تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ آمیزی ساختمان

رنگ آمیزی ساختمان

رنگ آمیزی ساختمان

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

آماده سازی رنگ ها در رنگ آمیزی ساختمان :

جهت رنگ آمیزی ساختمان رنگ مورد مصرف در ۲ ظرف مجزا تهیه و بسته بندی شده است . در هنگام استفاده طبق نسبت اختلاط ذكر شده در برگه اطلاعات فنی ظروف را با همدیگر و بطور كامل تركیب نمائید.

ابزار مورد استفاده قبل از كاربرد باید كاملا توسط حلال مناسب شستشو و تمیز گردد . برای مصرف ابتدا (جزء  A) یا پایه رزینی را با یك همزن مناسب و با دور پایین (جز B) یا سخت كننده (هاردنر) را بطور كامل با جزء اول (جزء A) تركیب كرده و با همزن تا رسیدن به تركیب یكنواخت هم بزنید .

در صورت نیاز به استفاده از تینر یا رقیق كننده، آنرا بعد از اختلاط دو جزء و به آرامی به مخلوط تهیه شده از جز اول و دوم (مخلوط A+B) اضافه نمایید تا به ویسكوزیته پاشش برسد پس از اختلاط رنگ و پیش از شروع پاشش به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به مخلوط تهیه شده فرصت زمانی دهید.

نکات کاری در استفاده از رنگ آمیزی ساختمان :

  • در هنگام استفاده از اسپری ، پاشش بشكل همپوشانی ۵۰ ٪ بایستی رعایت گردد.
  • زمان خشك شدن مستقیمآ بوسیله دمای سطح رنگ آمیزی و دمای محیط میتواند تحت تاثیر قرار بگیرد.
  • در صورتی كه دما و رطوبت نسبی مناسب نباشد از رنگ آمیزی اجتناب نمایید.
  • از صحت ضخامت فیلم اعمال شده اطمینان حاصل نمائید. از ضخامت های بیش از اندازه، بدلیل ایجاد مشكلات برای پوشش های بعدی، اجتناب نمائید .
  • نواحی جوشكاری، نقاط متخلخل، لبه های تیز، گوشه و زوایا، پیچ و پرچ و نواحی مشكل دار را با اعمال دوگانه بخوبی پوشش دهید.
  • سطوح معیوب كوچك را بوسیله قلمو ترمیم نمائید.
  • یكنواختی پوشش بستگی به مهارت و روش اعمال رنگ دارد و بهترین نتیجه با اسپری حاصل می شود. بیشترین ضخامت در یك بار اعمال رنگ از طریق ایرلس حاصل می گردد .
  • هنگام استفاده از لایه بعدی به زمان های مجاز اعمال پوشش بعدی و آماده سازی سطح بایستی توجه ویژه صورت پذیرد.
  • رقیق كردن بیش از حد باعث بروز ایراداتی از قبیل شره، ضخامت پائین، ظاهر نامناسب، ضعف چسبندگی و … خواهد شد.
  • اجزاء را با توجه به سطح مورد رنگ آمیزی مخلوط نموده و از تركیب بیش از اندازه اجزاء خودداری نمائید.
  • به هیچ عنوان مواد تركیب شده قبلی را با رنگ جدید مخلوط نكنید.
  • رنگ را بعد از مدت زمان مجاز مصرف پس از اختلاط بهیچ عنوان مصرف نكنید.
  • كاربرد رنگ در ضخامت های بالا و پائینتر از آنچه توصیه شده است احتمال نتایج معكوس را محتمل می كند.

رنگ آمیزی ساختمان

ابزار و تجهیزات اعمال رنگ :

  • پیستوله معمولی : گان پاشش از سازندگانی مانند Graco – DeVilbiss – Binks, قابل تهیه می باشد
  • اسپری بدون هوا : به نسبت پمپ، قطر نازل، فشار پاشش و سایر پارامتر ها توجه نمایید.
  • قلم مو : برای سطوح كوچك و موارد تعمیراتی و لكه گیری
  • غلطك : از غلطك صنعتی با اندازه پرز مناسب استفاده نمائید .

شرایط محیطی در رنگ آمیزی ساختمان :

از رنگ آمیزی در هوای برفی، بارانی، باد شدید و نزدیك به نقطه شبنم خودداری نمائید . رنگ را در رطوبت مناسب و استاندارد (كمتر از ۸۵ %) اعمال نمائید .

