تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

معرفی انواع پرایمر ساختمانی، مزیت ها و نکات اجرایی

معرفی انواع پرایمر ساختمانی، مزیت ها و نکات اجرایی

معرفی انواع پرایمر ساختمانی، مزیت ها و نکات اجرایی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

برخی از انواع رنگ ساختمانی جهت اعمال به شکل استاندارد نیاز به زیرسازی و آماده سازی اولیه دارند. پرایمر ساختمانی از آن دسته از رنگ هایی می باشد که به عنوان آستری جهت پوشش دهی سطوح مورد استفاده قرار می گیرند. اهدافی که برای استفاده از این پوشش ها مد نظر است در وهله ی اول رفع و اصلاح نقایص سطحی ریز و در وهله ی دوم افزایش عملکرد بهینه ی رنگ های رویه یا نهایی می باشد. پرایمرهای ساختمانی به جهت فرمولاسیون خاص خود سطح هموار و بسیار صافی را ایجاد می کند.

زبری سطح و به اصطلاح زمختی و خشنی سطوح با اعمال صحیح پرایمر ساختمانی کاملاً از بین می رود. اجرای پرایمر در پروژه های رنگ آمیزی تکنیکی است که باعث می شود پذیرش رنگ های بالاتر روی سطوح راحت تر انجام شود. البته مزیت های دیگری مانند افزایش نرخ گسترش یا ارتقاء قدرت پوشش دهی رنگ های رویه را نیز دارند. در این مقاله قصد داریم انواع پرایمر ساختمانی را به همراه مزیت ها و ویژگی هایی که دارند کامل توضیح دهیم تا بیشتر با تنوع این محصول رنگی ارزشمند آشنا شوید.

پرایمر ساختمانی آکریلیک

آستری رنگ می تواند به صورت پایه روغن و پایه آب تولید شوند. نوع آکریلیک پرایمر ساختمانی جزو پوشش های پرایمری پایه آب محسوب می شوند. بر مبنای رزین های آکریلیک ساخته و فرآوری می شوند که البته قیمت بسیار مناسبی نیز دارند. پرایمرهای ساختمانی آکریلیک قدرت نفوذ بسیار بالایی دارند. همین عامل باعث می شود تا منافذ ریز سطح پر شده و در مصرف رنگ های رویه نیز یک صرفه جویی اساسی صورت گیرد.

با استفاده از پرایمر می توانید براحتی سطوحی که از قبل رنگ شده اند را مجددا تغییر رنگ دهید. پایه آب بودن پرایمر ساختمانی آکریلیک منجر به کاربری سهل و آسان آن ها شده است. زیرا عمدتا بدون بو هستند و مواد شیمیایی آسیب زننده برای تکنسین های اجرایی ندارند. مزیت اصلی پرایمرهای پایه آب سرعت بالا در خشک شدن می باشد.

پرایمر ساختمانی آکریلیک

پرایمرهای مبتنی بر لاتکس

این نوع از پرایمرها ترکیبات آلی فرار یا VOC بسیار پایینی به نسبت پرایمرهای روغنی دارند به همین دلیل مناسب ترین گزینه برای پوشش دهی سطوح داخلی هستند. انعطاف‌پذیری بالایی دارند. فیلم رنگ آن ها به سرعت خشک می شود و همین عامل باعث می شود تا شما زودتر عملیات رنگ آمیزی پایانی را اجرا کنید. احتمال اینکه دچار پوسته شدن و یا ترک شوند در آن ها بسیار پایین است. پرایمر ساختمانی لاتکس قابلیت اجرا روی سطوح آجری ،چوبی، بلوک های بتنی و فلزات را نیز دارند.

پرایمر ساختمانی پلی اورتان

در ساختار پرایمر ساختمانی پلی اورتان از گروه های حلال شیمیایی استفاده شده است که منجر به افزایش نفوذپذیری پرایمر می شوند. نقشی مهمی که پرایمرهای ساختمانی پلی اورتان ایفا می کنند افزایش قدرت چسبندگی رنگ های بالاتر می باشد. قابلیت اجرایی آسانی دارند بطوریکه شما می توانید این پرایمرها را با غلتک، قلمو و یا اسپری روی سطوح پیاده سازی کنید.

