تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

عایق رطوبتی قیری پلیمری W-25

عایق رطوبتی قیری پلیمری W-25

  |   شیمی ساختمان   |   1 دیدگاه
رنگ ضد حریق
رنگ ضد حریق

EN.TDS

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید عایق رطوبتی کلیک کنید   فروشگاه

شرح کلی عایق رطوبتی قیری پلیمری :

عایق رطوبتی قیری پلیمری W-25 محصولی تک جزئی بر پایه قیر سبک – اصلاح شده با پلیمر است. این مایع پلاسمایی شکل به عنوان عایق رطوبتی در سرویس های بهداشتی، کف رستوران و سردخانه ها، بام، یا به عنوان پوشش محافظ و ضد رطوبت برای دیوارهای بتنی مدفون و سایر فضاهایی که با مصالح ساختمانی دیگر پوشیده می شوند کاربرد دارد.

می بایست بین دو غشا از این محصول، یک لایه مش کنفی قرار داد تا استحکام آن در برابر ترک های بسترکار بهتر باشد و به افزایش مقاومت های مکانیکی آن کمک کند.

به منظور اجرا در ضخامت های بیش از سه میلیمتر توصیه میشود که از سیلیس درشت بدون خاک استفاده شود. (آسفالت سرد اجرای پلیمری).

به منظور محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش از محافظهای فلزی یا رنگهای ضد یو وی استفاده نمایید. چنانچه این محصول را به نسبت ۱ : ۳ با آب یا حلال مناسب رقیق نمایید به عنوان پرایمر یا پوشش محافظ بتن های مدفون نیز کاربرد مناسب دارد.

روش اجرا عایق رطوبتی قیری پلیمری :

پیش از آغاز کار می بایست سطح را با آب شستشو داد؛ سپس ظرف را بازکرده و کاملأ بهم بزنید، سپس محصول را با توجه به موقعیت و نظر کارشناسان : ۱۰ تا ۴۰% آب رقیق نمایید تا قابلیت اجرا با قلمو یا اسپری را داشته باشد.

این محصول بروی سطوح نیمه مرطوب قابل اجرا است ولی توصیه می شود پیش از اجرا به کمک مصالح زیرسازی سیمانی پلیمری بستر سازی مناسب انجام شود تا علاوه بر کاهش مصرف، مانع جذب رطوبت معکوس از بستر باشد.

این محصول پیش از خشک شدن با آب قابل شستشو است و لیکن پس از خشک شدن فقط با حلال های قوی از بین می رود.

مقدار مصرف عایق رطوبتی قیری پلیمری :

جهت عایق کاری استاندارد : پرایمر + دو لایه که بین آنها مش قرار گرفته باشد : حدود ۲٫۴ کیلوگرم به ازای هر متر مربع از این محصول (W25) مورد نیاز است.

مصرف بر سطح تخت ایده آل : ۱٫۶ کیلوگرم بر متر مربع برای غشا با ضخامت ۱ میلیمتر

مشخصات فنی عایق رطوبتی قیری پلیمری :

  • رنگ: مشکی مات
  • زمان کارآیی :
  • ـ  در ۲۵ درجه ۱۲۰ دقیقه               ـ در ۴۰ درجه ۹۰ دقیقه

– زمان گیرش اولیه : ۷ ساعت                   – زمان گیرش نهایی : سه روز

دمای بهره برداری : از ۳۰ –  تا  ۶۵ + درجه سانتیگراد

ضریب الاستیسیته : حدود ۱۰۰% است که جهت مصالح ساختمانی و اتصالات بین آنها مناسب است.

بسته بندی و انبار داری : این محصول در بسته های ۱۵ کیلوگرمی عرضه می گرد. چنانچه دور از نور مستقیم خورشید، در ظروف اصلی سالم بدون هوازدگی، و دربازه دمایی ۵ تا ۳۵ درجه سانتیگراد نگهداری شود حداقل یک سال فرصت مصرف خواهد داشت.

