تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ ساختمانی بدون بو چیست و چه فوایدی دارد؟

رنگ ساختمانی بدون بو چیست و چه فوایدی دارد؟

رنگ ساختمانی بدون بو چیست و چه فوایدی دارد؟

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

رنگ ساختمانی بدون بو یکی از پوشش های رنگی پرطرفدار برای فضای داخلی ساختمان می باشد که به دلیل مزیت های فراوانی که دارند همواره جزو انتخاب‌های اول محسوب می شوند. امروزه انجام فرآیند نوسازی و یا تزئین نمای داخلی یک ساختمان می تواند در نوع خود کمی استرس زا باشد. این که شما در فرایند رنگ آمیزی ساختمان در اثر تماس با رنگ ها دچار بیماری نشوید فوق العاده اهمیت دارد.

برخی از انواع رنگ ساختمانی به جهت بخارات شیمیایی که دارند می توانند باعث بروز حالت تهوع و یا سردرد شوند. این اتفاق حتی در محیط هایی که دارای تهویه مطبوع هستند نیز رخ می دهد. اما شما باید در رابطه با این موضوع چگونه برخورد کنید؟ آیا می توانید به طور کامل از نقاشی ساختمان خود صرف نظر کنید؟ قطعاً این کار ممکن نیست؟ اما ما برای شما یک راه حل اساسی داریم و آن استفاده از رنگ ساختمانی بدون بو می باشد.

این رنگ ها نه تنها فاقد بو می باشند بلکه از خود هیچگونه بخارات آسیب‌زننده ای به محیط ساطع نمی کنند. همچنین بدون مواد شیمیایی مضر هستند و این ویژگی برای محیط زیست یک مزیت ارزشمند قلمداد می شود. در ادامه مقاله جزئیات بیشتری از این رنگ ها مطرح می کنیم.

چرا باید رنگ ساختمانی بدون بو انتخاب کنیم؟

به طور کلی بوی رنگ ساختمانی به علت وجود برخی ترکیبات آلی فرار تحت عنوان VOC می باشد. این ترکیبات در اکثر رنگ هایی که به عنوان پوشش محافظ و حلال های شیمیایی هستند استفاده می شود. اصولا ترکیبات VOC نقطه جوش پایینی دارند. بدان معنا که اگر در دمای متعادل یک اتاق قرار بگیرند به سرعت تبخیر می شوند و به شکل گاز در هوای محیط آزاد خواهند شد. این موضوع در نوع خود می تواند خطرناک باشد البته برای افرادی که به مدت طولانی در معرض این نوع گاز قرار می گیرند.

پس یکی از دلایلی که ما باید از رنگ ساختمانی بدون بو استفاده کنیم حفظ سلامتی و همچنین امنیت محیط می باشد. اما مواد VOC به دلایل مختلفی به رنگ ها اضافه می شوند که از جمله آن می‌توان به افزایش ماندگاری رنگ اشاره کرد. رنگ هایی که دارای این نوع مواد هستند فارغ از مزیت هایی که برای رنگ دارند، قطعاً برای سلامتی مضر می باشند. ممکن است بعد از آنکه بخارات این رنگها را تنفس کردید به سرعت دچار سرگیجه و همچنین سیاهی چشم شوید.

چرا باید رنگ ساختمانی بدون بو انتخاب کنیم؟

رنگ ساختمانی بدون بو دقیقا چیست؟

رنگ ساختمانی بدون بو از لحاظ ساختار دارای غلظت فوق‌العاده کمی از ترکیبات VOC است. این رنگ ها معمولاً فاقد حلال شیمیایی هستند و بر پایه سیالات آب فرموله می شوند. آنچه که باعث افزایش مواد آلی فرار در رنگ میشود اضافه کردن حلال های شیمیایی می باشد. زمانی که شما این حلال ها را از رنگ حذف می کنید و سیال دیگری را استفاده میکنید طبیعت هم بوی رنگ از بین می‌رود و همین که آسیبی به محیط و عوامل اجرایی نمی رسانند.

