تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

نحوه زیرسازی کفپوش اپوکسی

نحوه زیرسازی کفپوش اپوکسی

نحوه زیرسازی کفپوش اپوکسی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

کفپوش اپوکسی به جهت مزیت های فراوان خود محبوبیت بالایی در میان عموم دارد. امتیازات آن شامل دوام و پایداری، نمای بسیار زیبا و فرآیند نصب و اجرای سهل و آسان، امنیت کاربران، مقاومت بالا در برابر ساییدگی و همچنین عدم واکنش پذیری در مقابل ترکیبات شیمیایی است. البته اینها بخشی از مزیت های این محصول ارزشمند محسوب می‌شود. پس از نصب متوجه طیف گسترده‌ای از جنبه های مثبت این کفپوش خواهید شد. مهمترین مرحله ای که برای اجرا دنبال می‌شود زیرسازی کفپوش اپوکسی است.

زیرسازی کفپوش اپوکسی قبل از شروع کار باعث افزایش ماندگاری لایه های رزین اپوکسی می‌شود. لذا هرگونه کم کاری در این بخش روی کیفیت نهایی اثر خواهد گذاشت. انجام زیرسازی مناسب باعث می‌شود تا شما مجبور نباشید هزینه های سنگین تری را برای پوشش دهی مجدد صرف کنید. پس بهتر آن است که زمان و انرژی مناسبی را پیش از اعمال رزین های اپوکسی به منظور آماده سازی سطح کف صرف کنیم. در ادامه مراحل اصلی آماده سازی کف را شرح می‌دهیم.

اطمینان از ساختار سالم بتن در زیرسازی کفپوش اپوکسی

اولین مرحله ای که در طریقه زیرسازی کفپوش باید به آن توجه شود ارزیابی وضعیت کف است. تکنسین های حرفه ای اجرای کفپوش اپوکسی با انجام آزمایشات متعدد وضعیت بتن را مورد سنجش قرار می‌دهند. وجود بخار آب در ساختار بتن باعث کاهش چسبندگی رزین‌های اپوکسی می‌شود. در نتیجه حتماً باید مطمئن شویم که بافت بتنی کاملا خشک و بدون رطوبت است. اصولاً ساختار بتن به دو نوع سخت و نرم طبقه بندی می‌شوند.

اگر بتن ریزی را به تازگی انجام داده اید بهتر است یک مدت زمان مشخصی را صبر کنید تا هرگونه رطوبت از بافت داخلی بخار و به بیرون منتقل شود. رزین های اپوکسی تنها روی بتن های سخت عملکرد ایده آلی را از خود نشان می‌دهند. تفاوتی ندارد که شما می‌خواهید به اجرای کفپوش اپوکسی کف گاراژ یا یک سازه صنعتی دیگر بپردازید. در همه موارد کف سازه باید عاری از رطوبت باشد.

رنگ رویه آکریلیک کوره ای
مطالعه

 

اطمینان از ساختار سالم بتن در زیرسازی کفپوش اپوکسی

 

تمیزکاری سطح کف

فرایند تمیزکاری سطح کف ممکن است چندین مرحله در حین زیرسازی کفپوش اپوکسی انجام شود. هرگونه آلودگی و عناصر چسبیده به سطح باید پاک شوند. گرد و غبارها بهتر است با دستگاه وکیوم یا جاروبرقی حذف شوند. اصولاً غبارات پراکنده در قسمت کف و دیواره‌ها می‌توانند یک لایه اضافی برای جلوگیری از چسبندگی رزین های اپوکسی باشند. در واقع ما می‌خواهیم رزین‌ها به طور مستقیم با سطح بتن تماس داشته باشند. لذا نباید هیچگونه لایه ای بین این دو قرار بگیرد.

اگر میزان آلودگی بسیار بیشتر است می‌توانید از ترکیبات اسیدی نیز استفاده کنید. این مواد هرگونه ناخالصی را از بتن جدا می‌کنند. البته باید مراقب باشید که فرایند تمیزکاری سطح کف باعث افزایش رطوبت بتن نشود. زیرا همانطور که تاکید شد ما به دنبال یک کف بتنی کامل خشک هستیم. حتی در زمان اجرای پرایمر، کفپوش اپوکسی میانی و پوشش نهایی نیز لازم است خشکی نسبی در لایه زیرین ایجاد شود.