مشخصات فنی عایق رطوبتی قیری پلیمری

دلایل استفاده از عایق رطوبتی قیری پلیمری

عایق رطوبتی قیری پلیمری یکی از عایق های بسیار با کیفیت و ضد رطوبتی می باشد که در زمان قرار گیری روی سطوح مختلف به خوبی می توانند از نفوذ سیالات و تماس آنها با سطح بستر جلوگیری کنند. همانطور که میدانید رطوبت مخرب ترین عامل برای سطوح فلزی و دیواره های یک سازه محسوب می شود. زمانی که این عوامل مخرب به صورت طولانی مدت با سطح در تماس باشند به مرور می توانند سبب آسیب و تغییر شکل سطح شوند.

خوشبختانه یکسری از عایق ها وجود دارد که با قرار گیری روی سطوح می توانند از نفوذ رطوبت و تاثیر آنها جلوگیری کنند. یکی از این پوشش ها عایق رطوبتی قیری پلیمری می باشد که به واسطه ساختار منحصر به فرد و ایده آل خود یک عامل بازدارنده برای عوامل محیطی مانند رطوبت و یا حتی اتمسفر محیط می باشد. عایق رطوبتی قیری می تواند کیفیت و ساختار سالم سطح را در طولانی مدت تضمین کنند.

این عایق های رطوبتی نه تنها خود دچار آسیب نمی شوند بلکه از آسیب‌دیدگی سطح نیز محافظت می کنند. این پوشش ها می توانند هزینه های تعمیر و نگهداری را برای اکثر سازه ها کاهش و در مواردی کاملاً حذف کنند. بنابراین با استفاده اصولی از عایق رطوبتی قیری پلیمری دیگر لازم نیست سازهای خود را که به دلیل تماس با رطوبت محیط دچار تخریب شده اند را مجدداً بازسازی و یا جایگزین کنید.

مزیت های استفاده از عایق رطوبتی قیری پلیمری

همه پوشش های رنگی که روی سطوح مختلف به کار گرفته می‌شوند هرکدام دارای مزیت های خاص خود هستند. اما عایق رطوبتی قیری پلیمری به دلیل کاربرد خاصی که دارند لازم است که از مزیت ها و امتیازات ویژه آنها به طور کامل مطلع باشیم. در گذشته معمولاً استفاده از قیرهای پر حرارت و پوشش های کنفی مرسوم بود اما به دلیل پیشرفت تکنولوژی و کشف فرمولاسیون های جدید در پوشش های سطح شاهد خلق بهترین و با کیفیت ترین عایق های ضد رطوبتی بوده ایم.

عایق رطوبتی قیری پلیمری باعث شده است تا روش های سنتی قدیمی در اکثر موارد حذف شود و یا حداقل کاهش یابد. مزیت و امتیازات زیادی را برای این نوع عایق می توان برشمرد که در ادامه به صورت جداگانه در مورد هر یک اطلاعات مفیدی را ارائه خواهیم داد.

مزیت های استفاده از عایق رطوبتی قیری پلیمری

ماندگاری و دوام بسیار بالای عایق رطوبتی قیری پلیمری

عایق رطوبتی قیری پلیمری همان طور که گفته شد جزو عایق های جدید و نوین در عصر حاضر می باشد که اکثر کشورهای در حال توسعه به وفور از این عایق استفاده می‌کنند. زیرا ویژگی ها و مزیت های ناب آنها بنا به تجربه اثبات شده می باشد. از مزیت های اصلی و مهم این نوع ماده این است که دارای دوام و ماندگاری بالایی هستند.

این خاصیت باعث می شود تا شما بدون آنکه نیاز باشد پس از یک دوره زمانی کوتاه مجددا سطوح را پوشش دهی کنید از خاصیت حفاظتی آن به طور مداوم بهره‌مند شوید. عایق ها راه نفوذی را در سطح ایجاد نمی‌کنند و تمام روزنه های موجود در سطح بستر را مسدود می کنند. در چنین شرایطی دیگر رطوبت و سیالات نمی‌توانند راه عبوری را برای تماس با سطح پیدا کنند.

