تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ کاری ساختمان روی گچ از نوع آکریلیک و روغنی

رنگ کاری ساختمان روی گچ از نوع آکریلیک و روغنی

رنگ کاری ساختمان روی گچ از نوع آکریلیک و روغنی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

اکثر پروژه های نقاشی ساختمان بر روی سطوح گچی انجام می‌شود. معمولا رنگ کاری ساختمان روی گچ می‌تواند آن نمای خشک و بی روح فضاهای داخلی را از بین ببرد و یک نمای بسیار زیبا، مدرن، شیک و مطابق با معیارهای زیبایی شناختی ایجاد کند. اصولا زمانی که گچکاری داخلی سازه به اتمام می‌رسد رایج ترین اقدامات استفاده از رنگ ساختمان است.

رنگ هایی که در نمونه های مختلف و با فرمولاسیون های گوناگون هستند و هر کدام قابلیت اجرا روی سطوح گچی را دارند. قطعا این سوال برای شما به وجود آمده است که چه رنگ هایی می‌توانند روی سطوح گچی اجرا شوند. تنوع آنها چقدر است و چه اقداماتی در فرایند اجرا مدنظر قرار میگیرد؟ در این مقاله می‌خواهیم علاوه بر پاسخ به سوالات مذکور یکسری جزئیات فنی را نیز ذکر کنیم تا یک پروژه رنگ آمیزی بسیار موفقیت آمیز و رضایت بخشی را داشته باشید.

در رنگ کاری ساختمان روی گچ از چه پوشش‌ها استفاده می‌شود؟

اصولا محدودیت خاصی برای اجرای انواع رنگ ساختمان روی سطوح گچی نمی توان ذکر کرد. در حال حاضر رنگ های که به وفور در رنگ کاری نمای داخلی استفاده می‌شوند رنگ های پایه آب آکریلیک و همچنین رنگ روغنی هستند. البته شما میتوانید انواع رنگ پلاستیک و همچنین نمونه های مولتی کالر را نیز روی سطوح اجرا کنید. هر کدام ویژگی های ساختاری خاص خود را دارند و می‌توانند باعث زیباتر شدن نمای داخلی شوند.

مهمترین موضوعی که در رنگ کاری ساختمانی بیشتر به آن توجه می‌شود ارتقای دکوراسیون و جذابیت بیشتر آن است. از آنجاییکه رنگ های مختلف و فام های ظاهری گوناگون برای رنگ کاری ساختمان روی گچ وجود دارد در نتیجه هر فردی بر اساس سلیقه ای که دارد به انتخاب آنها می‌پردازد.

در رنگ کاری ساختمان روی گچ از چه پوشش‌ها استفاده می‌شود؟

رنگ کاری ساختمان روی گچ با استفاده از رنگ روغنی پایه حلال

میتوان گفت یکی از پر فروش ترین رنگ های ساختمانی نمونه های روغنی هستند. با توجه به نامی که این رنگ‌ها دارند بر پایه حلال شیمیایی میباشند. یعنی شما باید این رنگ‌ها را که به شکل خام فرموله و تولید می‌شوند. با استفاده از مواد حلال مخصوص که معمولا به عنوان تینر روغنی شناخته می‌شوند به رقیق سازی آن‌ها یا ترکیب رنگ روغنی بپردازید.

شما باید بتوانید با یک نسبت اختلاط معین غلظت رنگ روغنی را کاهش دهید تا قابلیت اجرا با ابزارهای مخصوص روی سطوح گچی را داشته باشند. رنگ های روغنی نمونه های متعددی دارند که میتوان به رنگ روغنی مات، نیمه مات و براق اشاره کرد. انتخاب این رنگ‌ها بر اساس حجم و میزان نور ورودی در داخل اتاق است.

اگر احساس میکنید نمای داخلی در فضای کم نور قرار دارد میتوانید از رنگ روغنی براق در رنگ کاری ساختمان روی گچ استفاده کنید که تا حدودی به روشن تر شدن محیط کمک میکند. برای اجرای این رنگ‌ها باید یک سیستم تهویه مناسب داشته باشیم. رنگ های روغنی به دلیل حلال خود اشتعال پذیر هستند. درنتیجه باید احتیاط لازم در نقاشی ساختمان با رنگ روغنی را رعایت کنیم.

انتخاب رنگ آکریلیک پایه آب برای رنگ کاری ساختمان روی گچ

رنگ های آکریلیک پایه آب نیز طرفداران خاص خود را دارند و جزو رنگ های محبوب رنگ کاری ساختمان روی گچ تلقی می‌شوند. مزیت این رنگ‌ها نداشتن حلال شیمیایی است. اصولا رزین های آکریلیک دوستدار محیط زیست هستند. در نتیجه عوامل اجرایی نیز دغدغه خاصی در استفاده از این رنگ‌ها ندارند. شما میتوانید از سیالات آب برای رقیق سازی یا کاهش غلظت رنگ های آکریلیک استفاده کنید.

