تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ گرم ترافیکی ترموپلاستیک چیست؟

رنگ گرم ترافیکی ترموپلاستیک چیست؟

رنگ گرم ترافیکی ترموپلاستیک چیست؟

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

رنگ گرم ترافیکی ترموپلاستیک ترکیبی از مواد رزین، رنگدانه، ذرات ریز شیشه ای و همچنین فیلرها می‌باشد. این رنگ ترافیک زمانی که تحت اعمال حرارت قرار می گیرد به حالت مایع تبدیل می شود و شما می توانید این ترکیب مایع را با استفاده از دستگاه های اسپری در سطح جاده ها اعمال کنید. عرض خط کشی ها در جاده های مختلف متفاوت می باشد اما معمولاً با استفاده از این رنگ می توانید خط کشهایی با عرض ۹۰ تا ۱۲۰ میلی متر را اجرا کنید که یک سایز استاندارد برای خط کشی جاده ها می باشد.

زمانی که این رنگها در سطح آسفالت قرار گرفتند در مجاورت گرمای محیط خشک می‌شوند و کاملاً یک فیلم جامد بسیار سخت را ایجاد می کنند. بازه دمایی محیط که می‌توانید این رنگها را اجرا کنید ۵۰ درجه فارنهایت و بالاتر از آن می باشد. علاوه بر این رطوبت محیط نیز باید در کمترین مقدار خود باشد تا این رنگها بتوانند با شدت چسبندگی بالا بر روی سطح آسفالت قرار بگیرد.

رنگ ترافیک ترموپلاست از لحاظ طول عمر در محیط‌های مختلف متغیر می باشد اما عمر مفیدی در حدود پنج سال دارند. برای آنکه این رنگ ها عملکرد خوبی را در زمان اجرا داشته باشند لازم است که در دمای بسیار بالا حدود ۳۹۰ تا ۴۵۰ درجه فارنهایت حرارت داده شوند تا عملاً قابلیت قرار گیری روی سطح را داشته باشند. در این حرارت باید اقدامات ایمنی و اصول اجرای رنگ را مد نظر قرار دهیم تا کیفیت رنگ در پایان کار رضایت بخش باشد.

ویژگی های رنگ گرم ترافیکی ترموپلاستیک

  • رایج ترین رنگ بندی های رنگ گرم ترافیکی ترموپلاستیک زرد و سفید می باشد. این رنگها خاصیت بازتابش نور فوق‌العاده بالایی در محیط دارند و می‌توانند در نور کم نیز قابل رویت باشند. لذا این ویژگی می‌تواند امنیت جاده‌ها را افزایش دهد.
  • با توجه به آنکه این رنگ ها با اعمال حرارت های بالا روی سطوح قرار می‌گیرند در نتیجه به خوبی می توانند در بافت آسفالت نفوذ کنند.
  • این رنگ ها ماندگاری و دوام بسیار طولانی دارند و حتی در محیط های پر تنش فیزیکی نیز می توانند پایداری خود را حفظ کنند.
  • سرعت خشک شدن بالایی دارند. لذا در جاده‌های مهم شهری در کمترین زمان می‌توانید پس از اعمال رنگ و رسیدن به مرحله خشکی کامل، عبور و مرور خودروها در جاده ها را باز کنید.
  • معمولا دچار تغییر رنگ نمی شوند مگر آنکه آلودگی ها و گرد و غبار محیط روی آب بنشینند که در حالت باید یک مرحله شستشو را روی رنگ ها اجرا کنید
  • رنگ گرم ترافیکی ترموپلاستیک در بلندمدت از سطح آسفالت کاملا محو نمی‌شود. این ویژگی باعث می شود تا مراحل اجرای مجدد رنگ کاملاً حذف یا کاهش یابد.

ویژگی های رنگ گرم ترافیکی ترموپلاستیک

موارد استفاده از رنگ گرم ترافیکی ترموپلاستیک

رنگ گرم ترافیکی ترموپلاستیک با توجه به مقاومت و استحکام بالایی که پس از خشک شدن دارد، معمولاً در مسیرهای طولانی جاده ها مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که می دانید در جاده‌های با مسافت طولانی که معمولاً حد فاصله بین دو شهر هستند بیشترین تنش محیطی وجود دارد. در طول روز به دلیل باز بودن محیط اطراف، این رنگ ها تحت تاثیر آب و هوای نامساعد محیط هستند.

