تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

ساده ترین روش ساخت بتونه روغنی برای دیوار

ساده ترین روش ساخت بتونه روغنی برای دیوار

ساده ترین روش ساخت بتونه روغنی برای دیوار

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

بتونه کاری جزو مراحل بسیار مهم در نقاشی ساختمان تلقی می‌شود به این صورت که اگر بتوانید سرمایه گذاری خوبی روی زیرسازی دیوارها داشته باشید قطعا کیفیت رنگ آمیزی شما چندین برابر افزایش پیدا می‌کند. از آنجایی که بتونه های روغنی در پروژه های رنگ آمیزی دیوار به وفور استفاده می‌شوند بسیاری از کاربران همواره این سوال را مطرح می‌کنند که ساخت بتونه روغنی به چه صورت انجام می‌شود؟

چه مراحلی باید طی شود تا بتوان یک بتونه استاندارد و ایده آل ساخت. اصولا در هر مرحله از نقاشی ساختمان با رنگ روغنی یکسری تکنیک‌ها و ترفند های خاص وجود دارد که تنها استادکاران این حوزه بنا به تجربه خود از آن مطلع هستند. در این مقاله می‌خواهیم ضمن معرفی مواد لازم برای ساخت بتونه روغنی یک آموزش اصول نیز ارائه دهیم. قطعا افرادی که خود می‌خواهند مراحل رنگ آمیزی را تا انتها پیش ببرند این مطالب بسیار کاربردی خواهد بود. پس تا انتها با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ساخت بتونه روغنی ساختمان

قبل از آنکه بخواهید به ساخت بتونه روغنی ساختمان بپردازید ابتدا باید بدانید که از چه مواد و متریالی استفاده می‌شود. این مواد و ترکیبات هرکدام باید با یک نسبت معینی آماده سازی شوند. از آنجاییکه متریال های مختلف برای ساخت بتونه روغنی باید با یکدیگر ترکیب شوند لذا نسبت اختلاط اهمیت دارد. یعنی ما نمیتوانیم هر مقدار وزنی یا حجمی از این مواد را بدون اندازه گیری با یکدیگر ترکیب کنیم و توقع یک بتونه استاندارد و خوبی داشته باشیم. پس سنجش و ارزیابی مقادیری که در فرایند میکس یا ترکیب استفاده می‌شوند بسیار حائز اهمیت است. اما مواد اولیه ای که برای ساخت بتونه های روغنی استفاده می‌شود شامل موارد ذیل می‌باشد:

  • مل
  • رنگ روغنی سفید براق
  • روغن مخصوص بتونه
  • تینر
  • آب

همانطور که می‌بینید برای ساخت بتونه روغنی ۵ ماده اصلی احتیاج داریم. پودر مل اساس کار تهیه بتونه‌ها می‌باشد. تنها ماده جامدی که در این ترکیب وجود دارد همان مل‌ها هستند. عناصر بعدی در گروه سیالات قرار می‌گیرند. به این صورت که رنگ های روغنی، تینرها، آب و روغن مخصوص هر کدام یک نوع سیال با غلظت های متفاوت می‌باشند.

مواد لازم برای ساخت بتونه روغنی ساختمان

نحوه ترکیب و طرز تهیه بتونه روغنی

پس از آماده سازی متریال های اولیه، برای ساخت بتونه روغنی باید مراحل میکس کردن و ترکیب را به صورت گام به گام و طبق معیارهای از پیش تعیین شده دنبال کنیم. همانطور که تاکید شد نمی توان این مواد را بدون هیچ گونه اصولی با یکدیگر ترکیب کرد. چرا که یک مقیاس خاصی وجود دارد تا بتونه نهایی آماده اجرا روی دیوارها باشد. سعی کنید این آموزش ساخت بتونه روغنی را با دقت بالا اجرا کنید.

برای میکس کردن مواد مذکور در ابتدا نیاز به یک ظرف کاملا تمیز داریم. دقت داشته باشید که ظرف مورد نظر از یک ظرفیت و گنجایش به نسبت متوسط یا بزرگ برخوردار باشد تا بتوانیم به راحتی متریال های مختلف را در این ظرف با یکدیگر ترکیب کنیم.

