تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ رویه وینیلی
RANA 433 T

رنگ رویه وینیلی
RANA 433 T

  |   رنگهای وینیلی   |   بدون دیدگاه
رنگ ضد حریق
رنگ ضد حریق

EN.TDS

رنگ رویه وینیلی

رنگ رویه وینیلی به عنوان یک پوشش نهایی و تکمیل کننده قابلیت اجرا بر روی سطوح داخلی و خارجی تجهیزات فلزی مختلف را دارد. با توجه به نوع ساختاری که این رنگ ها از آن برخوردار هستند می‌توانند در محیط های با شدت خورندگی متوسط مورد استفاده قرار بگیرند. کلیه سازه های فولادی که در فضای صنعتی کم تنش قرار دارند می توانند با رنگ رویه وینیلی پوشش دهی شوند. این رنگ ها بر پایه ترکیبات وینیل ساخته شده‌اند و برای مصارف صنعتی و دریایی هستند.  برای آنکه بتوانید عملکرد ایده آلی را از این محصول رنگی دریافت کنید حتما لازم است که کلیه دستورالعمل ها و محدودیت ها، شرایط و همچنین موارد امنیتی را در دستور کار قرار دهید تا بتوانید کیفیت پوشش دهی مناسبی داشته باشید.

 ویژگیهای رنگ رویه وینیلی

  • رنگ رویه وینیلی مقاومت خوبی در برابر سیالات آب دارد. از طرفی اتمسفر محیط منجر به تخریب ساختاری فیلم رنگ نمی شود
  • پس از رسیدن به مرحله خشکی کامل دچار زرد شدگی نمی شوند. لذا این ویژگی ارزشمند می تواند نمای زیبایی را به این پوشش های رنگی ببخشد
  • دارای سطح کاملاً صاف و flat هستند. از طرفی فیلم رنگ بسیار سخت و مقاومی که رنگ رویه وینیلی دارد شرایطی را فراهم می کنند تا در برابر سایش و خط و خش مقاوم باشند
  • مواد قلیایی و بسیاری از ترکیبات اسیدی که در محیط های صنعتی به وفور وجود دارند در اثر تماس با سطح رویه رنگ قابلیت نفوذ به بافت داخلی آن را ندارند و باعث پوسته شدگی آن نیز نمی شوند
  • اگر طبق اصول اولیه و بر روی سطوح کاملاً آماده سازی شده اجرا شوند چسبندگی بسیار خوبی را ارائه می دهند
  • با توجه به رنگ بندی های مختلفی که از این محصول وجود دارد ظاهر و نمای خوبی را پس از تکمیل رنگ آمیزی دارند.

رنگ رویه وینیلی

مشخصات فنی رنگ رویه وینیلی

  • فام ظاهری و نوع رنگدانه : محدودیتی ندارند و در چندین رنگبندی ارائه می شوند
  • نوع سطح : بصورت نیمه براق یا semi gloss
  • نقطه اشتعال : ۲۴ درجه سانتی گراد
  • درصد حجم ماده جامد: ۳۵ درصد
  • مقدار ضخامت رنگ رویه وینیلی : ۳۰ تا ۴۰ میکرومتر
  • جرم حجمی : ۱٫۰۱ گرم بر سانتی متر مکعب
  • نرخ پوشش تئوری در ضخامت ۳۰ میکرومتر و حجم ۱ لیتر : ۱۱٫۶ متر مربع
  • مدت زمان خشک شدن در سه حالت سطحی، نسبی و نهایی در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد : به ترتیب برابر ۳۰ دقیقه، ۲ ساعت، ۷۲ ساعت
  • تعداد اجزاء : ۱ جزء
  • زمان پوشش دهی مجدد در سه دمای ۱۰، ۲۵ و ۴۰ درجه سانتیگراد :مینیمم برابر ۸ ساعت، ۴ ساعت، ۲ ساعت و ماکزیمم برابر ۴۸ ساعت، ۱۸ ساعت، ۱۲ ساعت
  • زمان انبارداری :۶ ماه

اهمیت اجرای رنگ رویه وینیلی بر روی سطوح پرایم شده فولادی

سطوح پرایم شده فولادی که غالباً به عنوان primed steel از آن یاد می شود یک سطح کاملا آماده سازی شده می باشد. در واقع رنگ رویه وینیلی زمانی می‌تواند بهترین عملکرد را ارائه دهد که بر روی سطوح فلزی از قبل پرایم شده اجرا شوند. پرایمرها ترکیبات رنگی هستند که به عنوان پوشش آغازین بر روی تجهیزات فولادی اجرا می‌شوند و می‌توانند بستری بدون نقص و کاملاً استانداردی را به منظور پذیرش پوششهای بعدی به وجود آورند.