مناسبترین شرایط برای درجه حرارت محیط در طول فرآیند رنگ آمیزی ۵ تا ۴۵ درجه سانتیگراد می باشد. تهویه خوب در محیط های بسته برای اطمینان از اجرای رنگ و خشك شدن مناسب نیاز می باشد .

پوشش تا موقعیكه سخت شود نباید در معرض تنش های مكانیكی و تماس با آب و مواد شیمیایی قرار گیرد .

مزیتها و امتیازاتی که در رنگ آمیزی ساختمان وجود دارد

رنگ آمیزی ساختمان یکی از اقدامات ضروری و مهم برای نوسازی ساختمان ها در بخش داخلی و خارجی آن می باشد. زمانی که با استفاده از انواع رنگ ساختمانی به پوشش دهی سطوح دیواری در بخش داخلی ساختمان می پردازیم چندین هدف را دنبال می‌کنیم. در وهله اول موضوع اصلی برای ما زیباسازی محیط است و در وهله دوم مقاوم سازی سطوح دیواری و سقف می باشد. ساختمان هایی که مدت زمان زیادی از ساخت آنها گذشته است به دلیل وجود برخی نقایص ساختاری در سطح بستر خود نیاز مبرم به رنگ آمیزی دارند.

رنگ هایی که برای پوشش دهی ساختمان استفاده می شود نه تنها باعث ترمیم و اصلاح تمامی خوردگیها و خراش ها می شوند بلکه به دلیل براق بودن و شفافیت بالایی که دارند به مراتب می توانند سطح زیبایی محیط را ارتقا دهند. همانطور که گفته شد رنگ آمیزی ساختمان در دو بخش خارجی و داخلی انجام می شود اما به دلیل اهمیت بالایی که در پوشش دهی سطوح داخلی وجود دارد در این مقاله قصد داریم مزیت هایی که در ارتباط با پوشش دهی بخش داخلی می باشد را مورد بررسی و کنکاش قرار دهیم. طبیعتاً با اطلاع کامل از این مزیت ها و امتیازات در اولین فرصت اقدام به رنگ آمیزی ساختمان خود خواهید کرد.

مزیتها و امتیازاتی که در رنگ آمیزی ساختمان وجود دارد

ارتقاء جلوه های بصری از طریق رنگ آمیزی ساختمان

وجود دیواره های کدر و رنگ پریده می تواند چهره و نمای ساختمان را تحت الشعاع قرار دهد. در این گونه محیط شما نمی‌توانید با استفاده از وسایل و تجهیزات گرانبها به ارتقا دکوراسیون محیط بپردازید چرا که در هر ساختمانی اولویت اصلی مرتبط با بخش دیوارها، سقف و حتی کف می باشد. زمانی که این بستر ها زیبایی و کیفیت مطلوبی را نداشته باشند هرگونه اقدامی جهت ارتقاء دکوراسیون محیط بی فایده خواهد بود. بنابراین اگر میخواهید چهره ساختمان خود را تغییر دهید اولین قدم آغاز یک پروژه رنگ آمیزی ساختمان است.

رنگ ها و پوشش های شیمیایی که در این حوزه استفاده می‌شود می‌توانند انواع رنگ روغنی یا رنگ آکریلیک باشند. این رنگ ها به خوبی می توانند تمام اهداف پوشش دهی ساختمان را برآورده کنند. پس از آن که پوشش دهی دیوارها و سقف به پایان رسید، شما می توانید با خیال راحت هر گونه وسیله و تجهیزات دکوری که می‌توانند بر زیباسازی محیط تأثیر داشته باشند را استفاده کنید. زمانی که دیوارها و سقف شما دارای رنگ باشند در آن صورت سایر وسایل دکوری موجود در آن محیط نیز نمود و جلوه بیشتری خواهند داشت.

افزایش مقاومت سطوح دیواری با رنگ آمیزی ساختمان

از جمله اهداف مهمی که در رنگ آمیزی ساختمان دنبال میشود این است که مقاومت سطوح دیواری و سقف را افزایش دهیم. معمولاً پوشش های رنگی که بر روی سایر سطوح مانند فلزات استفاده می شوند نیز دقیقا همین هدف را دنبال می‌کنند. رنگ ها به خوبی می توانند مقاومت سطح را افزایش دهند. این موضوع در مورد سطوح بستر گچی نیز صدق می‌کند. اگر شما از رنگ روغنی برای پوشش دهی سطوح داخلی ساختمان استفاده کنید در آن صورت به خوبی می توانید سطح بسترها را در برابر رطوبت و یا نفوذ سیال بیمه کنید.

