تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ اکریلیک براق

رنگ اکریلیک براق

رنگ اکریلیک براق

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

تا چندی بیش رنگ ساختمان محدود به رنگ روغنی و پلاستیک بود، اما امروزه رنگ اکریلیک براق یکی از بهترین رنگ های ساختمان به شمار می رود که بسیاری از افراد از این رنگ استفاده می کنند. زمانی که این رنگ تولید شد، رنگ آمیزی ساختمان هم بسیار متحول گشت، چرا که این رنگ تاثیر بسیاری در زیبایی ساختمان داشت و همچنین مزایای دیگری هم نسبت به رنگ های دیگر ساختمانی داشت.

پایه اصلی این رنگ آب است و به همین دلیل برای رنگ آمیزی های سریع، بادوام، زیبا و … استفاده می شود. استفاده کردن از این رنگ ساختمانی برای سطوح گچی، سیمانی، چوبی و … پیشنهاد می شود.

همچنین باید بدانید از رنگ اکریلیک براق در بیمارستان ها، مهدکودک ها، اتاق خواب ها و بسیاری از مکان هایی که از نظر بهداشتی حساسیت دارند استفاده می شود، چرا که این رنگ ها قابل شستشو هستند و به راحتی می توانید آنها را تمیز کنید.

قدرت پوشش دهی این رنگ ها بسیار عالی است و به راحتی می توانید آن را روی ساختمان ها اجرا کنید. همچنین یکی دیگر از ویژگی های این رنگ این است که، بسیار سریع خشک می شود و برابر اشعه خورشید و …. سازگاری بسیار بالایی دارد. به صورت کلی این رنگ در برابر هر شرایط آب و هوایی مقاومت دارد و به همین دلیل در بیشتر نقاط کشور می توانید از این رنگ استفاده کنید.

جهت مشاهده رنگ های اکریلیک رانا کیمیا فام کلیک کنید.

رنگ اکریلیک براق

مزایای رنگ اکریلیک براق :

رنگ اکریلیک براق مزیت های بسیاری دارد و به همین دلیل است که نسبت به رنگ های دیگر بیشترین استفاده را در ساختمان ها دارد. در ادامه برخی از مزایای این رنگ را بیان می کنیم تا آشنایی بیشتری با آن داشته باشید.

  1. یکی از مهمترین مزیت هایی که این رنگ دارد این است که دیگر نیازی نیست آن را با مواد دیگری ترکیب کنید و به راحتی می توان از آن استفاده نمود.
  2. قبل از این که این رنگ ها خشک شوند، آنها را می توانید با آب بشویید تا به طور کامل از بین بروند، اما بعد از اینکه خشک شوند دیگر ضد آب هستند ولی می توانید با پارچه ای خیس همیشه آنها را تمیز کنید.
  3. مقاومت این رنگ ها در برابر رطوبت و آب و هوای گوناگون بسیار بالا است و به همین دلیل هرگز پوسته نمی زنند و ترک نمی خورند.
  4. زمانی که از این رنگ ها را می خواهید استفاده کنید، می توانید از محلول های دیگری مانند ضد قارچ، ضد باکتری و ضد کپک هم استفاده کنید.
  5. در رنگ اکریلیک براق به هیچ عنوان مواد سمی و مضر وجود ندارد، در واقع یکی از مهمترین مزیت های این رنگ همین ویژگی آنها می باشد که به هیچ وجه خراب نمی شوند.
  6. زمانی که از این رنگ بر روی دیوار های ساختمان خود استفاده کنید لطافت و نرمی آن بسیار بیشتر می شود.

نحوه استفاده کردن از رنگ اکریلیک براق :

همانطوری که بیان کردیم پایه رنگ اکریلیک براق آب می باشد، به همین دلیل زمانی که آن را باز کردید کافی است آن را کمی بهم بزنید. دقت داشته باشید که اگر غلظت رنگ زیاد بود می توانید کمی آب به آن اضافه کنید.

البته زمانی که می خواهید آب به آن اضافه کنید باید به نوشته هایی که روی درب قوطی وجود دارد توجه داشته باشید، برخی از شرکت های سازنده میزان آب اضافی را تعیین کرده اند، و اگر شما بیشتر از آن میزان آب اضافه کنید رنگ عملکرد خود را از دست می دهد. در واقع بیشتر تولیدکنندگان میزان آب اضافی را بین ۵ تا ۱۰ درصد بیشتر از وزن رنگ اعلام کرده اند.

این نوع از رنگ ها در ساختمان کاربرد دارند و می توانید برای استفاده کردن از آنها از قلمو و یا غلطک استفاده نمایید. یکی از نکاتی که بسیار مهم است و باید به آن دقت داشته باشید این است که اگر می خواهید با دستگاه های ایرلس رنگ را در ساختمان به کار ببرید، باید با سازنده آن رنگ مشورت کنید تا توصیه های لازم را به شما بدهد.

این رنگ در بخش های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد و زیبایی ساختمان را بسیار بیشتر می کند. امروزه بسیاری از افراد از این رنگ برای ساختمان های خود استفاده می کنند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.