این پرایمر ها می توانند منافذ ریز سطح فلز را پوشش دهند. از طرفی باعث کاهش مصرف رنگهای رویه نیز می شوند. البته اجرای پرایمر ها نیز در نوع خود نیاز به آماده سازی سطح فلز دارد. به این صورت که شما باید قبل از اجرای پرایمر هرگونه ماده روغنی یا ناخالصی چسبیده به سطح فلز را پاک کنید تا بتوانید به اجرای پرایمر ها بپردازید.

با رسیدن پوشش اولیه به مرحله خشکی نسبی شما می توانید رنگهای وینیلی رویه را اجرا کنید. پرایمر های قابل اجرا بر روی سطوح فلزی یا فولادی نمونه‌های بسیار متعددی دارند که از جمله پر کاربرد ترین آنها پرایمرهای زینک ریچ اپوکسی، زینک کرومات اپوکسی و همچنین زینک اتیل سیلیکات می باشند. پوشش دهی لایه به لایه که از پرایمرها آغاز و سپس پوشش‌های میانی و نهایی اعمال می شوند همگی جزو قواعد رنگ آمیزی می باشند. نه تنها بر روی تجهیزات فلزی حتی اگر بخواهید کفپوش اپوکسی را نیز اجرا کنید باید اصول اعمال رنگ به صورت لایه ای را پیاده سازی کنید.

اهمیت اجرای رنگ رویه وینیلی بر روی سطوح پرایم شده فولادی

سریع خشک شدن این رنگها

اگر به بخش مشخصات فنی رنگ رویه وینیلی دقت کرده باشید خواهید دید که زمان خشک شدن این رنگ بسیار کوتاه می باشد. در ارتباط با انواع رنگ اپوکسی صنعتی که برخی از نمونه های آن زمان خشکی بسیار طولانی مدت دارند. اما در ارتباط با رنگ رویه وینیلی برای رسیدن به مرحله خشکی سطحی شما تنها به ۳۰ دقیقه زمان احتیاج دارید. حال‌ آنکه خشکی نسبی یا متوسط و نهایی نیز به ترتیب به زمان ۲ ساعت و ۷۲ ساعت نیاز است. البته همانطور که تاکید شد این مقادیر تنها در دمای محیط ۲۵ درجه سانتیگراد صدق میکند.

یعنی اگر دمای محیط به ۴۰ درجه سانتیگراد برسد ممکن است زمان خشکی قدری کوتاه تر باشد. در ارتباط با محیط های بسیار سرد نیز مانند ۵ درجه سانتیگراد نیز زمان خشکی قدری طولانی‌تر خواهد شد. اما در مجموع در دمای متعادل محیط شما کمتر از ۳ روز میتوانید خشکی کامل این رنگها را ببینید.

استانداردهای مرتبط با اجرا

اولین استاندارد اجرایی رنگ رویه وینیلی این است که باید بر روی سطوح پرایم شده اجرا شوند. به همین دلیل حتما باید از پرایمر های مناسب و کاملا سازگار با پوشش نهایی استفاده کنید. بعد از آن که پرایمر اجرا شد و به مرحله خشکی نسبی رسید در زمان اجرای پوشش نهایی باید مراقب باشد که هیچ گونه گرد و غبار یا ناخالصی‌های محیط روی سطح وجود نداشته باشد. در واقع مدت زمانی که لازم است تا پرایمر ها خشک شوند ممکن است غبارات پراکنده محیط روی آن قرار بگیرند. لذا شما باید یک شرایط محیطی مناسب را برای جلوگیری از این موضوع فراهم کنید. با در نظرگیری چنین المان های مهمی می توانید فرایند پوشش‌دهی رنگ رویه وینیل را انجام دهید.

خرید انواع رنگهای وینیل از شرکت رانا کیمیا فام

خرید انواع رنگهای وینیل از شرکت رانا کیمیا فام

شما می توانید انواع رنگ های وینیلی که شامل رنگ پرایمر سرنجی وینیلی، پوشش های میانی و رویه می شود را با بالاترین کیفیت ساخت و قیمت مقرون به صرفه از شرکت رانا کیمیا فام خریداری کنید. جهت دریافت مشاوره در ارتباط با خرید محصولات با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.