انواع رنگ ساختمانی بدون بو

رنگ ساختمانی بدون بو با توجه به آمار خرید بالایی که دارند، غالباً شرکت های تولید کننده سعی می کنند تنوع بالایی را از آنها ارائه دهند. چند نمونه از پرکاربردترین آن ها پوششهای رنگ اکریلیک، رنگ پلاستیک ساختمان و همچنین رنگ مولتی کالر می باشد که همگی بر پایه سیال آب هستند. هر کدام از این پوشش ها دارای نمونه های مختلفی از نوع رنگدانه و همچنین طرح ظاهری هستند که شما می توانید متناسب با سلیقه خود به انتخاب آنها بپردازید.

مزیت های استفاده از رنگ ساختمانی بدون بو چیست؟

مزیت های استفاده از رنگ ساختمانی بدون بو چیست؟

در نقاشی ساختمان مدرن ممکن است که شما بخواهید از انواع رنگ ساختمانی بدون بو استفاده کنید. اما بهتر است در مورد مزیت های این رنگ ها آگاهی کامل داشته باشد. تا به اینجای مقاله تا حدودی با امتیازات ارزشمند این رنگ ها آشنا شدید اما یکسری نکات مضاعفی نیز وجود دارد که بهتر است آنها را نیز ذکر کنیم.

  • بهترین انتخاب برای نقاشی اتاق کودک

زمانی که شما یک رنگ روغنی ساختمان را در اتاق کودک خود اجرا می کنید حتی پس از آنکه این رنگ ها خشک می شوند ممکن است به مقدار بسیار کمی بوی رنگ در فضا پیچیده باشد که زمان میبرد کاملا از بین بروند. به همین دلیل برای پوشش دهی اتاق کودک بهترین انتخاب رنگ ساختمانی بدون بو می باشد.

  • آماده سازی و اجرای سهل و آسان رنگ

این رنگ ها مراحل آماده سازی چندان پیچیده ای ندارند و تنها کافی است مقدار سیال آب رقیق کننده را با یک نسبت معین در قیاس با حجم رنگ اندازه گیری کنید. با توجه به آنکه گرانروی و ویسکوزیته متعادلی دارند طبیعتاً به راحتی بر روی سطح دیوار پخش می شوند. لذا استفاده از این رنگ ها سرعت کار شما را افزایش می دهد.

  • نرخ پوشش دهی بسیار بالا نسبت به حجم رنگ

رنگهای ساختمانی بدون بو به گونه ای طراحی شده اند که نرخ پوشش دهی بالایی دارند. به طوری که شما به ازای حجم یک لیتر می توانید یک مساحت بسیار گسترده از سطوح دیواری را رنگ آمیزی کنید. لذا هزینه خرید رنگ در چنین شرایطی به مراتب کاهش پیدا خواهد کرد.

  • زمان خشک شدن به نسبت پایین

با توجه به آن که رنگ ساختمانی بدون بو معمولاً بر پایه آب فرموله می شوند در نتیجه سرعت خشک شدن بالایی دارند. این موضوع مربوط به سیال رقیق کننده رنگ میباشد. سرعت تبخیر سیال آب نسبت به دیگر مواد رقیق کننده بیشتر است در نتیجه می تواند بر روی سرعت خشک شدن رنگ نیز تاثیر بگذارد. محیط هایی که جریان هوا در آن برقرار است بعد از اجرای اولیه رنگ تنها پس از چند ساعت و در همان روز شاهد خشکی رنگ خواهید بود.

خرید انواع رنگ ساختمانی از شرکت رانا کیمیا فام

خرید انواع رنگ ساختمانی از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام با بهره گیری از کادری مجرب در حوزه فروش همواره آمادگی آن را دارد تا بهترین و کامل ترین مشاوره ها را در جهت خرید موفق رنگ به مشتریان گرامی ارائه دهد. با توجه به تنوع بالا در رنگ ساختمانی دریافت این رهنمودها و اطلاعات بسیار ضروری است. زیرا آنچه که برای ما اهمیت دارد در وهله اول اجرای یک پروژه رنگ آمیزی ایده آل و کاملا رضایت بخش می باشد.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.