تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

کفپوش اپوکسی غلطکی؛ روش مصرف، کاربرد و مزایا

کفپوش اپوکسی غلطکی؛ روش مصرف، کاربرد و مزایا

کفپوش اپوکسی غلطکی؛ روش مصرف، کاربرد و مزایا

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

کفپوش اپوکسی غلطکی یک ماده رزینی دو جزئی است که فرایند پخت آن با ترکیبات پلی آمید صورت می‌گیرد. با استفاده از این محصول می‌توانید یک کفپوش بسیار مقاوم به منظور حفاظت از کف های سیمانی ایجاد کنید. به دلیل نفوذ ناپذیری این کفپوش قابلیت استفاده در فضاهای صنعتی و پرتنش و همچنین محیط های مرطوب دریایی را دارند. کفپوش های اپوکسی به واسطه ساختار منحصر به فردی که دارند، می‌توانند با بالاترین حد چسبندگی به انواع سطوح مانند بتن و یا حتی سطوح فلزی بچسبد.

در برابر عوامل ساینده فوق العاده مقاوم هستند و همچنین مواد شیمیایی و ترکیبات اسیدی قابلیت نفوذ به بافت داخلی آن را ندارد. همانطور که گفته شد کفپوش اپوکسی یک ماده دو جزئی است که قبل از اجرا باید با ترکیبات پخت شونده میکس شوند. با این اختلالات یک لایه بسیار مستحکم و با مقاومت مکانیکی بالا را در سطح کف خواهید داشت.

چگونگی مصرف کفپوش اپوکسی غلطکی

نحوه مصرف کفپوش اپوکسی غلطکی فوق العاده اهمیت دارد. زیرا شما هرچقدر ترکیبات بسیار با کیفیتی را تهیه کنید زمانی نتیجه مطلوب خواهند داشت که یک اجرای اصولی را تکمیل کنید. نکته مهمی که در مصرف این کفپوش‌ها باید مد نظر قرار دهید عمر مفید است. پس از اختلاط کامل حدود ۱۲۰ دقیقه زمان دارید تا رزین های میکس شده را روی سطوح اجرا کنید.

البته این مقدار زمان در دمای متعادل محیط یا ۲۵ درجه سانتیگراد صدق می‌کند. از طرفی برخی محصولات ممکن است عمر مفید کمتری را داشته باشند. این موضوع بستگی به فرمولاسیون محصول دارد. قبل از آنکه بخواهید جزء دوم را به جزء اول اضافه کنید. ابتدا باید جزء اول را به خوبی به هم بزنید. بعد از اضافه کردن جزء دوم بهتر است با یک همزن برقی یا مکانیکی که سرعت متعادل دارد به مدت حدود ۵ دقیقه به مخلوط کردن ماده رنگی ادامه دهید.

 

چگونگی مصرف کفپوش اپوکسی غلطکی

 

مقدار مصرف کفپوش اپوکسی غلطکی

یکی از سوالات رایجی که در مورد اجرای کفپوش اپوکسی غلطکی مطرح می‌شود مقدار مصرف آن است. به عنوان یک قاعده کلی مقدار مصرف کفپوش های اپوکسی بستگی به المان های متعددی دارد. این موارد شامل ضخامت پوشش دهی، نوع و جنس سطح و همچنین خلل و فرج های موجود در سطح کار می‌باشد. اما در آزمایشگاه های تحقیقاتی یک مقدار مصرف تئوری برای محصول تعریف می‌شود که بر اساس چگالی رزین‌ها تعیین می‌شود.

کفپوش های غلطکی برای پوشش دهی هر متر مربع به میزان حدود ۴۰۰ گرم مصرف دارند. اما باز هم تاکید می‌کنیم که این مقدار تقریبی است و بر اساس مشخصات فنی محصول معرفی شده است. در حین کار بر اساس المان های مذکور میزان پوشش عملی متفاوت خواهد بود.

مقاله پیشنهادی: زیرسازی کفپوش اپوکسی

فرایند زیرسازی کفپوش اپوکسی

در وهله اول به منظور زیرسازی کفپوش اپوکسی لازم است که سطح کار کاملا خشک و بدون هیچ گونه چربی، گرد و خاک و همچنین ذرات پوسته شده باشد. در اغلب موارد استفاده از یک مرحله بلاستینگ می‌تواند یک سطح کاملا صیقلی و صاف را به شما تحویل دهد. اصولاً این فرایند یکی از قواعد اصلی در اجرای کفپوش اپوکسی غلطکی است. در ارتباط با سطوح بتنی بهتر است سطح کار کاملا سخت و مقاوم باشد.

