تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

پرایمر آلکیدی فنولیک
RANA 781 P

پرایمر آلکیدی فنولیک
RANA 781 P

  |   رنگهای آلکیدی   |   بدون دیدگاه
رنگ ضد حریق
رنگ ضد حریق

EN.TDS

پرایمر آلکیدی فنولیک

پرایمر آلکیدی فنولیک جزو رنگ های آلکیدی بسیار پر مصرف محسوب می شود. این محصول به عنوان یک پوشش آستری برای سطوح داخلی و خارجی در محیط های با شدت خورندگی خفیف تا متوسط مورد استفاده قرار می گیرند. این پرایمرها عملکرد ایده آلی برای پوشش دهی سازه ها و تجهیزات صنعتی، دریایی و همچنین درزگیری دارد. قدرت  پوشش دهی بالا از ویژگی های ارزشمند این پرایمر محسوب می شود. در ادامه مقاله ضمن معرفی اطلاعات فنی در ارتباط  با ویژگی ها و شرایط استفاده آن صحبت می کنیم.

مشخصات فنی پرایمر آلکیدی فنولیک

  • فام ظاهری : بدون محدودیت
  • نمای سطح : نیمه براق یا semi gloss
  • نقطه اشتعال : ۲۸ درجه سانتی گراد
  • درصد حجم ماده جامد: ۵۳ درصد
  • مقدار ضخامت : ۵۰ تا ۶۰ میکرومتر
  • جرم حجمی : ۱٫۳۵ گرم بر سانتی متر مکعب
  • نرخ پوشش تئوری در ضخامت ۵۰ میکرومتر و حجم ۱ لیتر : ۱۰٫۶متر مربع
  • مدت زمان خشک شدن در سه حالت سطحی، متوسط و کامل در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد : به ترتیب برابر ۱ ساعت، ۴ ساعت، ۴ روز
  • تعداد اجزاء : ۱ جزئی
  • زمان پوشش دهی مجدد در سه دمای ۱۰، ۲۵ و ۴۰ درجه سانتیگراد : ۱۲ ساعت، ۶ ساعت، ۳ ساعت
  • زمان انبارداری : ۶ ماه در محدوده دمایی ۵ تا ۴۰ درجه سانتیگراد

پرایمر آلکیدی فنولیک

ویژگیهای پرایمر آلکیدی فنولیک

  • پرایمر آلکیدی فنولیک اگر بر روی سطوح کاملا آماده سازی اجرا شوند می توانند یک چسبندگی بسیار قوی و ایده آلی داشته باشند
  • این پوشش های آغازین در برابر سیالات آب و مواد شیمیایی مقاوم می باشد و می توانند ساختار خود را بدون اینکه دچار پوسته شدن شوند حفظ کنند.
  • سرعت خشک شدن بالایی دارند و تنها در مجاورت جریان هوای محیط خشک می شوند
  • پس از خشکی کامل یک فیلم رنگ بسیار سخت و مقاومی را ایجاد می کنند که به راحتی از سطح بستر کار جدا نخواهند شد

اطلاعات کاربردی برای استفاده صحیح از پرایمر آلکیدی فنولیک

این محصول به عنوان یک پرایمر آلکیدی فنولیک قابلیت استفاده برای مصارف صنعتی و دریایی را دارد. نکته مهمی که در استفاده از این محصولات باید مد نظر قرار دهید این است که این پرایمرها روی سطوح قرار گرفته در محیط های کم تنش استفاده شوند. برای آنکه بتوانید حداکثر عملکرد را برای این محصولات دریافت کنید حتماً باید به دستورالعمل ها، برنامه ها، شرایط، محدودیت ها و همچنین موارد امنیتی پایبند باشید تا بتوانید بهترین بهره‌برداری را از این پوشش های پر کاربرد صنعتی داشته باشید.

