامت کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک افزایش پیدا کند میزان پوشش تئوری نیز کاهش می یابد. یعنی مقدار مصرف رنگ افزایش پیدا میکند. با افزایش ضخامت شما مساحت کمتری را رنگ آمیزی خواهید کرد. اگر بخواهید این مقدار مساحت را افزایش دهید قطعا لازم است که مقدار مصرف یا مقدار حجم رنگ را بیشتر کنید.

کمترین ضخامتی که می توان برای اجرای کفپوش های اپوکسی در نظر گرفت ۵۰۰ میکرومتر می باشد. کمتر از این مقدار نمی توان آن  شدت مقاومت ایده آل را از این پوشش های کف انتظار داشت. البته امکان افزایش ضخامت تا حداکثر ۱۵۰۰ میکرومتر نیز وجود دارد. با توجه به آنکه این کفپوش جزو لایه های نهایی و اصطلاحاً top coat است در نتیجه این مقدار ضخامت کافی می باشد.

مشاوره قیمت و خرید انواع کفپوشهای اپوکسی از شرکت رانا کیمیا فام

مشتریان گرامی می توانند جهت اطلاع از قیمت انواع رنگ اپوکسی دو جزئی و همچنین دریافت یک مشاوره تخصصی در ارتباط با پروژه ای که در دست اقدام دارند با کارشناسان شرکت رانا کیمیا فام تماس داشته باشند. بدیهی است دریافت این اطلاعات و رهنمودهای فنی می تواند شما را در اجرا و تکمیل یک پروژه موفقیت آمیز کمک کند.

 

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.