اهمیت سنگ زنی الماسه در زیرسازی کفپوش اپوکسی

در فرایند زیرسازی کفپوش اپوکسی حتماً باید از یک دستگاه سنگ زنی الماس استفاده کنیم. بکارگیری این ابزارها مزیت های بسیار زیادی را دارند. می‌توانند باعث صاف و هموار شدن کف بتن و حذف ناهمواریهای سطحی شوند. از جمله المان های مهمی که باید در اجرای کفپوش اپوکسی لحاظ کنیم ایجاد یک سطح تراز و صاف است. سنگ زنی به دلیل خاصیت سایندگی که دارد دقیقاً یک سطح هموار و یکدستی را به وجود می‌آورد.

پرفروش ترین رنگ آهن آلات ساختمان؛ طبقه بندی و نحوه اجرا
مطالعه

معمولاً رزین های اپوکسی بر روی سطوح بتنی که دارای خراشیدگی های جزئی هستند چسبندگی بالایی را دارند. در نتیجه سنگ زنی الماس به جهت افزایش اصطکاک بتن میزان جذب رزین های اپوکسی را افزایش می‌دهد. بعد از سنگ زنی نیز به علت غبارات ایجاد شده بهتر است یک مرحله پاکسازی روی بتن انجام شود.

 

اهمیت سنگ زنی الماسه در زیرسازی کفپوش اپوکسی

 

تراز کردن کف سازه در زیرسازی کفپوش اپوکسی

زمانی می‌توان یک نتیجه مطلوب را در فرایند پوشش دهی کف سازه با رزین های اپوکسی دریافت کرد که تمامی مراحل و اجرای لایه های اپوکسی بر روی یک سطح تراز انجام شود. در اغلب موارد تراز کردن کف سازه ممکن است هزینه های زیادی را متحمل شما کند. اما مزیت این کار در بلند مدت مشخص می‌شود. چرا که کفپوش های اپوکسی در اثر اعمال نیروهای محیطی دچار شکستگی، ترک و تخریب ساختاری نخواهند شد.

اصولاً سطوح تراز، نیروهای وزنی را به صورت یکدست دریافت می‌کنند. حال آنکه در سطح بسترهای غیر تراز نیروها و فشارهای محیطی به صورت نقطه ای اعمال می‌شوند. لذا کفپوش زودتر از بین می‌رود. خصوصاً در اجرای کفپوش اپوکسی برای ادارات این موضوع به شدت اهمیت دارد. زیرا رفت و آمد زیادی در این گونه محیط‌ها وجود دارد.

پر کردن سوراخ‌ها و ترک های بتن

هرگونه حفره یا ترک در بستر بتن‌ها باید با مصالح مخصوص پر شوند. این اقدام اساسی باعث کاهش مصرف رزین های اپوکسی و پرایمرها نیز می‌شود. بعد از اصلاح ترک و خوردگی های موجود در سطح بتن معمولاً یک لایه پرایمر اجرا می‌شود. پوشش های آغازین باعث ایجاد یک ساختار پشتیبان خواهند شد. به این منظور که لایه‌های میانی و رویه با حداکثر مقاومت در برابر تنش های محیطی پایدار می‌مانند.

چرا باید از کفپوش اپوکسی آشپزخانه استفاده کنیم؟(۱۰ مزیت)
مطالعه

همانطور که می‌بینید فرایند زیرسازی کفپوش اپوکسی از ابتدا تا مرحله اجرای پرایمر ادامه دارد. در برخی مواقع ممکن است پرایمرها را با هدف پر کردن ترک های ریز اجرا کنید. اما همواره توصیه می‌شود ترکهای با عرض بیش از یک میلیمتر را با مواد پر کننده مخصوص اصلاح و سپس پرایمر را روی سطوح اعمال کنید. هرچقدر مراحل به طور منظم و صحیح انجام شود به همان اندازه نتیجه ایده آلی را خواهید دید. انجام زیرسازی کفپوش اپوکسی بهتر است توسط افراد مجرب و تکنسین های اجرایی رزین اپوکسی انجام شود. زیرا یکسری ریزه‌کاری‌ها وجود دارد که باعث بهبود فرایند پوشش دهی سطح کف خواهد شد.

 

پر کردن سوراخ‌ها و ترک های بتن

 

تولید کفپوش اپوکسی در شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام تولید کننده کفپوش های اپوکسی با بهترین کیفیت است. اگر به دنبال خرید کفپوش اپوکسی ارزان و کاملاً استاندارد هستید این شرکت بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. رزین های اپوکسی در حوزه های کاری مختلف برای بازسازی سطح کف استفاده می‌شوند. بنابراین محدودیت خاصی برای اجرای آن‌ها در فضاهای مختلف وجود ندارد. کارشناسان ما در زمینه معرفی محصولات جامع ترین اطلاعات را به شما ارائه خواهند داد تا با آگاهی و رضایت کامل خرید خود را تکمیل کنید. پس با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.