تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ ساختمان استخوانی؛ ویژگی ها و نحوه ترکیب آن

رنگ ساختمان استخوانی؛ ویژگی ها و نحوه ترکیب آن

رنگ ساختمان استخوانی؛ ویژگی ها و نحوه ترکیب آن

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

رنگ ساختمان استخوانی یکی از زیباترین گروه های رنگی است که طرفداران بسیار زیادی دارد و در بخش داخلی ساختمان به وفور در حال استفاده می باشد. این رنگ تنوع بالایی در مجموعه خود دارد بطوریکه می توان با اعمال یکسری تکنیک های ترکیبی به رنگ هایی چون استخوانی کرم، روشن و یا تیره دست یافت. خصوصیت بارزی که این نوع از رنگ ها در ماهیت خود دارند سازگاری و هماهنگی لازم با دیگر رنگ ها و دکوراسیون منزل است.

معمولاً به اینگونه رنگ ها با چنین ویژگی هایی رنگ های خنثی می گویند چرا که لازم نیست چندان محیط اطراف را متناسب با آن ها تنظیم و یا تغییر دهید زیرا رنگ ساختمان استخوانی هم خوانی لازم با هر نوع فضایی را دارد.

آنچه که در این مقاله ارائه می شود درواقع چگونگی بدست آوردن رنگ ساختمان استخوانی از ترکیب چند رنگ مختلف است که اکثر تکنسین های اعمال رنگ دقیقا همین اصول را برای ایجاد رنگ ساختمان از نوع استخوانی پیاده سازی می کنند.

رنگ ساختمان استخوانی چه ویژگی هایی دارد

رنگ ساختمان استخوانی از نوع روغنی از جمله ترکیبات پر مصرف در دایره وسیع اینگونه از رنگ ها می باشد که به واسطه سطح براق و مسرت بخشی که پس از خشکی کامل ایجاد می کند همواره مورد توجه قرار گرفته است. اصولا رنگ های تماماً سفید به نسبت این رنگ به آن صورت طرفداران بالایی ندارد. اما رنگ ساختمان استخوانی در یک محیط پر نور نه تنها دارای یک کنتراست کنترل شده است بلکه شفافیت خوبی نیز از خود ارائه می دهد.

رنگ روغنی استخوانی بسیار به صرفه هستند و می توانند در یک حجم رنگ به نسبت پایین یک محیط با دیوارهای وسیع و با مساحت بالا را رنگ آمیزی کنند. درواقع این طرز عملکرد رنگ اصولاً مرتبط با بالا بودن نرخ گسترش آن است. دقیقاً مزیتی و ویژگی اصلی رنگ های استخوانی این است که نرخ گسترش بالایی دارند. همین امر سبب می شود تا هزینه های شما به مراتب کنترل و بهینه باشد.

رنگ استخوانی دیوار آکریلیک

رنگ استخوانی دیوار آکریلیک جزو رنگ های بسیار محبوب و پرفروش محسوب می‌شود. همانطور که میدانید رزین های رنگ آکریلیک می‌توانند بر پایه آب هم باشند. این رنگ‌ها کاملا دوستدار محیط زیست هستند و برای فضای داخلی منزل ایده آل میباشند. رنگ های آکریلیک بوی چندان شدیدی همانند رنگ های روغنی ندارند. درنتیجه انتخاب خوبی برای منازل میباشند. البته از لحاظ برخی المان های زیبایی شناختی نیز ممکن است برخی افراد رنگ های روغنی را ترجیح دهند.

نه تنها فام های ظاهری استخوانی برای این رنگ وجود دارد، بلکه شما میتوانید با ترکیب رنگ های اصلی طیف گسترده ای از رنگ بندی‌ها را بوجود آورید. رنگ های آکریلیک زمان خشکی به نسبت پایینی دارند و می‌توانند در مجاورت دمای پیرامون به خشکی کامل برسند. اصولا برای آماده سازی رنگ های آکریلیک از سیالات آب استفاده می‌شوند. حلال این رنگ‌ها نیز همین مایع است و براساس حجمی که برای رنگ آمیزی احتیاج دارید میتوانید این نسبت اختلاط را معین کنید. ساخت رنگ استخوانی نیاز به تبحر و تخصص بالایی دارد و باید از هر مقدار رنگ حجم بسیار دقیق و معینی را ترکیب کنیم. رنگ استخوانی دیوار از جمله پوشش های از پیش آماده شده نیستند یعنی شما باید آنها را برای اجرا بسازید.