برای شروع کار از رنگ سفید براق استفاده می‌کنیم و مقداری از آن را داخل ظرف می‌ریزیم. مقدار اضافه کردن رنگ بر اساس حجم کاری شما می‌باشد. یعنی باید ببینید چه وزنی از بتونه احتیاج دارید تا تمام نقایص دیوار را پوشش دهی کنید. بعد از اضافه کردن رنگ براق از روغن مخصوص بتونه استفاده می‌کنیم. معمولا این روغن به رنگ تیره است و نسبت ترکیب آن باید قدری کمتر از رنگ روغنی سفید باشد.

مرحله سوم اضافه کردن سیال آب است. حجم سیال آب نیز تقریبا برابر مقدار رنگ سفید است. سپس مقدار بسیار کم از تینر استفاده می‌کنیم. دقت داشته باشید که اگر حجم تینر افزایش پیدا کند کیفیت بتونه از بین می‌رود و نمی توان به غلظت مناسب رسید. پس مراقب باشید مقدار اضافه کردن تینر فوق العاده کم باشد. این ماده حلال شیمیایی است که برای رقیق سازی انواع رنگ ساختمان روغنی استفاده می‌شود.

 

اکنون فرصت ترکیب کردن مواد موجود در سطل است. میتوانید از یک وسیله ساده استفاده کنید و تمام مواد را به طور کامل با یکدیگر میکس کنید. اگر حجم سیالات موجود در سطل بالا است پیشنهاد می‌شود از یک میکسر برقی که سرعت ملایمی دارد استفاده کنید. زمانی که یک رنگ متمایل به سفید در ماده موجود در سطل ایجاد شد مراحل میکس کردن کامل شده است. بعد از آن زمان اضافه کردن مل است. شما باید مل را کم کم با یک ظرف مخصوص در سیالاتی که داخل سطل هستند اضافه کنید. مرحله به مرحله آنها را با یکدیگر ترکیب کنید تا زمانی که به یک خمیر ملایم برسید. بتونه نباید آنقدر شل باشد که از سازه بریزد و نه آن قدر سفت که نتوان با آن کار کرد. این‌ها اطلاعات اولیه و کاملا کاربردی بودند که برای ساخت بتونه روغنی اجرا می‌شوند.

نحوه ترکیب و طرز تهیه بتونه روغنی

اهداف استفاده از بتونه در نقاشی ساختمان

یکی از اولویت های مهم که برای نقاشی ساختمان مدنظر قرار می‌گیرد آماده سازی سطح است. نماهای داخلی که قدمت بسیار زیادی دارند و سال‌ها از معماری و ساخت آنها گذشته است دارای یکسری خرابیهای جزئی و کلی هستند. در چنین سطحی نمی توان هیچ رنگی را اجرا کرد. زیرا یک سطح کاملا ناهموار و غیر منظمی بوجود می‌آید که نمای دیوارها را از این حالت زیبایی و صافی خارج می‌کند.

هدف اصلی که برای ساخت بتونه روغنی و استفاده آن دنبال می‌شود صاف کردن سطح دیوار است.

ما با این بتونه‌ها کلیه ترک‌ها، خوردگی‌ها و دیگر تخریب های ساختاری سطح دیوار را ترمیم و اصلاح می‌کنیم. البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که تنها خوردگی های جزئی و با مساحت کم قابل اصلاح با این بتونه‌ها هستند. زیرا اگر تخریب دیوارها بسیار بزرگ باشد ما باید ابتدا با استفاده از مصالح ساختمانی سطح دیوار سازه را بسازیم و بعد از آن ترک و خوردگی های جزئی را با بتونه‌ها پر کنیم.

خرید انواع رنگ ساختمان از شرکت رانا کیمیا فام

خرید انواع رنگ ساختمان از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام به واسطه چندین سال فعالیت در حوزه تولید انواع رنگ ساختمان جزو مراکز صنعتی مطرح در سطح کشور می‌باشد. در کنار پوشش های رنگی ساختمان می‌توانید انواع رنگ های صنعتی، پرایمرها و همچنین انواع کفپوش‌ها را نیز از این شرکت تولیدی خریداری کنید.

کیفیت مواد رنگی بسیار برای ما اهمیت دارد و همواره سعی می‌کنیم طبق استانداردهای بین المللی مراحل ساخت را پیش ببریم. در کنار حفظ کیفیت قیمت مقرون به صرفه نیز برای رنگ‌ها و متعلقات آن مانند بتونه های رنگی در نظر گرفتیم تا پیمانکاران و افرادی که پروژه های با مساحت بالا را در دست اجرا دارند بتوانند مواد اولیه خود را با یک سرمایه مناسب خریداری کنند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.