شما می توانید این پرایمرها را روی سطوح بتنی، چوبی و یا حتی فولادی نیز اجرا کنید. در پروژه هایی که از محصولات رنگی دو جزئی مانند رزین و هاردنر استفاده می کنند این پرایمرها بهترین عملکرد را از خود ارائه می دهند.

پرایمر ساختمانی آکریلیک

پرایمر ساختمانی مختص سطوح بتنی

سطوحی بتنی به واسطه ی نوع متریال سیمانی بکار رفته به مرور مستعد خوردگی و تخریب های موضعی هستند. قطعاً به طور اتفاقی با برخی سطوح بتنی غیر رنگ آمیزی شده مواجه شده اید که به صورت ناحیه ای سوراخ و یا تخریب شده اند. این موضوع به دلیل عدم استفاده از پوشش های رنگی سخت مانند کفپوش اپوکسی می باشد. اگر سطوح کف شما از جنس بتن هستند حتما پیشنهاد می شود یک برنامه ریزی اساسی نسبت به اعمال پوشش های پرایمر و رنگی، داشته باشید. پرایمرهای مختص بتن همان طور که گفته شده سبب پوشش دهی معایب و نقایص سطحی می شوند.

به همین دلیل است که در رنگ آمیزی سطوح کف پس از آماده سازی، اصلاح و شستشوی کف، اولین مرحله رنگ آمیزی اجرای پرایمر خواهد بود. پرایمر ساختمانی مختص بتن تنوع بالایی دارند که چند گونه رایج آن شامل پرایمرهای قیری پرایمرهای اپوکسی و پرایمرهای پلیمری-اپوکسی، پرایمرهای خودتراز شونده سیمانی می باشد.

فواید و مزایای استفاده از پرایمر ساختمانی

  • پرایمر ساختمانی در صورت استفاده اصولی و صحیح کیفیت و نتیجه رنگ آمیزی را بهبود می بخشند.
  • این ترکیبات به دلیل استفاده در لایه میانی سطوح و رنگ های رویه، غالبا شرایطی را فراهم می کنند تا رنگ های نهایی بهتر روی سطح بنشینند.
  • پرایمر ساختمانی استحکام و قدرت مقاومت لایه های بالاتر رنگ را افزایش می دهد و باعث می شود تا عملیات تعمیر و نگهداری رنگ به حداقل ممکن برسد.
  • اگرچه قیمت مناسبی دارند اما به مراتب می توانند منجر به کاهش مصرف رنگ های نهایی یا بالاتر شوند.
  • ترک های ریز و تخلخل های سطحی را به بهترین شکل اصلاح و پوشش می دهند و سطحی صاف و یکدست را پس از اجرای کامل تحویل می دهند.
  • پرایمرهای رنگ به خشک شدن سریع تر رنگ های رویه کمک می کنند.

خرید انواع پرایمر ساختمانی از شرکت رانا کیمیا فام

نکات مرتبط با اجرای صحیح آستری های رنگ

پرایمر ساختمانی اگرچه قابلیت اصلاح و ترمیم سطوح را دارند اما این بدان معنی نیست که به طور کلی مراحل مرتبط با آماده‌سازی سطح را انجام ندهیم. آستری ها اصولا ترکیباتی هستند که تنها یک ضخامت لایه به نسبت کنترل شده ای را روی سطوح دارند و قابلیت پوشش دهی سطوح دارای ترک های بسیار درشت را ندارند.

به همین دلیل پیشنهاد می شود در ابتدای کار یک برنامه همه جانبه جهت اصلاح خرابی های برجسته و کلیه خوردگی ها تدارک ببینید تا پرایمرها نیز بتوانند عملکرد خوبی در پوشش دهی سطوح داشته باشند.

خرید انواع پرایمر ساختمانی از شرکت رانا کیمیا فام

تنوع محصولات رنگی در شرکت رانا کیمیا فام در حوزه تولید پرایمر ساختمانی بسیار بالا می باشد. آنچه که در این مقاله مطالعه فرمودید تنها گزیده ای از پرکاربردترین پرایمرهای ساختمانی بودند که در حال عرضه به بازار هستند. در بخش صنعتی و محیط های پرتنش نیز مجموعه ای وسیع از پرایمر ها در این مرکز تولید می شوند که می توانید جهت دریافت اطلاعات دقیق و جزئی تر با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمائید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.