تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

ویژگی های ساختاری رنگ مخصوص نمای سیمانی ساختمان

ویژگی های ساختاری رنگ مخصوص نمای سیمانی ساختمان

ویژگی های ساختاری رنگ مخصوص نمای سیمانی ساختمان

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

رنگ مخصوص نمای سیمانی ساختمان می‌تواند یک ظاهر زیبا و ایده آلی را در بخش خارجی سازه ایجاد کند. ساختمان هایی که دارای نمای بتنی و سیمانی هستند قطعاً به این نوع پوشش رنگی احتیاج دارند. چرا که این گونه سازه‌ها غالباً در برابر تنش های مخرب محیطی مانند رطوبت، نوسانات آب و هوایی و شرایط جوی نامساعد قرار دارند. در نتیجه به راحتی در بلند مدت دچار خوردگی و تخریب های ساختاری می‌شوند.

استفاده از رنگ نما به صورت اصولی باعث افزایش طول عمر سازه خواهد شد. به همین دلیل بعد از اتمام فرآیند ساخت و ساز ساختمان های بتنی حتماً لازم است که پوشش رنگی مناسبی را استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از پرکاربردترین رنگهای نما که می‌تواند به عنوان عایق رطوبتی نمای ساختمان نیز به کار گرفته شود صحبت کنیم. لذا جهت آشنایی با این پوشش رنگی پرطرفدار به ادامه مقاله توجه فرمایید.

بهترین رنگ مخصوص نمای سیمانی ساختمان

رنگ نمای ساختمان آکریلیک در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین انواع رنگ برای پوشش دهی قسمت خارجی سازه شناخته می‌شود. همانطور که گفته شد این رنگ‌ها غالبا به عنوان عایق رطوبتی نما استفاده می‌شوند. از لحاظ ساختاری بر پایه پلیمرهای اصلاح شده هستند و هیچ گونه مواد قیری در ساخت آن استفاده نشده است. بنابراین رنگ تیره یا سیاه ندارند. روند آماده سازی آنها قبل از اجرا چندان پیچیده نیست. چرا که این رنگ‌ها به صورت تک جزئی عرضه می‌شوند و شما کافی است آنها را با مقدار حجم مناسب سیالات آب رقیق سازی کنید.

علاوه بر سطوح بتنی نمای ساختمان می‌توانند بر روی سطوح گچی و فلزی نیز اجرا شوند و یک لایه آب بند و ایده آلی را ایجاد کنند. مواد روغنی، قلیاها و اسیدهای ضعیف و به طور کلی سیالات قابلیت نفوذ به بافت داخلی این رنگ را ندارند. به همین دلیل پس از اجرا و خشک شدن کامل یک سطح نفوذ ناپذیر و بدون درزی را ایجاد می‌کنند. می‌توان عایق های اکریلیک را به عنوان بهترین رنگ مخصوص نمای سیمانی ساختمان در نظر گرفت. چرا که هم ظاهر زیبایی دارند و هم اینکه یک خاصیت ضد رطوبتی قوی را ایجاد می‌کنند.

ویژگی های ساختاری رنگ مخصوص نمای سیمانی ساختمان

تنوع رنگ مخصوص نمای سیمانی ساختمان

رنگ مخصوص نمای سیمانی ساختمان به منظور حفظ ظاهر زیبای سازه لازم است که در چندین نوع رنگدانه یا فام ظاهری فرموله و تولید شوند. به همین دلیل شرکت های تولید کننده معمولاً از این نوع رنگ‌ها در چند مدل ارائه می‌دهند. اگرچه رنگ مخصوص نما از نوع اکریلیک دارای رنگدانه اصلی سفید مایل به شیری می‌باشد. اما معمولا در ۱۰ رنگدانه دیگر نیز عرضه می‌شوند. نکته بسیار مهمی که در انتخاب نوع فام ظاهری رنگ‌ها باید مد نظر قرار دهیم این است که همه آنها از لحاظ ویژگی‌های ساختاری و مشخصات فیزیکی در یک سطح قرار ندارند.

در نتیجه می‌توانند عملکرد متفاوتی را در بلندمدت ارائه دهند. اما آنچه که اهمیت دارد این است که همه این رنگ‌ها تنها با هدف نفوذ ناپذیر کردن نمای ساختمان استفاده می‌شوند. لذا شما می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که این رنگها نمای بتنی ساختمان را از هرگونه رطوبت و خوردگی حفاظت خواهند کرد.

