تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ پلاستیک ساختمان؛ جزو رنگ های مقرون به صرفه و پرفروش

رنگ پلاستیک ساختمان؛ جزو رنگ های مقرون به صرفه و پرفروش

رنگ پلاستیک ساختمان؛ جزو رنگ های مقرون به صرفه و پرفروش

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

رنگ پلاستیک ساختمان با توجه به مزیت های بسیار زیادی که دارد همواره مورد توجه خریداران قرار گرفته است. قیمت مناسب، ماندگاری به نسبت بالا، ایجاد سطحی صاف و زیبا و همچنین فرایند اعمال سهل و آسان از مزیتهای این رنگ ساختمانی پرکاربرد می باشد. در این مقاله قصد داریم جزئیات بیشتری از این رنگ ساختمانی پر فروش مطرح کنیم تا اگر قصد خرید این رنگ ها را دارید با اطلاعات کامل به تهیه آنها بپردازد.

کاربردهای رنگ پلاستیک ساختمان

رنگ پلاستیک ساختمان با توجه به اینکه در انواع مات و براق دسته بندی می شود، می تواند باعث افزایش زیبایی دکوراسیون محیط شود. از آنجایی که این رنگ ها ۱۰۰% قابلیت شست و شو ندارند شما باید این رنگها را در محیط های کم تنش تر مورد استفاده قرار دهید. لذا می توانید در ناحیه سقف این رنگ های ساختمانی را اجرا کنید. البته این بدان معنا نیست که اجرای آن ها را در ناحیه سقف محدود کنیم. چرا که شما میتوانید برای رنگ آمیزی سطوح دیوار نیز از این رنگ ها استفاده کنید.

تنوع رنگدانه ای بالا شرایطی را برای شما فراهم خواهد کرد تا یک گزینه عالی برای پوشش دهی سطوح دیواری اتاق نشیمن و سالن ها، همچنین اتاق خواب ها باشد. البته این امکان نیز وجود دارد تا در رنگ آمیزی ساختمان در محیط های کاری مانند ادارات نیز از این رنگ های منحصر به فرد استفاده کنید. علاوه بر این کاربرد این رنگ ها منحصر به سطوح گچی نمیباشد. در واقع می توانید رنگ پلاستیک ساختمان را علاوه بر سطوح گچی بر روی سطوح سیمانی و بتنی، آجر و چوب نیز اجرا کنید.

کاربردهای رنگ پلاستیک ساختمان

مزیت های استفاده از رنگ پلاستیک

  1. رنگ پلاستیک ساختمان پس از آن که به مرحله خشکی کامل میرسد تا حدودی غیر جاذب میشود. یعنی در تماس با سیالات و رطوبت جذبی در سطح دیوار اتفاق نمی افتد. این امتیاز ارزشمند باعث می شود تا شما بتوانید سطوح دیواری را در دوره‌های زمانی منظم با استفاده از دستمال نمدار یا مرطوب پاک کنید.
  2. معمولاً ترجیح بر این است، رنگ هایی که در محیط های بسته مانند منازل استفاده می شوند بر پایه‌ی آب باشند. پایه آب بودن رنگ پلاستیک ساختمان باعث می شود که این رنگها هیچگونه ماده سمی در فرایند اجرا و همچنین پس از پایان پروژه به محیط متصاعد نکنند. لذا این پوشش های دیوار را می توان جزوه رنگ های دوستدار محیط زیست در نظر گرفت.
  3. رنگهای پلاستیک دیوار در یک نوع طبقه بندی نمی شود. شما می توانید این محصولات را در دسته بندی های مختلف در فروشگاه رنگ مشاهده کنید. در نتیجه شما متناسب با بودجه خود این رنگ ها را خریداری خواهید کرد.
  4. رنگ های پلاستیکی با توجه به آنکه بر پایه آب هستند در نتیجه سرعت خشک شدن آن ها بالا می باشد. همانطور که میدانید رنگ روغنی به جهت حلال های شیمیایی که دارد معمولا یک الی دو روز طول میکشد تا کاملا خشک شود. البته بستگی به دمای محیط نیز دارد. اما رنگ پلاستیک بعد از اعمال تنها پس از ۳ الی ۵ ساعت خشک می شود.