یکی از تکنیک های اساسی در فرایند زیرسازی ایجاد خراش در سطح بتن است. با این تکنیک هوشمندانه می‌توان میزان چسبندگی رنگ را افزایش داد. بعد از این کار بهتر است تمام گرد و غبارها پاکسازی شود. سپس اجرای یک لایه پرایمر کیفیت ادامه پوشش دهی را افزایش خواهد داد. موارد مرتبط با آماده سازی سطح در مورد انواع کفپوش اپوکسی در محیط های مختلف یکسان است.

 

فرایند زیرسازی کفپوش اپوکسی

 

کاربرد کفپوش اپوکسی غلطکی

کفپوش اپوکسی غلطکی کاربردهای بسیار گسترده‌ای را دارد. همانطور که ذکر شد این رزین‌ها می‌توانند در محیط های پرتنش صنعتی و فضاهای دریایی نیز استفاده شوند. از طرفی چسبندگی خوبی بر روی سطوح بتنی و فلزی دارند. شما می‌توانید این کفپوش‌ها را در محیط های درمانی و بیمارستانی استفاده کنید. این ترکیبات در یک فرایند اجرای خاص می‌توانند عملکرد آنتی استاتیک را نیز داشته باشند.

در بسیاری از کارخانجات تولید مواد غذایی و دارویی جزو بهترین کفپوش‌ها تلقی می‌شوند. مهم تر آنکه در عصر حاضر به جهت روی کار آمدن تکنولوژی های الکترونیکی و نظامی می‌توان این کفپوش‌ها را در فضاهای با ضریب ریسک بالا نیز استفاده کرد.

مزیت های ارزشمند رزین های اپوکسی غلطکی

  • کفپوش اپوکسی غلطکی چسبندگی بالای خود را بر روی سطوح مختلف مانند بتن و سیمان، فلزی و چوبی حفظ می‌کند. اصولاً این رزین‌ها سازگاری خوبی با انواع مصالح ساختمانی دارند.
  • اگر در محیط صنعتی شما با مواد شیمیایی سروکار دارید این کفپوش‌ها گزینه ایده آلی برای شما خواهند بود.
  • مقاومت سایشی بسیار بالایی دارند. در نتیجه رفت و آمدهای مکرر ماشین آلات آسیبی را به آنها وارد نخواهد کرد.
  • مصرف بسیار متعادلی دارند در نتیجه در هزینه خرید شما صرفه جویی خواهد شد.
  • کفپوش اپوکسی غلطکی به‌عنوان پوشش کف زیبا و چشم نواز قلمداد می‌شود. بنابراین اگر ظاهر و نمای داخلی برای شما اهمیت دارد بهتر است از این ترکیبات استفاده کنید.
  • از طول عمر بلندمدتی برخوردار هستند و همچنین هزینه تعمیر و نگهداری بالایی را ندارند.
  • با خرید کفپوش اپوکسی ارزان و با کیفیت بالا بودجه مجموعه شما حفظ خواهد شد.

 

مزیت های ارزشمند رزین های اپوکسی غلطکی

 

اقدامات ایمنی در حین کار

در مصرف هر نوع کفپوشی بهتر است یکسری اقدامات ایمنی را انجام دهیم تا هم پرسنل به راحتی بتوانند کار را تکمیل کنند و هم اینکه نتیجه پوشش دهی بسیار ایده آل و رضایت بخش باشد. برخی از المان های حیاتی شامل موارد ذیل می‌شود:

  • در حین استفاده از کفپوش اپوکسی غلطکی بهتر است تجهیزات و لباس مخصوص داشته باشید. همچنین استفاده از عینک و دستکش در محیط توصیه می‌شود.
  • رزین های اپوکسی در برابر عوامل احتراقی واکنش پذیر هستند. به همین دلیل بهتر است تمام تجهیزات و دستگاه هایی که اشتعال زا هستند را از محیط دور کنید.
  • حتماً باید یک تهویه مناسب در محیط کار فراهم شود.
  • مراقب باشید که این ترکیبات با سطح پوست چشم تماس پیدا نکنند. در صورت بروز چنین اتفاقی سریعاً محل مورد نظر را با آب بشویید.
  • پیش از استفاده از محصول تمام اطلاعات فنی و امنیتی آن را که در کاتالوگ درج شده است مطالعه فرمایید.

فروش کفپوش اپوکسی در شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام خدمات فروش کفپوش اپوکسی در تهران و دیگر استان‌ها را با کیفیت بسیار بالا انجام می‌دهد. به همین دلیل پیمانکارانی که قصد شروع پروژه های سنگین در محیط های صنعتی و یا فضاهای جزئی ساختمانی را دارند. می‌توانند با کارشناسان ما در تماس باشند تا مراحل معرفی محصولات و تکمیل خرید مطابق با نیاز شما صورت گیرد. لذا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.