تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

با ۵ مزیت رنگ روغنی دیوار بیشتر آشنا شوید

با ۵ مزیت رنگ روغنی دیوار بیشتر آشنا شوید

با ۵ مزیت رنگ روغنی دیوار بیشتر آشنا شوید

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

رنگ روغنی دیوار یکی از پرکاربردترین انواع رنگ ساختمانی می باشد که به واسطه زیبایی خارق العاده ای که در نمای داخلی ساختمان ها ایجاد می کند جز اولویت های اصلی مشتریان می باشد. این رنگ ها از لحاظ ساختار تشکیل شده از رزین های آلکیدی است. این ترکیبات طی یک فرایند صنعتی پیچیده فرموله می شوند و همین عامل باعث می‌شود تا جزو پایدارترین پوشش های دیوار تلقی شوند.

این رنگ ها از لحاظ طبقه بندی در سه دسته مات، براق و نیمه براق هستند. هر کدام از این ها از لحاظ نمای ظاهری ویژگی‌های خاص خود را دارند و متناسب با محیط و درخواست کاربر قابل اعمال هستند. در این مقاله می خواهیم پنج مزیتی که باعث می شود این رنگ ها در حال حاضر جزو پرفروش ترین پوشش های دیواری باشند صحبت کنیم. لذا اگر قصد خرید رنگ روغنی دیوار را دارید حتما این مقاله را مطالعه کنید.

ماندگاری بالای رنگ روغنی دیوار

اغلب خریداران همواره به دنبال آن هستند تا نوعی از رنگ روغنی دیوار را انتخاب کنند که ماندگاری بالایی داشته باشد. به طور کلی اگر یک رنگ پس از مدتی دچار پوسته شدن شود نه تنها زیبایی نمای داخلی و همچنین دکوراسیون محیط مورد نظر شما کاهش می یابد بلکه شما باید یک هزینه مضاعفی نیز در جهت ترمیم و یا اعمال پوشش مجدد رنگ صرف کنید.

خوشبختانه رنگ روغنی آلکیدی که امروزه به وفور در محیط های بسته ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد پایداری و طول عمر بسیار بالایی دارد. اگر شما بتوانید این رنگ‌ها را طبق اصول و ضوابط تعیین شده بر روی دیوارها اجرا کنید می توانید یک عمر حدوداً ۱۵ ساله را از آنها انتظار داشته باشید.

با ۵ مزیت رنگ روغنی دیوار بیشتر آشنا شوید

عدم نفوذ رطوبت و همچنین آلودگی های محیط

وقتی که یک پوشش روغنی بر روی سطح دیوار قرار می گیرد پس از آن که به مرحله خشکی کامل میرسد عملاً یک خاصیت نفوذ ناپذیر خواهد داشت. به این صورت که شما اگر یک عامل رطوبتی یا سیال را بر روی دیوار تماس دهید هیچگونه جذبی در سطح دیوار رخ نخواهد داد. این در صورتی است که دیوارهای ساختمان بدون وجود فیلم رنگ روغنی به راحتی می توانند رطوبت و آلودگی های محیط را به خود جذب کنند.

رنگ روغنی دیوار یک فیلم رنگ پلیمری ایجاد می کند. لذا اگر به هر دلیلی سطح دیوار با سیالات تماس داشته باشند و یا اینکه مواد روغنی و آلاینده های محیط روی آنها قرار بگیرد شما می توانید با کمترین تجهیزات پاک کننده مانند یک دستمال ساده سطح دیوار را خشک کنید.

رنگ بندی های ظاهری بسیار متنوع در رنگ روغنی دیوار

از مزیت های اصلی رنگ روغنی دیوار این است که دارای رنگ بندی های ظاهری متنوع هستند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که رنگ های روغنی شاید در یک رنگدانه مانند سفید و مشتقات آن طبقه بندی شوند. اما باید بگوییم که این گونه نیست. شما می توانید طیف وسیعی از انواع رنگ ها مانند نارنجی، قرمز، آبی، سبز و سایر رنگ‌های پرکاربرد این محصول را خریداری و روی دیوارهای محیط خود اجرا کنید.