این شرایط نامساعد شامل تابش مستقیم نور خورشید، تغییرات آب و هوایی مانند بارش برف و باران و مواردی از این دست می باشد که هر کدام می تواند عامل تخریب رنگ ها باشند. اما نوع فرمولاسیون رنگ های ترموپلاست به گونه ای تنظیم شده است که می تواند در برابر شرایط نامطلوب مذکور مقاومت کند.

همچنین در بزرگراه ها نیز که غالباً ترافیک سنگین وجود دارد از رنگ گرم ترافیکی ترموپلاستیک استفاده می شود. در بزرگراه ها معمولا این رنگ ترافیک در مرکز جاده و همچنین قسمت کناری یا لبه های بزرگراه اجرا می شود. در قسمت مرکز خط کشی ها به صورت بریده می باشد حال آنکه در قسمت کناری بزرگراه خط کشی ها به شکل ممتد و بدون بریدگی هستند. نکته مهمی که در خط کشی های مرکز بزرگراه حائز اهمیت است دقت بالا در اجرا می باشد.

زیرا اگر کوچکترین انحرافی در مسیر خط کشی ایجاد شود می تواند سبب انحراف خط کشی های بعدی و به طور کلی ایجاد نقص در پروژه شود. لذا ماشین آلاتی که برای ایجاد این خط کشی ها استفاده می شود کاملا مکانیزه و دقیق هستند.

مقاله پیشنهادی: کفپوش پارکینگ رزین اپوکسی؛ مزیت‌ها و مشخصات فنی

موارد استفاده از رنگ گرم ترافیکی ترموپلاستیک

مزیت استفاده از ماشین آلات صنعتی در اعمال رنگ ترافیک

از تجهیزات مناسبی که برای اعمال رنگ گرم ترافیکی ترموپلاستیک غالباً استفاده می شود ماشین های رنگ آمیزی می باشد. این ماشین ها طراحی بسیار خاصی دارند به طور که از یک پیستوله یا اسپری رنگ که متصل به بدنه خود است عملیات پاشش رنگ را روی سطح آسفالت انجام می دهند. در مسافت‌های طولانی استفاده از نیروهای انسانی در اجرای رنگ ترافیک بسیار زمان بر می باشد در نتیجه این ماشین ها می توانند استفاده از عوامل انسانی را کاملاً حذف و یا به حداقل برسانند.

نکته بسیار مهمی که در مورد این دستگاه ها وجود دارد این است که دقت اجرای بالایی دارند بنابراین شما می توانید از یک دست بودن خط کشی های جاده همچنین کیفیت بالاتر رنگ آمیزی اطمینان داشته باشید. اگر قصد رنگ آمیزی مساحت های بالا در سطح آسفالت را دارید استفاده از ماشین آلات اعمال رنگ بهترین روش خواهد بود.

البته یکسری از دستگاه های اسپری کننده رنگ گرم ترافیکی ترموپلاستیک نیز طراحی و ساخته شده اند که ابعاد کوچکتری دارند و توسط یک نفر هدایت می شود. این دستگاه ها نیز دقیقا نقاطی از سطح کف آسفالت را پوشش‌دهی می کنند که از قبل علامت‌گذاری و تعیین شده اند.

مزیت استفاده از ماشین آلات صنعتی در اعمال رنگ ترافیک

مشاوره قیمت و خرید رنگهای ترافیک از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام تولید کننده انواع رنگ صنعتی، رنگ ساختمانی و همچنین رنگهای ترافیکی می باشد. این رنگها همگی تحت استانداردهای بین المللی ساخته می شوند بنابراین از لحاظ کیفیت و دوام و ماندگاری قابل رقابت با برندهای خارجی هستند. شما می توانید متناسب با نیاز و حجم پروژه خود این رنگ ها را خریداری کنید. اما بهتر است قبل از خرید یک مشاوره اساسی از کارشناسان شرکت دریافت کنید تا دقیقاً بتوانید یک مقدار رنگ صحیح و کافی را متناسب با بودجه خود سفارش دهید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.