تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

کفپوش مورتار اپوکسی چیست و در چه مواردی استفاده میشود؟

کفپوش مورتار اپوکسی چیست و در چه مواردی استفاده میشود؟

کفپوش مورتار اپوکسی چیست و در چه مواردی استفاده میشود؟

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

کفپوش مورتار اپوکسی ساخته شده از ترکیب های رزین اپوکسی می باشد که معمولاً در ۵ جزء به بازار عرضه می شوند. این پنج جزء از کفپوش اپوکسی شامل پرایمر و هاردنر، رنگ اپوکسی به همراه هاردنر مخصوص و همچنین جزء سیلیس می باشد. هر کدام از این ترکیبات لازم است که با یک نسبت مشخص با ماده سخت کننده خود ترکیب شود تا قابلیت اجرا داشته باشند. در این مقاله قصد داریم به طور مفصل جزئیات بیشتری را از این محصول ارزشمند ارائه دهیم.

کاربردهای کفپوش مورتار اپوکسی

کفپوش مورتار اپوکسی کاربردهای بسیار گسترده‌ای در محیط های مختلف دارد. عمده موارد استفاده آن ها در پل های عابر پیاده، سطوح شیبدار، پایانه های اتوبوسرانی و ایستگاه های تاکسی و همچنین برخی از سرعتگیرهای موجود در خیابان ها می باشد. در پل های عابر پیاده این رنگ اپوکسی می‌تواند یک اصطکاک بالایی را به وجود آورد تا عابرین در زمان عبور از این پل ها دچار لیز خوردگی نشوند.

شدت چسبندگی این نوع از کفپوش اپوکسی بسیار بالا می باشد تا حدی که در طولانی مدت دچار ترک یا تخریب ساختاری نمی شوند. در نتیجه بهترین نوع رنگ در مناطقی است که به طور محدود محل عبور و مرور خودروها می باشد. همانطور که می دانید در اکثر ورودی‌های عوارضی خط کشی های لرزاننده وجود دارد که با تماس تایرهای خودرو بر روی این سطوح یک صدای لرزشی در اتاق اتومبیل شما ایجاد می شود.

معمولا این خط کشی ها در رنگ بندی های مختلف مانند زرد و سفید می باشند که به رانندگان هشدار می دهد وارد یک محدوده به خصوصی شده اند و باید احتیاط را رعایت کند. این خط کشی ها غالباً از کفپوش مورتار اپوکسی استفاده می کنند که حتی در نور کم نیز قابل رویت می باشند.

کاربردهای کفپوش مورتار اپوکسی

ویژگی ها و مشخصات کفپوش مورتار

  • کفپوش مورتار اپوکسی از آنجایی که در مجاورت آب و هوای محیط اعمال می شوند در نتیجه می توانند دوام خوبی در برابر تابش اشعه خورشید داشته باشند.
  • جزو رنگهای اقتصادی محسوب می‌شوند و نرخ گسترش بالایی دارند. به همین دلیل با یک حجم مشخص از این رنگ می توانید مساحت بالایی را پوشش دهی کنید.
  • کاربری سهل و آسانی دارند و تکنسین های اجرایی در کوتاهترین زمان می توانند پروژه را به اتمام برسانند.
  • از لحاظ ضخامت اجرایی معمولاً در ضخامت های بالا اجرا می شوند تا بتوانند در یک دوره زمانی بلندمدت پایداری خوبی داشته باشند.
  • رنگ رایج ظاهری آنها معمولاً اخرایی است اما شما می توانید رنگ های مختلفی را نیز از این محصول خریداری کنید.

مزیت های استفاده از کفپوش مورتار

  • این کفپوش ها مقاومت بسیار بالایی در برابر سایش دارند. در نتیجه در اثر تماس فیزیکی با عوامل محیطی دچار خراشیدگی در سطح خود نمی شوند. این مزیت باعث می شود زیبایی کفپوش در طولانی مدت حفظ شود.
  • کفپوش مورتار اپوکسی پس از خشکی کامل سطحی بسیار یکدست و صافی ارائه می دهند. بنابراین هیچگونه ناهمواری بر روی این کفپوش وجود ندارد.
  • طول عمر بسیار بالایی دارند و همین مزیت منجر به آن خواهد شد تا شما نیازی به اجرای عملیات رنگ آمیزی در کوتاه مدت نداشته باشید.
  • طرح ها و رنگ بندی های مختلفی از این کفپوش موجود است. این تنوع رنگ می تواند سطوحی بسیار زیبایی به وجود آورد.
  • رزین اپوکسی در برابر شرایط جوی نامساعد مانند برف و باران مقاومت خوبی دارند. لذا در طولانی مدت از سطح بستر جدا نمی شوند.

