تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

چرا باید از کفپوش اپوکسی ضد لغزش استفاده کنیم؟ ۱۲ دلیل مهم

چرا باید از کفپوش اپوکسی ضد لغزش استفاده کنیم؟ ۱۲ دلیل مهم

چرا باید از کفپوش اپوکسی ضد لغزش استفاده کنیم؟ ۱۲ دلیل مهم

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

زمانی که نام کفپوش اپوکسی ضد لغزش را می شنوید توجه شما بیشتر بر ایمنی و ایجاد امنیت بالا توسط این کفپوش در محیط های مختلف جلب می شود. همانطور که می‌دانید لغزنده بودن کف مشکلات بسیار گسترده ای را به خصوص در محیط های کاری و پر رفت و آمد ایجاد می کند که اگر سطح کف مورد نظر با یک پوشش ضد لغزش مجهز نشده باشد عملاً کار کردن بر روی این گونه سطوح سخت و در مواردی آزار دهنده خواهد بود.

به همین دلیل این نوع از کفپوش اپوکسی تولید و به بازار عرضه شد تا مجموعه هایی که بیشتر به دنبال ویژگی ضد لغزش هستند بتوانند این محصولات را خریداری کنند. در این مقاله قصد داریم ۱۲ ویژگی و دلیل مهم برای خرید این کفپوش ها را مطرح کنیم تا بیشتر با آنها آشنا شوید.

۱- کفپوش اپوکسی ضد لغزش سبب بهبود روند کاری می شود

کفپوش اپوکسی ضد لغزش شرایطی را برای محیط های کاری فراهم می کند تا علاوه بر افزایش امنیت، بازدهی کاری نیز افزایش یابد. زمانی که شما روی سطوح کاملا صاف و بدون خوردگی مشغول فعالیت هستید سرعت عملکرد کاری شما افزایش می یابد. لذا کارخانجات تولیدی بیشترین استفاده را از این کفپوش ها خواهند خواهند داشت.

۲- قابلیت استفاده کفپوش اپوکسی ضد لغزش در موقعیت های مختلف

شرکت ها، محیط های کاری و اماکن تفریحی مختلفی وجود دارد که همواره از کفپوش اپوکسی ضد لغزش استفاده می کنند. این مکان ها شامل مجموعه های صنعتی، بیمارستان ها و سالن های ورزشی می باشد. بنابراین شما می‌توانید این کفپوش ها را به عنوان کفپوش اپوکسی بیمارستانی و همچنین کفپوش اپوکسی ورزشی نیز در نظر بگیرید.

 

کفپوش اپوکسی ضد لغزش سبب بهبود روند کاری می شود

۳- ضخامت بالای کفپوش اپوکسی ضد لغزش

کفپوش های اپوکسی از لحاظ طبقه بندی نمونه های مختلفی دارند که می‌توان به پوشش‌های میانی و رویه اشاره کرد. از آنجایی که نوع رویه این کفپوش ها اهمیت بالایی در اجرا دارند بنابراین لایه ای که از این کفپوش بر روی سطح کف قرار می گیرد می تواند یک ضخامت ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میکرومتر داشته باشد. این ابعاد برای کفپوش یک ضخامت بالا تلقی می شود.

۴- مصرف کم اما قدرت پوشش دهی بالا

کفپوش اپوکسی صنعتی که دارای خاصیت ضد لغزش می باشد قدرت آن را دارد تا به ازای حجم ۱ لیتر مساحت حدود دو متر مربعی را پوشش دهد. طبیعتا این مقدار مصرف را می توان کم در نظر گرفت. البته این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که شما باید ضخامت ۵۰۰ میکرومتری را در نظر بگیرید. هر چقدر این ضخامت افزایش یابد مصرف رنگ نیز بیشتر می شود.

۵- خود تراز بودن کفپوش اپوکسی ضد لغزش

کفپوش اپوکسی ضد لغزش دارای خاصیت خود تراز شونده است. یعنی زمانی که بر روی سطح کف قرار میگیرند به راحتی پخش میشوند و به صورت خودکار می توانند یک ضخامت یکسان را در کف ایجاد کنند. البته شما باید در استفاده از تجهیزات اجرای کفپوش اپوکسی نیز دقت کافی داشته باشید تا بتوانید از آنها به شکل صحیح و درست استفاده کنید.

