تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

بهترین روش عایق بندی استخر سیمانی

بهترین روش عایق بندی استخر سیمانی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

بهترین روش عایق بندی استخر سیمانی

به طور کلی روش ها و تکنیک های زیادی برای محافظت و عایق بندی استخر و همچنین ارتقاء زیبایی ظاهری آن وجود دارد. در میان همه این روش ها انجام نقاشی سطح با استفاده از رنگ و انواع عایق رطوبتی استاندارد می تواند روشی مقرون به صرفه و بسیار سهل و آسان باشد.

غالباً این گونه اقدامات تحت عنوان پروژه DIY یا Do It Yourself تلقی می شود که صاحبان استخر ها می توانند این اقدام هیجان انگیز را انجام دهند. لذا قبل از آنکه بخواهید استخر خود را کاملا از آب خالی و آن را آماده رنگ آمیزی کنید بهتر است ابتدا به یک فروشگاه رنگی خوب بروید. در این مقاله قصد داریم به بیان یکسری دلایل مضاعف مبنی بر استفاده از رنگها به عنوان بهترین پوشش عایق رطوبتی بپردازیم. همچنین چند نکته مهم را در حوزه رنگ آمیزی استخر نیز به منظور داشتن یک پروژه موفقیت آمیز ذکر خواهیم کرد. پس این مقاله را از دست ندهید چرا که اطلاعات فوق العاده مفیدی را ارائه خواهیم داد.

چرا استفاده از رنگ، بهترین روش عایق بندی استخر است؟

اساساً استخرها تنها حفره های بزرگ در داخل زمین هستند که به دلیل داشتن یک پوشش ضد رطوبتی مقاوم می توانند از نفوذ آب در داخل بافت بتن و سپس تخلیه به زمین جلوگیری کنند. در واقع این تنها دلیل اصلی اجرای عایق بندی استخر می باشد. تفاوتی ندارد که سطح استخر شما از جنس سیمان، سنگ، کاشی، سرامیک  باشد چرا که اجرای پوشش رنگی استخر از هر لحاظ می تواند مفید و سودمند باشد. اما اجازه دهید به مجموعه ای از دلایل مهم نیز اشاره کنیم که شاید برای شما نیز جالب باشد.

  • معیارهای زیبایی شناختی

اصول افراد زمانی هیجان بالایی برای استفاده از یک استخر دارند که بتوانند یک ظاهر زیبایی را در آن مشاهده کنند. عایق بندی استخر با استفاده از رنگهای شفاف و زیبا باعث جلوه گری بهتر استخر ها می شود. این رنگ‌ها تمام لکه ها و آلودگی های سطح بتن را کاملا پوشش می دهند .

  • جلوگیری از رشد باکتری های بیماری زا

استخر یک محیط با رطوبت بسیار زیاد می باشد. لذا در سالن های بسته که ممکن است دمای هوا نیز افزایش یابد در کنار این رطوبت زیاد رشد باکتری ها و همچنین جلبک های سطحی در استخر بسیار محتمل می باشد. با اجرای عایق بندی استخر شما از این مشکل جلوگیری خواهید کرد.

  • افزایش ایمنی سازه زیرین استخر

سازه زیرین استخر که غالباً بتن ها و پایین تر از آن بافت خاک و شن و ماسه می باشد اگر به هر دلیلی در تماس مستقیم با رطوبت قرار بگیرند ممکن است دچار تغییر فرم و حتی نشست شوند. اگر این مشکل ادامه پیدا کند انجام بازسازی های اساسی می‌تواند هفته ها طول بکشد. بنابراین اجرای عایق رطوبتی استخر مراحل بازسازی بعدی را کاملاً حذف می کند.

  • حل مشکل لغزنده بودن سطوح استخر

اگرچه اجرای رنگ استخری می تواند لغزندگی به نسبت بالایی را ایجاد کند. اما شما می‌توانید با اجرای تکنیک هایی اساسی از این معضل جلوگیری کنید. برای حل مشکل لغزندگی می توانید از مواد خاصی تحت عنوان ذرات لاستیکی نرم بکارگیری و آن را با رنگ استخری مخلوط کنید. سپس آنها را در نقاط کم عمق مانند روی پله ها و نقاطی که افراد برای وارد شدن به استخر روی آن راه میروند اجرا کنید. در نتیجه لغزندگی سطوح کاملا از بین میرود. البته اگر شما رنگ را اجرا کرده اید و کاملا خشک شده است می توانید بر روی رنگ های خشک شده از اسپری ضد لغزش استفاده کنید.

بهترین روش عایق بندی استخر سیمانی

روش های صحیح عایق بندی استخر برای جلوگیری از حباب

ایجاد حباب بر روی رنگ های استخری شاید به دلایل مختلفی رخ دهد. در واقع این اتفاق به ندرت به وجود می آید. چرا که اگر شما این رنگ ها را به طور صحیح و اصولی اجرا نکنید ایجاد حباب امری بدیهی می باشد. زمانی که شما سطح بتن را کاملا آماده سازی نکرده باشید و تمام نقایص آن و همچنین رنگ های پوسته شده قدیمی را به خوبی پاک نکنید عملاً پس از رنگ آمیزی ممکن است حباب هایی را بر روی سطح رنگ مشاهده کنید. به هم دلیل شما باید یک برنامه یا زمان جداگانه ای برای صاف و تمیز کردن سطح تدارک ببینید.