آماده سازی سریع رنگ مخصوص نمای سیمانی ساختمان

این نوع رنگ نمای سیمانی نیاز به هیچگونه حلال شیمیایی ندارد. بنابراین شما می‌توانید آنها را به عنوان رنگ هایی که کاملا دوستدار محیط زیست هستند استفاده کنید. از طرفی تکنسین های اجرایی در زمان اعمال این رنگ‌ها نباید نگران سلامت خود باشند چرا که با اجرای ساده ترین اقدامات امنیتی می‌توانید یک فرایند رنگ آمیزی بسیار موفقیت آمیز را داشته باشید. رنگ مخصوص نمای سیمانی ساختمان پس از آنکه در یک ظرف مخصوص به منظور رقیق سازی ریخته شد با یک نسبت معینی از سیالات آب ترکیب می‌شود.

اصولاً این مایع می‌تواند غلظت رنگ را تنظیم کند تا از این طریق بتوانید با استفاده از ابزارهای رنگ آمیزی آنها را اجرا کنید. نکته بسیار مهمی که پس از آماده سازی رنگ لازم است مد نظر قرار دهید توجه به عمر مفید رنگ می‌باشد. شما نمی توانید پس از آماده سازی زمان پروژه را ساعت‌ها به تعویق بیندازید. چرا که دیگر رنگ قابل استفاده نخواهد بود. لذا پس از آماده کردن رنگ بلافاصله مراحل پوشش دهی را آغاز کنید.

آماده سازی سریع رنگ مخصوص نمای سیمانی ساختمان

سازگاری رنگ نمای آکریلیک با دستگاه اسپری

رنگ نمای ساختمان سیمانی به منظور اجرا نیاز به یکسری قطعات و تجهیزات مخصوص دارد. قلم موها و غلطک‌ها ساده ترین ابزاری هستند که برای اجرای رنگ نما استفاده می‌شوند. اما اگر در مواردی مساحت سطح بیرونی سازه بیش از حد بود شما نمی توانید ساعت‌ها وقت خود را با استفاده از ابزارهای ساده مذکور برای پوشش دهی بگذرانید. در آن صورت تنها زمان پروژه طولانی تر خواهد شد. می‌توانید با استفاده هوشمندانه از انواع دستگاه اسپری رنگ مخصوص نمای سیمانی ساختمان را با سرعت بالا و کیفیت ایده آل اجرا کنید. این دستگاه های اسپری نیاز به تنظیمات اولیه دارند تا عملکرد مطلوب را در فرآیند کار داشته باشند.

قابل اجرا بودن رنگ های آکریلیک بر روی سطوح افقی

می‌توان مهمترین مزیت رنگ مخصوص نمای سیمانی ساختمان از نوع اکریلیک را قابلیت اجرای آن به صورت افقی نیز عنوان کرد. بنابراین این پوشش های رنگی تنها روی دیوارهای عمودی کارایی ندارد. لذا سطوح سازه که غالباً شامل بام ساختمان هستند می‌توانند با این نوع رنگ یا عایق رطوبتی پوشش دهی شوند. البته روند اجرا با رنگ نمای سیمانی ساختمان متفاوت خواهد بود.

به این صورت که معمولاً برای بام سازه نیاز به ضخامت های بالایی است. لذا باید از پوشش های فایبرگلاس یا پلی اتیلن به منظور افزایش ضخامت استفاده کنیم. با این رویکرد اساسی قطعا مقاومت مکانیکی سطح نیز افزایش می‌یابد. پس شما با تهیه یک نوع رنگ می‌توانید هم پروژه های مرتبط با سطوح عمودی و افقی را همزمان با هم اجرا کنید. لذا در مجموع در هزینه‌های شما صرفه جویی اساسی نیز صورت خواهد گرفت.

قابل اجرا بودن رنگ های آکریلیک بر روی سطوح افقی

خرید رنگ نما از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام تولید کننده طیف گسترده ای از انواع رنگ ساختمان با کیفیت استاندارد و قیمت ایده آل می‌باشد. لذا بسیاری از پیمانکاران پروژه های عظیم می‌توانند با یک مدیریت بودجه صحیح حجم بالایی از این رنگ‌ها را خریداری و پروژه خود را به سرعت آغاز کنند. از طرفی کارشناسان این شرکت می‌توانند در ارتباط با استفاده صحیح از این رنگ‌ها یکسری رهنمودهای تخصصی را ارائه دهند تا بهتر بتوانید روند رنگ آمیزی را تا اتمام کار تکمیل کنید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.