خود تراز بودن کفپوش اپوکسی ضد لغزش

۶- ایجاد طرح و نقش در کفپوش اپوکسی ضد لغزش

اگر شما بخواهید یک کفپوش اپوکسی پارکینگ را که دارای ویژگی ضد لغزش می باشد، اجرا کنید، نیاز به استفاده از یک سری خط کشی های با رنگ متفاوت و طرح ها و نقش و نگارهای گوناگون خواهید داشت. از این طریق می‌توانید خودروها را برای پارک درست و صحیح راهنمایی کنید. خوشبختانه کفپوش اپوکسی ضد لغزش پذیرای طرح های گوناگون است.

۷- رنگ بندی های مختلف

کفپوش های اپوکسی غالباً در رنگ بندی های بسیار گسترده تولید می شوند. شما می توانید هر نوع رنگی که در ذهن خود دارید را در این کفپوش ها ببینید. از جمله پرکاربرد ترین آنها شامل رنگ های آبی، سبز، زرد و غیره می باشد. بنابراین شما نباید نگران انتخاب رنگ مورد علاقه خود باشید. وجود این تنوع باعث می شود تا شما حتی یک پوشش چند رنگ نیز داشته باشید.

۸- مقاوم در برابر ضربه و فشار

ضربه و فشار نمی تواند بر روی کفپوش اپوکسی ضد لغزش تاثیر بگذارد. این ویژگی زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شما بخواهید از کفپوش اپوکسی انبارها در محیط های صنعتی استفاده کنید. رفت و آمد مداوم ماشین آلات سنگین باعث خوردگی سطح کفپوش اپوکسی نمی شود. لذا در مقابل نیروهای فزاینده ساختار خود را حفظ می کنند.

۹- چسبندگی بالا در بتن و حتی سطوح فلزی و سنگی

کفپوش اپوکسی ضد لغزش چسبندگی بسیار بالایی بر روی سطوح بتنی دارد. البته این چسبندگی بالا بر روی سطوح جنس متفاوت مانند فلز و سنگ نیز وجود دارد. این قابلیت ارزشمند شرایطی را برای شما فراهم می کند تا شما بتوانید آنها را بر روی سطوح مختلف در سازه اجرا کنید.

کفپوش اپوکسی ضد لغزش قابلیت ترمیم دارد

۱۰- عمر مفید بالا

اگر اپوکسی کف به صورت اصولی اجرا شود می توانید این انتظار را داشته باشید که کفپوش مورد نظر تا ۱۰ سال عمر مفید خواهد داشت. این ماندگاری بسیار طولانی مدت نیازمند آماده سازی سطح و همچنین ترکیب صحیح دو جزء رنگ و اعمال استاندارد دارد. البته شما باید از مواد رنگی بسیار با کیفیت نیز استفاده کنید.

۱۱- کفپوش اپوکسی ضد لغزش قابلیت ترمیم دارد

اگر به هر دلیلی کفپوش اپوکسی ضد لغزش محیط مورد نظر شما دچار آسیب شود شما نباید در این مورد نگران باشید. زیرا به راحتی می توان عملیات ترمیم کفپوش اپوکسی را اجرا کرد و آنها را مانند روز اول برگرداند. البته هزینه اجرای این نوع اصلاحات بستگی به وسعت تخریب ایجاد شده دارد اما در مجموع این کار به سرعت قابل انجام است.

۱۲- عدم تاثیر از رطوبت

رطوبت و سیالات نمی توانند باعث سست شدن لایه های کفپوش اپوکسی شوند. از طرفی این کفپوش ها با توجه به آن که کاملاً یکدست و بدون درز هستند. در نتیجه مایعات قابلیت نفوذ به بافت کفپوش را ندارد. لذا سطح کف همواره سالم برای مدت طولانی باقی خواهد ماند. البته این ویژگی باعث می‌شود که شما به راحتی بتوانید این کفپوش ها را شستشو دهید.

مشاوره قیمت و خرید انواع کفپوش اپوکسی از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام یکی از مجهزترین مجموعه های تولیدی در حوزه انواع رنگ و کفپوش می باشد. لذا مشتریان گرامی می توانند هر نوع رنگی که مد نظر دارند از این شرکت سفارش خرید دهند. از طرفی جهت اطلاع از قیمت محصولات میتوانید با کارشناسان شرکت صحبت کنید تا اطلاعات دقیقی همراه با مشاوره تخصصی دریافت کنید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.