اینکه شما از کدام نوع رنگ در ساختمان استفاده کنید بستگی به چند عامل مهم دارد. معمولاً در فرایند نقاشی ساختمان مدرن ترجیح بر این است از چندین رنگ مختلف به صورت روشن و تیره استفاده شود. ممکن است دیوارهای سازه شما پذیرش خوبی برای رنگ های شاد و روشن داشته باشد حال آنکه بنا به نظر نقاش استفاده از رنگهای متمایل به سفید برای سقف مناسب تر باشد. همه این ها بستگی به سلیقه شما و همچنین نظر کارشناس دکوراسیون دارد که در پایان می تواند نمای بسیار دل انگیز و ایده آل را به وجود آورد.

رنگ بندی های ظاهری بسیار متنوع در رنگ روغنی دیوار

ضد خط و خش و ساییدگی بودن رنگ روغنی دیوار

همانطور که کاملاً از این موضوع مطلع هستید تنها عاملی که می‌تواند باعث تخریب نمای داخلی یک سازه و مخدوش شدن ظاهر آن شود بروز خط و خش و همچنین ساییدگی های جزئی و کلی در سطح دیوار می باشد. این اتفاقات بنا به دلایل مختلفی روی می دهد. در واقع شما با کمترین اعمال نیرو و یا برخورد اجسام زبر به سطح دیوار می‌توانید این ساییدگی ها را مشاهده کنید.

اصولاً رنگ روغنی دیوار در قیاس با سایر پوشش های دیواری پذیرش ساییدگی بسیار کمتری دارد. البته این بدان معنا نیست که شما اجسام سخت و تیز را بر روی دیوارهایی که دارای رنگ روغنی هستند بکشید و شاهد هیچگونه آسیبی نباشید. فیلم های رنگ روغنی نیز در نوع خود می توانند صدمه ببینند اما در یک محیط کم تنش و بدون اعمال نیروهای سنگین در سطح دیوار قطعاً رنگ روغنی دیوار می تواند در جهت جلوگیری از ساییدگی خط و خش های فراوان بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.

تمیز و براق ماندن سطوح دیواری با رنگ های روغنی

معمولاً تمیز کردن سطوح دیواری که بدون رنگ هستند یک اقدام غیر ممکن می باشد زیرا ساختار گچی دیوار در صورت تماس با تجهیزات پاک کننده دچار تخریب خواهد شد. لذا اگر این گونه سطوح دیواری با رنگ روغنی دیوار پوشش دهی شوند شما به راحتی میتوانید عملیات پاکسازی را روی آنها اجرا کنید. مزیتی که این کار دارد این است که سطوح دیواری شما همواره تمیز و براق باقی خواهد ماند.

به طوری که پس از چند سال از اجرای رنگ میتوانید با یک پاکسازی اصولی نمای داخلی سازه خود را مانند روزهای اولیه رنگ آمیزی ساختمان برگردانید. همانطور که در قسمت قبل نیز ذکر شد غیر جاذب بودن فیلم رنگ روغنی باعث میشود تا انجام فرآیند پاکسازی سهل و آسان شود. با توجه به چسبندگی بالایی که رنگ روغنی دیوار در بستر کار دارد زمانی که شما مراحل پاکسازی را روی آنها انجام می دهید، فیلم رنگ از سطح دیوار جدا نمی شوند.

تمیز و براق ماندن سطوح دیواری با رنگ های روغنی

مشاوره قیمت و خرید انواع رنگ ساختمانی از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام با بهره گیری از تیمی متخصص در مجموعه خود همواره سعی می کند بهترین خدمات را در حوزه فروش به مشتریان گرامی ارائه دهد. بنابراین اگر قصد خرید انواع رنگ ساختمانی مانند رنگ های روغنی و دیگر پوشش های پرکاربرد دیواری را دارید می توانید از طریق تماس با شرکت، ضمن اطلاع از قیمت محصولات یک مشاوره تخصصی نیز دریافت کنید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.