رنگ ساختمان استخوانی چه ویژگی هایی دارد

رنگ استخوانی دیوار روغنی

رنگ استخوانی دیوار روغنی نیز یکی از رنگ های مورد علاقه کاربران محسوب می‌شوند. رنگ های روغنی به ایجاد سطح های براق و زیبا معروف هستند. خصوصا اگر شما بتوانید یک ترکیب رنگ استخوانی جذاب را از آنها بوجود آورید. نوع حلالی که برای رنگ های پایه ای روغنی استفاده می‌شود حلال های شیمیایی هستند که اکثرا از مشتقات مواد نفتی می‌باشند. اصولا رنگ های روغنی پس از تکمیل فرمولاسیون غلظت بسیار بالایی دارند. در نتیجه در چنین حالتی نمی توان آنها را روی دیوار اجرا کرد.

بنابراین رنگ استخوانی دیوار روغنی باید با یک حلال رقیق کننده ترکیب شوند تا بتوانند به یک غلظت متعادل برسند. حال اگر شما بخواهید رنگ های استخوانی را با این ترکیبات روغنی ایجاد کنید فرایند رقیق سازی نیز به آن اضافه می‌شود که جزو مراحل ساخت رنگ تلقی خواهند شد. رنگ های روغنی قابل شستشو هستند و رطوبت را به خود جذب نمی کنند. یک لایه پلیمری مانند روی دیوار به وجود می‌آورند که اگر به هر طریقی دچار آلودگی شوند شما می‌توانید سطح آن را پاکسازی و نظافت کنید. در مراحل شستشوی دیوار نیز هیچگونه ترکی نباید در سطح دیوار باشد.

چرا که از این منافذ ریز رطوبت می‌تواند به بخش لایه زیرین روغنی نفوذ پیدا کند و باعث طبله شدن یا بلند شدن لایه رنگ شوند. طبقه بندی های مختلفی نیز برای رنگ های روغنی تعریف شده است که در دسته های رنگ روغنی براق و رنگ روغنی مات و نیمه براق تقسیم می‌شوند.

مقاله پیشنهادی: رنگ کاری ساختمان روی گچ از نوع آکریلیک و روغنی

مقایسه رنگ استخوانی دیوار روغنی و آکریلیک

بسیاری از افراد این سوال را مطرح میکنند که رنگ استخوانی دیوار از نوع روغنی بهتر است یا اینکه رنگ آکریلیک استخوانی؟ کدام یک می‌تواند یک فضای زیبا و خوبی را برای محیط داخلی ما بوجود آورند و اینکه تفاوت آنها در چیست؟ برای توضیح این مورد باید بگوییم که رنگ های بر پایه روغن درخشندگی بسیار خوبی دارند اما جزء رنگ های شیمیایی سمی تلقی می‌شوند و باید احتیاط لازم را در استفاده از آنها داشته باشید. از طرفی نباید با آنها تماس مستقیم داشته باشید.

به دلیل داشتن بوی شدید حتما باید یک تهویه مطبوع نیز وجود داشته باشد. همچنین رنگ های روغنی به دلیل حلال خود اشتعال پذیر میباشند. مهمترین مزیت آنها مقاومت و دوام طولانی تر لایه رنگ نسبت به رنگ های آکریلیک است. در طرف دیگر رنگ های آکریلیک نه تنها برای فضای داخلی بلکه حتی می‌تواند برای نمای سازه به عنوان رنگ نما نیز استفاده شود. البته این رنگ‌ها قدری از لحاظ فرمولاسیون تفاوت دارند.

بنابراین مهمترین تفاوتی که بین این دو رنگ وجود دارد دوام و زیبایی است که برای اکثر خریداران این المان جزو اولویت های خرید محسوب می‌شود. در هر دوی این‌ها رنگ های روغنی در سطح بالاتری قرار دارد از طرفی قیمت به نسبت بیشتری دارند.

