تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

انواع رنگ های ساختمانی جدید

انواع رنگ های ساختمانی جدید

انواع رنگ های ساختمانی جدید

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

رنگ ساختمانی از جمله ترکیبات بسیار پرمصرف در بخش داخلی ساختمان می باشد که امروزه به جهت افزایش زیبایی محیط و ارتقاء مقاومت دیواره ها مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ های ساختمانی جدید نوع خاصی از عناصر پوشش دهی برای دیواره های داخلی ساختمان هستند که دارای فرمولاسیون ساخت به نسبت متفاوتی با رنگ های قدیمی هستند. این رنگ ها معمولا شامل رنگ بلکا، رنگ پتینه، رنگ های نانو، رنگ های مولتی کالر و رنگ‌های کنیتکس هستند.

همان طور که می دانید رنگ پلاستیک، رنگ روغنی و برخی از ترکیبات رنگی آکریلیک بیشینه ی استفاده ی طولانی مدتی دارند بخصوص نوع پلاستیک آن که کاربری بسیار ساده ای دارند. اما در عصر حاضر استفاده از رنگ های ساختمانی جدید از نیازهای اساسی یک ساختمان شیک و لوکس محسوب می شوند. در این مقاله در مورد رنگ های ساختمانی جدید مذکور به طور جداگانه صحبت می کنیم تا با خصوصیات هر یک به طور کامل آشنا شوید.

رنگ های ساختمانی جدید از نوع بلکا

رنگ بلکا دارای یک نوع ساختار سلولزی هستند که تشکیل شده از یکسری الیاف های طبیعی می باشند. درواقع از این رنگ ها به وفور بجای کاغذ دیواری های رایج استفاده می شود. دلایل متعددی برای استفاده از آن ها وجود دارد. رنگ های ساختمانی جدید بلکا مانند دیگر پوشش های رنگی مانند روغنی، پلاستیک و یا آکریلیک چندان نیازی به آماده سازی سطح و یا ایجاد زیرساخت ندارند.

به همین جهت می توانند هرگونه نقص ساختاری دیواره ها را بپوشانند. در صورت ایجاد خوردگی در هر نقطه ای از آن براحتی قابلیت ترمیم و اصلاح دارند. رنگ های بلکا در برابر حرارت و گرما، سرما و همچنين در مقابل صوت عایق های بسیار خوبی هستند. از مشخصه های اصلی آن ها این است که جذب کننده ی گرد و غبار محیط نیستند در نتیجه همیشه پاکیزگی خود را در فضای داخلی خانه حفظ می کنند. شما می توانید با استفاده از رزین های رنگی، عملکرد رنگ های بلکا را کاملا ضد آب کنید.

رنگهای ساختمانی جدید

رنگ های ساختمانی جدید از نوع پتینه

رنگ پتینه جزو رنگ های هنری و جدید محسوب می شود و متناسب با دکوراسیون و فضای سازه می تواند طرح های بسیار زیبا و خاصی را ایجاد کند. افرادی که دارای ذوق هنری و سنتی بالایی هستند توانایی نقاشی با این رنگ را دارند. خانه هایی که دارای گچ بری های برجسته و پر و نقش و نگاری هستند مناسب ترین بستر برای دریافت رنگ پتینه هستند.

این رنگ ها قابلیت اجرا به صورت کلاسیک و یا مدرن امروزی را دارند. نوع کلاسیک آن ها بیشتر القاء کننده ی یک فضای سنتی و بسیار لوکسی هستند که در خانه های اشرافی بسیار استفاده می شود. سبک های نوین و مدرن توانایی خلق طرح های برجسته را نیز دارند. اگر به هر نحوی ایراد یا نقصی در سطح رنگ ایجاد شود براحتی قابلیت اصلاح دارند. در صورت اجرای صحیح دوام و پایداری بسیار بالایی دارند.