هر چقدر شما سرمایه گذاری بیشتری در قسمت آماده سازی سطح استخر داشته باشید کیفیت عایق بندی استخر نیز به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد. البته بستگی به نوع رنگ نیز دارد که شما چه نوع آماده سازی را روی سطح اجرا کنید. چرا که اگر قصد دارید به غیر از رنگ آکریلیک در عایق بندی استخر خود استفاده کنید حتماً باید به مقوله خشک بودن سطح نیز توجه ویژه داشته باشید.

بهترین زمان برای نقاشی استخر

اگرچه عایق بندی استخر فواید و مزیت های بسیار زیادی دارد اما فقط کافیست شما یک اشکال یا نقص جزئی و کلی در فرایند پوشش دهی داشته باشید. در آن صورت خواهید دید که چگونه به راحتی هزینه و زمان شما هدر می رود. به همین دلیل شما زمانی می توانید این پروژه را خود به تنهایی انجام دهید که در آن تجربه کاری به نسبت بالایی داشته باشید. در واقع ما در ابتدای مقاله عنوان کردیم که این گونه پروژه‌ها را خود نیز می توانید انجام دهید اما داشتن تجربه کاری نیز لازم است.

اصولاً بهترین زمان برای عایق بندی استخر با استفاده از انواع رزین های ضد رطوبتی در دمای مناسب می باشد. هر چقدر که دمای هوا گرم تر باشد در این صورت احتمال بروز حباب در رنگ افزایش پیدا می کند. در نتیجه اجرای رنگ آمیزی معمولاً در فصول عاری از رطوبت می تواند مناسب باشد. معمولاً رنگ آمیزی در یک هوای کاملا خشک و خنک بهترین کیفیت پوشش دهی را در پایان کار ارائه می دهد.

مشاوره قیمت و خرید انواع عایق های رطوبتی از شرکت رانا کیمیا فام

مشاوره قیمت و خرید انواع عایق های رطوبتی از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام تنوع بسیار بالایی را در حوزه تولید و توزیع انواع عایق رطوبتی استخر و ساختمانی دارد. به همین دلیل شما میتوانید متناسب با نوع پروژه خود مناسب ترین نوع رنگ را انتخاب کنید. از طرفی کارشناسان ما می توانند با ارائه مجموعه ای از مشاوره ها و رهنمود های تخصصی شما را در زمینه انتخاب صحیح رنگ ها راهنمایی کنند. پس فرصت را از دست ندهید و با ما در تماس باشید.

سوالات رایج

عایق‌بندی استخرهای سیمانی یکی از مراحل مهم در ساخت و نگهداری استخرها است که می‌تواند تاثیر زیادی بر طول عمر و کارایی استخر داشته باشد. در زیر به ۸ سوال رایج در مورد عایق‌بندی استخرهای سیمانی پاسخ داده‌ام:

  1. چرا عایق‌بندی استخر سیمانی ضروری است؟

عایق‌بندی استخر سیمانی از نشت آب جلوگیری می‌کند، باعث افزایش دوام و عمر استخر می‌شود و همچنین از آسیب به سازه‌های اطراف جلوگیری می‌کند.

  1. چه نوع عایق‌هایی برای استخرهای سیمانی مناسب هستند؟

عایق‌های مختلفی برای استخرهای سیمانی وجود دارند، از جمله عایق‌های پلیمری، عایق‌های قیری، عایق‌های اکریلیک و عایق‌های سیلیکونی.

  1. آیا نیاز به استفاده از چند لایه عایق‌بندی است؟

بله، معمولاً استفاده از چند لایه عایق‌بندی (حداقل دو لایه) توصیه می‌شود تا اطمینان حاصل شود که تمامی نقاط ضعف و ترک‌های احتمالی پوشانده شوند.

  1. آیا نیاز به تعمیرات دوره‌ای عایق استخر داریم؟

بله، بررسی و تعمیرات دوره‌ای عایق استخر می‌تواند از مشکلات بزرگتر و هزینه‌بر در آینده جلوگیری کند. این تعمیرات معمولاً شامل بررسی ترک‌ها و نشتی‌ها و تعمیر آنها می‌باشد.

  1. چگونه می‌توان عایق‌بندی استخر سیمانی را تست کرد؟

بعد از عایق‌بندی، می‌توان استخر را پر از آب کرد و سطح آب را برای چند روز زیر نظر گرفت. اگر سطح آب به میزان قابل توجهی کاهش یافت، احتمالاً نشتی وجود دارد و نیاز به بررسی بیشتر است.

  1. هزینه عایق‌بندی استخر سیمانی چقدر است؟

هزینه عایق‌بندی بستگی به نوع مواد استفاده شده، متراژ استخر و شرایط محیطی دارد. بهتر است از چند شرکت معتبر قیمت بگیرید و مقایسه کنید.

  1. آیا عایق‌بندی استخر سیمانی در برابر مواد شیمیایی مقاوم است؟

برخی از مواد عایق‌بندی مقاوم در برابر مواد شیمیایی هستند. هنگام انتخاب مواد عایق‌بندی، باید اطمینان حاصل کرد که آنها در برابر کلر و سایر مواد شیمیایی استفاده شده در استخر مقاوم هستند.

  1. چه زمانی بهترین زمان برای عایق‌بندی استخر سیمانی است؟

بهترین زمان برای عایق‌بندی استخر، قبل از شروع به کار و پر کردن آن با آب است. در صورت نیاز به تعمیرات، این کار را باید در فصل‌های گرم‌تر که شرایط برای خشک شدن سریع‌تر مهیا است، انجام داد.

امیدوارم این پاسخ‌ها به شما در انتخاب و نگهداری عایق‌بندی استخر سیمانی کمک کند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.