مقایسه رنگ استخوانی دیوار روغنی و آکریلیک

نکات مهم اجرایی رنگ های استخوانی

برای اجرای هر نوع پوشش رنگی چه از نوع استخوانی و چه در رنگبندی های دیگر باید یکسری اصول را رعایت کنیم. از آنجایی که رنگ استخوانی دیوار باید در مراحل کار ساخته شوند و از ترکیب چند رنگ به وجود می‌آیند وجود هر گونه نقص در مراحل اجرا می‌تواند فام ظاهری آنها را تغییر دهد. به عنوان مثال اگر سطح دیوار آلودگی های بسیار زیادی دارد رنگ های استخوانی میتوانند از این نوع سطح تاثیر پذیر باشند. لذا پس از خشکی کامل به علت اجرا روی سطوح آماده سازی نشده لکه های مختلفی ایجاد می‌شوند.

قبل از ساخت و اجرا باید نقایص ساختاری دیوار را برطرف کنیم. این نقایص شامل ترک خوردگی‌ها، عناصر چسبنده و دیگر ناهمواری‌ها هستند. در مواردی بهتر است که شما با بتونه های رنگی یک سطح کاملا صاف و یکنواختی را ایجاد کنید. بعد از آن از سنباده های دیواری استفاده می‌شود تا سطح دیوار کاملا تراز و یکدست شود. اگر دیوار منزل قبلا رنگ شده باشد براساس شرایطی که دارد باید لایه های قدیمی رنگ از طریق سنباده حذف شود. با انجام چنین اقداماتی شما میتوانید به ساخت رنگ استخوانی و سپس اجرای آن بپردازید.

وسایل نقاشی ساختمان استاندارد

وسایل نقاشی ساختمان برای نمای داخلی شامل غلتک‌ها، سینی رنگ و همچنین قلم موها هستند. البته اگر شما بخواهید با غلتک رنگ را اجرا کنید چندان نیازی به قلم موها ندارید. اما رنگ آماده سازی در سینی‌ها برای غلتک‌ها بسیار حیاتی هستند. پس از آنکه مراحل ساخت رنگ های استخوانی در یک سطح جداگانه از طریق ترکیب رنگ های مختلف ایجاد شد آنها را در داخل سینی رنگ می‌ریزند تا قابلیت اجرا روی سطوح را داشته باشند.

استاندارد بودن ابزار و قطعات مرتبط با اعمال رنگ نیز بسیار اهمیت دارد. اگر از ابزارهای کاملا نو و جدید استفاده کنید مراحل کار شما بدون نقص تکمیل خواهد شد. اما اگر می‌خواهید از ابزارهای قدیمی استفاده کنید مراقب باشید که رنگ های خشک شده روی آن نباشد. خصوصا در مورد رنگ های آکریلیک زمان خشکی پایینی دارند به سرعت می‌تواند روی ابزارها رطوبت خود را از دست بدهد و به یک لایه سفت و محکم تبدیل شوند.

در مورد رنگ های روغنی زمان خشکی طولانی تر است. اما اگر این رنگ‌ها خشک شوند تنها ماده که میتواند آنها را پاک کند حلال های شیمیایی است. این حلال‌ها رنگ را در خود حل میکند و باعث تمیز شدن ابزارهای رنگ آمیزی خواهند شد.

رنگ ساختمان استخوانی؛ ویژگی ها و نحوه ترکیب آن

رنگ ساختمان استخوانی از چه رنگ هایی بدست می آید؟

همان طور که در ابتدای مقاله ذکر شد اصولا رنگ ساختمان استخوانی تشکیل شده از چند رنگ مجزا هستند که با ترکیب آن ها رنگ متناسب با سلیقه شما بدست می آیند. بسیاری از افراد تمایل دارند که رنگ استخوانی خود را به صورت بسیار روشن، تیره و یا حتی کرم در منزل یا محیط خود استفاده کنند. لذا نمی توان یک رنگ ساختمان استخوانی را با یک ترکیب رنگدانه ثابت به بازار عرضه کرد. برای سه گروه رنگ ذکر شده یعنی استخوانی روشن، تیره و کرم ترکیب رنگ متفاوتی باید اعمال شود.