رنگ ساختمانی نانو

رنگ های ساختمانی جدید نانو به واسطه نوع فناوری بخصوصی که در ایجاد ذرات و رنگدانه های آن بکار رفته باعث شده است تا قدرت چسبندگی بسیار بالایی داشته باشند. این رنگ ها قابلیت اجرا روی سطوح مختلف چوبی، سیمانی و گچی را دارند. نسبت به نوسانات دمایی محیط مقاوم هستند و وجود هوای بسیار سرد یا گرم تغییری در ساختار آن ها ایجاد نمی کند. در برابر رطوبت و نفوذ سیالات آبی مقاوم هستند و همین عامل باعث شده است تا ساختار سطوح دیواری به عنوان بستر کار همواره سالم باقی بماند.

رنگ های ساختمانی جدید نانو معمولاً ویسکوزیته بالایی دارند به همین دلیل می توانند تراکم رنگ بسیار مقاومی را در سطح کار ایجاد کنند. قابلیت اجرا به صورت بی رنگ یا شفاف را نیز دارند. رنگ های نانو در بازه های زمانی طولانی دچار تغییر رنگ یا کدری نمی شوند. به همین دلیل همواره می توانند ظاهر مسطح و زیبای خود را حفظ کنند.

رنگ ساختمانی نانو

رنگ ساختمانی مولتی کالر

رنگ های مولتی کالر همان طور که از نامشان پیداست تشکیل شده از چند رنگ مختلف هستند. در بستر و پس زمینه ی آن می توان از رنگ های پایه ای یکسان استفاده کرد که در روی آن رشته ها و رگه هایی از ترکیب چندین رنگ وجود دارد. به جهت نوع ساختار جدیدی که مولتی کالرها دارند نمی توان با هر ابزاری آن ها را روی سطح اعمال کرد.

دستگاه های اسپری معمولاً مناسب ترین ابزار برای اجرای این رنگ ها هستند. طرح های مولتی کالر و اصولا رنگ های ساختمانی جدید از جهاتی جزو گروه نقاشی ساختمان مدرن قرار می گیرند چرا که طرح ظاهری آن ها و همچنین بافتی که دارند فاصله بسیار زیادی با طرح های ساده و قدیمی دارد. یکنواخت نبودن رنگ های مولتی کالر بیشترین عامل برای پرکاربرد بودن آن هاست و طرفداران خاص خود را دارند.

رنگ های ساختمانی کنیتکس

رنگ های ساختمانی جدید کنیتکس جزو ترکیباتی هستند که بیشتر در محیط های پرتنش مانند دیواره هایی که در معرض گرما یا رطوبت قرار دارند استفاده می شود. رنگ های کنیتکس تشکیل شده از پرلیت، پنبه نسوز و رزین های رنگی هستند. این رنگ ها به جهت ایجاد یک نوع طرح چرمی قابلیت استفاده به عنوان رنگ نمای ساختمان را نیز دارند. اگرچه می تواند در بخش داخلی ساختمان نیز در اتاق ها و سایر نقاط از آن ها استفاده کرد. عمدتا در سه نوع بافت درشت، متوسط و ریز قابلیت اجرا دارند.

بافت درشت آن ها برای سازه هایی که دارای سطح ناهمواری هستند بکار می رود تا بتواند نقایص بستر کار را تا حدی پوشش دهند. بافت متوسط رنگ کنیتکس به دلیل داشتن دانه های پرلیت با ابعاد متعادل قابلیت اجرا در بخش خارجی ساختمان را دارند. بافت ریز آن نیز دارای دانه های ریز پرلیت است که معمولاً در بخش داخلی و همچنین نمای ساختمان قابلیت اجرا دارند.

رنگ های ساختمانی کنیتکس

نتیجه گیری

در این مقاله ۵ نوع از مدرن ترین رنگ های ساختمانی جدید معرفی شدند که هر کدام قابلیت اجرا در بخش داخلی ساختمان را دارند. این رنگ ها عبارتند از مولتی کالر، بلکا، کنیتکس، نانو و پتینه بودند که بعد از اتمام فرآیند رنگ آمیزی در سطح یک فضای به نسبت مدرن و جدیدی را ایجاد می کنند. شرکت رانا کیمیا فام با بالاترین سطح کیفیت این رنگ ها را در مجموعه خود تولید و با حجم بالا در دسترس مشتریان گرامی قرار می دهد.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.