تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

اقدامات مناسب جهت ترمیم کفپوش اپوکسی

اقدامات مناسب جهت ترمیم کفپوش اپوکسی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

کفپوش اپوکسی از جمله پوشش های می باشد که دارای کیفیت بسیار بالایی هستند. این نوع از پوشش های کف در صورت اجرای صحیح و رعایت کلیه اصول عملیاتی قادر هستند تا چندین سال استحکام و دوام خود را حفظ کنند. پوشش های اپوکسی کف نسبت به سایر رنگ ها تحت تاثیر بیشترین تنش های محیطی قرار دارند چرا که سطح کف اولین ناحیه ای می باشد که در تماس مستقیم با عوامل آسیب زننده محیط قرار دارد. تفاوتی ندارد که شما آنها را در چه مکان هایی مورد استفاده قرار می دهید. بخش های صنعتی، پارکینگ ها، سالن های ورزشی و حتی منازل همگی در نوع خود یک نوع تنش فیزیکی را بر روی سطوح کفپوش اپوکسی اعمال می‌کنند. آنچه که باعث آسیب  و به دنبال آن نیاز به ترمیم کفپوش اپوکسی می شود در وهله اول عدم اجرای استاندارد کفپوش و در وهله دوم سپری شدن چندین سال از استفاده از کفپوش اپوکسی و یا قدیمی بودن آن است.

خوشبختانه پس از آن که این پوشش های اپوکسی دچار آسیب یا خوردگی می شوند فرصت لازم برای ترمیم آنها همواره وجود دارد. اگر ناحیه ای از کفپوش شما دچار آسیب، ترک یا تغییر رنگ شود می توانید آن ها را ترمیم کنید که در ادامه در مورد انواع آسیب ها و نحوه ترمیم کفپوش اپوکسی نکات مهمی را ارائه خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

نحوه ترمیم تراشه ها و ترک های موجود در کفپوش اپوکسی

یکی از معضلات رایج که بر روی سطوح و کفپوش ممکن است ایجاد شود وجود ترک های مختلف می باشند. این ترک ها می توانند درشت و ریز باشند. هر چقدر ترک های درشتی در سطح اپوکسی ایجاد شود مراحل کار شما سخت خواهد شد. به طوری که در برخی مواقع اجرای پوششهای اپوکسی مجدد بهترین کار خواهد بود. بروز ترک به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آن می‌توان به نوع سطح بستر اشاره کرد.

سطوح بستری که به طور کامل آماده سازی نشوند و رفع نقص روی آنها انجام نشود غالباً ترک های ساختاری را در سطح کفپوش ایجاد می‌کند. به همین دلیل است که ما بارها تاکید می‌کنیم که مراحل آماده سازی و بستر سازی اساسی را بر روی کف در ابتدای کار انجام دهید و سپس کفپوش اپوکسی را اعمال کنید.

معمولا  روش های زیادی برای اصلاح این ترکها وجود ندارد اما بهترین کار این است که ترک های ریز را با استفاده از ملات ها و مواد مخصوص کاملاً پر کنید. سعی کنید ترکیبات ترمیمی را به خوبی با استفاده از ماله روی ترک ها بمالید تا کاملاً پر شوند. بعد از اینکار بهتر است یک فرصت حدودا ۶۰ روزه را به سطح کف بدهید تا کاملاً محکم و خشک شوند.

بعد از آنکه به مرحله خشکی کامل رسیدند این امکان وجود دارد تا یک لایه جدید از اپوکسی را روی آنها اعمال کنید. اگر تصور می کنید که آسیب وارد شده به کفپوش اپوکسی بسیار شدید تر از ترک های ریز می باشد  پیشنهاد می شود مراحل اعمال و ترمیم کفپوش اپوکسی را از ابتدا که شامل آماده سازی و مسطح کردن کامل سطح و سپس اجرای چند لایه کفپوش می باشد را در دستور کار قرار دهید.