تمام اختلاط هایی که برای انواع رنگ ساختمانی، رنگ نما، حتی پوشش های صنعتی انجام می‌شود باید بر اساس رعایت نسبت معین آنها باشد. به عبارتی ما نمیتوانیم حلال‌ها را بدون توجه به حجم آنها به ماده پایه ای رنگ اضافه کنیم. معمولا روش استفاده هر رنگ توسط کارخانه در کاتالوگ محصول یا روی بسته بندی ذکر شده است تا راهنمای کوچکی باشد برای افرادی که میخواهند خودشان عملیات رنگ آمیزی را انجام دهند. هیچ گونه بوی شدیدی همانند رنگ روغنی ندارند و به عنوان ایمن ترین رنگ های ساختمانی شناخته می‌شوند. اما از لحاظ زیبایی قدری پایین تر از رنگ های روغنی هستند. با توجه به اطلاعات ذکر شده تفاوت رنگ روغنی و آکریلیک قبل از انتخاب آنها باید بررسی شود.

انتخاب رنگ آکریلیک پایه آب برای رنگ کاری ساختمان روی گچ

برای زیرسازی سطوح گچی چه اقداماتی انجام می‌شود؟

هر نوع پروژه رنگ آمیزی نیاز به زیرسازی دارد. با انجام آماده سازی اولیه شما میتوانید کیفیت رنگ کاری ساختمان روی گچ را افزایش دهید. اگر سطوح گچی دارای خوردگی، ترک، شکستگی های مختلف و غیره باشند مهمترین ماده بتونه‌ها هستند که می‌توانند یک سطح کاملا صاف و صیقلی را بوجود آورند.

تفاوتی ندارد که شما می‌خواهید از رنگ پایه آب یا رنگ پایه حلال روغنی استفاده کنید در همه موارد زیرسازی‌ها باید انجام گیرد. در مواردی برای کاهش حجم مصرف رنگ میتوان از پرایمرهای مخصوص نیز استفاده کرد که پیش از شروع لایه های اصلی اجرا می‌شوند و به شدت روی افزایش طول عمر رنگ‌ها، مقاومت آنها و همچنین زیبایی و یکدست بودن رنگ‌ها تاثیر مثبت می‌گذارند.

وسایل رنگ کاری ساختمان روی گچ چیست؟

برای رنگ کاری ساختمان روی گچ وسایل و ابزارهای استاندارد بسیار حائز اهمیت هستند. در گذشته معمولا قلم مو‌ها جزو ابزارهای کاربردی بودند. اما با گذشت زمان غلتک‌ها روی کار آمدند و سپس اسپری‌ها یا رنگ آمیزی ساختمان با پمپ به تدریج جزو وسایل نقاشی ساختمان قرار گرفتند. همه این ابزارها بر اساس نوع پروژه انتخاب می‌شوند. اما هر سه این‌ها قابلیت استفاده برای نقاشی ساختمان را دارند. خصوصا اسپری های رنگی که می‌توانند سرعت رنگ آمیزی را برای نمای ساختمان افزایش دهند و یک لایه رنگ یکپارچه و یکنواخت را بوجود آورند.

غلتک‌ها نیز می‌توانند یک نتیجه مطلوب و رضایت بخشی را ایجاد کنند. در کنار این‌ها ما نیاز به سینی رنگ یا سطل آماده سازی رنگ‌ها جهت اختلاط داریم. همه عوامل اجرایی آشنایی کامل با این وسایل دارند و میدانند چه ابزارهایی و با چه مشخصاتی برای فرآیندهای رنگ آمیزی انتخاب کنند.

وسایل رنگ کاری ساختمان روی گچ چیست؟

شرکت رانا کیمیا فام تولید کننده درجه ۱ انواع رنگ در کشور

اولویت های اصلی که برای خرید رنگ در نمونه های مختلف چه از نوع ساختمانی و چه از نوع صنعتی مدنظر قرار میگیرد کیفیت رنگ‌ها و بعد از آن قیمت مناسب و مقرون به صرفه است. شرکت رانا کیمیا فام می‌تواند هر نوع رنگ ساختمانی را با فرمولاسیون استاندارد بصورت عمده و جزئی در اختیار پیمانکاران و همچنین کاربران مختلف قرار دهد. شما میتوانید در زمان خرید اطلاعات اولیه در مورد پروژه خود ارائه دهید تا کارشناسان ما بر اساس آن مناسب ترین رنگ را به شما معرفی کنند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.