ممکن است به صورت ناخواسته دیوارها در تماس با مایعات و مواد روغنی و چسبنده قرار بگیرند. اگر رنگ هایی که بر روی این دیوارها استفاده شده است نفوذ ناپذیر باشند در آن صورت هیچگونه جذبی در دیوارها ناشی از تماس با مایعات اتفاق نخواهد افتاد. مواد روغنی و چسبنده نیز نمی توانند به سطح زیرین دیوار نفوذ کنند چرا که رنگ ها مانع آنها خواهد شد. از طریق رنگ آمیزی ساختمان این امکان نیز وجود دارد تا شما دیوارها را از خراشیدگی و تنش های فیزیکی تا حدی محافظت کنید. البته این بدان معنا نیست که دیوارها در برابر هر نوع نیرو و فشاری ایمن هستند. بلکه تا یک تحت کنترل شده می توانند مانع بروز خراشیدگی در سطح دیوار شوند.

افزایش مقاومت سطوح دیواری با رنگ آمیزی ساختمان

امکان پاکسازی سطوح دیواری در صورت وجود آلودگی

رنگ آمیزی ساختمان باعث می‌شود که شما بتوانید در طولانی مدت به پاکسازی و یا حتی شستشوی دیوارها بپردازید. رنگهای روغنی در این حوزه بهترین عملکرد را دارند. با به کارگیری از این رنگ ها شما می توانید در صورت مشاهده هرگونه آلودگی یا تغییر رنگ در سطوح بستر دیواری براحتی با استفاده از یک دستمال مرطوب ساده نیز به تمیز کردن دیوارها بپردازید.

در چنین شرایطی بستر دیوارهای شما همواره پاکیزه و شفاف باقی خواهند ماند. البته این نکته را به یاد داشته باشید که امکان پاکسازی برای تمامی رنگ ها میسر نیست. یک سری از رنگ های غیر روغنی نیز وجود دارند که به راحتی در برابر رطوبت آسیب‌پذیر هستند. بنابراین در این گونه سطوح نمی توان اقدام به پاکسازی کرد. رنگ هایی که قابلیت تماس با عناصر مرطوب را دارند معمولاً پوشش های رنگی روغنی می باشند.

ایجاد طرح و رنگهای مختلف در خانه از طریق رنگ آمیزی

رنگ آمیزی ساختمان همیشه به معنای استفاده از پوششهای تکرنگ و ساده نیست. شما می توانید هرگونه طرح فانتزی و زیبایی را در نقاط مختلف خانه خصوصاً اتاق های خواب و اتاق های کودک پیاده سازی کنید. خوشبختانه رنگ های بسیار شاد و زیبایی وجود دارند که می‌توانند یک جلوه ی خارق العاده را به یک محیط خانگی ببخشند.

اینکه شما از چه نوع طرح و رنگ هایی در پوشش دهی خانه خود استفاده کنید بستگی به ذوق و سلیقه شما دارد. البته در این حوزه تکنسین های اجرایی سعی می کنند با بازدید محل و اینکه شما بیشتر علاقه به چه نوع رنگ هایی را دارید و قصد اجرای چه نوع دکوراسیونی را در آینده دارید به انتخاب رنگ ها می پردازند.

ایجاد طرح و رنگهای مختلف در خانه از طریق رنگ آمیزی

تولید و فروش انواع رنگ های ساختمانی در شرکت رانا کیمیا فام

رنگ آمیزی ساختمان به طور قطع در تمامی سازه ها لازم و ضروری می باشد. شرکت رانا کیمیا فام با توجه به اهمیت این موضوع، در حوزه تولید رنگ های ساختمانی یک برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی را دارد. کلیه محصولاتی که در این شرکت عرضه می شوند علی رغم تنوع بسیار بالایی که دارند همگی دارای کیفیت بالا و ساختار استاندارد می باشند. در صورت اجرای صحیح این رنگ ها یک نتیجه بسیار مطلوب و راضی کننده ای حاصل خواهد شد. مشتریان گرامی جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایند.

کاربران و مشتریان گرامی می توانید جهت اطلاع از رنگ آمیزی ساختمان با شرکت رانا کیمیا فام به شماره تلفن (۳۰ خط) ۸۷۷۰۰۶۲۷ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.