تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

عایق رطوبتی پلی یورتان + مشخصات فنی و ویژگی های ساختاری

عایق رطوبتی پلی یورتان + مشخصات فنی و ویژگی های ساختاری

عایق رطوبتی پلی یورتان + مشخصات فنی و ویژگی های ساختاری

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید عایق رطوبتی کلیک کنید   فروشگاه

این عایق رطوبتی از لحاظ ساختار بر پایه رزین های پلی یورتان فرمول شده است و می‌تواند یک لایه نفوذ ناپذیر در برابر سیالات و ترکیبات خورنده ایجاد کند. تعداد اجزای عایق رطوبتی پلی یورتان به صورت دو جزئی و کاملا انعطاف پذیر است. همچنین این قابلیت را دارد که به طور دائمی با سیالات آب تماس داشته باشد و مانع نفوذ آن به بافت زیرین سازه شود. این عایق‌ها حساسیت بالایی به رطوبت فضای اطراف ندارند در نتیجه اگر درصد رطوبت در یک مقدار اندکی باشد باز هم عایق های پلی یورتان در چنین شرایطی به مرحله خشکی می‌رسند.

در صورتی که فرایند اجرای آنها به طور صحیح انجام شود طول عمر بسیار بلند مدتی دارند. این قابلیت در عایق وجود دارد به منظور افزایش مقاومت مکانیکی و جلوگیری از تخریب ساختاری، به ضخامت فیلم رنگ اضافه کنیم. بنابراین نه تنها سطح مورد نظر در مقابل سیالات نفوذ ناپذیر خواهند بود بلکه اعمال نیروهای محیطی نیز باعث از بین رفتن آن‌ها نمی شود. در بسیاری از محیط های کاری و فضاهای باز که مستقیما در تماس با نور خورشید قرار دارند می‌توان از این عایق‌ها استفاده کرد.

نوع رنگ بندی و فام ظاهری عایق رطوبتی پلی یورتان

رنگ اصلی که برای عایق رطوبتی پلی یورتان در حالت میکس شده با اجزای خود می‌توانید ببینید طوسی و متمایل به خاکستری است. البته این رنگ بندی برای نمونه های متعدد عایق رطوبتی دو جزئی نیز وجود دارد. عایق های پلی یورتان تنها منحصر و محدود به رنگهای طوسی نیستند. بلکه شرکت های تولید کننده سعی می‌کنند رنگبندی های دیگری نیز از این محصول ارائه دهند. به طور کلی ظاهر پوشش های رنگی و نوع رنگ آنها زمانی اهمیت پیدا می‌کند که در بخش خارجی سازه استفاده می‌شوند و عملاً قابل رویت و دید هستند.

عایق رطوبتی پلی یورتان با مقاومت بسیار بالا در برابر نور خورشید

میزان ضخامت قابل اجرای عایق رطوبتی پلی یورتان

ضخامتی که برای عایق رطوبتی پلی یورتان می‌توان ایجاد کرد محدوده بسیار گسترده‌ای را در بر می‌گیرد. شما می‌توانید این عایق‌ها را در ضخامت های حداقل ۳۰۰ میکرون و حداکثر ۲۰۰۰ میکرون اجرا کنید. البته این مقدار ضخامت تنها در یک مرحله اجرا ایجاد می‌شود و در مواردی نیاز به پوشش های مجدد ندارید. علت این موضوع نیز به میزان جرم حجمی ماده بر می‌گردد. یعنی هر چقدر جرم حجمی یک رنگ یا عایق رطوبتی در قیاس با سایر ترکیبات رنگی بیشتر باشد شما می‌توانید ضخامت های بالایی را در یک مرحله پوشش دهی به دست آورید.

مقاومت بالای عایق در برابر نور خورشید

یکی از مزیت های بسیار بزرگی که عایق رطوبتی پلی یورتان دارد مقاومت بالا در برابر اشعه ماورای بنفش یا uv است. بسیاری از ترکیبات رنگی ممکن است در محیط های ایزوله و بسته اجرا شوند. در نتیجه طبیعی است که عوامل محیطی روی آن‌ها اثر بگذارند. فرمولاسیونی که برای این عایق های دو جزئی در نظر گرفته شده است آنها را در مقابل تنش های پیرامون حفظ می‌کند و دچار ترک، پوسته شدن و مواردی از این قبیل نمی شوند.

در نتیجه با یک انعطاف پذیری مطلوب و چسبندگی بالا به محافظت از سطح کار می‌پردازند. البته این ویژگی برای سایر عایق‌ها مانند عایق رطوبتی پلیمری تک جزئی که به دو دسته عایق رطوبتی مشکی بام و عایق سفید بام طبقه بندی می‌شوند صدق می‌کند.