نحوه ترمیم تراشه ها و ترک های موجود در کفپوش اپوکسی

چگونگی اصلاح حباب ها در بستر کفپوش اپوکسی

بروز حباب در بستر کفپوش اپوکسی معمولاً زمانی اتفاق می افتد که مدت اندکی پس از اجرای کفپوش اپوکسی سپری شده است. این حباب ها معمولاً از طریق گازهای بدام افتاده در سطح بتن ایجاد می شوند. اینکه به چه دلیل این حباب ها در سطح کفپوش اپوکسی ایجاد می شوند به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از عدم اجرای مرحله آماده سازی در سطح کف، نوسانات دمایی و همچنین انجام اختلاط نامناسب در دو جزء رنگ می باشد.

نوسانات دمایی بیش از حد باعث بروز انقباض و انبساط در سطح کفپوش می شود. اگر کفپوش اپوکسی طبق اصول استاندارد تعیین شده اجرا نشود به راحتی می‌توانند در برابر این نوسانات دمایی تاثیرپذیر باشد. همانطور که می دانید کفپوشهای اپوکسی از دو جزء جداگانه تشکیل شده اند. برای اینکه بتوانید این ماده رنگی را برای اجرا آماده کنید لازم است که دو جز را با نسبت مشخص و صحیح با یکدیگر مخلوط کنید.

اگر به هر نحوی مقدار ماده هاردنر بیش از حد مجاز به رزین اپوکسی اضافه شود آن مخلوط استاندارد دیگر به دست نخواهد آمد که نتیجه آن بروز حباب یا کاهش کیفیت کفپوش اپوکسی خواهد بود.  بهترین کار برای این که بتوانید حبابهای کفپوش را برطرف کنید این است که ابتدا آنها را کاملاً از سطح جدا کنید و سپس با اجرای مراحل آماده سازی یک لایه از کفپوش اپوکسی را مجددا اعمال کنید.

دقت داشته باشید که از تجهیزات و وسایل رنگ آمیزی استاندارد استفاده کنید. رنگ آمیزی خود را به صورت منظم و با حرکات موازی انجام دهید معمولاً پوشش‌دهی هایی که به صورت پراکنده  و با سرعت بالا انجام می شود سبب بروز حباب میشود.

ترمیم کفپوش اپوکسی پوسته شده

ترمیم کفپوش اپوکسی پوسته شده

کفپوش اپوکسی پوسته شده معمولاً به دلیل فرسوده شدن یا کهولت سن اجرای کفپوش اتفاق می افتد. پوشش های کفی که چندین سال در حال استفاده هستند طبیعتاً از زمان انقضای آن هم گذشته است و نیاز به ترمیم و اصلاح دارند. پوسته شدن کفپوش می تواند ظاهر محیط را کاملا از بین ببرد به همین دلیل پیشنهاد می‌شود سریعاً این گونه نقایص را برطرف کنید. برای اصلاح و ترمیم کفپوش اپوکسی پوسته شده اولین مرحله آن است که به طور کامل یک لایه برداری اصولی انجام دهید.

در این مرحله سعی کنید تمام رنگ هایی که به صورت پوسته شده اند را کاملاً از سطح بستر کار پاک کنید. اگر مقاومت رنگ های فرسوده بالا می باشد می توانید از پاک کننده های رنگ که معمولاً به صورت اسیدی هستند نیز استفاده کنید. بعد از انجام مراحل پاکسازی اجرای لایه جدید کفپوش را آغاز کنید.

جمع بندی

کفپوش اپوکسی جزو ترکیبات رنگی ای می باشد که کمتر نیاز به ترمیم و اصلاح دارد و البته این موضوع بستگی به کیفیت و نوع ساخت و برند محصول نیز دارد. امروزه با توجه به انواع کفپوش اپوکسی در بازار نمی توان از کیفیت آنها مطمئن بود. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود کلیه مشتریان گرامی خرید کفپوش خود را از شرکت رانا کیمیا فام انجام دهند. کلیه محصولات عرضه شده در این مجموعه با تضمین کیفیت خدمت شما ارائه خواهد شد.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.