تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

کفپوش اپوکسی سه بعدی | ویژگی ها، کاربردها و نحوه اجرا

ویژگی های کفپوش اپوکسی سه بعدی

کفپوش اپوکسی سه بعدی | ویژگی ها، کاربردها و نحوه اجرا

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

کفپوش اپوکسی سه بعدی به واسطه ی جلوه های بصری بسیار جذاب و هیجان انگیزی که ایجاد می کنند، محبوبیت بسیار زیادی در میان کاربران آن دارد. این کفپوش ها مانند سایر ترکیبات اپوکسی تشکیل شده از دو جزء رنگ مجزا هستند. اما یک وجه تمایز اساسی در نحوه ی اجرا و استفاده از تصاویر سه بعدی با دیگر انواع کفپوش اپوکسی دارند. وجود طرح و رنگ کاملاً زنده و استفاده از تصاویر با عمق بالا در زیر بافت رزین های اپوکسی باعث شده است تا مراحل پیاده سازی کفپوش اپوکسی سه بعدی حساس و ظریف باشد. در این مقاله با ویژگی ها ،کاربردها و مراحل اجرایی این نوع از کفپوش پرطرفدار آشنا می شویم.

ویژگی های کفپوش اپوکسی سه بعدی

  • شما می توانید این نوع از کفپوش را در اکثر سطوح کف با جنس پارکت، سیمانی یا بتنی، سطوح سنگی و سرامیکی و دیگر سطح بسترهای رایج پیاده سازی کنید.
  • کفپوش اپوکسی سه بعدی از با کیفیت ترین رزین های اپوکسی تحت عملیات کاملاً مکانیزه ساخته و تولید می شوند که دوام بسیار بالایی دارند.
  • پس از خشکی کامل کفپوش اپوکسی هيچگونه روزنه یا منفذ ریزی در سطح آن وجود نخواهد داشت. در نتیجه سطح رویه کار صاف و یکدست می باشد.
  • استفاده از هر نوع تصویری در زیر لایه یا فیلم رنگ اپوکسی کف قابل اجرا خواهد بود.
  • آلاینده های روغنی و سیالات گرم و سرد هیچگونه آسیبی به سطح رویه کفپوش اپوکسی سه بعدی نمی رسانند.

ویژگی های کفپوش اپوکسی سه بعدی

کاربردهای وسیع کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی سه بعدی کاربردهای بسیار گسترده ای دارند بطوریکه شما می توانید آن ها را در مکان ها و سالن های تفریحی مانند سطوح بیرونی استخرها و سونا، سالن های انتظار در هتل ها و مکان های پر بازدید استفاده کنید. علاوه بر این عمده کاربرد اصلی آن ها در منازل از قبیل سرویس های بهداشتی و حمام، کف اتاق ها و دیگر سطوح کف خانه می باشد. امروزه بسیاری از مجموعه های تجاری به جهت جذب هدفمند مشتری و افزایش بار هیجان آنان سعی می کنند به صورت هوشمندانه محیط کسب و کار خود را با استفاده از کفپوش اپوکسی سه بعدی قدری پر انرژی و خاص جلوه دهند. بنابراین اگر در یک محیط تجاری مشغول فعالیت هستید استفاده از این نوع کفپوش می تواند تأثیر مستقیمی بر جذب مشتریان بیشتر داشته باشد.

مراحل اجرایی کفپوش سه بعدی

  1. قبل از شروع کار سعی کنید میزان رطوبت موجود در سطح کف را به حداقل ممکن برسانید. کفپوش اپوکسی سه بعدی روی سطوح خشک چسبندگی بالایی ایجاد می کند.
  2. منافذ ریز سطح، ترک های کوچک و بزرگ، خوردگی و کلیه ی نقایص سطحی باید ترمیم و اصلاح شوند. برای ایجاد سطحی هموار می تواند از بسیاری از ساب های دستی استفاده کرد.
  3. برای آنکه بتوان یک چسبندگی بالا در سطح کار ایجاد کرد معمولاً برش های بسیار ریزی با دستگاه های مخصوص در کف ایجاد می شود. در پايان این عملیات حتما غبارات حاصله را باید پاک و تمیز شوند.
  4. بعد از مراحل بالا روی سطح کار پرایمر مخصوص اعمال می شود.
  5. بعد از پرایمر با نهایت دقت تصویر سه بعدی مورد نظر روی سطح کف نصب می شود. بروز خطا قطعاً باعث چروک شدن و یا حباب زیر سطحی تصویر خواهد شد.
  6. یک لایه رنگ شفاف از اپوکسی میانی روی تصویر اعمال می شود تا برجستگی و حالت سه بعدی تصویر افزایش یابد.
  7. برای اطمینان بیشتر یک لایه از رنگ رویه کفپوش اپوکسی سه بعدی پس از خشکی نسبی لایه اول قرار داده می شود تا مقاومت و ماندگاری سطح افزایش یابد.