مقاله پیشنهادی: عایق رطوبتی آکریلیک ؛ ۵ کاربرد مهم و نحوه اجرا

فرمولاسیون کاملاً غیر سمی

عایق رطوبتی پلی یورتان کاملاً غیر سمی است. بنابراین تکنسین های اجرایی می‌توانند با آسودگی خاطر به اعمال این رنگ‌ها روی سطوح مختلف بپردازند. این ویژگی مهم حتی در زمانی که عایق‌ها کاملا مرطوب هستند و یا به مرحله خشکی کامل می‌رسند حفظ می‌شود.

اگر عوامل محیطی نظیر تابش نور خورشید به صورت مستمر و طولانی مدت روی آن‌ها اثر بگذارد این تغییرات دما و گرم شدن سطح عایق باعث انتشار آلاینده های سمی و آسیب زا به محیط نمی شود. البته رنگهایی که بیشتر دوستدار محیط زیست هستند مانند نمونه های مختلف رنگ ساختمان از نوع آکریلیک این ویژگی را دارند. معمولاً رنگ های آکریلیک بر پایه سیالات آب می‌باشند و به عنوان رنگ نما نیز قابل استفاده هستند.

عایق رطوبتی پلی یورتان با لایه فیلم رنگ بسیار مقاوم و با کیفیت

دمای مناسب محیط برای اجرای عایق رطوبتی پلی یورتان

تمام پوشش های رنگی در یک دمای خاصی قابل اجرا هستند. اگر محدوده دمای مورد نظر برای رنگ یا عایق رطوبتی تعریف شده نباشد در آن صورت نمی توان کیفیت قابل قبولی در پایان کار دریافت کرد. حداقل دمایی که شما می‌توانید عایق رطوبتی پلی یورتان را اجرا کنید ۱ درجه سانتیگراد و حداکثر دمای قابل اجرا ۴۰ درجه سانتیگراد است. اگر دمای سطح کار یا محیط از این مقدار بیشتر یا کمتر باشد ممکن است چسبندگی خوبی روی سطح نداشته باشیم. از طرفی طول عمر عایق نیز کاهش پیدا می‌کند و پایداری لازم را نخواهد داشت. پس پیش از شروع کار حتماً به بررسی و ارزیابی دما بپردازید.

مدت زمان خشکی

زمان خشکی عایق رطوبتی پلی یورتان ارتباط مستقیمی با دمای محیط دارد. اما برای ذکر مشخصات فنی یک ماده رنگی یا عایق معمولاً دمای ۲۵ درجه سانتیگراد یا مقدار دمای متعادل را در نظر می‌گیرند. این عایق رطوبتی اگر با ضخامت ۵۰۰ میکرومتر اجرا شود در دمای مذکور می‌تواند تا دو ساعت به خشکی اولیه برسد. برای رسیدن به خشکی متوسط به ۸ ساعت زمان نیاز دارد. همچنین زمان خشکی کامل این عایق پس از حدود ۶ روز اتفاق می‌افتد.

قیمت عایق رطوبتی پلی یورتان

بسیاری از پیمانکاران و مدیران پروژه های ساختمانی به منظور حفظ بودجه خود سعی می‌کنند از مقرون به صرفه ترین پوشش های عایق رطوبتی استفاده کنند. به همین دلیل شرکت های تولید کننده به منظور کسب رضایت مشتریان نازلترین قیمت را در نظر می‌گیرند. قیمت عایق رطوبتی پلی یورتان در مقایسه با سایر عایق های تک جزئی متفاوت است چرا که از لحاظ ساختاری دارای دو جزء هستند. در مجموع به دلیل تولید داخل بودن قیمت مناسبی پرداخت خواهید کرد.

عایق رطوبتی پلی یورتان با طول عمر بسیار بالا

فروش عایق رطوبتی پلی یورتان در شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام به عنوان تولید کننده انواع عایق رطوبتی همواره به دنبال ارائه محصولات با کیفیت، استاندارد و با قیمت مقرون به صرفه به مشتریان است. علاوه بر عایق‌ها شما می‌توانید نمونه های متعددی از رنگ های ساختمانی و پوشش های صنعتی و همچنین پرایمرها را به صورت عمده و جزئی از ما خریداری کنید. کارشناسان ما در حوزه فروش اطلاعات جامع و کاملی در قالب یک مشاوره تخصصی به شما ارائه می‌دهند. پس برای خرید محصولات با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.