مقاله پیشنهادی: بهترین رنگ درب و پنجره فلزی ؛ انتخاب نمونه مناسب

مزیت های استفاده از کفپوش مورتار

شرایط مساعد محیطی جهت اعمال کفپوش مورتار اپوکسی

رنگ هایی که در سطح کف مورد استفاده قرار می گیرند باید در یک شرایط مساعد محیطی اعمال شوند. به همین دلیل اولین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشیم دمای محیط است. رنج دمای مناسب جهت اجرای کفپوش مورتار اپوکسی بین ۱۰ تا ۳۵ درجه سانتیگراد می باشد. اما بهترین و ایده آل ترین دما همان دمای استاندارد یا ۲۵ درجه سانتیگراد می باشد. رطوبت محیط نباید بیش از حد باشد. به طوری که لازم است سطح رطوبت کمتر از ۸۰ درصد باشد.

سطح کار باید کاملاً خشک باشد تا رنگ ها بتوانند با قدرت چسبندگی بالا روی سطح قرار بگیرند. حتما روز قبل از آغاز رنگ آمیزی شرایط آب و هوایی را مورد سنجش قرار دهید. اگر احتمال بارش باران وجود دارد بهتر است عملیات رنگ آمیزی را آغاز نکنید. چرا که اگر این رنگ ها در حالت تر یا مرطوب بودن با مایعات تماس داشته باشند کاملا از بین می روند و نمی توانند به خوبی به مرحله خشکی کامل برسند. حتما عملیات آماده سازی مانند پاک کردن سطوح از گرد و غبار و هرگونه آلودگی ها را انجام دهید.

نکات مرتبط با اجرای کفپوش

جهت اجرای صحیح کفپوش مورتار اپوکسی لازم است که ماده پرایمر را با هاردنر ترکیب کرده و پس از اختلاط کامل بر روی سطوح اعمال کنیم. عمدتا پرایمرها تاثیر بسیار بالایی در افزایش چسبندگی رنگ دارند. بعد از اجرای پرایمر رنگ اپوکسی مربوطه را با ماده سخت کننده مخلوط میکنیم و پس از آن که به ترکیب کاملا همگن و یکدستی رسیدیم لازم است ترکیباتی از مواد سیلیس را به آن اضافه کنیم. حتما توجه داشته باشید که ترکیبات سیلیس به خوبی با رنگ مخلوط شوند.

بعد از این کار می‌توانید رنگ را بر روی سطوح پخش کنید. در زمان اجرای اپوکسی کف مورتار حتماً باید از ابزار و تجهیزات مناسب استفاده شود تا رنگ به طور یکنواخت در سطح کار پراکنده شود. اگر مراحل اجرایی رنگ طبق اصول اولیه خود پیش برود می توانید انتظار داشته باشید که علاوه بر مقاومت بالا نمایی زیبا را در محیط به وجود می آورند.

مشاوره قیمت و خرید انواع کفپوش اپوکسی از شرکت رانا کیمیا فام

مشاوره قیمت و خرید انواع کفپوش اپوکسی از شرکت رانا کیمیا فام

یکی از محصولات بسیار پرکاربردی که در شرکت رانا کیمیا فام تولید می‌شود انواع کفپوش اپوکسی می باشد که در پروژه های مختلف و با هدف های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از این محصولات کفپوش مورتار اپوکسی میباشد که به جهت فرمولاسیون و نوع ترکیب خاصی که با مواد دیگر دارند می توانند یک ماده رنگی با کیفیت برای سطوح مختلف باشند.

مشتریان گرامی می توانند جهت دریافت مشاوره تخصصی و همچنین اطلاع از قیمت این رنگ ها با شرکت رانا کیمیا فام تماس حاصل فرمایند. کارشناسان ما همواره سعی می کنند بهترین رهنمودها را در جهت خرید موفق به شما ارائه دهند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.