این وضعیت باعث می شود که لایه های زیرین عایق رطوبتی همواره سالم و با حداکثر چسبندگی روی سطح قرار بگیرد. همانطور که میدانید نفوذ رطوبت از یک روزنه کوچک می تواند بخش عمده ای از لایه های عایق را دچار تخریب کند. بنابراین اگر سطح کار کاملاً یکدست و یکنواخت پوشش دهی شود ماندگاری و دوام عایق رطوبتی قیری پلیمری نیز به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد.

راحتی در اجرای عایق رطوبتی قیری پلیمری

از دیگر مزیت های عایق رطوبتی قیری پلیمری می توان به راحتی در اجرا و استفاده از آن اشاره کرد.  معمولاً تکنسین هایی که از این نوع ماده برای عایق بندی سطوح استفاده می کنند همواره این نکته را یادآور شده اند که سرعت کار با این ترکیب به مراتب بالاتر از دیگر پوشش های مشابه می باشد. این عایق رطوبتی به خوبی با دستگاه ها و اسپری های موجود سازگاری و هماهنگی لازم را دارد.

همانطور که می دانید اسپری ها تجهیزاتی هستند که می‌توانند سرعت پوشش دهی شما را افزایش دهند. اما با توجه به آن که همه پوشش های رنگی با این دستگاه ها سازگاری ندارند این در نوع خود یک مزیت مهم محسوب می‌شود که عایق رطوبتی قیری پلیمری قابلیت استفاده با این تجهیزات بروز را دارد. علاوه بر این اگر محیط پوشش دهی شما محدود و یا دارای مساحت اندک می باشد شما حتی می‌توانید از قلم موهای با عرض مناسب نیز استفاده کنید.

این قلم موها به خوبی می توانند نقاط غیر قابل دسترس را برای شما پوشش دهی کنند.  نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که زمانی که شما از دستگاه اسپری استفاده می‌کنید حتماً باید موارد ایمنی مانند استفاده از ماسک و لباس و دستکش مخصوص را مد نظر قرار دهید تا کمترین اثر فیزیکی را از عایق رطوبتی قیری پلیمری داشته باشید.

راحتی در اجرای عایق رطوبتی قیری پلیمری

به صرفه بودن عایق های رطوبتی قیری

به صرفه بودن عایق رطوبتی قیری جزو مزیت‌های اصلی و مهم این ماده می باشد. با این امتیاز ویژه شما می توانید مقادیر بیشتری از این عایق را خریداری کرده و متراژ های بالایی از پروژه خود را پوشش دهی کنید. در واقع صرفه اقتصادی داشتن برای دیگر انواع رنگ ساختمانی نیز حائز اهمیت می باشد. چرا که پروژه های پوشش دهی ساختمان به دلیل گسترده بودن سطوح نیاز به استفاده از گالن های بیشتری از رنگ می باشد.

زمانی که یک ماده رنگی و یا عایق رطوبتی دارای صرفه اقتصادی باشد این در نوع خود باعث می‌شود شما مدیریت خوبی در بودجه پروژه داشته باشید. علت به صرفه بودن این عایق ها معمولا به دلیل تولید آنها توسط شرکت های داخلی می باشد که شرایط خرید را برای همگان سهل و آسان کرده است.

مشاوره قیمت و خرید انواع عایق رطوبتی از شرکت رانا کیمیا فام

عایق های رطوبتی جزو محصولات پرفروش این مجموعه محسوب می‌شود. به همین دلیل شرکت رانا کیمیا فام اقدامات مفیدی را در جهت افزایش تولید این محصول ارزنده عملیاتی کرده است. بنابراین مشتریان گرامی در صورت داشتن هرگونه سوال در ارتباط با عایق رطوبتی و همچنین قیمت آنها میتوانند با این شرکت در تماس باشند.

1دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.