مراحل اجرایی کفپوش اپوکسی سه بعدی

امتیازات ویژه اپوکسی کف سه بعدی

  • خلق تصاویر بسیار زیبا

اولویت اصلی کفپوش اپوکسی سه بعدی زیبایی ساختاری و بصری آن است. بنابراین از کلیه تکنیک‌های مرتبط با زیبایی شناختی در اعمال آن ها استفاده می شود.

  • دوام و پایداری و طول عمر بالا

این نوع از کفپوش اپوکسی مانند دیگر کفپوش ها در برابر نیروی وزن عوامل محیطی دچار تغییر ساختار و دفرمه شدن نمی شوند. این خاصیت در مدت های طولانی حفظ خواهد شد.

  • ضد حریق

کفپوش های اپوکسی معمولاً جزو ترکیبات رنگی نسوز هستند. بنابراين در زمان آتش سوزی خاصیت اشتعال زایی ندارند. در نتیجه سطح امنیت و ایمنی بالایی دارند.

  • حفظ بهداشت محیط

سطوح کف اصولاً محل تجمع عناصر میکروبی مانند کپک ها، میکروب ها و انواع قارچ های سطحی بخصوص در نواحی مرطوب سرویس های بهداشتی هستند. این کفپوش ها به تمامی موارد مذکور را برطرف می کنند و سطح بهداشت محیط را افزایش می دهند.

برخی معایب و محدودیت های کفپوش سه بعدی

  • اجرای متفاوت با ظرافت و حساسیت بالا

کفپوش اپوکسی سه بعدی از لحاظ نوع اجرا همان طور که گفته شد مراحل متفاوتی را طی می کند. بنابراین افراد کم تجربه نمی توانند مسئولیت اجرای آن را بر عهده بگیرند. هرگونه خطا در پیاده سازی تصویر و اعمال رزین اپوکسی می تواند نتیجه ی حاصله را آن طور که مورد انتظار شماست دگرگون کند. بنابراین حتما از تکنسین های متبحر در این زمینه استفاده شود.

  • قیمت به نسبت بالا

حساسیت بالای کار و مراحل متعدد نصب و اجرای کفپوش و استفاده از متریال مرغوب باعث شده است تا قدری از لحاظ قیمتی با دیگر پروژه های اپوکسی کف فاصله ی محسوسی داشته باشند.

امتیازات ویژه اپوکسی کف سه بعدی

قیمت کفپوش اپوکسی سه بعدی

قیمت کفپوش اپوکسی سه بعدی متاثر از چند عامل مهم است که اصلی ترین آن وسعت پروژه و اینکه چند مترمربع از سطح کف را قصد پوشش دهی دارید. عوامل مهم دیگر نوع مواد اولیه، لایه های رزین اپوکسی و طرح کلی کار و سابقه ی شرکت اجرا کننده می باشد. همه ی موارد مذکور روی قیمت اجرای کار تاثیر می گذارند. اما در شرکت رانا کیمیا فام گالن های رنگ به تنهایی با قیمت بسیار متعادل و مناسب نسبت به بازار عرضه می شوند.

با کیفیت ترین انواع کفپوش را از شرکت رانا کیمیا فام تهیه کنید

شرکت رانا کیمیا فام، تولید و عرضه کننده ی متنوع ترین و با کیفیت ترین محصولات رنگی اعم از انواع کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی اورتان ، انواع رنگ ساختمانی و صنعتی می باشد که سابقه ی طولانی در این صنعت دارد. مشتریان گرامی در زمان خرید علاوه بر دریافت اطلاعات هر محصول از مشاوره و ارائه ی راه کارهای مرتبط با پروژه خود نیز بهره مند می شوند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.