برخی از محدودیت های رنگ پلاستیک

  • اگرچه این رنگها زیبایی بالایی دارند، اما درخشندگی آن ها نسبت به انواع رنگ روغنی کمتر می باشد.
  • برای آنکه این رنگ ها به سرعت خشک شوند باید دمای محیط مناسب باشد. لذا کاهش دما و افزایش رطوبت می‌تواند بر سرعت خشک شدن تاثیر بگذارد.
  • استحکام و مقاومت آن ها در قیاس با رنگ های روغنی کمتر است.

برخی از محدودیت های رنگ پلاستیک

اعمال رنگ پلاستیک روی رنگ های قدیمی

یکی از سوالات رایجی که در مورد رنگ پلاستیک ساختمان مطرح می‌شود این است که آیا می‌توان آن را روی سطوح دیواری از قبل رنگ شده اجرا کرد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ابتدا لازم است مشخص شود رنگ قدیمی از چه نوعی میباشد. معمولاً اگر رنگ های قدیمی از نوع روغنی هستند ابتدا با استفاده از عملیات سنباده زنی بخشی از رنگ را از سطح دیوار جدا کنید.

اصولاً رنگ های پلاستیک روی دیوارهای گچی چسبندگی بسیار بالایی دارد. زمانی که رنگ های پوسته شده قدیمی را از سطح کار تا حدودی پاک کردید میتوانید عملیات اجرای رنگ جدید را آغاز کنید. البته در قسمت بعد یکسری نکات در ارتباط با اجرای صحیح این رنگ ها عنوان می‌کنیم.

نکات مرتبط با اجرای رنگ های پلاستیک

برای اجرای رنگ پلاستیک ساختمان ابتدا مطمئن شوید که سطوح دیواری بدون هیچ گونه نقص ساختاری و کاملاً هموار باشند. این نکته را به یاد داشته باشید که هیچ گاه روی دیوارهایی که دارای خوردگی، چال، ترک و مواردی از این قبیل هستند رنگ آمیزی را آغاز نکنید. اگر سطح دیوار شما خوردگی های زیادی دارد بهتر است با استفاده از ترکیبات مخصوص تحت عنوان بتونه این خوردگی ها را پر کنید.

بعد از این کار حتماً باید سطح مورد نظر را سمباده بزنیم. زیرا بتونه ها ممکن است یکسری برآمدگی های جزئی در دیوار و همچنین سقف ایجاد کند که شما با انجام سمباده کاری باعث کاهش ناهمواری ها و صاف و یکدست شدن سطوح می شوید. بعد از سمباده زنی با استفاده از یک دستمال ساده کلیه گرد و غبار های ناشی از عملیات سمباده زنی را پاک کنید تا هیچ گونه ناخالصی روی دیوار نباشد.

می‌توان گفت که مراحل آماده سازی و یا زیر سازی دیوارها جزو اولویت های هر پروژه رنگ آمیزی می باشد. بعد از اینکه عملیات آماده سازی به پایان رسید رنگ پلاستیک را با مقداری آب ترکیب کنید. نسبت اضافه کردن آب به یک حجم مشخص از رنگ پلاستیک ساختمان طبق یک اصول از پیش تعریف شده می باشد. البته تکنسین های اجرای رنگ از این موضوع آگاه می باشند. با رقیق کردن رنگ و میکس کردن کامل آن شما می توانید با تجهیزاتی مانند غلتک ها و یا قلم موها رنگ ها را روی سطوح اجرا کنید.

نکات مرتبط با اجرای رنگ های پلاستیک

مشاوره قیمت و خرید انواع رنگ ساختمانی از شرکت رانا کیمیا فام

مشتریان گرامی می توانند انواع رنگ ساختمانی را با مناسب ترین قیمت نسبت به بازار داخلی، از این شرکت سفارش خرید دهند و در پروژه های نقاشی ساختمان مدرن از آن ها استفاده کنند. این رنگها در شرکت صنعتی و تولیدی راناکیمیافام با بالاترین کیفیت فرموله و ساخته می شوند. در نتیجه قطعاً با خرید و استفاده صحیح آنها رضایت کامل از آنها خواهید داشت. شما میتوانید جهت دریافت مشاوره و کسب جزئیات فنی بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.