اطلاعات کاربردی برای استفاده صحیح از پرایمر آلکیدی فنولیک

تجهیزات کاربردی برای اعمال این پرایمرها

برای استفاده از هر نوع پرایمری لازم است از ی سری تجهیزات و ابزار های اجرایی استفاده کنید تا بتوانید کیفیت مطلوبی را در پایان رنگ آمیزی مشاهده کنید. تفاوتی ندارد که محصول مورد نظر از چه نوع رنگی می باشد. چرا که همه پوشش های رنگی صنعتی از قبیل رنگ اپوکسی گلس فلیک، رنگ سوله، رنگ اپوکسی بدون حلال و سایر پوشش های صنعتی همگی نیازمند ابزارهای اعمال رنگ هستند. در ارتباط با پرایمر آلکیدی فنولیک نیز این قاعده صدق می کند. برای اجرای این پرایمر ها شما می توانید از تجهیزات ذیل استفاده کنید:

  • اسپری بدون هوا یا ایرلس

اسپری بدون هوا یکی از تجهیزات و ابزارهای حرفه ای و ایده آلی هستند که می‌توانند برای اعمال انواع پوشش های رنگ صنعتی مورد استفاده قرار گیرند. آنچه که در استفاده از این دستگاه باید مد نظر قرار دهید این است که ابعاد نازل و محل خروجی سیال که غالباً با نام fluid tip از آن یاد می شود باید در ابعاد ۰٫۴۵۷ تا ۰٫۶۶ میلی متر باشد. با تنظیم مواد مذکور می توانید فشار و میزان حجم خروج سیال رنگ را به شکلی کاملا استاندارد داشته باشید

  • اسپری معمولی

اسپری های معمولی تجهیزات صنعتی هستند که می توانند به جای اسپری های ایرلس مورد استفاده قرار گیرند. ابعاد نازل در اسپری های معمولی یا دهانه خروج سیال بهتر است در ابعاد ۱٫۸ تا ۲  میلیمتر تنظیم شود. با توجه به تفاوت های ساختاری که میان اسپری های معمولی و ایرلس وجود دارد طبیعتاً این تنظیمات نیز متفاوت خواهد بود

  • میکسر ها

میکسر ها همانطور که از نام آن مشخص است به منظور اختلاط و ترکیب کردن رنگ و همچنین ایجاد یک مایه همگن مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها عملیات اختلاط را با سرعت ثابت انجام می دهند در نتیجه کیفیت پرایمر آلکیدی فنولیک افزایش پیدا می کند.

  • براش ها یا قلموها

براش ها یا قلموها ساده ترین ابزاری هستند که می توانند برای اجرای هر نوع رنگی استفاده شوند. در واقع شما می توانید با استفاده از قلمو ها یک فیلم رنگ با کیفیت و ایده آلی را داشته باشید.

خرید با کیفیت ترین رنگ های آلکیدی از شرکت رانا کیمیا فام

شرایط محیط و همچنین سطح مورد نظر

برای اجرای پرایمر آلکیدی فنولیک لازم است دمای محیط در محدوده ۱۰ تا ۴۰ درجه سانتیگراد باشد. دمای سطح نیز باید حداقل سه درجه سانتیگراد بالاتر از نقطه شبنم باشد. برای رسیدن به کیفیت مطلوب حتماً لازم است که رطوبت نسبی محیط زیر ۸۰ درصد باشد. در فرآیند آماده سازی با توجه به این که این رنگ ها غالباً روی سطوح فلزی اجرا می شوند. اگر سطح کار دارای ناخالصی و عناصر چسبیده زیادی می باشد بهتر است که فرایند سندبلاست را روی آن ها اجرا کنید تا سطح فلز کاملا صیقلی و عاری از هرگونه ماده چسبیده شود.

در پایان کار به جهت وجود غبارات پراکنده اجرای یک مرحله شستشو و همچنین خشک کردن سطح شرایطی را فراهم می‌ کند تا سطح بستر، پوشش های رنگی را بهتر پذیرش کند. در واقع در فرایند پوشش دهی فلزات کیفیت رنگ کافی نیست. بلکه مراحل آماده سازی نیز در نوع خود فوق العاده اهمیت دارد و می تواند نتیجه کار را کاملاً تغییر دهد.

خرید با کیفیت ترین رنگ های آلکیدی از شرکت رانا کیمیا فام

علاوه بر پرایمر آلکیدی فنولیک طیف گسترده از انواع رنگ های آلکیدی که غالباً شامل رنگ کوره آلکیدی، رنگ چکشی کوره ای، پرایمر زینک فسفات آلکیدی، پرایمر زینک کرومات آلکیدی و غیره میشود در این شرکت در حال تولید هستند. شما می توانید با مراجعه به صفحه مربوطه تنوع آنها را مشاهده کنید. مشتریان گرامی جهت دریافت اطلاعات فنی و همچنین راهنمای خرید محصولات می توانید با کارشناسان شرکت در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.