برای رنگ استخوانی روشن لازم است که از رنگ هایی همچون رنگ سفید خام، رنگ گل ماش و رنگ مشکی استفاده کنیم. برای رنگ های استخوانی کرم لازم است که از رنگ های پایه ای سفید خام ،گل ماش، مشکی و مقدار بسیار اندکی زرد استفاده کنیم. در آخر نیز برای آنکه بتوانیم یک رنگ ساختمان استخوانی تیره بدست آوریم بهتر است که از همان نوع رنگ های مذکور یعنی سفید خام، گل ماش و مشکی استفاده کنیم.

تفاوت اصلی در مقدار حجم ترکیبی رنگ است به بیان دیگر حجم رنگ ترکیبی در سه مورد استخوانی روشن، تیره و کرم با یکدیگر تفاوت دارد که در قسمت بعد در مورد مقدار حجم مورد نیاز در اجزای هر رنگ صحبت خواهد شد.

رنگ ساختمان استخوانی از چه رنگ هایی بدست می آید؟

ترکیب رنگ استخوانی چگونه است؟

به طور کلی ترکیب رنگ یک نوع مهارت بخصوصی است که در عملیات رنگ آمیزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما نمی توانیم یک حجم دلخواهی از چند ماده رنگی را جهت بدست آوردن یک نوع رنگدانه خاص با یکدیگر ترکیب کنیم. زیرا در این حالت نه تنها آن رنگدانه بخصوصی که مد نظر ما است حاصل نمی شود بلکه رنگ کاملا از بین می رود. به همین دلیل اصول خاصی را در عملیات ترکیب باید رعایت کنیم. در مورد رنگ ساختمان استخوانی، رنگ های مذکور در قسمت قبل یعنی رنگ سفید، گل ماش، مشکی و یا زرد هر کدام لازم است که با حجم و وزن مشخصی با یکدیگر ترکیب شوند.

حجم مورد نظری که برای ایجاد رنگ استخوانی روشن باید با یکدیگر ترکیب کنیم برای یک جرم چهار کیلویی شامل چهار کیلو رنگ سفید خام، به مقدار پنج قطره گل ماش، و همچنین دو قطره رنگ مشکی است. برای ایجاد رنگ استخوانی کرمی لازم است که چهار کیلو رنگ سفید خام، پنج قطره گل ماش، دو قطره مشکی و به میزان بسیار کمی زرد استفاده کنیم.

برای نوع تیره نیز چهار کیلو سفید خام، هشت قطره گل ماش، و دو قطره هم مشکی لازم داریم. رنگ گل ماش همان طور که می دانید به رنگ خردلی و قهوه ای روشن و مابین این دو است که برای بدست آورن رنگ های استخوانی به وفور استفاده می شود.

ترکیب رنگ ساختمان استخوانی چگونه است؟

نکات کلیدی در تهیه رنگ استخوانی

  • در تهیه رنگ ساختمان استخوانی مراقب باشید که ترکیبات رنگ بیش از مقادیر تعیین شده به یکدیگر اضافه نشوند.
  • رنگ سفید پایه ای خود را متناسب با حجم کار خود تهیه کنید و حتما در اضافه کردن رنگ گل ماش نهایت دقت را داشته باشید زیرا حتی یک قطره اضافی نمی تواند نتیجه کار را دگرگون کند.
  • قبل از آنکه بخواهید شروع به رنگ آمیزی کنید برای تست و انجام آزمون یک مساحت بسیار کوچک را رنگ آمیزی کنید و با بررسی و رویت دقیق آن ببینید که آیا این رنگ همانی است که انتظار داشتید. در صورت رضایت کل دیوار را رنگ آمیزی کنید.
  • حتما از تکنسین های مجرب و کارآزموده در عملیات ترکیب رنگ ساختمان استخوانی استفاده کنید.

ارائه متنوع ترین رنگ های ساختمانی از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام با تجربه چندین ساله خود در زمینه تولید انواع رنگ ساختمان برای بخش داخلی و رنگ نمای ساختمان برای بخش خارجی توانسته است رضایت مجموعه ای گسترده از مشتریان را به جهت کیفیت بالای محصولات خود جلب کند. آنچه که برای این شرکت اهمیت دارد تولید استاندارد، تنوع بالا، و عرضه به موقع محصولات رنگی است. در کنار آن متخصصین شرکت رانا کیمیا فام آمادگی لازم برای ارائه مشاوره در ارتباط با نوع پروژه شما را نیز دارد.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.